djtatra Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 haaa właśnie zrobiłem klimę jeb...!!!! :] Jedyne co pomaga potencjometrom to najpierw wyczyszczenie jakimś płynem typu kontakt a potem ten spray do czyszczenia potencjometrów, trzeba wyczyścić ślizg oraz tą miedziana blaszkę, ja jeszcze ją trochę odgiąłem. Moje spostrzezenia :] 1. Należy ustawić ramię siłownika ok. 1/2 jego obrotów, bo jak jest na min albo max to nie zawsze mi adaptacja działała 2. Potencjometr można ustawić na 2 sposoby, albo na ustawieniu min będzie dużo kohm a na max blisko zero albo przekręcić białą cześć potencjometru o 180stopni wtedy jest na odwrót. Dopiero po krótkiej zabawie z ustawieniem białej częsci adaptacja spowodowała, że mogłem bez problemu skasować bład :] Jeszcze parę silniczków i będę to regenerował innym na zlecenie heeh :] Jedno co jest pewne, silniki chyba się wcale nie psują, ale potencjometry kiedyś się wytrą na amen i zostanie albo nowy siłownik albo w miarę dobra używka :] 1
bryleks Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 W jaki sposób odkręcić osłonę od kierwonicy aby dostać się do tego silniczka... macie może jakieś zdjęcia?
greg2505 Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 żeby odkręcić osłonę masz 3 śruby 1 za pokrywą bezpieczników i 2 od spodu bez problemów je znajdziesz jak popatrzysz na osłonę ,jak je odkręcisz to przy kierownicy po obu stronach trzyma się na zatrzaskach pociągnij do siebie i osłona zejdzie nic trudnego dasz radę bez zdjęć to zdemontować
chipciod Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Podobną sytuację miał mój kolega w passacie b6. u niego tak jak mi mówił to padł jakiś silniczek od nawiewu.
bryleks Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 A ma ktoś może gdzieś pod ręką poglądowy rysunek? Po prostu ja tego nie będę robił tylko tacie "zlecę" bo się zaoferował, więc wolę Mu to w miarę dobrze wytłumaczyć. Kiedyś na forum to widziałem, ale znaleźć nie mogę ;(
lukaszooo Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 wkoncu dałem sobie rade z silniczkiem klapy g221 zrobiłem tak jak djtatra pisal z tym ze potencjometr najpierw lekko zepsułem poniewarz aby dostac sie do tych blaszek musialem wyłamac ta biała osłonke od całego mechanizmu nastepnie wymyłem wszystko benzyna do czyszczenia hamulcy i potraktowałem Concantem złorzyłem do kupy ustawiłem mniej wiecej w połowie zakresu zrobiłem nastawy w hula jak nowe jesli ktos mial by podobny problem moge podjąć sie naprawy :gwizdanie:
djtatra Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 No własnie :] trzeba trochę zepsuc żeby to gów... otworzyc :] Chyba że ktoś ma super cierpliwość, małe rączki, mały srubokręcik :] Czytaj chińczyk :] Pozdro
lukaszooo Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 wydaje mi sie ze jest to nie rozbieralne, wiec trzeba troszke wyłamac ten biały plastik ktory osłania potencjometr, nastepnie trzeba zaopatrzec sie w chemiczne cuda i powinno chodzic
bartek.mod Opublikowano 31 Października 2011 Opublikowano 31 Października 2011 podobnie jest u mnie gorące daje bez przerwy na prawa stronę pasażera nie reaguje na zmianę temperatury co? rozbierać tak jak koledzy wyżej ?
lukaszooo Opublikowano 31 Października 2011 Opublikowano 31 Października 2011 jesli nie rozbierzesz napewno nie zreperujesz :gwizdanie:
bartek.mod Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 a który silniczek odpowiada za ciepło, zimno na strony ? nie bardzo wiem jak się za to zabrać by nic nie uszkodzić
wielki1980 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 V159 prawa strona V158 lewa strona
lukaszooo Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 wedlug mnie prawa strona to g221 wiem bo niestety miałem ten problem :gwizdanie: a zabrac za to jest bardzo prosto, wykrecasz schowek trzyma sie na 5 śrubkach na nasadke 8mm i masz wszystko na wierzchu, silniczek od prawej strony temp. ma różową stopke bedziwesz wiedział odrazu ktory to, nic nie rozkręcając podłanczas Vaga wchodzisz w grupe 18 ogrzewanie(AIC heating) nastepnie basic settings- 04 wchodzisz w grupe 000 lub 001 (nie pamietam dokladnie ktora, napewno znajdziesz bo inna sie nie zaloguje) wyskoczy ci ok 12 okienek w ktorych beda zmieniały sie wartosci po ok 50s powinny zostac same zera. Podałem ci pełna procedure tak zwanych "nastawy podstawowe" czyli kazdy silnik wykona pełny cykl ruchu od max do min jesli silnik chodzi to kasujesz błędy i po problemie :gwizdanie:
mareko1 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 haaa właśnie zrobiłem klimę jeb...!!!! :] Jedyne co pomaga potencjometrom to najpierw wyczyszczenie jakimś płynem typu kontakt a potem ten spray do czyszczenia potencjometrów, trzeba wyczyścić ślizg oraz tą miedziana blaszkę, ja jeszcze ją trochę odgiąłem. Moje spostrzezenia :] 1. Należy ustawić ramię siłownika ok. 1/2 jego obrotów, bo jak jest na min albo max to nie zawsze mi adaptacja działała 2. Potencjometr można ustawić na 2 sposoby, albo na ustawieniu min będzie dużo kohm a na max blisko zero albo przekręcić białą cześć potencjometru o 180stopni wtedy jest na odwrót. Dopiero po krótkiej zabawie z ustawieniem białej częsci adaptacja spowodowała, że mogłem bez problemu skasować bład :] Jeszcze parę silniczków i będę to regenerował innym na zlecenie heeh :] Jedno co jest pewne, silniki chyba się wcale nie psują, ale potencjometry kiedyś się wytrą na amen i zostanie albo nowy siłownik albo w miarę dobra używka :] djtatra jak dogiąłeś tą blaszkę, bo ja jestem po czyszczeniu ale niestety błąd nie zniknął , a zauważyłem, że jak dociskam tą blaszkę i kręcę potencjometrem to opór mi elegancko stopniowo zwiększa się do pełnego zakresu a potem maleje a bez dociskania tej blaszki opór trochę skakał - raz był większy raz mniejszy. I drugie pytanie jak zrobić adaptację - bo jej nie robiłem tylko nastawy podstawowe a może wystarczy teraz zrobic adaptację i będzie wszystko oki
wielki1980 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 ja kupiłem kompletną nagrzewnice za 70zł z wszystkimi silniczkami i mam po problemie.
djtatra Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Kolego mareko1 odgiąłem tę blaszkę płaskim śrubokręcikiem, tak aby bardziej dolegała do ślizgu, ona tworzy coś na styl takiej piramidy, trzeba po prostu zrobić ją wyższą :] Nie wiem jak to inaczej ująć w słowa :] Robisz tak: 1. Naprawa silniczka 2. Kasowanie błędów, te które się da :] 3. Nastawa, kalibracja silnczków, wagiem wchodzisz w klime, basic settings 04, potem robisz 001 i zaczyna się wszystko ustawiac :] 4. Jak wszędzie pokażą się zera i wszystkie błedy teraz dą sie skasowac to jest ok. Jak się robią nastawy to obserwuj silowniczki, jak się ładnie kreca od 0-100% to jest dobrze, jak dalej jest coś z potencjometrem to sie tylo trzęsie jak nienormalny Pozdro
mareko1 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 No to spróbuję ją jeszcze podgiąć . A czy nastawy podstawowe i adaptacja to to samo. Bo nastawy podstawowe, czyli basic settings 04 potem 01 zrobiłem a błąd po podłączeniu vaga znów wraca Pozdrawiam
lukaszooo Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 jest jeszcze jeden bardzo wazny szczegół :gwizdanie: musisz ustawic ramie silowniczka w polowie zakresu. Ja zrobiłem to tak, wyjełem silniczek ustawiłem w polowie zakresu, podpiełem sama wtyczke nie przykrecajac silnika do klap i dopiero nastawy, na początku ustawiałem na maxa w jedna strone lub w druga i objaw byl taki jak kolega wyzej opisał niby nastawy wychodziły ładnie a błądu nie dało sie skasowac
mareko1 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 ok dzięki za rady. Nic będę próbował bo jakoś mi się nie widzi wydawanie 350 zł na nowy silniczek.[br]Dopisany: 07 Listopad 2011, 22:16_________________________________________________Czyli tak: - odkręcam, rozbieram silniczek - czyszczę potencjometr - składam silniczek - ustawiam ramię do którego jest przymocowany silniczek ( to różowe/fioletowe) mniej więcej w połowie zakresu - łączę silniczek z tym ramieniem, ale silniczka nie przykręcam - robię nastawy podstawowe - kasuje błędy I jak wszystko dobrze zrobiłem to powinno być ok, czyli już nie wywalać błędów, tak? Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę bo na dniach chcę zrobić do tego ustrojstwa kolejne podejście.
djtatra Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 ok dzięki za rady. Nic będę próbował bo jakoś mi się nie widzi wydawanie 350 zł na nowy silniczek.[br]Dopisany: 07 Listopad 2011, 22:16_________________________________________________Czyli tak: - odkręcam, rozbieram silniczek - czyszczę potencjometr - składam silniczek - ustawiam ramię do którego jest przymocowany silniczek ( to różowe/fioletowe) mniej więcej w połowie zakresu - łączę silniczek z tym ramieniem, ale silniczka nie przykręcam - robię nastawy podstawowe - kasuje błędy I jak wszystko dobrze zrobiłem to powinno być ok, czyli już nie wywalać błędów, tak? Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę bo na dniach chcę zrobić do tego ustrojstwa kolejne podejście. Po czyszczeniu potencjometru weź miernik nastaw na kOhm i pobaw się potencjometrem w lewo i prawo, powinno w miarę płynnie zmieniac opornośc. Ja gdy źle wyczyściłem lub za mało odgiołem blaszkę miałem skokowo i wtedy była kapa z nastawami. Silniczek w celu sprawdzenia czy chodzi może wisiec na przewodzie, ale podczas nastaw go zamontuj do klapy :] Jeżeli jest wszystko OK, błąd od tego naprawianego silniczka zniknie i fajnie będzie jeżeli się nie pojawi za jakis czas :] Powodzenia!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się