Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

BPW z 2007 roku sygnalizuje w jakiś sposób wypalanie filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

BPW z 2007 roku sygnalizuje w jakiś sposób wypalanie filtra?

Niestety nie.... Zasygnalizuje gdy Dpf będzie bardzo zawalony i nie będzie mógł się wypalić za żadne cudy jakie byś robił...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BPW jak zasygnalizowal to nie było czym jechać. Swieconca kontrolka na pulpicie i nie chciał wchodzić na obroty chyba powyżej 3000. Ale 20 km przegonienia pomogło. Rezultat końcowy był taki ze podziękowałem dpf-owi za współpracę i jest super..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uczyniłeś sobie i swojemu motorowi dobrze.

Ku przestrodze - nie kupujcie zamienników za 990zł (taką widziałem ostatnio cenę na all...) filtrów DPF.

Nie ma tam żadnej ceramiki tylko zwinięty kawał blachy.

Ja nazwał bym to emulatorem DPF. Ni jak ma się to do prawdziwego DPF-a i jego działania. To po prostu blaszany ogranicznik przepływu spalin imitujący DPF.

Zapycha się i podtapia po 10kkm.

Jak już ktoś musi mieć DPF-a to lepiej kupić używkę z jakiegoś rozbitka.

Edytowane przez Pawelkiwi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie sytuacja wygladala nastepujaco.... kupilem auto 2.0tdi 170 brd wszystko ladnie pieknie az tu nagle jednego dnia zaswiecila sie kontrolka zolta wypalanie dpf pojechalem na obwodnice zeby go przegonic okazalo sie ze nic to nie dalo malo tego zaswiecila sie kontrolka swiec i chceck engine....pojechalem na serwis tam stwierdzili ze jakis kabel lezal luzno na dpfie i sie przetopil a co do dpf to niezbedne serwisowe wypalanie ( 260zl stwierdzono stopien zapelnienia 20% ) zgodzilem sie na to bo jest to moje pierwsze auto z dpf ( mam go 2tyg) jednak w efekcie tego nie zrobili bo jest uszkodzony czujnik roznicowy jakis za 185zl ktory trzeba najpierw wymienic zeby moc uruchomic wypalanie....ok niech robia ... po 3-4h dostaje telefon ze czujnika jednak nie wymienia bo sprawdzili endoskopowo ze dpf jest tak zawalony ze do wymiany tylko sie nadaje..... koszt we wroclawiu 1200zl moze ktos robil to tutaj taniej i konkretnie zrobili ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytnij chwasta. Ja u siebie tez mialem taki problem. Co jakis czas zaswiecala sie kontrolka od DPF-zwlaszcza w miescie. Pare razy sie wypalil, az do momentu kiedy sie tak zapchal, ze nic nie pomoglo. Wycialem go i jak rekal odjal. Autko od razu widac ze lepiej chodzi.

Tapnięte z s5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, na początku się przywitam bo to mój pierwszy post ;)

Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem mojej przypadłości, a mianowicie jak ganiam po trasie, to dpf nie istnieje, co normalne, bo nie mam lekkiej nogi, natomiast po mieście, ok 12 km rano i po południu, po przejechaniu ok 200-300 km zapala się lampka na fis-ie że trzeba wypalić filtr, wtedy przejażdżka obwodnica lub autostradą i się wypala, i auto nagle zaczyna żyć :) to co mnie martwi to to, że jak mam zimne auto, to pali na dotyk, natomiast jak jest rozgrzane, to tak jak by rozrusznik nie miał siły przekręcić silnikiem, przygasają kontrolki i awaryjne nawet przestają migać podczas próby odpalenia, a jak postoi z 3-5 minut, to pali bez problemu (ładowanie ma 14,4). i tu moje pytanie, czy ktoś się spotkał już z czymś takim ? bo zastanawiam się czy to nie wina dpf jak jest rozgrzany.... auto ma przejechane prawie 200 kkm i drugi silnik, w pierwszym padła pompa olejowa (imbus się wyrobił, w tym założona pompa od 1,9) i na czwartej dziurze powstały niepowtarzalne dzieła rysownika... ile ma przejechane drugi silnik ? nie mam pojęcia, koleś na szrocie opowiadał jakieś bajki, ale nie będę ich powtarzał ;) no i drugie pytanie, a raczej prośba, możecie polecić jakiś warsztat w Łodzi, który by zajął się wyrzuceniem dpf-a i odpowiednim przeprogramowaniem kompa ? chodzi mi raczej o sprawdzony warsztat, a nie wyniki doktora google. Oczywiście, ma początek chciał bym aby ten warsztat sprawdził stan techniczny mojego "nowego" silnika i czy można dodać mu energii :)

Dodam jeszcze że zbliża się dwumasa, jak mechanik wymieniał silnik, stwierdził że jeszcze trochę pojeździ, ale przy odpalaniu na ciepło słychać te dziwne dźwięki z dwumasy o których inni pisali na forum.

aha no i skrzynia multitronic 7

lol. ale się rozpisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF nie ma nic wspólnego z Twoimi problemami z rozruchem. Masz dwie usterki.

Co do usunięcia DPF to jedyna i racjonalna droga - usuń.

Co do rozruchu na nagrzanym silniku to przyczyn może być wiele.

Ja bym zaczął od tego czy masa przy rozruszniku nie poluzowała się lub zaśniedziała a potem sam rozrusznik.

Być może jak silnik zagrzany to rozrusznik odbiera ciepło z bloku silnika i staje na tulejkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Całkiem niedawno chciałem usunąć DPF po przeczytaniu wielu opinii, jednakże okazuje się że tak samo dużo osób narzeka na problemy po usunięciu DPF...Jakie macie doświadczenia? Czy jeśli motor jest zdrowy, to jest szansa że coś się wydarzy?

Druga sprawa, to natrafiłem w internetach na opinie że niedobrze jest wywalić filtr i zostawić puchę pustą, podobno dla turbiny to jest niedobre. Jakie są Wasze opinie? Trzeba wstawiać tam kata albo rurę chociażby? Wiem jak pucha jest pusta to turbo kręci się jak głupie ale może właśnie zbyt łatwe bujanie turbiny sprawi jakieś problemy?

Dzięki za każdą opinię i pomoc.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,zadam to pytanie tutaj ,jako że z mechaniki sobie radze dobrze ,ze wszystkim ,tak z diagnostyki komputerowej jestem totalnie cienki jak d..a węża i moje pytanie jest takie ,w jakie kanaly trzeba zalesc VCDS-em żeby zobaczyć te wszystkie parametry dotyczące DPF-a.

Od niedawna posiadam wlasnie audi z silnikiem BRD i nie wiem czy ktoś juz wczesniej tam czegoś nie robił, DPF niby siedzi na miejscu ,ale nie wiadomo ,czy nie jest wlasnie wypruty itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest po prawej stronie silnika przymocowany śrubami do turbiny z jednej strony a z drugiej opaską 60mm na dwóch śrubach do reszty układu wydechowego.

Odkręcasz to wszytko i masz go w rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a powiedzcie proszę czy jeśli DPF wypala się co 300-350 Km to jest już na wykończeniu czy można jeszcze z nim jeździć?

gdzieś po 120 Km jest jakieś 20% zapełnienia i to wszystko w trasie, na mazurach gdzie co chwila trzeba butować silnik :D

Przebieg jakieś 220K rzeczywisty, gdzie niedawno turbo puściło olej po wszystkich rurkach, dobrze że się nie rozbiegał :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypala się co 300-350 Km to jest już na wykończeniu czy można jeszcze z nim jeździć?

To jak często się cegiełka wypala zależy w dużym stopniu od stylu jazdy .

Jeżeli twój się wypala w takim przedziale przebiegów jak napisałeś wyżej, to po dziadkowemu nie jeździsz i filterek jeszcze pożyje :)

Moje BPW wypala cegłę średnio co 250 km, ale jest kilka aspektów które powodują że robi to dosyć często, min. to że to właśnie BPW , plus program i powycierany wałek rozrządu :whistling:

Poza tym odpukać, jak na razie problemów brak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest taka graniczna wartość, kiedy trzeba myśleć o wypruwaniu porcelany?

u taty właśnie w BPW sprawdzałem to 221Km temu wypalany i 8,9% zapełnienia sadzami. Ale raczej jeździ w stylu PSJ ;) no i w sumie ma mniej przechodzony motor bo 171k ori przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...