Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ubywający płyn chłodzący...


RedWolf

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieje ze ten post jest w dobrym dziale... Mam problem od paru dni zauwazyłem ze ubywa mi płynu chłodzącego dzis podczas jazdy 160/180 km/h wywaliło mi prawie cały płyn :shocked: temperatura silnika 90 i ani drgnie wyzej , zauwazyłem ze płyn ucieka z pod zbiornika tam jest taki cypelek i z niego saczy sie delikatnie płyn { przy wiekszej temperaturze woda sie rozszerza wiec pewnie mocniej ciurka} teraz moje pytanie brzmi czy na tm zbioriku od dolu powinien byc jakis wezyk czy tak powinno byc?? prosze was o odpowiedzi moze ktos juz tak miał :kwasny: z gory dziekuje za odpowiedz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w korku zbiornika jest maly zaworek ktory wypuszcza plyn do tego cypelka o ktorym piszesz . ineczej w miare wzostu objetosci rozerwalo by uklad chlodzenia . sprawdz czy nie masz za duzo plynu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mecha diagnoza postawiona , po dotknieciu weży od zbiornika cieczy chłodzące doszedł do wniosku ze tam znajduje sie powietrze wiec co za tym idzie walnieta jest uszczelka pod głowica :slina: . Mam pytanie gdyz przy okazji chce wymienic rozrzad i wszystkie potrzebne rzeczy do niego

1Ile kosztuje uszczelka pod głowice i gdzie ja kupic najlepiej i najtaniej??

2 ile kosztuje cały kompletny rozrzad wraz z pompa wody oraz termostatem, i jakiej firmy kupic najlepiej??

3 Jaki filtr paliwa oraz powietrze kupic ??

Wszystko do Audi 1.9TDI 110koni 1997r silnika AFN prosze o rady gdyz chce to wszystko wymienic za jednym razem z gory dziekuje za odpowiedzi... :hi:...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mecha diagnoza postawiona , po dotknieciu weży od zbiornika cieczy chłodzące doszedł do wniosku ze tam znajduje sie powietrze wiec co za tym idzie walnieta jest uszczelka pod głowica

a to mechanik czy bioenergoterapeuta? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądał wszystkie węze z chłodnicy itp zazwyczaj tak jest ze jak jest uszczelka walnieta to robi sie mało. Ale tez wyjasnil mi ze moge miec mikro pekniecie na uszczelce i narazie objawia sie to tym ze do układu chłodiczego dostaje sie cisnienie ktore powoduje wywalanie cieczy chłodzącej poprzez zawór bezpieczeństwa na zbiorniku :shocked: ewentualnie tez moze to byc walniety termostat i dlatego to tez bedzie wymienione a skoro tyle jest do robienia to przy okazji wymieni mi rozrzad itp... :sick3: powiedział tez ze jak jeszcze troche tak pojerzdze to wtedy płyn chłodniczy pojdzie mi do oleju i odwrotie zrobi sie masełko to wogole bede miec przechlapane :angry: nie wiem co o tym sadzic ale to wydaje sie mi nawet sesowne... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie teoria sluszna. ale zeby zdiagnozowac uszczelke, nie nalezy ogladac wezy, tylko odkrecic korek zbiorniczka wyrownawczego. obejrzec plyn czy nie ma tlustych oczek i powachac czy nie smierdzi spalinami... mozesz sam to sprawdzic.

sa nawet urzadzenia do pomiaru zawartosci CO2 w plynie.

na moje oko, szuka naiwniaka... :cool1: chociaz moze i ma cudowna dlon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szuka jak nic.. moze i faktycznie masz walnieta uszczelke ale to raczej nie jest dobry sposob diagnozy.. gdzies czytalem tez o testach na zawartosc CO2 w plynie chlodniczym dostepnych podobno w sklepach zoologicznych (to dla fanów rybek :>) moze poszukaj cos o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie objawia sie to tym ze do układu chłodiczego dostaje sie cisnienie ktore powoduje wywalanie cieczy chłodzącej poprzez zawór bezpieczeństwa na zbiorniku

Można to sprawdzić tak: na zimnym silniku węże układu chłodzenia można łatwo scisnąć. Odpal silnik, i jeżeli węże bardzo szybko stają się twarde, faktycznie masz problem. Jeżeli twardną powoli, zagrzej silnik do temp. roboczej, wyłącz go, bardzo powoli i ostrożnie popuść korek zbiorniczka wyrównawczego, żeby spuścić ciśnienie i odpal silnik ponownie. Jeżeli ciśnienie w układzie bardzo szybko rośnie, masz problem z uszczelką pod głowicą lub samą głowicą.

Jeżeli nie, na 99% przyczyną wycieku płynu przez przelew jest uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego lub mikropęknięcie samego zbiorniczka. (Wbrew pozorom bardzo częsty przypadek). Jest to tym bardziej prawdopodobne, jeżeli przy spokojnej jeździe płynu Ci nie ubywa, a ubywa przy ostrzejszej i szybszej jeździe.

Jeżeli ciśnienie szybko rośnie oprócz wymiany uszczelki pod głowicą warto sprawdzić szczelność płaszcza wodnego samej głowicy - unikniesz w ten sposób kosztów kolejnej uszczelki i jej wymiany, jeżeli okaże się, że to sama głowica jest pęknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nie sadze ze chce mie naciagnac na koszta gdzyz za wymiane tej uszczelki oraz rozrzadu+ wszystkie filtry ON chce tylko 350 zł samej robocizny :mysli: + wszystkie czesci ktore sam mam kupićoczywiescie w gre tez wchodzi planowanie głowicy ... Dziś sprawdze jak szybko te weze twardnieja BO np... wczoraj jak wrociłem z trasy to silnik miał temperature robocza 90 stopni i kiedy odkreciłem korek zbiorniczka cieczy chłodzącej to usłyszałem syk oraz wywaliło mi troche płynu przez zawór bezpieczenstwa puziej jak nacisnołem na ten gruby waż to pojawiło mi sie wiecej płynu w zbiorniczku :shocked: co o tym sadzicie dzis dokładnie poogladam wszystko i napisze wam co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam może wielki znawca nie jestem,ale jesli przy temp roboczej odkręcałeś korek ze zbiornika wyrównawczego,to ciekawy z Ciebie przypadek,widać łapek Ci jeszcze nigdy nie poparzyło,to że był syk i wywaliło płyn to nic nowego a raczej normalne bo to jest układ CIŚNIENIOWY,podążając innym tropem,czego się czepiasz uszczelki pod głowicą jak masz 90C??,płyn nie musi uciekać tylko z pod zbiornika,jest mnóstwo węży,króćców,oringów z kąd może płyn sobie uciekać,bo mi z prędkoscią 160 wywala płyn,masz pojęcie jakie wtedy obroty mam pompa wodna?,nawet najmniejszy wyciek przerobi się w potok,poszukaj dokładnie nieszczelności a dopiero wydawaj kasę na bioenergoterapełtów,a mechanikowi pogratuluj,bo nawet mikropęknięcie skutkowało by zapowietrzeniem układu,a co za tym idzie przegrzewanie.

Możesz wierzyć lub nie,mnie rozjeb....wąż po 5min postoju,czyli po zgaszeniu silnika,na szczęście byłem pod garażem a nie na skrzyżowaniu na mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem gdzie jest wyciek własnie pod zbiornikiem cieczy chłodzącej tam jest zawór bezpieczenstawa skoro wszytko jest zachlapane na około i osłona tez silnika a inne miejsca a suche to znak ze to tylko to miejsce...a jesli w układzie chłodzenia pojawia sie powietrze to z kad moze sie tam brać?? jesli zalełem płyn o kolorze niebieskim do zbiornika a puzniej zamienia sie w kolor brązowy to co moze byc?? jeszcze dzis odpale AUDI i zobacze czy smierdzi oraz zobacze co i jak z olejem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś A4 rocznik"99" AVG z identycznym objawem, chłodziwa ubywało tylko przy ostrej jeździe,wywalało go właśnie przez otwór przelewowy korka zbiorniczka, zroiłem nim około 80 kkm dolewając przez ten czas ok 10l płynu chłodzącego.

Przez ten czas objawy nasiliły się tylko nieznacznie, na korku zbiorniczka wyrównawczego widać było ślady sadzy ale bez oleju, więc przyjołem za pewnik że to raczej mikropęknięcie głowicy, bo usczelka to raczej by się wysrała przez ten czas do końca.

Nie miałem czasu bawić się w remonty silnika, więc go sprzedałem braciakowi za dobrą cenę mówiąc że najwyżej zrobi sobie reoncik lub wymieni motorówkę.

Brat zrobił już nim następne 40 kkm, a z racji lżejszej nogi dolał narazie tylko 2l chłodziwa, i bardzo sobie autko chwali, leje oranżadę i jeździ taniutko....

Czwóreczka ma obecnie najechane 440 kkm i jak na razie brat nie ma zamiaru nic poprawiać.

Gdy zapala mu się kontrolka pożiomu płynu chłodzącego na fisie, to dolewa ok 0,3 l płynu, bo jak się wleje na max to ubywa dużo szybciej.... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, to znaczy nie wiem czy blok nie ma mikropekniecia... tylko jak sie do tego zabrac?? nie mam juz żadnych pomysłów na to co to może być. Teoria jest taka ze to uszczelka pod głowica dla pewnosci wymienie Termostat oraz pompe wody mam a i przy okazji rozrzad oraz filtry mam nadzieje ze to bedzie własnie to co o tym sadzicie?? a jak mozecie to podajcie jakies nazwy firm ktore sa najlepsze do AUDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Miałem identyczny przypadek też mi wywalało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Najpierw zacząłem od wymiany korka, ale okazało się że nie jest on przyczyną nieszczęsnego wycieku. Byłem u mechanika sprawdził mi płyn na zawartośc CO2 ale nic nie wykazało, czyli wychodziło, że to nie uszczelka pod głowicą. No cóż ale dalej to samo jak wywalało tak wywala ten płyn ze zbiorniczka( do 100 km/h wszystko ok , powyżej masakra). Zauważyłem też, że węże gumowe z płynem chłozącym są cholernie twarde i praktycznie nie dały sie ścisnąc palcami. Postanowiłem wymienić uszczelkę pod głowicą. głowica została splanowana jak i również sprawdzona na szczelnośc. Po złożeniu wszystkiego w całość wszystko ok bryka chula ja szalona i nawet kropelki nie ubywa ze zbiorniczka. Wychodziło na to że kompresja szła w układ chłodzenia i wyganiało ten płyn. Widocznie uszczelka miała jakieś mikropęknięcie i całe zamieszanie przez to.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem po rozum do głowy :> Dziś zrobiłem test najpierw zalałem płyn chłodniczy tyle ile powinno być. Sprawdziłem gestość oleju i jest taki jaki powinien być, poczekałem az auto nagrzeje mi sie do temperatury roboczej 90 stopni przez ten czas obserwowałem silnik zwłaszcza chłodnice weze i zbiornik z płynem. Niec sie nie dzialo weze wszystkie sie ładnie nagrzały dotykałem je byłe miekkie... potem zrobiłem pojechałem 6 km z predkoscia 100 km/h zatzymałem sie sprawdzam płyn i nic nie ubyło potem znow 6 km tylko 130 km/h zatrzymałem sie sprawdzam i troszke ubyło . na koniec 6km tylo z prędkoscia 150 km/h wyprzedzania i trzymanie na biegu tak do 3,5tys/min i sprawdzam nic sie nie stało a płyn wrocił do pozycji takiej jak został zalany przed jazda... Teraz postanowiłem ze wymienie korek od zbiornika cieczy chłodzacej gdzy on moze byc walniety. Skoro i tak wymieniam cały zestaw rozrzadu wraz z pompa wody to moze wymienic tez termostat ?? prosze podajcie mi nazwy firm ktore sa najlepsze do AUDI... z gory dziekuje za zainteresowanie sie moim problemem i oraz za wasze rady :hi: a zapomniałem dodac temperatura silnika cały czas podczas testu wynosiła 90 stopni i nie podskoczyła ani razu...[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 19:16_________________________________________________

Witam! Miałem identyczny przypadek też mi wywalało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Najpierw zacząłem od wymiany korka, ale okazało się że nie jest on przyczyną nieszczęsnego wycieku. Byłem u mechanika sprawdził mi płyn na zawartośc CO2 ale nic nie wykazało, czyli wychodziło, że to nie uszczelka pod głowicą. No cóż ale dalej to samo jak wywalało tak wywala ten płyn ze zbiorniczka( do 100 km/h wszystko ok , powyżej masakra). Zauważyłem też, że węże gumowe z płynem chłozącym są cholernie twarde i praktycznie nie dały sie ścisnąc palcami. Postanowiłem wymienić uszczelkę pod głowicą. głowica została splanowana jak i również sprawdzona na szczelnośc. Po złożeniu wszystkiego w całość wszystko ok bryka chula ja szalona i nawet kropelki nie ubywa ze zbiorniczka. Wychodziło na to że kompresja szła w układ chłodzenia i wyganiało ten płyn. Widocznie uszczelka miała jakieś mikropęknięcie i całe zamieszanie przez to.

Pozdrawiam!

A możesz napisać ile kosztowała uszczelka pod głowice oraz robocizna to znaczy ile wymiana a ile planowanie, Jak jezdziłes i wywalało ci płyn to temperatura silnika przekraczała 90 stopni??

czy chłodnica powinna byc goraca z przodu jak sie ja dotyka??[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 21:01_________________________________________________Cóż dzisiaj przed jazda zauważyłem ze płynu w zbiorniku jest mniej niz ostatnio byłem a po przejechaniu 20 km płynu było tyle samo ale węże były bardzo twarde tak że prawie nie dało rady sie ich zcisnać i podczas odkrecania korka było bardzo duze cisnienie cóz wszystko wskazuje na uszczelke pod głowica... Robozz mozesz odpowiedziec na mije pytania albo podac numer gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku nagrzanym do temp. roboczej w układzie chł. ciśnienie jest na poziomie od 1.4 do 1.6 bar zakładając, że przy nagrzewaniu nie był otwierany. To całkiem spore ciśnienie i niełatwo wtedy scisnąć węże, ale jak najbardziej prawidłowe. Istotne jest nie to, że w układzie jest ciśnienie, bo musi być, ale szybkość jego narastania podczas nagrzewania silnika. Z tego co pisałeś wcześniej, ciśnienie nie rośnie bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie chcesz wywalac pieniedzy w bloto na wymiane uszczelki pod glowica, co jest raczej rzadko spotykane w tych dieslach, to bez testu na zawartosc CO2 w wodzie sie nie obejdzie.. Cisnienie w ukladzie musi byc bo zapobiega to wrzeniu plynu w 100 stopniach natomiast nawet jezeli jest za duze to moze to byc wina zaworka, ktory ma za zadanie utrzymywac odpowiednie cisnienie (chyba korek pelni ta funkcje?).. a wahania poziomu plynu moga tez byc spowodowane naturalnym dzialaniem nagrzewnicy i termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko

Jak wygląda przyłącze (chyba) czujnika temp. który wchodzi do zbiorniczka wyrównawczego od dołu, tam jest jakiś oring, czy coś? bo stamtąd mi cieknie płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...