wszary Opublikowano 29 Października 2014 Opublikowano 29 Października 2014 Ja w poniedziałek zostawiłem swoje autko na wycięcie DPF i jakież było moje zdziwienie jak mechanik zadzwonił i powiedział, że po programowym wyłączeniu filtra leci mi niebieski dym z wydechu, a po zaglądnięciu do wtrysków okazało się, że jest tam totalny burdel! Nie te kąty, nie te dawki, źle ustawiony rozrząd...masakra jakaś. Najlepszy jest fakt, że wszystkie 4 pompki były wymieniane w ASO na akcji serwisowej do BRD i było to niecały rok temu. Wygląda na to, że nowe pompki zostały włożone....i tyle (albo i nie). Aż mnie kusi żeby zobaczyć jakie są daty na tych "nowych" pompkach... Mam pojeździć ze 2 - 3 tygodnie, bo mechanik poustawiał wszystko jak należy i wtedy DPF out.
Pawelkiwi Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 To że ASO nie potrafi wymienić dobrze rozrządu (a pisałem to już wielokrotnie) to norma. Wcale Twój przypadek mnie nie dziwi. Nic nadzwyczajnego.
DamianIno Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Też jestem po zabiegu usunięcia DPF,wcześniej robiony program i fakt lekki dymek potrafi teraz puścić i co mnie zaciekawiło to dzwięk turbiny,tzn po prostu teraz bardziej słychać jej prace,ale ponoć tak musi być...ktoś ma podobne doświadczenia?
tomekk30 Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Też jestem po zabiegu usunięcia DPF,wcześniej robiony program i fakt lekki dymek potrafi teraz puścić i co mnie zaciekawiło to dzwięk turbiny,tzn po prostu teraz bardziej słychać jej prace,ale ponoć tak musi być...ktoś ma podobne doświadczenia? Mam to samo.. Dźwięk turbiny jest minimalny.. Powiedz mi robiłeś coś z EGR-em przy okazji.. Edytowane 3 Listopada 2014 przez tomekk30
dobry_k Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Hej, mam pytanie takie trochę z innej beczki, a mianowicie przy jakiej wartości zapchania PDFa zaczyna sie proces dopalania - podawania wiekszej dawki paliwa do silnika, czy ta opcja dopalania jest jakos sygnalizowana na desce rozdzielczej ? Poza tym paliwo ktore przedostaje sie do silnika w ktorym etapie dopalania moze sie przedostac ? Czy moze jest to wtedy kiedy juz jest naprawde zabity lub moze generalnie podczas calego procesu dopalania ? Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
DamianIno Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Też jestem po zabiegu usunięcia DPF,wcześniej robiony program i fakt lekki dymek potrafi teraz puścić i co mnie zaciekawiło to dzwięk turbiny,tzn po prostu teraz bardziej słychać jej prace,ale ponoć tak musi być...ktoś ma podobne doświadczenia? Mam to samo.. Dźwięk turbiny jest minimalny.. Powidz mi robiłeś coś z EGR-em przy okazji.. nie,nic nie ruszałem przy EGR
stjepan Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Chyba przyszedł czas i na mnie, ale ja już nie mam wyjścia. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka DPF (może drugi raz od początku) ale nie rozpoczeło się dopalanie automatycznie, miałem jeszcze troche spraw do załatwienia "na mieście". Po kilku godzinach samochód zaczął szarpać, tracić moc, aż stanął. Proszę o konkretne namiary na warsztaty zajmujące się usuwaiem DPF w WARSZAWIE.
witus83 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Chyba przyszedł czas i na mnie, ale ja już nie mam wyjścia. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka DPF (może drugi raz od początku) ale nie rozpoczeło się dopalanie automatycznie, miałem jeszcze troche spraw do załatwienia "na mieście". Po kilku godzinach samochód zaczął szarpać, tracić moc, aż stanął. Proszę o konkretne namiary na warsztaty zajmujące się usuwaiem DPF w WARSZAWIE. Po zapaleniu kontrolki DPF auto staje dęba i nie chce jechać dalej??
stjepan Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Chyba przyszedł czas i na mnie, ale ja już nie mam wyjścia. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka DPF (może drugi raz od początku) ale nie rozpoczeło się dopalanie automatycznie, miałem jeszcze troche spraw do załatwienia "na mieście". Po kilku godzinach samochód zaczął szarpać, tracić moc, aż stanął. Proszę o konkretne namiary na warsztaty zajmujące się usuwaiem DPF w WARSZAWIE. Po zapaleniu kontrolki DPF auto staje dęba i nie chce jechać dalej?? Całkowicie straciło moc, już nie mogłem ruszyć. Narazie umuwiłem się na wypalanie. Sprawdzę czy uda mi się dojechać o własnych siłach, mechanika mam około 500 m.
witus83 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Chyba przyszedł czas i na mnie, ale ja już nie mam wyjścia. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka DPF (może drugi raz od początku) ale nie rozpoczeło się dopalanie automatycznie, miałem jeszcze troche spraw do załatwienia "na mieście". Po kilku godzinach samochód zaczął szarpać, tracić moc, aż stanął. Proszę o konkretne namiary na warsztaty zajmujące się usuwaiem DPF w WARSZAWIE. Po zapaleniu kontrolki DPF auto staje dęba i nie chce jechać dalej?? Całkowicie straciło moc, już nie mogłem ruszyć. Narazie umuwiłem się na wypalanie. Sprawdzę czy uda mi się dojechać o własnych siłach, mechanika mam około 500 m. Ło matko i córko. To aż dziwne. Nie miałem świadomości że zapchanie DPFa ma aż takie konsekwencje. Podobno ludki jeżdżą z kontrolką i nic się nie dzieje poważnego. A tu takie balety. Pozdr
stjepan Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Chyba przyszedł czas i na mnie, ale ja już nie mam wyjścia. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka DPF (może drugi raz od początku) ale nie rozpoczeło się dopalanie automatycznie, miałem jeszcze troche spraw do załatwienia "na mieście". Po kilku godzinach samochód zaczął szarpać, tracić moc, aż stanął. Proszę o konkretne namiary na warsztaty zajmujące się usuwaiem DPF w WARSZAWIE. Po zapaleniu kontrolki DPF auto staje dęba i nie chce jechać dalej?? Całkowicie straciło moc, już nie mogłem ruszyć. Narazie umuwiłem się na wypalanie. Sprawdzę czy uda mi się dojechać o własnych siłach, mechanika mam około 500 m. Ło matko i córko. To aż dziwne. Nie miałem świadomości że zapchanie DPFa ma aż takie konsekwencje. Podobno ludki jeżdżą z kontrolką i nic się nie dzieje poważnego. A tu takie balety. Pozdr Też nie sądziłem, ale tak sięzdarzyło(szybko i niespodziewanie), dam znać jak wyjadę z warszatu, czy tylko to było przyczyną. Info jest takie, filtr jest tak zapchany, że nie da się go wypalić komputerowo. DPF został wyjęty i zanurzony na 24H do czyszczenia mechanicznego, po tym będzie wypalanie komputerowe. Warsztat nie chciał się podjąć wycięcia (niestety) zobaczymy jaki będzie efekt.
piotrsob1 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Hej, mam pytanie takie trochę z innej beczki, a mianowicie przy jakiej wartości zapchania PDFa zaczyna sie proces dopalania - podawania wiekszej dawki paliwa do silnika, czy ta opcja dopalania jest jakos sygnalizowana na desce rozdzielczej ? Poza tym paliwo ktore przedostaje sie do silnika w ktorym etapie dopalania moze sie przedostac ? Czy moze jest to wtedy kiedy juz jest naprawde zabity lub moze generalnie podczas calego procesu dopalania ? Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam. A jakiego auta dotyczy Twoje zapytanie?
lukas309 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Nigdy nie wywale dpf-a dopoki nie zacznie sprawiac problemow, a temat rozrzedzania oleju przy regeneracjach widoczny jest jak ktos olej wymienia raz na 30.000 tys km i nie dba o prawidlowy przebieg regeneracji w b6 wymienialem olej co 3 miesiace i tak robie w b8 jezdze autem 80% miasto i filtr wypala sie srednio co 1000 km juz od dwoch lat ,problemow zero i z filtrem i z olejem zaczna sie problemy wywale ale nigdy zdrowego
witus83 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 To będziesz czekał aż wywali Ci kontrolkę na blat??
Pawelkiwi Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Panowie i Panie. Nie chcę Wam robić wykładu ale po Waszych wpisach po prostu muszę to napisać. 1. DPF-a nie da się umyć, wymyć, zanurzyć, polać kwasem, domestosem itp 2. Patrz pkt1. Ci co to robią to po prostu naciągacze. 3. Nie da się przywrócić DPF-a - urządzenia fizyczno-chemicznego do pracy po jego zakończonym okresie pracy - tak DPF ma tzw. koniec pracy 4. Wszelkie pseudo "mycia" pomagają na okres od 2 dni do 2 miesięcy. Potem DPF pod wpływem w/w/ środków zapada się pod wpływem przeważnie kwasów. Konsekwencja jest taka, że DPF w jednym momencie przestaje być drożny. My przy usuwaniu takiego DPF od razu wiemy że klient wcześniej wydał kasę (około min 400,00 zł) na tzw. wymycie DPF. 5. Usunąć DPF - zero problemów na przyszłość 6. Zamontować nowy - ale ważne oryginalny - nie zamiennik z alle...( w kwocie 1000-1500zł)
stjepan Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Panowie i Panie. Nie chcę Wam robić wykładu ale po Waszych wpisach po prostu muszę to napisać. 1. DPF-a nie da się umyć, wymyć, zanurzyć, polać kwasem, domestosem itp 2. Patrz pkt1. Ci co to robią to po prostu naciągacze. 3. Nie da się przywrócić DPF-a - urządzenia fizyczno-chemicznego do pracy po jego zakończonym okresie pracy - tak DPF ma tzw. koniec pracy 4. Wszelkie pseudo "mycia" pomagają na okres od 2 dni do 2 miesięcy. Potem DPF pod wpływem w/w/ środków zapada się pod wpływem przeważnie kwasów. Konsekwencja jest taka, że DPF w jednym momencie przestaje być drożny. My przy usuwaniu takiego DPF od razu wiemy że klient wcześniej wydał kasę (około min 400,00 zł) na tzw. wymycie DPF. 5. Usunąć DPF - zero problemów na przyszłość 6. Zamontować nowy - ale ważne oryginalny - nie zamiennik z alle...( w kwocie 1000-1500zł) Pewnie i masz rację, ale moj samochodzik był całkiem unieruchomiony i nie miałem wyjścia żeby go uruchomić. Chciałem wyciąć ale warsztat w którym miałem samochód nie chciał siępodjąć usunięcia, więc tak jak piszesz czeka mnie to w bliskim czasie.
dobry_k Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Hej, mam pytanie takie trochę z innej beczki, a mianowicie przy jakiej wartości zapchania PDFa zaczyna sie proces dopalania - podawania wiekszej dawki paliwa do silnika, czy ta opcja dopalania jest jakos sygnalizowana na desce rozdzielczej ? Poza tym paliwo ktore przedostaje sie do silnika w ktorym etapie dopalania moze sie przedostac ? Czy moze jest to wtedy kiedy juz jest naprawde zabity lub moze generalnie podczas calego procesu dopalania ? Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam. A jakiego auta dotyczy Twoje zapytanie? A4 B7 2.0 140KM BPW Nigdy nie wywale dpf-a dopoki nie zacznie sprawiac problemow, a temat rozrzedzania oleju przy regeneracjach widoczny jest jak ktos olej wymienia raz na 30.000 tys km i nie dba o prawidlowy przebieg regeneracji w b6 wymienialem olej co 3 miesiace i tak robie w b8 jezdze autem 80% miasto i filtr wypala sie srednio co 1000 km juz od dwoch lat ,problemow zero i z filtrem i z olejem zaczna sie problemy wywale ale nigdy zdrowego Rozumiem ze tyle jezdzisz ze co 3 miesiące masz 15 tys km przejechane ? Skąd wiesz ze filtr jest juz zapchany i skad wiesz ze zaczal sie proces dopalania i skad wiadomo ze sie juz zakonczył ? Prośba o info, pozdrawiam.
Pawelkiwi Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Proces wypalania cząstek stałych z DPF-a w fazie nazwijmy to normalnej nie jest niczym sygnalizowany. Dobry driver wyczuje ten proces podczas jazdy. Auto jest słabsze, ma podwyższone obroty, turbo inaczej się wkręca ot takie małe niuanse., Gdy zaświeci się kontrolka na wskaźnikach = kierowco jedź na obwodnicę, autostradę i miej zapewnione ok 10 minut non-stop drogi bez zmniejszania do zera prędkości pojazdu. Tylko to zapewni prawidłowe dokończenie procesu regeneracji DPF. Po poprawnej regeneracji kontrolka na wskaźnikach zgaśnie. Proces zakończył się. DPF zregenerowany. Jeśli włączy Ci się to samo za 500km = DPF do usunięcia.
piotrsob1 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 (edytowane) Jeżeli chodzi o wypalanie, to są dwa dwa tryby jego oczyszczania, pasywny i aktywny. Pasywne wypalanie zachodzi inensywnie,samoczynnie (bez ingerencji sterownika silnika ) , gdy temperatura spalin przekroczy 650 st. C. Jeździłem ostatnio z podpiętym VAG-iem i obserwowałem kanał 75, przy równej jeździe w granicach 120-130 km/h temperatura za turbiną przekraczała 700 st.C. Po krótkiej chwili 680 st.C stabilizowało się też przed DPF-em. Po 20 km takiej jazdy zapełnienie DPF-a spadło z 14 % do 2 %. Przy bucie w podłodze, jadąc lekko pod górkę temp przed turbo bez problemu osiągała 850 St.C Jeżeli jeździsz w trasy i sprzętu nie żałujesz , to z DPF-em nie powinno być problemu, powinien oczyścić się samoczynnie, za wyjątkiem przypadków: - Zbyt duża dawka paliwa w stosunku do powietrza ( żeby cegiełka się wypaliła, potrzebny jest nadmiar tlenu w spalinach, sama temperatura nie wystarczy ) - Silnik produkuje sadze w ilościach większych niż są się w stanie w tym samym momencie wypalić w filtrze (np. mocno lejące wtryski ) - Uszkodzony wkład filtra ( zapopielony, zaklajstowany mieszaniną sadzy z olejem z padającego turbo,stopiony z powodu zbyt dużej temperatury, albo po prostu zatkany sadzami podczas jazdy miejskiej z niesprawną elektroniką sterującą aktywną regeneracją ) - Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień lub zatkane przewody idące do niego ( to akurat powinien pokaać nam podpięty VAG ) Wykonując taką jazdę ( oczywiście jeżeli nie ma na FIS-ie info nakazującego jazdę regeneracyjną), możemy ocenić stan silnika i samego wkładu filtrującego. Starając się utrzymać temp przed turbo ok 700 st.C i przejeżdżając kilkadziesiąt km. powinniśmy spowodować oczyszczenie filtra praktycznie w okolice 0%. Jeżeli to się uda, to możemy przyjąć za pewnik, że jakość spalin i stan techniczny filtra są dobre, a problemy w mieście powoduje osprzęt nadzorujący aktywną regenerację. Aktywne wypalanie DPF-a powinno się uruchomić, jeżeli nie następuje wypalanie pasywne i stopień zatkania filtra przekroczy określone procentowe zapełnienie filtra (wartość zależna od konstrukcji danego DPF-a). Muszą być tylko do tego zapewnione odpowiednie warunki. Za ich przygotowanie odpowiada sterownik silnika, który korzystając z danych dostarczanych przez czujniki temperatury ( zazwyczaj 3szt, przed turbo, przed DPF-em i za DPF-em),sondy lambda i czujnika różnicy ciśnień między wlotema wylotem z DPF-a . Dokładając do tego odpowiednie sterowanie EGR-em, dotryskiem paliwa, stopniem doładowania w powietrze i obciążeniem silnika (chociażby włączając różne odbiorniki elektr.) stara się on uzyskać warunki odpowiednie do regeneracji aktywnej jak najwcześniej. Nowsze konstrukcje potrafią takie warunki wytworzyć nawet na biegu jałowym silnika Jak widać za aktywną regenerację filtra odpowiada bardzo dużo czynników, niesprawność osprzętu,albo nieprawdziwe wskazania któregoś z czujników, nieprawidłowa praca osprzętu silnika, powodują że warunki nie zostają spełnione i po prostu aktywne wypalanie się nie uruchomi. I teraz, żeby "to to" naprawić , trzeba mieć odpowiednią wiedzę, najłatwiej jest go wyciąć i sprzedać na skupie, a klienta wysłać na korektę programu Czasami, po dokonaniu diagnostyki silnika i osprzętu jest to jedyne rozsądne wyjście (ogólne zużycie motoru i filtra ze względu na przebieg lub uszkodzenia ,których koszt naprawy jest nie do zaakceptowania) W dużej ilości przypadków jesteśmy w stanie przywrócić jego sprawność rozsądnym kosztem i będzie nam służył jeszcze długo, potrzeba tylko kogoś , kto to ogarnie P.S. Przybywanie oleju jest oznaką, że DPF się " nie wyrabia" i bardzo często podejmuje próby aktywnej regeneracji. Wcale nie oznacza, że jest to jego wina, jeżeli stopień zapopielenia cegły jest w normie , to stan silnika i jego osprzętu jest przeważnie za to odpowiedzialny. Jego wycięcie w takim przypadku , powoduje że użytkownik pisze następny wątek pod tytułem : Po wycięciu DPF-a auto mocno dymi W BPW bez programu raczej nie zobaczycie temperatury spalin przed turbo powyżej 810 st.C. Nie pozwoli na to limiter , który ją ogranicza jak dobrze pamiętam do 805 st. C P.S. nie chciało mi się rozpisywać od nowa, więc wkleiłem to co już kiedyś napisałem w innym wątku Edytowane 8 Listopada 2014 przez piotrsob1
Pawelkiwi Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Dlatego zawsze przed usunięciem DPF-a robię klientom diagnostykę i sprawdzam co może być powodem zapchania filtra. A powodów na jego nie regenerowanie może być bardzo dużo. Wątek "Po wycięciu DPF-a auto mocno dymi" świadczy tylko o tym że DPF dobrze wyłapał substancje "dymotwórcze" i się zapchał lub często zapychał. Usterki silnika sam DPF nie zlikwiduje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się