foka007 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Witam po raz kolejny ! Po uważnej lekturze dobrych kilkudziesięciu postów zdecydowałem się na kupno alu 18' z oponami 225/40/18 do mojej a4 b5 1.8t (AEB), obecnie mam male fele momo z oponami 195/65/15 i mam pytanie do osób które dokonały takiej zmiany czy przyśpieszenie się pogorszyło znacznie czy tylko troche a może wogóle nie odczuwalne? Dzieki za odpowiedź bo jestem już praktycznie zdecydowany ale Baardzo się martwie o pogorszenie osiągów w zakresie przyśpieszenia ;( PS.Zawias kupuje gwintowany Ta-technix'a (zeby zaraz nie bylo ze musze zglebowac fure ) pozdrawiam
Gość TrueOgre Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 na pewno odczujesz różnicę ale bez przesady, nie będą Cię fiaty wyprzedzać
endriuu Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 te mody na zime zrobiłes???
antonio Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 trochę odczujesz ale nie ma powodów do narzekań
foka007 Opublikowano 21 Października 2009 Autor Opublikowano 21 Października 2009 DO endriuu: Części już kompletuje (kupuje stopniowo, jestem studentem i nie stac mnie na nagle wywalenie 5tys.pln na raz, a wole pytac wczesniej przed zakupem) i wkrotce zakladam (czyt.marz-kwiec) a zimy w tym roku nie bedzie, wiec bez obaw :>
Azunia Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Teraz będziesz się cieszył dwa razy do roku. Przy zmianie na zimówki z lepszej dynamiki, a przy zmianie na 18'' z lepszego wyglądu i prowadzenia
slaweq Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Po zmianie z 15" na 18" osiagi troche spadną, ale bez przesady..., tragedii nie będzie
Armi Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Zgadzam się, ja po przesiadce z 15' na 17' nie zauważyłem żadnego spadku dynamiki a mam trochę mniej koników.
KOval81 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Panowie - od tego lansu już chyba nierealnie gadacie Wy sobie piszcie, że nie odczuje, że różnica jest minimalna, a kolega się sam przekona jak założy Jak dla mnie, to po przesiadce z 205/5 R16, różnica była ogromna na początku - miałem wrażenie, że przy ruszaniu wsteczny się włącza :laghing2: (oczywiście w przesadzie napisałem). Różnice zauważysz na pewno, tym bardziej, że przesiadasz się ze sporego balona Różnice na +/- oczywiście,bo każde rozwiązanie ma zalety i wady. O niebo lepsze prowadzenie i wygląd, znacznie gorszy komfort na słabych drogach - po chwili się oswoisz i wszystko wraca do normy :> Ja po zmianie bylem tak zapatrzony w 18", że wydawało mi się, że nic się nie zmieniło :gwizdanie: ale teraz czasem na dziurach mnie wkurza (i tak mniejszych nie założę ) Zapomniałem dodać - w ciągu 15 tyś przejechanych po Legnicy na 18" i zawieszce S-Line, amory przednie poleciały z 66 na 52%.
DarekII Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 Jest spora strata na przyspieszeniu pogarsza się prowadzenie w koleinach ale na zakrętach miodzio jest twardziej dużo twardziej prędzej się zawiecha zużywa ale wizualnie super zresztą może masz kogoś w okolice zeby zrobic podmianke zeby sprawdzic czy ci podpasuje taka zmiana
Reggi Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 dużo twardziej prędzej się zawiecha zużywa Jak nie była wymieniana od nowości to na pewno Przyspieszenie to jedno .. poczekaj aż się wbijesz w jakąś dziurę U mnie na 17' było często " O karwa..na chooj mnie to było.. ". No i człowiek staje się bardziej wyczulony na te wszystkie..nierówności..studzienki, koleiny
Gość mmcv Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 taki maly OT.... Ta szkola Orlat I Liceum to tam dalej funkcjonuje ?? OT w dziale technicznym,.
wypsiu Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 Ja mam 235/35/18 i miałem okazje jeździć na 16 i naprawdę różnica jaką odczułem to że auto miało większe przechyły i troszkę strach było przy większych szybkościach wchodzić w zakręty. Więc zmieniaj zawieche,lacze i rozkoszuj się jazdą
adrianus Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 na zime mam 205/60 r15,a na lato kupilem w tym sezonie 215/30r19 i powiem Tobie tak, ze odczujesz minimalny spadek osiagow, ale kosztem lepszej trakcji, nie bedziesz mial takich akcji, ze kola beda Tobie piszczec przy ogniu podczas zmiany z 1 na 2 i 2 na 3, tak jak to bywalo czasem w przypadku wezszych opon(tak wiem ze zimowki moga piszczec, ale nie o to mi chodzi). poza tym auto sie sporo usztywni i duzo lepiej sie prowadzi, przyspieszenie od 0 do 100km/h minimalnie sie pogorszy, spalanie odczuwalnie mi nie wzroslo, a i zawias tez nie siada, oczywiscie podstawa jest zapamietanie wszystkich dziur i studzienek w calym miescie o poprawie wygladu nawet nie wspominam, bo nic z daleka tak sie nie rzuca w oczy jak auto na duzej feldze
KOval81 Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 na zime mam 205/60 r15,a na lato kupilem w tym sezonie 215/30r19 Siedziałem często i nadal jestem raz na jakiś czas w Mrągowie, ale musieli wam chyba strasznie jakość dróg poprawić, jak Ci od tego profilu plomby nie wypadną Co do reszty wypowiedzi, to chyba nieco fantazja poniosła, bo osiągi poczuje na bank, spalanie i nierówności też Ja na pamięć potrafię jeździć prawie już u siebie, ale czasem jak się wjebutam w loch duży w asfalcie, to aż mnie w jajach rwie Wynagradza to efekt wizualny :>
adrianus Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 przesadzasz koval81 komfort jazdy na 215/30r19 jest podobny do jazdy kompaktowym autem na feldze i oponie 195/50r15 takze banialuki opowiadasz, jesli nie jezdziles to sie nie wypowiadaj bo fantazja jest od tego zeby bawic sie na calego a nie po to zeby mnie ponosic, czlowiek sie pytal czy mu osiagi spadna, napisalem ze odrobine spadna, spalania nie odczuje, a jak ktos nie jest ciota i nie jezdzi po dziurach to spokojnie moze smigac na niskim profilu i zawias po d*pie nie dostanie.TYLE w tym temacie, po przejechaniu calego sezonu po warminsko-mazurskich , nienajlepszych drogach!
A-rek Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 powiem ze swojego doswiadczenia z przesiadki z 225/45 R17 na 195/65 R15 roznica jest duza. na 225 jest bardziej sztywno, twardziej, buja w koleinach i bardziej "meczy sie" zawieszenie i taka jest prawda.
KOval81 Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 przesadzasz koval81 komfort jazdy na 215/30r19 jest podobny do jazdy kompaktowym autem na feldze i oponie 195/50r15 takze banialuki opowiadasz, jesli nie jezdziles to sie nie wypowiadaj bo fantazja jest od tego zeby bawic sie na calego a nie po to zeby mnie ponosic, czlowiek sie pytal czy mu osiagi spadna, napisalem ze odrobine spadna, spalania nie odczuje, a jak ktos nie jest ciota i nie jezdzi po dziurach to spokojnie moze smigac na niskim profilu i zawias po pupie nie dostanie.TYLE w tym temacie, po przejechaniu calego sezonu po warminsko-mazurskich , nienajlepszych drogach! Gdybym lubił przesadzać, to bym został ogrodnikiem kolego. Po Twojej wypowiedzi widzę, że jeszcze chyba nie ochłonąłeś po przesiadce z 15 na 19", albo jesteś spokrewniony ze Stanisławem Lemem... 1. Gdzie podobny komfort jazdy na tych felgach i profilach co podałeś :doh1: 2. Nasze drogi niestety są tak skonstruowane, że NIE DA SIĘ jechać po prostej drodze i w nic nie wpaść - to nie Niemcy, czy inny cywilizowany kraj.. 3. Skoro uważasz, że zawieszenie nie dostaje bardziej na 19" (i profilu 215/30 tym bardziej) niż na 15", to gratuluję wiedzy na temat wytrzymałości materiałów i ich zmęczenia w trakcie pracy OMG 4. Żebyś dobrze zrozumiał moje intencje i to, że nie są to wyssane z palca bajania, to wpakuj sobie jedno i drugie koło na wagę - ale pewnie różnicy też nie zauważysz :gwizdanie: 5. Z 15 przesiadka na 17" to już jest różnica, a nie bajaj, że na 215/30 R19" nie będzie :polew: :polew:
Nonilion Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 To i ja dodam swoje dwa grosze: - Zima: 195/55/R15 - Lato: 235/40/R18 - Felga na lato z opona to chyba ze 20 Kg waży. Zimówka jest zauważalnie lżejsza (tj. z 7-10 Kg) (ori Alu 15''), - Spalanie latem dwa sezony: 7,17/7,49 a zimą 7,79. - Znaczącej zmiany dynamiki nie ma (140km/310NM), - 18" prowadzi się tak jak wygląda. Reakcja na zmianę kierunku jest bajeczna. Opona się nie ugina, więc zakręty fajnie się pokonuje. Tyle tylko, ze przy niskim profilu ciężko wyczuć, kiedy ma się skończyć przyczepność. Koleiny i dziury... trzeba się ich nauczyć. Są drogi na które nie wjeżdżam wcale. To samo dotyczy większości krawężników. - Jazdy na 19" już sobie nie wyobrażam. - Zawias dostaje w tyłek bardziej na 18'' - Na 15" dopiero czuję, co to komfort jazdy. Druga strona medalu jest taka, że po zmianie na zimówki mam wrażenie, że na niektórych zakrętach auto się przewróci na bok Powoli dochodzę do wniosku, ze skłaniam się ku sprzedaży/wymianie letnich kółek. Na początek na 17''.
paulo77 Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 To i ja dorzucę coś od siebie jako, że jestem chyba najwiekszym hardcorowcem (fele 18" i silnik 1.6). Różnica w przyspieszeniu jest na pewno. Jeden powie że większa, drugi , że mniejsza ale jest. Ja mam na lato 225/40/48 a na zime 195/65/15. Latem plusem jest prowadzenia w zakrętach i wygląd. Zimą jest komfort i lepsze przyspieszenie. Pojeździsz to zobaczysz, ale generalnie jak się przyzwyczaisz to zapomnisz z czasem że masz 18"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się