Pawelkiwi Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Masz VCDS-a programem, nie masz oglądnij DPF-a czy nie nie ma gdzieś dodatkowych spawów Nie zobaczysz - zdemontuj i zobacz czy jest ceramika. Nie wiesz jak jedno i drugie zrobić - przyjedź to za 10 minut będziesz wiedział co masz na pokładzie. Wiem że może daleko ale inaczej musisz szukać kogoś ogarniętego w tej tematyce w Twojej okolicy.
johnystw Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Masz VCDS-a programem, nie masz oglądnij DPF-a czy nie nie ma gdzieś dodatkowych spawów Nie zobaczysz - zdemontuj i zobacz czy jest ceramika. Nie wiesz jak jedno i drugie zrobić - przyjedź to za 10 minut będziesz wiedział co masz na pokładzie. Wiem że może daleko ale inaczej musisz szukać kogoś ogarniętego w tej tematyce w Twojej okolicy. Znaczy się chodziło mi o sprawdzenie tego co napisał kolega wyżej: "Synchronizacja rozrządu sprawdzona?" Jak to sprawdzić?
witus83 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Jak masz np. VCDS to włazisz w Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc jak najbliżej 0 Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
johnystw Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Jak masz np. VCDS to włazisz w Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc jak najbliżej 0 Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Spróbuje zorganizować, czyli kategoria silnik grupa 4 i okienko 4, wartość w tym czwartym oknie powinna być najbliższa 0.
Pawelkiwi Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Im więcej na minus w tym silniku ale bez przesady tym lepiej. Z mojego doświadczenia ok. - 1,5 jest ok. Przy 0 niektóre silniki lubią "przebierać" i dawać wyczuwalny smród z wydechu.
johnystw Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 I tylko na zimnym będzie śmierdziało? Na weekendzie sprawdzimy tą synchronizację rozrządu
Pawelkiwi Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Najwięcej śmierdzi na zimnym ale generalnie na ciepłym też nie jest pięknie.
johnystw Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Do tego sprawdzenia temp ma być 90 stopni czy lepiej sprawdzać na zimnym?
Pawelkiwi Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Tak. Regulacja synchronizacji wałka rozrządu na nagrzanym silniku. Temperatura 90 stopni.
Karasik2 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Witajcie czy to DPF? Podczas jazdy czasem słysze jak silnik zaczyna pracować w innym głośniejszym tonie a z rury wydobywa sie specyficzny inny zapach (palony metal?) domyślam sie że właśnie wypala sie filtr. Niestety dzieje sie to czasami w miescie czasem w korku pobuczy i przestaje mam B7 BRD 170KM i przebieg 237 000 nie pojawia mi sie na FIS żadna kontrolna bym jechał dopalac...wobec czego nie chce pewnego dnia rozkraczyć sie na drodze i czekać na lawete wobec czego mam pytania : czy ten objaw mówi o tym że filtr jest sprawny... bo to naturalna czynnośc pracy silnika? co ile tak sie bedzie to samo uruchamaiać w aucie ? (rozumiem ze jak na postoju dalej "burczy" to nie można wyłaczać silnika? czy mam pomysleć już o wawaleniu DPF (martwi mnie to że że może smierdzieć i dymić oraz to że bardziej słyszeć będe już i tak lekko słyszalną turbinę. czy może kupic zamiennik jak było tu juz testowane. czy może są jakieś sprawdzone specyfiki do baku na przeczyszczenie? czy pozistaje wybierać sie raz na miesiąć na obwodnice i przy tyś obrotów i 130km/h pojedzić ok 20km?
Pawelkiwi Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 czy pozistaje wybierać sie raz na miesiąć na obwodnice i przy tyś obrotów i 130km/h pojedzić ok 20km? Ta opcja jest jak najbardziej słuszna. Inne wtedy gdy ta nie przyniesie zamierzonego skutku.
Norbas Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Hej, Wszystkie parametry odnośnie DPF'a sprawdzamy w grupach 68,70 i 75 ? W tych grupach znajdę info co ile się wypala ?
piotrsob1 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Grupa 068 druga wartość od lewej - zapełnienie cegły popiołem ( w gramach ). Grupa 073 od lewej: -ilość zużytego paliwa od ostatniej aktywnej regeneracji -ilość przejechanych km od ostatniej aktywnej regeneracji Grupa 075 od lewej: - temp. przed turbiną - temp. Przed DPF-em - zapełnienie DPF-a sadzami ( w % ) - temp. za DPF-em
Norbas Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Dzieki Piotrek Sprawdziłem dzisiaj wsio. Zapełnienie mam 4,3 % a cegiałka 39g. Ostatnia regeneracja: obecnie 130km... Co ile dpf ma prawo się wypalać, faktycznie po 40% zapełnienia czy po 40g zawartości popiołu? Jak wypala się poniżej 200km to wskazuje to na jakiś problem ?
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Jak się wypala częściej jak co 200-250 km to pasowało by poszukać problemu , bo silnik produkuje za dużo sadzy 39 gram popiołu to bardzo dobry wynik w tyloletnim aucie, mówi się że przy 65 gramach popiołu powinno się wymienić cegłę, ale osobiście znam auto które pokazuje 85 gramów popiołu i wszystko śmiga bezproblemowo Moje BPW przy przebiegu 175 kkm pokazuje 68 gramów i też wszystko puki co OKI Wypadało by tylko dodać że u mnie program na 165 kkm 370 Nm i powycierany wałek rozrządu , stwierdzony jakieś drobne 20 kkm temu (poczytać można w tym temacie : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1) A wypalanie cegły średnio co 250 - 350 km Edytowane 14 Grudnia 2016 przez piotrsob1
Norbas Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 No u mnie przebieg 134kkm. Zobaczę dokładnie co ile następuje wypalanie... Trasy nie są jakieś długie bo dziennie wyjdzie 30km, weekendy więcej
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 No u mnie przebieg 134kkm. Zobaczę dokładnie co ile następuje wypalanie... Trasy nie są jakieś długie bo dziennie wyjdzie 30km, weekendy więcej No to w świetle tego co pokazuje VAG ( chodzi o ilość popiołu ) to z całą pewnością masz auto z niekręconą szafą , czyli perełka po tylu latach
Pawelkiwi Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Tak tylko muszę wtrącić jedno ale.... a to ale dotyczy tego że wszystkie te wartości a w szczególności stopień zapełnienia cegły są wiarygodne tylko wtedy gdy macie pewność że ktoś np. VCDS-em nie "wymienił" DPF-a na nowy. Wtedy te obliczenia są z du.. .
tomek-cis1 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Kiedy w swoim BRD miałem 190kkm, wypalanie cegieki było srednio co 200 - 300km. Dzisiaj dobijam do 250kkm i wypalanie co 80km:/ Jak na swój wiek auto smiga jak zloto, jest delikatnie zawirusowane by Masters, ma nowe wtryski, nową (zamiennik) cegłę i g450, przepływkę, wymienione turbo, pompę oleju... Dlatego coś mi podpowiada, że motor załącz mocno kopcić:/ Na forum znalazem kilka potencjalnych przyczn: wytarty wałek rozrządu, nieszczelność w dolocie..., na dniach zamierzam problem ustrzelić precyzyjnie. Dam znać... Na co dzień serwisuje auto w prywatnym garażu w Wawie - jestem zadowolony, ale jeżeli bez otwierania nowego wątku przychodzi Wam do glowy sprawdzony i ogarnięty warsztat w okolicy, to z góry dzięki.
Karasik2 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 ja mam 240kkm a wypala co 300-400 km ...a korki po mieście mamy podobne raz na m-c jade na obwodnicę sam wypalić w tych przedziałach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się