Tobi110 Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Witam, Moje Audi to A4 1.9TDI Avant z 05.2003r. Po podpięciu VAGa znalazłem błąd: VAG-COM Version: Release 409.1-US Control Module Part Number: 038 906 019 JQ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1570 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63251 Additional Info: WAUZZZ8E............. ....................... 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent Po przejrzeniu forum stwierdziłem, że trzeba go wymienić na oryginalny :-). U znajomego zamówiłem czujnik temperatury płynu chłodzącego. W celu doboru prawidłowego podałem nr nadwozia. Ściągnął mi to z ASO. Chłopaki z ASO podesłali zielony czujnik z nr katalogowym 059 919 501 A. Po wyjęciu starego okazało się, że czarny czujnik ma nr 078 919 501 C. Czy w ASO dobrali mi dobry czujnik? Jaki powinien być prawidłowy nr katalogowy tego elementu do mojego samochodu? Po wymianie czujnika niestety nie mogę nadal ujrzeć na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego wartości 90 st. C. Wskazówka zatrzymuje mi się jakieś 2mm przed wskazaniem 90 :-( . Błąd wykasowałem wczoraj więc dzisiaj zobaczę czy się już nie pojawia. Coś czuję, że jeszcze czeka mnie wymiana termostatu :-( . Czy po wymianie tego czujnika trzeba VAGiem robić jakieś nastawy podstawowe (basic settings)? uff.. trochę dużo tego wyszło ;-) Pozdrawiam Tomek
yaboo Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 w ASO dobrze dobrali, wg ETKI zielony czujnik z nr. 059 919 501 A jest prawidłowy, jest zamiennikiem 078 919 501 C. dziwne ze miałeś go w samochodzie został wycofany w 2000r. :gwizdanie: wymień termostat tez ori . Po wymianie czujnika niczego nie musisz ustawiać VAG-iem.
Tobi110 Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 Dzięki, uspokoiłeś mnie. Czy wiesz może jaki nr katalogowy ma termostat w moim roczniku? Po tym co piszesz o tych ustawieniach podstawowych (że nic się nie ustawia), chyba jego też będę musiał wymienić. Pozdrawiam Tomek
Bieniek Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Ni epotrzebny Ci nr katalogowy.W aso po vinie dobiora...
yaboo Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 katalogowy numer termostatu do 1.9 AWX, AVF z ETKI to 044 121 113
Tobi110 Opublikowano 29 Października 2009 Autor Opublikowano 29 Października 2009 To znaczy że ten poniżej z aukcji będzie dobry? http://www.allegro.pl/item788782230_termostat_oryginalny_vw_audi_skoda_seat_diesel.html W sklepie powiedzieli mi że będzie kosztował ok 120zł, tu jest za 70 z przesyłką :-) Pozdrawiam Tomek
Młody_drog Opublikowano 29 Listopada 2009 Opublikowano 29 Listopada 2009 w ASO dobrze dobrali, wg ETKI zielony czujnik z nr. 059 919 501 A jest prawidłowy, jest zamiennikiem 078 919 501 C. dziwne ze miałeś go w samochodzie został wycofany w 2000r. :gwizdanie: wymień termostat tez ori . Po wymianie czujnika niczego nie musisz ustawiać VAG-iem. Czyli który powinien być, ten zielony 059 919 501 A? Bo też mam do wymiany. A jak wymieniam czujnik to termostat też wymienić czy nie koniecznie?
Tobi110 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Opublikowano 30 Listopada 2009 Tak zielony. Ja ten zamontowałem i jest ok. Nie mam już problemu z wahającymi się obrotami i na VAG'u też już wszystko OK z tym błędem, tzn. brak błędu czujnika :-) Pozdrawiam Tomek
Młody_drog Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Ok czyli to muszę kupić : http://www.allegro.pl/item831566772_czujnik_temepratury_vw_skoda_059919501a_krakow.html A Termostat też się powinno wymienić czy nie koniecznie? (mam błąd tylko czujnika) wskazówka pokazuje normalnie 90 stopni
Tobi110 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ja najpierw wymieniłem czujnik i błąd faktycznie zniknął. Jednak u mnie wskazówka temperatury nie dochodziła juz do 90 st. C tylko pokazywała max 75-80 st.C dlatego ja później wymieniłem termostat i teraz mam jak w mordę strzelił 90 st. C :-) Co ciekawe ja z oryginalnym termostatem z ASO nr 044 121 113 (120zł) chciałem wymienić uszczelkę pod nim i też zamówiłem w ASO podając nr nadwozia. Dobrali uszczelkę nr 038 121 119 (15zł). Co się okazało? Po zdemontowaniu starego termostatu oryginalna uszczelka kupiona w ASO była za dużej średnicy i musiałem założyć starą. Nie wiem co było tego przyczyną bo na forum i w programie ETKA jest podany ten nr uszczelki i termostatu :-( Pozdrawiam Tomek
Sztomel Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 A Termostat też się powinno wymienić czy nie koniecznie? (mam błąd tylko czujnika) wskazówka pokazuje normalnie 90 stopni Odpowiem w ten sposób : jeżeli Vag wskazał błąd czujnika G62 to nie zawsze powodem tego błędu jest uszkodzenie czujnika, w opisie błędu jest również podane czy mamy do czynienia ze zwarciem do masy czy też przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z potencjałem plus i należy wtedy przed zakupem i wymianą nowego czujnika sprawdzić stan pinów samego czujnika jak również pinów we wtyczce a zwłaszcza najpierw spryskać je spray'em do złącz elektrycznych by wykluczyć brak dobrego styku i przewodności sygnału na styku piny czujnika - wtyczka z wiązki. Dopiero jeśli ten zabieg nie przyniesie rezultatu to wymieniamy czujnik. Jeśli wskaźnik temperatury w zegarach po rozgrzaniu wskazuje nam ładnie 90*C to nie wymienia się termostatu bo po co skoro jest sprawny. Termostatu nie wymienia się również od razu jeśli wskazówka na wskaźniku zegarów nie będzie nam osiągać 90*C lub będzie migrować z prawidłowego wskazania (czyli 90*C) na wartości dużo niższe podczas jazdy gdyż wtedy należy najpierw porównać Vagiem wartości temperatur wskazywanych z czujnika G2 ze wskazaniami z G62 i dopiero jeśli okaże się, że wskazówka na wskaźniku wędruje na niższe wartości lub nie osiąga nigdy 90* a wskazania temperatury obydwu czujników nie pokrywają się (zaniżone wskazanie z G2 względem G62) to wtedy mamy info, że uszkodzeniu uległ G2 a nie termostat. Jeśli zaś wskazania obydwu czujników pokrywają się to oznacza, że dopiero wtedy trzeba zabrać się za wymianę termostatu.
Młody_drog Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent Taki błąd mam czyli muszę sprawdzić piny. Jest na forum opisane jak dojść do tego czujnika? Bo nie widziałem nigdzie.
Sztomel Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Sam zamieszczałem fotki jego umiejscowienia, znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika pod pompą tantem (czyli od strony kabiny kierowcy) : http://obrazki.elektroda.net/70_1245620543.jpg http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5f9687bf0e38824c.html a tu wtyczka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a135baaba38e9768.html
Młody_drog Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Jeszcze odgrzeje kotleta co do czujnika. Po wstawieniu logów na forum powiedziano mi, że termostat jest do wymiany. Czy te 'przekłamania' mogą być spowodowane niedziałającym czujnikiem g62? Bo nie wiem czy musze wymienić G62 i termostat czy co... Jeszcze oprócz tego to czy g62 też powinno sie kupować w ASO? Znalazłem taki na ebayu: http://cgi.ebay.ie/Audi-Seat-VW-Skoda-Temperature-Sensor-GREEN-GERMAN-OEQ_W0QQitemZ270488137143QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3efa596db7 Co myslicie? Wyda?
Tobi110 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2010 Ja podpiąłem VAGa i tam miałem wyraźnie napisane, że mam błąd czujnika temperatury G62. Mechanik powiedział, że najpierw wymienimy ten czujnik i jak nadal temperatura nie będzie dochodziła do 90stC to wtedy termostat (bo szkoda przepłacać). Tak zrobiłem i błędu czujnika już nie miałem, a mimo to temperatura nie wchodziła na 90stC. Dlatego później wymieniłem termostat i dopiero wtedy wszystko miałem tak jak trzeba. Ten czujnik z aukcji z tego co piszą powinien być dobry. Ja jednak zgodnie z poradami na forum :-) zakupiłem oryginalny czujnik i termostat z ASO. Różne opinie są na forum na ten temat ale założysz oryginał i masz spokój na dłuższy czas. Powodzenia Tomek
Młody_drog Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 No tak ale ten z aukcji to jest org. Audi z tego co pisze nie?
Tobi110 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2010 Powiem Ci szczerze, że chyba nie. W opisie jest tylko że może zastąpić oryginał, a nie że jest oryginalny z Audi. Ja na swoim miałem wygrawerowany znaczek Audi. Mnie on kosztował jeśli dobrze pamiętam coś ok 80-100zł Pozdrawiam Tomek
lyku23 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Powiem Ci szczerze, że chyba nie. W opisie jest tylko że może zastąpić oryginał, a nie że jest oryginalny z Audi. Ja na swoim miałem wygrawerowany znaczek Audi. Mnie on kosztował jeśli dobrze pamiętam coś ok 80-100zł Pozdrawiam Tomek Jest w aukcji napisane, że ma również wybite logo VW i nawet kawałek widać Ja zamówiłem z tej aukcji: http://www.allegro.pl/item868007046_czujnik_temperatury_zielony_vw_skoda_octavia_audi.html mają również termostat org. jest to firma, która importuje części do Skody od naszych południowych sąsiadów, a że w Skodzie siedzi dużo tych samych gratów to można coś taniej kupić. A tak swoją drogą to niezły narzut ma audi na te same części. Dzwoniłem do salonu Skody zapytać o cenę termostatu i Pan się pyta czy do VW czy do Skody, mówię, że VW cena 125 pln. ( tak samo jak w serwisie AUDI). Dzwonie następnego dnia ta sama część mówię, że do Skody cena: 95,- . dziwne prawda
Młody_drog Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 No no a ja posłuchałem speców i kupiłem w ASO za 30 euro heh, termostat też kosztuje 30 euro i wszyscy mówią, że tylko w ASO więc też muszę zamówić!
marcin9680 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam , podepne sie pod temat a mianowicie tez mam ten sam problem , wskaznik temperatury przez dluzszy cza po odpaleniu silnika i nawet dluzszej jazdy wskazuje 50st C , czasami podniesie sie do gory zpowrotem opadnie i wkoncu pokazuje 90C , po podpieciu VAGa wyskakuje blad czujnika G2 czyli wiem ze musze go wymienic ale czytajac posty w tym temacie wyczytalem cos takiego: Odpowiem w ten sposób : jeżeli Vag wskazał błąd czujnika G62 to nie zawsze powodem tego błędu jest uszkodzenie czujnika, w opisie błędu jest również podane czy mamy do czynienia ze zwarciem do masy czy też przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z potencjałem plus i należy wtedy przed zakupem i wymianą nowego czujnika sprawdzić stan pinów samego czujnika jak również pinów we wtyczce a zwłaszcza najpierw spryskać je spray'em do złącz elektrycznych by wykluczyć brak dobrego styku i przewodności sygnału na styku piny czujnika - wtyczka z wiązki. Dopiero jeśli ten zabieg nie przyniesie rezultatu to wymieniamy czujnik. Jeśli wskaźnik temperatury w zegarach po rozgrzaniu wskazuje nam ładnie 90*C to nie wymienia się termostatu bo po co skoro jest sprawny. Termostatu nie wymienia się również od razu jeśli wskazówka na wskaźniku zegarów nie będzie nam osiągać 90*C lub będzie migrować z prawidłowego wskazania (czyli 90*C) na wartości dużo niższe podczas jazdy gdyż wtedy należy najpierw porównać Vagiem wartości temperatur wskazywanych z czujnika G2 ze wskazaniami z G62 i dopiero jeśli okaże się, że wskazówka na wskaźniku wędruje na niższe wartości lub nie osiąga nigdy 90* a wskazania temperatury obydwu czujników nie pokrywają się (zaniżone wskazanie z G2 względem G62) to wtedy mamy info, że uszkodzeniu uległ G2 a nie termostat. Jeśli zaś wskazania obydwu czujników pokrywają się to oznacza, że dopiero wtedy trzeba zabrać się za wymianę termostatu. Moje pytanie to , ktory czujnik jest odpowiedzialny za bledne wskazania i musze wymienic tylko czujnik G2 czy obydwa? a moze to jedno i to samo a ja zle temacik zrozumialem. Wspomne tylko ze termostat wymienialem jakies 4-5 miesiecy temu. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się