odzim Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 a kontrolka od swiec pali ci sie po przekreceniu kluczyka jak nie mozesz odpalic (nie chodzi mi o o swiece zarowe czy sa dobre tylko czy zapala sie kontrolka)
PAWEL69 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 masa do sprawdzenia ... !!! masa sprawdzana.... podawana bezpośrednio z aku. na silnik generalnie sprawdzone wszystkie punkty masowe... Objaw jest taki że,napięcie mierzone miernikiem na N109 jest ..... ale obciążając zasilenie N109 żarówką napięcie zanika Tak jakby brakowało prądu... ale nie zawsze Podając prąd na N109 bezpośrednio z aku. napięcie powraca i po jakimś czasie znowu jest brak pomijając przekażnik 219 [mostek] napięcie jest OK!!! Co o tym sądzisz? Ja zgłupiałem Jeszcze pytanie,skąd dostaje napięcie N109???? bo wg.mojego schematu to pin 77 w ECU....[żrudło WORKSCHOP]
czaja77 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 :wallbash: i cholera wie co jeszcze.... ;(
Sztomel Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 skoro kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie z każdym przekręceniem kluczyka w pozycję ON więc wykluczyć możemy przekaźnik 219 - pod warunkiem, że to on właśnie podaje zasilanie na sterownik silnika - ja u siebie tego nie mogę sprawdzić gdyż jeżdżę innym samochodem i u mnie jest to przekaźnik 109, jeśli elektrozawór N109 nie dostaje zasilania za każdym razem to ten błąd wyjdzie po podłączeniu Vaga ale i tak należy przyczyny szukać w okablowaniu od sterownika po N109 począwszy od przeczyszczenia pinów sterownika i wtyczki do niego, poprzez stan izolacji przewodu aż po N109, nie mogę też potwierdzić czy N109 dostaje plusa z pinu 77 ale można to sprawdzić gdyż kabelek powinien być czarny z białym paseczkiem.
zbychzz Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 ja bym zrobił tak jak sztomel radzi (podłączenie kabelka równolegle od przekaźnika do zaworku) ... albo przyczyną jest sam zaworek na pompie
spanky Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 no to moze wiazka od ECU ,wtyczka nie kontakuje, przerwana izolacja ... moze jednal podmienic N109 na próbe ...
czaja77 Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 witam ,dzisiaj podczas całego dnia auto zostało odpalane ze 20 razy i wszystko było ok, sam nie wiem co o tym myśleć
PAWEL69 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Witam wszystkich jeśli elektrozawór N109 nie dostaje zasilania za każdym razem to ten błąd wyjdzie po podłączeniu Vaga W tym sęk że sterownik nie zgłasza żadnego błędu nie mogę też potwierdzić czy N109 dostaje plusa z pinu 77 ale można to sprawdzić gdyż kabelek powinien być czarny z białym paseczkiem. No niekoniecznie.Przewód czarny z białym paseczkiem dochodzi tylko do wtyczki wiązki od pompy potem kolor sią zmienia, Jak dobrze pamiętam jest to fioletowy z czarnym[nie jestem pewien] ale jest to pin nr.8 Ale sęk w tym że po drodze w wiązce też jest zamieniony bo przy wtyczce ECU takiego koloru brak No chyba że N109 nie jest sterowany bezpośrednio z ECU no to moze wiazka od ECU ,wtyczka nie kontakuje, przerwana izolacja ... moze jednak podmienic N109 na próbe ... wszystko zostało sprawdzone [sprawdzone wzrokowo,zielonego kolegi brak ]trza będzie mierniczkiem Co do podmiany N109 to nie ma potrzeby,poniewarz po odpięciu przewodu z zaworu napięcie na przewodzie też zanikało. Chyba trzeba będzie przekopać całą kabelkologie bardzo dokładnie ech trochę dłubania będzie bez schematu Może ktoś z kolegów posiada pinouta tego sterownika jest na dwa wtyki motor jak w podpisie autora wątku. ja bym zrobił tak jak sztomel radzi (podłączenie kabelka równolegle od przekaźnika do zaworku) Zbyszku chyba raczej nie możliwe skoro nie ma stu procentowej pewności skąd zaworek dostaje napięcie można coś sfajczyć.... a co na to kierownik warsztatu Pozdrawiam Paweł
toldek1 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Schemacik sterowania zaworka http://www.speedyshare.com/389703575.html
czaja77 Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 Schemacik sterowania zaworka http://www.speedyshare.com/389703575.html Dzięki ale niech Paweł na to luknie, bo ja nie kumam ;( :gwizdanie:
toldek1 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 To proste :> omawiany zaworek na schemacie to Y12, sterowanie - sygnał /+/ z 77 pinu sterownika kabelek czarno fioletowy, steruje ECU jak widać
PAWEL69 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 To proste :> omawiany zaworek na schemacie to Y12, sterowanie - sygnał /+/ z 77 pinu sterownika kabelek czarno fioletowy, steruje ECU jak widać Dzięki kolego ...czyli WORKSCHOP nie kłamał , sęk w tym że przy ECU brak tego kabla Miejsce na pin 77 jest wolne ...czyżby ktoś coś motał P.S. możesz wrzucić w innym formacie np. PDF- ten wywala mi błąd konwersji grafiki[ nie mogę otworzyć] Pozdrawiam Paweł
grzanek85 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Paweł imm oryginał założony?? [br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 23:08_________________________________________________Jeśli ma 2000 rok steownik to zawór jest na 120 pinie jeśli 99 to na 77
czaja77 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Opublikowano 11 Listopada 2009 Paweł imm oryginał założony?? [br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 23:08_________________________________________________Jeśli ma 2000 rok steownik to zawór jest na 120 pinie jeśli 99 to na 77 cześć . imo fabryczne,żadnych błędów nie wywala.rok 2000. listopad , ps.jak na razie odpukać jest wszystko ok z odpalaniem
PAWEL69 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Paweł imm oryginał założony?? [br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 23:08_________________________________________________Jeśli ma 2000 rok steownik to zawór jest na 120 pinie jeśli 99 to na 77 Dzięki Tomku Jak zwykle można na Ciebie liczyć W wolnej chwili sprawdzę tę kabelkologie i dam znać o rezultatach. Dodam jeszcze że kolega ma również problem z licznikiem.Prawdopodobnie pada profesor. Autor wątku pisał o tym w innym poście,w tej chwili nie mogę znależć linku. Może tam szukać przyczyny Pozdrawiam Paweł.
czaja77 Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 witam.tak jest problem z licznikiem taki ze przekłamuje wskażnik temperatury i poziomu paliwa, po prostu sobie wariują,nieraz pokazuję [bardzo często] temperaturę 120 stopni,rano podczas odpalania pokazuje 65 c[,nie zawsze.]na vagu kanał 7 temperatura jest idealna jak na podwórku ,i po rozgrzaniu trzyma idealnie 91 c.[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 20:52_________________________________________________ no i stało się, rano luzik odpalił .postał 7 godzin pod pracą, i znowu problem z odpaleniem ,zaskoczył za 5 razem wkładania i wyciągania kluczyka i kręcenia rozrusznikiem
czaja77 Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 mi to wyglada jednak na immo hmm alejak? kontrolka imo gaśnie ładnie po kilku sekundach.vag nie wywala żadnych błędów...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się