MrWho Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Siemka.. Na wstępie proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy tdi... Już 2x mi się to zdarzyło... po nocy nie chciał zapalić.. a raczej zapalił i zgasł... Objaw jest taki jak by nie było paliwa :| Wcześniej przy temp + 7 dzisiaj przy temp 0... Przekrecam na zapłon wszystko gaśnie. odpalam odpali i odrazu gaśnie.. potem musze kręcić i kręcić i kręcić i tak jak by załapuje załapuje załapuje aż wkoncu załapie... co może być tego przyczyna.. świeczki? Vag oczywiście 0 błędów... co sprawdzić w pierwszej kolejności Pozdro
Musashi Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 uszkodzona pompa podwojna tandem pompa, lub blad immo na wszelki wypadek podepnij VAG. jezeli nic nie wykaze obejrz tandem pompe. sprawdz cisnienie podawanego przez nia paliwa.
MrWho Opublikowano 17 Października 2009 Autor Opublikowano 17 Października 2009 Tandem pompe czyli tą pod kanapą w zbiorniku? Na co powinienem zwrócić uwage? Jak działa w ogóle zasilanie paliwem w tych silnikach? Po przekręceniu kluczyka pompa zaczyna od razu tłoczyć paliwo w układzie. Paliwo podawane jest na pompowtryski i z powrotem wraca do baku? Czyli podobnie jak w benzynie? Aa i jeszcze jedno.. miałem już tak 2x... dzisiaj oraz jakiś miesiąc temu... miedzy tymi 'razami' palił zawsze na dotyk dzisiaj odpalałem go jeszcze raz oczywiście na dotyk... całe szczęście
AudiB4 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Z tego co piszesz to wygląda na uszkodzenie elektryczne,jeśli po przekręceniu na zapłon 'wszystko' gaśnie,to kostka stacyjki,lub jak przedmówca napisał immo.
Musashi Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 tandem pompa to pompa paliwa znajdujaca sie z tylu silnika wprzedluzeniu walka rozrzadu. odpowiada za dostarczenie paliwa pod cisnieniem wymaganym przez PD
Sztomel Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 tandem pompa widoczna jest na poniższej fotce bezpośrednio nad czujnikiem G62/G2 :
MrWho Opublikowano 20 Października 2009 Autor Opublikowano 20 Października 2009 Z tego co piszesz to wygląda na uszkodzenie elektryczne,jeśli po przekręceniu na zapłon 'wszystko' gaśnie,to kostka stacyjki,lub jak przedmówca napisał immo. Chodziło mi o to że kontrolki abs, swiece, i inne gasna tak jak normalnie.. i dopiero potem odpalam... zawsze czekam aż wszystko zgaśnie... Sztomel Czy musze na coś szczególnie zwracać uwagę? Jaki jest koszt takiej nowej? Jak ją dokładnie sprawdzić..., żeby nie wydać fortuny... Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Czy musze na coś szczególnie zwracać uwagę? przede wszystkim czy nie widać przy niej wycieków paliwa, można też podpiąć do niej manometr do specjalnego w niej przyłącza na obudowie aby sprawdzić wartość ciśnienia paliwa w kanale zasilającym - praktycznie bez widocznych wycieków paliwa z tej pompy nie ma możliwości aby z jej powodu silnik nie odpalił, jest tak skonstruowana, że pomimo braku paliwa nie jest w stanie się zatrzeć bo wirnik zawsze jest zwilżony paliwem co pozwala jej nadal zasysać paliwo, raczej byłbym skłonny sprawdzić oring pod wężykiem powrotu na filtrze paliwa choć i tak będzie ciężko ustalić co jest przyczyną skoro objaw dopiero wystąpił 2 razy.
GRazny Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Czy musze na coś szczególnie zwracać uwagę? przede wszystkim czy nie widać przy niej wycieków paliwa, można też podpiąć do niej manometr do specjalnego w niej przyłącza na obudowie aby sprawdzić wartość ciśnienia paliwa w kanale zasilającym - praktycznie bez widocznych wycieków paliwa z tej pompy nie ma możliwości aby z jej powodu silnik nie odpalił, jest tak skonstruowana, że pomimo braku paliwa nie jest w stanie się zatrzeć bo wirnik zawsze jest zwilżony paliwem co pozwala jej nadal zasysać paliwo, raczej byłbym skłonny sprawdzić oring pod wężykiem powrotu na filtrze paliwa choć i tak będzie ciężko ustalić co jest przyczyną skoro objaw dopiero wystąpił 2 razy. Sztomel jak zwykle mnie rozwalił swoją wypowiedzią... szkoda że ostatnio coś mało się udziela a żeby zielony nie wstawił mi kropka to potwierdzę że z tym oringiem ostatnio tez walczyłem... nie w audi ale podobnie się zachowywało...
MrWho Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 No własnie miałem tak po 4 dniach stania :/ i kolejny raz po nocy.... dziwi mnie troszke że mogę jeździć praktycznie miesiąc i jest ok... i przychodzi czas i d*pa... odpali.. zgaśnie i muszę piłowac z 20-30s... Sztomel - a gdzie jest ta pompa w silniku ? Jakiś nr z etki to sobie znajde gdzie konkretnie bo ja szukam i nie widze GRazny - tzn ? co Sztomel źle coś napisał czy jak ?
GRazny Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 GRazny - tzn ? co Sztomel źle coś napisał czy jak ? źle mnie zrozumiałeś... ja zwykle jestem zachwycony Jego wypowiedziami i tak też jest w tym przypadku
Sztomel Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Sztomel - a gdzie jest ta pompa w silniku ? Jakiś nr z etki to sobie znajde gdzie konkretnie bo ja szukam i nie widze jak zdejmiesz plastikową pokrywę silnika to pompa tandem znajduje się z tyłu głowicy - od strony przegrody czołowej czyli ścianki oddzielającej komorę silnika od kabiny.
dolek1969 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Właśnie wyjąłem "vacum" i czy sama wymiana oringów wystarczy? bo mam objawy podobne do przedmówców czyli kłopoty z porannym odpaleniem, ale oprócz tego pedał hamulca "twardy" (tydzień temu też był ale po odpowietrzeniu hamulce były, jednak znowu pedał w górze) czy w "vacum" jest olej, na fotce pokazałem gdzie?
Sztomel Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 wymiana uszczelek jak najbardziej ale czy zauważyłeś wyciek oleju lub paliwa pod pompą tandem - jeśli nie to znaczy, że uszczelki spełniały swoje zadanie, olej powinien znajdować się tam gdzie go widać na fotce - po to jest tam przecież uszczelka a podwójny oring tzw. "ósemka" zabezpiecza przed wyciekami paliwa, jeśli już zdemontowałeś pompę to uszczelki wymień na nowe, skoro pedał hamulca twardy to oznacza, że najprawdopodobniej masz nieszczelność na wężyku podciśnienia idącym od pompy do serwa hamulców - przyjrzyj się dokładnie temu wężykowi, skoro nie ma problemów ze sterowaniem turbosprężarki to sekcja vacuum w pompie tandem jest sprawna.
dolek1969 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 dosyć mokre było w miejscu gdzie zaznaczyłem, wyglądało i "pachniało" na paliwo (fotka zapożyczona do podglądu ) przewody, uszczelka między podszybiem a komorą silnika, wszystko było sprawdzane przy odpowietrzaniu i wymianie płynu hamulcowego, oprócz tego wymieniłem 4 świece żarowe "beru" tydzień temu zakupiłem nowiutkie "vacum" (860zł po znajomości, bo w ASO u Danelczyka "krzyknęli" 1443zł ) jutro rano założę i zobaczymy jaki będzie efekt, czy dalej będą problemy z odpaleniem i hamulcami, jeśli tak to pozostanie mi tylko wymiana serwa i pompowtrysków bo więcej pomysłów nie mam THX za pomoc i pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 utro rano założę i zobaczymy jaki będzie efekt, czy dalej będą problemy z odpaleniem i hamulcami gwarantuję, że będą, pompa tandem nie ma z tym nic wspólnego a olej ani paliwo nie będzie się lało z wiązki elektrycznej.
dolek1969 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 może i jestem laikiem ale z wiązki elektr. paliwo czy też "oliwa" nie powinny wyciekać, aczkolwiek... źle zaznaczyłem na poprzedniej fotce, chodziło mi o to ze pod "vacum" i niżej, czyli na czujniku temp. było dość "zachlapane" skoro twierdzisz że będą problemy z odpaleniem, to może wiesz co jeszcze może być przyczyną że po dłuższym postoju (nocy, "tyrce") muszę w ~ 8-12 razy "zakręcić" zanim "zakabączy" silnik? świece, filtr zmieniłem, wycieków, nieszczelności w układzie nie stwierdzono pozostały mi jeszcze do sprawdzenia pompowtryski co zaś się tyczy "hamowników" to tutaj też wymieniłem płyn, (w starym podobno była woda, ale "mechanior" powiedział że to zmora w autach koncernu "VAG") odpowietrzyłem, posprawdzałem przewody i też nie stwierdzono wycieków czy też nieszczelności tu do sprawdzenia pozostało mi jeszcze "serwo" wydawało mi się że "vacum" ma wpływ na oba wyżej wymienione przypadki, chyba że jestem w błędzie i "wywaliłem prawie 9 paczek w błoto" pozdrawiam
Stichy Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Co do odpalania to sprawdzales czy swiece dostaja napiecie? Bo sama wymiana moze nic nie pomoc - mialem tez problemy z porannym odpalaniem, wymienilem filtry i nic ale wiedzialem ze 2 swiece mialem do wymiany i wymienilem a efekt cud, silnik przcuje rowniutk i odpala po pol obrotu, a u Ciebie moze wogole napiecia nie dostaje a i akumulator sprawdz Wlasnie widzialem na allegro akumulator cisnienia do hamulcow tylko to bylo do A8 - moze w A4 tez cos jest takiego? - Pytanie laika
dolek1969 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 utro rano założę i zobaczymy jaki będzie efekt, czy dalej będą problemy z odpaleniem i hamulcami gwarantuję, że będą, pompa tandem nie ma z tym nic wspólnego a olej ani paliwo nie będzie się lało z wiązki elektrycznej. jak na razie problemów nie ma (5 dni), rano "pali od pierwszego", po dłuższym postoju także, tylko "hamowniki" jakieś takie dziwne, jakby "ostrzejsze", szybciej "zbierające", może dlatego ze do tej pory "deptałem" prawie do podłogi zanim zaczęły hamować PS. no i z wiązki elektrycznej przestało się lać paliwo czy też olej <żart> pozdrawiam
mech15 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 OK, czyli pompa tandemowa spełnia 2 zadania: pompuje paliwo i wytwarza podciśnienie sterujące - stąd jej nazwa???????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się