marcin1852 Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 Witam, zabrałem się za wymianę pompy paliwa, już podobny watek był ale dotyczył naprawy pływaka i cześć o wyciągnięciu pompy była pominięta. Do wymiany pompy potrzeba śrubokręt krzyżakowy, szczypce oraz dwie nowe obejmy zaciskowe Pompa znajduje się w baku, po otwarciu bagażnika i wyciągnięciu wykładziny w prawym rogu mamy dekielek, pod którym znajduje się pompa. Wyciągamy wtyczkę pompy, czujnika poziomu paliwa. najpierw można sprawdzić czy napięcie na wtyczce jest prawidłowe, w moim przypadku pompa zaczyna działać dopiero gdy zaczyna kręcić rozrusznik, dlatego trzeba dobrać się do przekaźnika nr6 zmostkować przewodem wtyk 30 i 32 i zmierzyć napięcie na kostce dochodzącej do pompy, styk 1 i 4 powinno być 12V. W następnej kolejności ściągamy obejmy i przewody, trochę będzie się lało paliwa wiec przydadzą się jakieś papierowe ręczniki. Do odkręcenia czarnego pierścienia potrzebny nam młotek i kawałek drewienka odkręcamy w lewo Po wyciągnięciu obudowy z króćcami ściągamy tylko wtyczkę od czujnika poziomu paliwa i przewód powrotu paliwa,na przewodzie są dwa gumowe oringi które utrudniają ściągniecie trzeba się trochę naszarpać, przy zakładaniu trzeba te oringi zwilżyć bo nie wejdą do końca. Teraz już mamy dostęp do pompy, Łapiemy ja za krawędź i mocna przekręcamy lewo jakieś 15 Stopni powinna wyjść z prowadnic, które znajdują się przy dolnej części obudowy pompy. Przy wyciąganiu, przewód od powrotu paliwa musi być schowany w głąb baku bo inaczej pompa się zaklinuje. Najwięcej problemu miałem z założeniem pompy z powrotem w te prowadnice.
mstan Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam Czy po zmostkowaniu 30 i 32 nie będzie Ci wyrzucać błędu na VAG-u ?(eliminujesz przekaźnik) Pozdrawiam
marcin1852 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 Nie powinno być, zmostkowanie tak samo działa jak przekaźnik puszcza 12V dalej, nawet w książce serwisowej jest tak napisane. Nie jest konieczne włączenie stacyjki.
mstan Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam "Nie jest konieczne włączenie stacyjki." to co pompa ma chodzić na okrągło.Moim zdaniem to stacyjka przejmuje rolę przekaźnika i załącza pompę i nie tylko przejmuje jej obciążenie, a nie jest do tego przystosowana. Jakiś czas temu byłem zmuszony do wykonania pomiarów ciśnienia w układzie paliwowym i co się okazał, że owszem ciśnienie paliwa spadało mi do zera, ale przy uruchamianiu silnika w ciągu sekundy było w normie i nie było to powodem kłopotów z odpalaniem silnika. "Łapiemy ja za krawędź i mocna przekręcamy lewo jakieś 15 Stopni powinna wyjść z prowadnic," W większości aut z tych roczników i nie tylko przekręcenie pompy bez użycia specjalnego klucza nie jest możliwe,więc lepiej być do tego przygotowanym. Pozdrawiam Ps. Ale nie każdy ma taką krzepę w rękach.
marcin1852 Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 "Nie jest konieczne włączenie stacyjki." Opisałem tylko sposób sprawdzenia czy do wtyczki przy pompie dochodzi 12V nie pisałem nic na temat tego ze tak można jeździć. Łatwo nie było z przekręceniem pompy ale trochę cierpliwości i możną obejść się bez klucza.
siumek Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam! Ma taki przypadek - mierząc napięcie na stykach 1 i 4 brak napięcia. W czasie pomiaru zapłon jest włączony tak jak do odpalenia i nic. Wymieniłem przekaźnik na nowy i nadal brak napięcia (bezpiecznik jest dobry). Co robię nie tak?
juleknotdead Opublikowano 5 Lutego 2014 Opublikowano 5 Lutego 2014 Witam! Ostatnio miałem problem z autem.Mianowicie w trasie zgasło auto(A4 1.6 ADP). Po sprawdzeniu bezpiecznika,okazało się,że spalił się bezpiecznik nr.28, czyli od pompy paliwa.Po wymianie zapaliłem auto, ale po chwili zgasło i znowu bezpiecznik wywaliło.Odłączyłem wtyczkę przy pompie paliwa i miernikiem sprawdziłem,czy jest napięcie na stykach "1" i "4", jak pisał 'marcin1852'(trzeba zakręcić rozrusznikiem i powinno pokazać 12v). Więc przystąpiłem do wymontowania pompy,której żywotność zbliżała się ku końcowi.Wymiana pompy na nową rozwiązała problem. Jeżeli przy podłączonym mierniku spali bezpiecznik to znaczy, że jest zwarcie na przewodach.Może komuś się przyda.
Cpt.Ryan Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Odkopię temat. Czy wyjmę pompę paliwa, jeżeli posiadam zbiornik w LPG w kole zapasowym?
sebidi Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Odkopię temat. Czy wyjmę pompę paliwa, jeżeli posiadam zbiornik w LPG w kole zapasowym?Dekiel od pompy masz za wnęka na koło zapasoweWiec zbiornik nie przeszkadza Edytowane 12 Stycznia 2016 przez sebidi
dijo55 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witam. mam problemz wyciagnieciem pompy blokuje mi takjagby przewod do cofania paliwa i za ch...a ni emog ejej wyjac jakies porady moze?
Cpt.Ryan Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Pisał kolega, że aby ją wyjąć to przewód musisz wepchnąć do środka
michalesniowski123 Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 Witam jestem tu nowy i nie moglem znaleść temat tego problemu . Więc do sedna wymieniłem pompę paliwa oraz filtr paliwa w moim audi a4 b5 95r 1.6 poj , ale jest taki problem ze jak postoi z godzine jeden dzień to ma problem z odpaleniem jak by paliwo nie dochodziło po czasie kręcenia kluczykiem . Auto odpala , ale w tym mankament , że duzo musze go (hehłać ) , żeby odpalił. Proszę pomocy bo nie wiem sam już co zrobić
tfk83 Opublikowano 28 Lipca 2016 Opublikowano 28 Lipca 2016 Wygląda na to że paliwo ci się cofa sprawdź szczelność wszystkich połączeń . Możesz też zrobić mały test - zgaś auto i sprawdź jak bardzo "twardy" jest wąż zasilający przy pompie. Rano przed odpaleniem sprawdź czy jest tak samo " twardy" jeśli będzie wyczuwalna różnica na bank nieszczelność
monsiejowa Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam Wysiadła mi pompa paliwa więc ją wymieniłem. Przejechałem niecale 50km i padła druga. Zauważylem że przy wtyczce przy pompie tam gdzie wystają piny do podpięcia kostki zasilania stoi paliwo. Kiedy wyciągałem starą pompę też w tym miejscu bylo mokre od paliwa. Skąd tam się wzięło? Dookoła suchutko, żadnych wycieków tylko tam gdzie wtyczka wchodzi jest mokre. Podejrzewam, że przez to robi się zwarcie i pali pompę. Jak rozwiązać ten problem? Macie jakieś pomysły? Vag nic nie pokazuje.
mascom Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Skąd tam się wzięło? Dookoła suchutko, żadnych wycieków tylko tam gdzie wtyczka wchodzi jest mokre. Podejrzewam, że przez to robi się zwarcie i pali pompę. Jak rozwiązać ten problem? Macie jakieś pomysły? Witam Może jes Witam Wysiadła mi pompa paliwa więc ją wymieniłem. Przejechałem niecale 50km i padła druga. Zauważylem że przy wtyczce przy pompie tam gdzie wystają piny do podpięcia kostki zasilania stoi paliwo. Kiedy wyciągałem starą pompę też w tym miejscu bylo mokre od paliwa. Skąd tam się wzięło? Dookoła suchutko, żadnych wycieków tylko tam gdzie wtyczka wchodzi jest mokre. Podejrzewam, że przez to robi się zwarcie i pali pompę. Jak rozwiązać ten problem? Macie jakieś pomysły? Vag nic nie pokazuje. t nieszczelność na pinach do których jest przyłączona wtyczka pomiędzy wnętrzem a częścią zewnętrzną baku, albo np na rurkach odpływu/odpływu (jakieś pęknięcie itp). Cudów nie ma, musie gdzieś tam lać. Ja mam taki problem, że wymieniłem pompę pół roku temu na używaną. Stara pompa miała luźno wrzucony wąż powrotu paliwa do baku. Ta, którą kupiłem miała urwany ten powrót i wrzuciłem go do środka podobnie jak było ze starą. Przez cały czas mam też problemy z rozruchem samochodu, tak jakby paliwo mi uciekało z układu i pompa musiała napompować układ paliwem. Tak było przez całe 2 lata, na obu pompach. Wczoraj samochód rano nie odpalił. Kręciłem rozrusznikiem bez odzewu. Wieczorem znowu próbowałem odpalić i odpalił niemal od razu. Dzisiaj rano sytuacja powtórzyła się z porannym rozruchem. Przy odpalaniu było słychać kilka cykli spalania w cylindrach i na tym się skończyła praca silnika. Wydaje mi się, że nie słychać pracy pompy. No i teraz tak: Wiem, że muszę sprawdzić napięcie na wtyczce zasilania od pompy. Zobaczyć czy pompa pracuje itp. To podstawa. Obecnie odpływ paliwa w mojej pompie jest wrzucony luzem do baku. Widziałem na zdjęciach pomp z allegro, że niektóre mają na końcu tego przewodu biały klips. Czy w nim znajduje się jakiś zawór zwrotny który utrzymuje paliwo? Czy brak tego plastikowego klipsa mógł spowodować cofanie się paliwa, problemy z uruchomieniem samochodu i w dłuższej perspektywie czasu uszkodzenie pompy??
PTER84 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Panowie dolacze sie do tematu, bo juz sam naprawde nie wiem. Mam taki problem. Po dluzszej jezdzie, np, jechalem autostrada po 300 km zjechalem na cpn aby zatankowac, zgasilem pojazd i juz nie moglem odpalic, tzn zalapal dopiero po jakims czasie. Tak dzialo sie czesto nawet po miescie jak jezdzilem tez mial ten sam problem. Wymienilem swiece i przewody na NGK, Po przekreceniu zaplonu nie slyszalem jak pompa paliwowa podtlacza paliwo by wytworzyc cisnienie. Wymienilem pompe paliwa razem z przekaznikiem pod kierownica. I problem nadal jest ten sam. Czy ktos z Was mial podobny problem z odpalaniem nie tylko na cieplo ale i na zimno? Jak ktos moze niech odpisze co jeszcze moglbym sprawdzic.
abx85 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 przewód zanurzeniowy w zbiorniku do wymiany. Miał dziurkę na igle. Kupić trzeba specjalistyczny Gets jest tylko dostępny w iparts. w razie pytań prv.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się