Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Myślę że  najlepszą decyzją było by wykastrować.
I tak też chyba zrobię [emoji847]

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano
I tak też chyba zrobię [emoji847]

Skrobnięte z Szajsunga S7

Ktoś wie gdzie w Lublinie i za ile usuwają?
Dziś miałem 21% napełniony 68sadzy i kontrolka od dpf się zapaliła. Musiałem wypalić ale sadza została

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ktoś wie gdzie w Lublinie i za ile usuwają?
Dziś miałem 21% napełniony 68sadzy i kontrolka od dpf się zapaliła. Musiałem wypalić ale sadza została

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Ktoś może korzystał z tego? Usuwa sadze czy nie bardzo.375382ead6a39284c0e01e327d90ecad.jpg

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ktoś może korzystał z tego? Usuwa sadze czy nie bardzo.375382ead6a39284c0e01e327d90ecad.jpg

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Też mnie ciekawi czy to coś daje...

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano
W dniu 25.03.2018 o 17:23, Salas_ napisał:

Też mnie ciekawi czy to coś daje...

Skrobnięte z Szajsunga S7
 

Firma K2 robi wszystko. Aborcję chemią też. 

Jak jeździsz autkiem 10 km dziennie to normalne że DPF Ci się zapycha.

Jak jeździsz więcej to znaczy że trzeba szukać przyczyny w innych usterkach silnika. 

Opublikowano
Firma K2 robi wszystko. Aborcję chemią też. 
Jak jeździsz autkiem 10 km dziennie to normalne że DPF Ci się zapycha.
Jak jeździsz więcej to znaczy że trzeba szukać przyczyny w innych usterkach silnika. 
Ani razu nie doszło u mnie do procedury wypalania DPFa. Ale sadzy mam 81g i niżej już nie zejdzie. DPF miałem zapchany najwięcej co widziałem to w 15%. Jedna trasa i 0%.

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano

Dojade po wycięciu 100km na korekte programu? :) Ktoś próbował?

Opublikowano
W dniu 8.04.2018 o 21:06, misiek95 napisał:

Dojade po wycięciu 100km na korekte programu? :) Ktoś próbował?

Ja próbowałem, żadnych problemów :wink:

Opublikowano
W dniu 8.04.2018 o 09:47, Salas_ napisał:

Ani razu nie doszło u mnie do procedury wypalania DPFa. Ale sadzy mam 81g i niżej już nie zejdzie. DPF miałem zapchany najwięcej co widziałem to w 15%. Jedna trasa i 0%.

Skrobnięte z Szajsunga S7
 

no to jak pojechałeś na trase i spadło tzn ze doszło u ciebie do procedury wypalania DPF

ja juz  miałem za często i pozbyłem sie DPF

Opublikowano
no to jak pojechałeś na trase i spadło tzn ze doszło u ciebie do procedury wypalania DPF
ja juz  miałem za często i pozbyłem sie DPF
No tak, ale poprzez samą jazdę się odbyła, a nie dodatkowo za pomocą sterownika.

Skrobnięte z Szajsunga S7

Opublikowano

Witam może ktoś usuwał dpf w woj.Lubelskim .Polecacie jakiś zakład? Jak to wygląda cenowo

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.03.2018 o 17:18, seger75 napisał:

Ktoś może korzystał z tego? Usuwa sadze czy nie bardzo.375382ead6a39284c0e01e327d90ecad.jpg

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

 

Uzywał ktos dany lub podobny preparat? Sa widoczne efekty?

Zakladajac, ze przed jak i po czyszczeniu zczytamy dane z blokow pomiarowych- beda sie one roznic?

Gdzies na stronie VW wyczytałem, ze po danym czyszczeniu filtra DPF trzeba zrobic procedure wymiany sterownika , jest to prawda?

 

Edytowane przez mgajder
Opublikowano

Witam pytanie może głupie ale wolę się upewnić. Po wycięciu Dpf jaki olej zalać do silnika ?Ogólnie jaki polecacie zalany jest castrolem ale chyba zmienie na motula

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, seger75 napisał:

Witam pytanie może głupie ale wolę się upewnić. Po wycięciu Dpf jaki olej zalać do silnika ?Ogólnie jaki polecacie zalany jest castrolem ale chyba zmienie na motula

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

Też mam castrola wywaliłem DPF i teraz będzie motul

Opublikowano
Też mam castrola wywaliłem DPF i teraz będzie motul
Ale jaki lać.Olej do silników z dpf czy bez dpf bo przecież został usunięty

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam wszystkich, trochę poczytałem co się działo na tym Forum:

Ja mam inny problem;

Ostatnio zauważyłem, czego wcześniej nie było, że zaczął mi częściej dopalać DPF, nawet po niespełna 200 km niezależnie trasa czy miasta czy  jechałem 200 km\h czy 90 km\h

wynik pomiaru DPF jak niżej:

4430 masa zmierzona sadzy 11.27
4431 masa obliczona sadzy 8.81
4438 przebieg od ostatniej reg. 91282m

To wzbudziło moją uwagę:

5673 Czujnik temp.recyrk.spalin za chłodnicą, -270,64
5471 temperatura zasysanego powietrza 1989

Prawdopodobnie uszkodzony jest któryś z czujników nie do końca jeszcze to wiem który i gdzie dokładnie się znajduje.

Paweł ja również jestem z Krakowa czy jest szansa umówienia się na jakąś dokładną diagnozę i ewentualnie gdzie.

Opublikowano

Witam. 

Co powiecie o stanie tego DPFa? 

Ciemniejsze zdjęcia - po przejechaniu 35 km (od zapełnienia 40,6 %) 

Drugie po wymuszeniu wypalania i jazda 60 km/h, 4 bieg, koło 17 min. 

Podczas wymuszenia na fisie paliła się kontrolka filtra, a jak komputer sam to robi to nigdy mi się nie zapaliła jeszcze ona, czemu? ??

20180722_112034.jpg

20180722_113327.jpg

20180722_154331.jpg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.03.2018 o 14:26, seger75 napisał:

Ktoś wie gdzie w Lublinie i za ile usuwają?
Dziś miałem 21% napełniony 68sadzy i kontrolka od dpf się zapaliła. Musiałem wypalić ale sadza została

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

 

W dniu 8.04.2018 o 09:47, Salas_ napisał:

Ani razu nie doszło u mnie do procedury wypalania DPFa. Ale sadzy mam 81g i niżej już nie zejdzie. DPF miałem zapchany najwięcej co widziałem to w 15%. Jedna trasa i 0%.

Skrobnięte z Szajsunga S7
 

Pany to na czerwono to nie sadza tylko masa wyuczona popiołu w cegle ( grupa 068, drugie okienko od lewej ) :whistling:

U siebie aktualnie mam tam około 75 gram  popiołu i puki co z DPF-em żadnego problemu, wypala się średnio co 250 km :decayed:

Ta wartość jest ustalana przez sterownik silnika szacunkowo, na podstawie różnych parametrów pracy silnika, najważniejszym z nich jest ilości zużytego paliwa od nowości cegły :P

Puki co nie ma chyba sposobu by się popiołu pozbyć mając cegłę zamontowaną w samochodzie , chodzą słuchy że są już metody by to zrobić i go wypłukać go chemią na specjalnym stanowisku ze skutecznością podobno na poziomie 95 % :whistling:

Po takiej operacji ( jak również po wymianie DPF-a na nowy lub nowy zamiennik ) powinno się wyzerować masę popiołu w sterowniku silnika ( bez tego sterownik nie będzie w stanie prawidłowo ocenić zawartości sadzy w filtrze ) .

Do poprawnej pracy filtra oprócz tego potrzebne są wiarygodne wartości z czujników temperatury ( te z grupy 075 ) czujnika różnicowego ciśnienia , prawidłowej pracy EGR-a i przepustnicy w dolocie, przepływomierza i najważniejsze SPRAWNY SILNIK  , który będzie sadze produkował w ilościach z którymi DPF jest sobie w stanie poradzić :naughty:

Dla tego decyzja o wycięciu powinna być poprzedzona wnikliwą diagnozą i dopiero po niej powinno się ją podejmować .

Założę się że większość z tych co cegły już wykastrowali to wywalili na złom sprawne DPF-y , a przyczyna problemów leżała w osprzęcie lub samym silniku :tongue4::glupek2:

Tak z ciekawości i dla porównania wrzucam screeny z parametrami swojego DPF-a zaraz po wypaleniu ( co prawda są z przed dwóch latek , przebieg auta wtedy to ok. 170 kkm ) :

20161113_114334.jpg

 

20161113_114653.jpg

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Pany! Jakim cudem wypala mi się DPF i nie mam nigdy na blacie ikonki DPFa? Jest tylko wtedy gdy wymuszę vcds'em. 

Zanim ruszyłem zapełnienie było na poziomie 32,6 %. Zrobiłem około 30 km sprawdziłem grupę 068  i 0 % zapełnienia... Powrót 30 km sprawdzam i również 0 % hm? Ktoś mi powie dlaczego tak? Nie powinien się trochę zapełnić? 

Może cały czas mam włączone wypalanie cegły czy coś? ? Chociaż grupa 073 mówi coś innego. 

Wracając do poprzedniego posta mojego ze screenem w tym temacie to mam inne wtryski i dobrze zrobione turbo. 

 

Pomocy ?

20180805_043846.jpg

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Salas_ napisał:

Pany! Jakim cudem wypala mi się DPF i nie mam nigdy na blacie ikonki DPFa? Jest tylko wtedy gdy wymuszę vcds'em. 

Zanim ruszyłem zapełnienie było na poziomie 32,6 %. Zrobiłem około 30 km sprawdziłem grupę 068  i 0 % zapełnienia... Powrót 30 km sprawdzam i również 0 % hm? Ktoś mi powie dlaczego tak? Nie powinien się trochę zapełnić? 

Może cały czas mam włączone wypalanie cegły czy coś? ? Chociaż grupa 073 mówi coś innego. 

Wracając do poprzedniego posta mojego ze screenem w tym temacie to mam inne wtryski i dobrze zrobione turbo. 

 

Pomocy ?

20180805_043846.jpg

Zamiast się cieszyć że wszystko jest tak jak być powinno to Ty szukasz dziury w całym ?:P:naughty:

Dziesięć lat jeżdżę swoją i nigdy tego nie widziałem na blacie :

DPF.jpg

Żeby zobaczyć jak wygląda to musiałem ją sobie wygooglować :whistling::D

Gdy się ona pojawi na blacie to oznacza że sterownik podejmował kilka czy tam kilkanaście prób wypalenia DPF-a i żadna nie skończyła się powodzeniem i wygania ona kierownika na jazdę regeneracyjną , coby to wypalanie wreszcie zakończyć :glupek2:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...