Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 1.9 czy 2.5?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

polecam 1.9 jest :good: tez mialem taki dylemat jak Ty wybralem slabsza opcje ale nie zaluje jezdzi podobnie jak 2.5 a napewno mniej awaryjny i bardziej ekonomiczny :cool1:

Opublikowano

Kupuj A4 model 2000 po face lifcie, silnik AVG 110 PS bez quattro.

W Niemczech dorwiesz takiego z przebiegiem +/- 140 tys. km z książką za 5300 euro.

Prosty, tani w eksploatacji a radocha z jazdy i spalania nieziemska.

Poza tym bardzo szeroko dostępne wszystkie części zamienne, a oryginalne w miarę tanie. :decayed:

Opublikowano

98 ->00

To najlepiej AJM i virusa.

AJM fajna jednostka ale bez Q ..

W takim razie ATJ. Ogólnie chodziło mi o jednostkę 115KM :tongue4:

Opublikowano

a jak to jest z tym quattro?...jedni polecaja inni odradzaja...

:good:

Opublikowano

a ja polecam 2.5 TDi ja mam AFB i nie narzekam w quattro, poza tym zobacz sobie wlasnie ten dzial techniczne nikt tu nie ma problemu z AFB z 2.5tdi a jak ma to wałki rozrzadu czyli standart za to 1.9 TDi jest 200str z 238 stron to nie jedzie to nie rowno chodzi to znowu cos innego, nagonka na 2.5 tdi to czysta bzdura, wiem ze 2.5 jest mniej ale bez przesady !!! w tej chwili nawet jakbys zatarl wałki kupujesz je nowe z gwarancja na allegro oryginaly za 1700pln na co dostajesz jeszcze f-VAt za robote placisz 400-500zl i masz auto na kolejne 500.000 co najmniej a jak dbasz to nawet nie zdarzysz tego przejeździć, jak do Polski przyjeżdżają 2.5 licznikowe 180.000 a na prawdę 600.000 to nic dziwnego ze wytarte wałki maja, wałki wycieraja sie jak sie chce oszczedzic na oleju w 90% i wymienia sie go co 20.000km i zaniedbuje podstawowa eksploatacje

droższe części ? niewiele ja po max rabatach za paski DAYCO a rolki SKF płaciłem 800zl za kompletny rozrząd w 110 kumpel płacił 400 z hakiem, ale to wydatek raz na 100.000km w 1.9 robisz to co 50-60tys, kalkulacja jest prosta wychodzi na to samo :)

zawsze V6 to inna kultura pracy , mam w rodzinie 1.9 TDI AFN po programie na 136KM chodzi ladnie nie psuje sie ale jazda tym a jazda moim audi to przepasc, 2.5 TDI QUATTR bije afn-a na głowe pod wzglede kultury pracy, momentu ktory po wirusie w AFN mam 303NM a u mnie w serii 310nm i jeszcze 4x4

ja mam aktualne 262.000km wałki wygladaja wzorowo a czy byly robione nie wiem ale nie wydaje mi sie

wymieniana mialem turbine przy 250.000km bo poprzedni wlasciciel nawte po ostrzejszej trasie auto gasil od razu bez odczekania nawet 2 minut, ale turbo jest nowe i smiga piekne...

i jak ktos pisal wyzej ze AFn 110 w serii jedzie podonie jak 150 v6 2.5 tdi to naprawde chyba ne jezdzil dwoma, ojciec jak wspominalem ma AFN-a po dobrym programie na 136km i 303NM i naprawde to dopiero jedzie podobnie ale co z tego jak ma przod naped i drapie ten asfalt i drapie, pomodzny AFB z wynikiem 180km i 370~nm w quattro tez do tego porownania miec nie bedzie :cool1: no i 2.5 TDi w wiekszosci miały juz skrzynie 6 w trasie poezja, wrzucam 6 i zapominam o biegach a spalam 6.5 litra ropy jadac normalnie w miescie 8.5-9 to juz max

no wiec na cała to krytyke na 2.5tdi ode mnie masz kilka słow z autopsji bo uzytkuje oba te samochody i co nieco wiem

pzdr

Opublikowano

Potwierdzam wszystko co w poscie powyżej, nie mam dosw. z Q ale dysponuje również czasami AFN w serii, 1.9 jezdzi podobnie jak 2.5 ??? kto to napisał??? nie ma żadnych szans pod kazdym względem a kultura pracy to poprostu przepasc, wystarczy troche zadbac o motor a bedzie chodził jak lala, Dobry olej - wymiana max co 10 tys, pilnować odme i wałki nie mają prawa sie zjechac

Opublikowano

taki wspaniały ten 2,5 że aż bym sobie taki kupił po tych pochwałach... szkoda że nie jedzie :gwizdanie:

Opublikowano

Te tematy 1.9 vs 2.5 sa juz nudne... :gwizdanie:

Opublikowano

taki wspaniały ten 2,5 że aż bym sobie taki kupił po tych pochwałach... szkoda że nie jedzie :gwizdanie:

to może paliwa w baku nie miał :polew:

bo zdrowy AFB AJM-a robi zawsze i wszędzie

Opublikowano

Te tematy 1.9 vs 2.5 sa juz nudne... :gwizdanie:

REJCZEL !!!

Wyglada to tak ... Ci od 1.9 co nigdy nie jezdzili 2.5 pisza ze to syf ze sie psuje ze nie jedzie i ze ogolnie to Fiat Panda go robi :naughty:

Ci co jezdza 2.5 probuja bronic tych z d*py wyssanych argumentow ale ... jesli chodzi o mozliwosci rezania to niestety ...rozkladaja rece ...1.9 moze wiecej w temacie moc / niuty / przyspieszenie i niestety to jest prawda nie do podwazenia :cool1: .

Opublikowano

Te tematy 1.9 vs 2.5 sa juz nudne... :gwizdanie:

REJCZEL !!!

Wyglada to tak ... Ci od 1.9 co nigdy nie jezdzili 2.5 pisza ze to syf ze sie psuje ze nie jedzie i ze ogolnie to Fiat Panda go robi :naughty:

Ci co jezdza 2.5 probuja bronic tych z d*py wyssanych argumentow ale ... jesli chodzi o mozliwosci rezania to niestety ...rozkladaja rece ...1.9 moze wiecej w temacie moc / niuty / przyspieszenie i niestety to jest prawda nie do podwazenia :cool1: .

Jedyny sprawiedliwy :naughty:

Opublikowano

dokładnie, a z rolki czyli jadać na 2-ce trojce itp i nagle but, odchodzi mu jak odrzutowiec swoim momentem jak ma jeszcze Q to pozamiatane, seryjny AFN nie ma najmniejszej szansy, pomodzony AFn 136 konny idzie dopiero podobnie jak moje AFb natomist wydaje mi sie ze 4 i 5 AFN 136 jest juz wyraznie słabsza niz w AFB który galopuje do 230km/h :)

poza tym AFb modzimy samym wirusem na 180-190 KM i blisko 400NM jak jst zdrowy zeby z 1.9TDi tyle wykrzesac to juz sa grube inwestyce jak turbo wtryski wydajniejsza pompa 11 + FM IC i wtedy 1.9 faktycznie ładnie jezdza ale koszta koszta koszta :naughty:

i nigdy nie brzmi to jak V6 :decayed:

Opublikowano

zrobic ponad 180 w 1.9 to trzeba troche kasy wydac... i zawsze to będzie kosiarka, jak komuś posuje wszechogarniający klekot to jak najbardziej polecam R4 :naughty:

Opublikowano

ja nie bronie AFB i v6 bo mam tez paska TDi AFN 110-136KM 303NM obiektywnie tylko oceniam i wybieram AFB , chyba ze zacznie mi sie AFB sypać to beda go mial dosc bo AFN od półtora roku jest bezawaryjny :)

Opublikowano

2,5 TDi w wiekszosci miały juz skrzynie 6 w trasie poezja, wrzucam 6 i zapominam o biegach a spalam 6.5 litra ropy jadac normalnie w miescie 8.5-9 to juz max

Siema

Tak czytam i czytam i jak do tego doczytałem to az mnie przytkało. Wychodzi na to ze v6 pali nie wiele więcej niż R4 i cyt:"to juz max" hehe. Szczerze to juz nie bede reszty komentował bo takich postów dyło wiele i naprawde nie ma co tu porównywać bo agumentów przeciw V6 jest tak wiele ze sam zrezygnowałem z V6 na rzecz R4. Wiem ze to pięknie pracuje ale jak jest zdrowe. A zdrowych jest bardzo mało. I naprawde by utrzymać V6 w zdrowej kondycji trzeba naprawde mieć troche więcej kasy niż przeciętnie. A z tym nie zawsze jest jak by sie chiało.

Pozdro

ZC

Opublikowano

taki wspaniały ten 2,5 że aż bym sobie taki kupił po tych pochwałach... szkoda że nie jedzie :gwizdanie:

to może paliwa w baku nie miał :polew:

bo zdrowy AFB AJM-a robi zawsze i wszędzie

robi tak że moja pierdoła z małymi modami obskakuje jak chce zdrowe 180konne 2.5 :decayed:

o taki 150koni nawet nie wspominam bo szkoda na nie opon :naughty::decayed:

No i to tyle dla mnie w temacie :wink4:

Żeby nie było to ja sam szukałem V6 byłem miłosnikiem tego silnika i..... co się stało widać jaki mam teraz :hi:

Opublikowano

jeżeli chodzi o wrażenia i kulturę pracy to na pewno v6 jest górą mam również afn'a, teraz widzę jaka jest przepaść jeżeli chodzi o pracę silnika, wewnątrz auta cichutko nie to co w r4 itd.wiadomo że przy tym silniku trzeba się liczyć z kosztami

Opublikowano

dźwięk V6 jest piękny natomiast R4 bije go na głowe pod względem bezawaryjności, ewentualnych kosztówi cześci i spalania. Mając 2.5 zapomnij o spalaniu <7 l/100 km mając ten silnik trzeba po prostu o niego dbać, wtedy ci jeszcze sporo kilometrów nim zrobisz. Kupując B5 z tym silnikiem szukałbym zadbanej sztuki warto dołożyć 2-3 tys. zł do inwestycji aby potem cieszyć się przez najbliższe lata. noj 150 km robi wiekszą robote niż 115 km

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...