maniek1983 Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 Witam tez mam do wymiany przegub lewy i widząc wasze opisy zrobie to sam lecz mam pytanie czy po za łożenu juz wszystkego bende potrzebował klucza dynamometrycznego do przykrecenia śruby "24" którą wkręca se w przegub????? czy po prostu normalnym kluczem do oporu????
maniek1983 Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 właśnie jestem po wymianie przegubu Wasze opisy wymiany są bezcenne wymieniałem pierwszy raz przegub według opisu jaki podał knipex w tej opcji bez niczego odkrecania i po podniesieniu lewarkiem piasty przegub bez problemu wyszedł całość mi zajeła 2h z tym że jakies 70 minut grzebałem sie z tymi zasranymi opaskami do sciskania. POZDRAWIAM
marjon Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 nie trzeba wcale wyciagac calej polosi do zmiany przegubu zewnetrznego, niepotrzebnie sie narobiles włazac pod auto. a zdejmujac przegub z polosi wcale nie trzeba walic mlotem, wystarczy po wyjeciu przegubu z piasty wkrecic w przegub spowrotem stara srube zaszlifowana na koncu w szpic ktory trafi w otworek w polosi, krecac sruba do oporu przegub sam wyskoczy z polosi, trzeba tylko wlaczyc 1 bieg zeby polos sie nie obracala a najlepiej niech druga osoba trzyma hamulec:hi:
sajmon8526 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Ja do zdjecia starego przegubu zewnetrznego nigdy nie uzywałem młotka wystarczy wkręcic śrube do konca która trzyma przegub do koła i wtedy łatwo powinien zejsc! Kolego to u ciebie chyba lekko wychodziło.Kiedy załozysz nowe zabezpiecznie to najpierw bedzie problem z poprawnym jego wbiciem przez zabezpieczenie do tego trzeba uzyc młotka i do wybicia tym bardziej:D Wkrecajac srobe do konca czesto bywa taka ze sie wycina przegubem rowki na zabezpieczeniu i schodzi wtedy to cieżkawo bo zabezpieczenie nie chowa sie w rów Hermana:D .Jeżeli schodzi lekko to zabezpieczenie kiepsko trzymało.Pozdro
Banan Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Dodam swoje trzy słowa Dziś wymieniałem osłonę przegubu po stronie prawej ( czyli od strony pasażera ). U mnie w autku ma silnikczek AJM i Tiptronik. Posiłkowałem się poradnikiem: VW passat CV joint replacement and boot repair,also for Audi A4 and Audi A6 Moje uwagi: - u mnie śruba piasty to HEX 14 a te śruby półosi to Spline/XZN 10mm ( mam już 3 spliny 12 do kierownicy i 8 do rygla drzwi ) - nie miałem pomocnika więc żeby odkręcić śruby półosi wystarczy śrubokręt w tarczę ( wydawał mi się to kiepski pomysł a wyszło genialnie ) bo szkoda mi było blokady na "P" w skrzyni - pisaliście gdzieś że po stronie pasażera trzeba opuścić auto na koła żeby przegub wyszedł - miałem cały przód na kobyłkach więc ten pomysł odpadał - wystarczyło pomanewrować półosią przy skręconych kołach w lewo i ładnie wszystsko wyszło - gdzieś w opisach mowa o czujniku ABS - udało mi się go nie uszkodzić pomimo tego że nie wyciągnąłem go z piasty - w AJM ten sposób ze śrubą nie do zrobienia gdyż w półosi otwór w środku jest większy niż ten od strony piasty - półoś w imadle , drewniany klocek i dwa strzały młotkiem i już można było łapać przegub Całość zajęła mi około 2 h
piotrzaba5 Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Też jestem przed wymianą przegub, także wasze podpowiedzi się przydadzą
albi281 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Dodam swoje trzy słowa Dziś wymieniałem osłonę przegubu po stronie prawej ( czyli od strony pasażera ). U mnie w autku ma silnikczek AJM i Tiptronik. Posiłkowałem się poradnikiem: VW passat CV joint replacement and boot repair,also for Audi A4 and Audi A6Moje uwagi: - u mnie śruba piasty to HEX 14 a te śruby półosi to Spline/XZN 10mm ( mam już 3 spliny 12 do kierownicy i 8 do rygla drzwi ) - nie miałem pomocnika więc żeby odkręcić śruby półosi wystarczy śrubokręt w tarczę ( wydawał mi się to kiepski pomysł a wyszło genialnie ) bo szkoda mi było blokady na "P" w skrzyni - pisaliście gdzieś że po stronie pasażera trzeba opuścić auto na koła żeby przegub wyszedł - miałem cały przód na kobyłkach więc ten pomysł odpadał - wystarczyło pomanewrować półosią przy skręconych kołach w lewo i ładnie wszystsko wyszło - gdzieś w opisach mowa o czujniku ABS - udało mi się go nie uszkodzić pomimo tego że nie wyciągnąłem go z piasty - w AJM ten sposób ze śrubą nie do zrobienia gdyż w półosi otwór w środku jest większy niż ten od strony piasty - półoś w imadle , drewniany klocek i dwa strzały młotkiem i już można było łapać przegub Całość zajęła mi około 2 h Witam.Też kilka dni temu wymieniałem przeguby w moim AJM i jak wyżej koledzy piszą da się zdjąć przegub bez młotka samą śrubą, ale trzeba dorobić kawałek pręta który wkładamy w otwór śruby która nie dochodzi do pół ośki tylko do tego pręta wyciągając przegub.Myślałem nad tym z godzinę,wypiłem w tym czasie 2 tyskie:drinks:,a wszystko przez to że zapomniałem założyć tego stożka i założyłem z pośpiechu nowy przegub.Młotkiem szkoda walić,więc potrzebna była pauza żeby pomyśleć
obrus1 Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Co prawda inna marka fury, ale metoda działania taka sama.
Banan Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Dodam swoje trzy słowa Dziś wymieniałem osłonę przegubu po stronie prawej ( czyli od strony pasażera ). U mnie w autku ma silnikczek AJM i Tiptronik. Posiłkowałem się poradnikiem: VW passat CV joint replacement and boot repair,also for Audi A4 and Audi A6.......... Całość zajęła mi około 2 h Witam.Też kilka dni temu wymieniałem przeguby w moim AJM i jak wyżej koledzy piszą da się zdjąć przegub bez młotka samą śrubą, ale trzeba dorobić kawałek pręta który wkładamy w otwór śruby która nie dochodzi do pół ośki tylko do tego pręta wyciągając przegub.Myślałem nad tym z godzinę,wypiłem w tym czasie 2 tyskie:drinks:,a wszystko przez to że zapomniałem założyć tego stożka i założyłem z pośpiechu nowy przegub.Młotkiem szkoda walić,więc potrzebna była pauza żeby pomyśleć dla mnie z walnięciem młotkiem nie było problemu bo miałem półoś w imadle , raczej nie próbowałbym tego na aucie robić tu bardziej w temacie bo opis z passata B5 ja wyciągnąć półoś:
Frimuś Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Panowie w ta sobote rowneirz wymienilem przeglub zewnetrzny w mojej furce ,czas pracy ok 2h. Popuscilem na zwrotnicy gorne wahacze oraz koncowke,wszystko sie ladnie odchylilo,przeglub sciagnalem zakladam nowy i skladamy.Dobranoc.
Frimuś Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 końcówkę??? drążka? dobra uwaga koncowka dr.
Banan Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 końcówkę??? drążka? dobra uwaga koncowka dr. a zbieżność sprawdzona? jak wiesz często śruby od wahaczy czy drążków są zapieczone ( wymieniałem ostatnio i śruba końcówki drążka poddała się po 5 minutach perswazji siłowej no ale nie była ruszana od nowośći ) i dlatego lepiej ich nie ruszać , jak widać miałeś szczęście
Frimuś Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 W sumie czy ma jakies znaczenie zbicie drazka ze zwrotnicy ??!! Przeciez drazka nei odkrecalem. Ogolem zabieg na plus. za miesiac druga strona
krzysiek23 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 pany dla sprostowania nie ma opcji przestawienia zbieznosci jesli sie odkreci i wyjmie ze zwrotnicy koncowke drazka...kazdy sposob jest dobry i kazdy ma swoje plusy i minusy-jak kto woli.... co ja dodam 1.pamietac zeby nie zassalo oslony przegubu do srodka bo wtedy spowoduje to jej szybsze zuzycie 2.uzywajcie oslon lobro,spidan,rullive okolo 25-35zl(wytrzymuja ok 1-2 lat) 3.nie uzywajcie oslon hitamasi za 7-15zl (wytrzymuja 2-3 miesiace)nawet nie wiecie jak szybko guma parcieje w tych oslonach 4.jestem w tym przypadku zwolennikiem ori oslony koszt 60zl(guma z plastykiem bardzo trwale) tylko sa 2 problemy do ori oslony trzeba zastosowac jak najgrubsza opaske bo te cieniutkie z niektorych zestawow niewytrzymuja naciagu lub sie latwo zeslizguja,ori opaski sa bardzo mocne lecz zalozyc je na przegub graniczy z cudem bez jakiegos naciagacza o ktorym niemam zadnego info 5.opasek skrecanych kluczem np.7,8 nie polecam bo przy skrecie na maxa karb oslony odciskuje sie o opaske co moze doprowadzi do zerwania gumy9bardziej tu chodzi o duza opaske...... zycze milych wymian
Prezes:D Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Witam mam takie pytanko jaki potrzeba klucz do śrub tam co trzymają przegub od skrzyni wiem ze trox tylko jaki ? dzięki i pozdrawiam
Banan Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 wystarczyłoby przeczytać wątek i mój post nr 65 na poprzedniej stronie - to nie torx tylko spline 10 mm
Prezes:D Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 panowie mam problem wymieniłem przegub od koła i jak skręcam powoli to nic nie słychac a jak tak po sniegu tak ostro ruszę z miejsca i skręcę w lewo to słychac jak coś cyka . Pozdro
witek1234 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 A wymieniłes na nowy ? czy uzywany ? Ja wymiałem juz 3 razy pierwszy jakis z allegro za 70 PLN i odrazu pykał jak u Ciebie potem wziołem z wyzszej półki było OK 2 miechy ;/ A trzeci kupiłem od kolegi z forum używany ale bez luzów i pół roku juz spokuj Te cześci które robią teraz to porazka ;/
Banan Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Jesienią 2010 miałem zakładany przegub firmy LPR koszt coś koło 200 zł - do dziś jeździ bez problemów , tylko osłona była wymieniana dwa dni temu bo miała 1 cm pęknięcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się