koper711 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 mam wymieniony termostat i jadac np 50 km bez przerwy wskazowka pokazuje przez jakis czas 90st a za chwile spada do 60 .. i to sie czesto powtarza .. wymieniac ten czujnik czy termostat jeszcze raz ?? Mi to wygląda czujnik, też wymieniłem termostat w kwietniu na ori a od października zaczęły się problemy( dochodziła temp. do 90 i w momencie spadała) pomogła wymiana czujnika
miszello Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 w moim AFN-ku temperatura tez łapie powoli (po około 15km przy prędkości 80km/h i mrozie -13stC) i już po zeszłorocznej zimie wiem że "ten typ tak ma" ale dziwi mnie że gdy wrócę z trasy i zostawię go na wolnych obrotach to temp z 90st spada do 70-80.... Wy też tak macie?
ktmrider7 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 w moim AFN-ku temperatura tez łapie powoli (po około 15km przy prędkości 80km/h i mrozie -13stC) i już po zeszłorocznej zimie wiem że "ten typ tak ma" ale dziwi mnie że gdy wrócę z trasy i zostawię go na wolnych obrotach to temp z 90st spada do 70-80.... Wy też tak macie? mam tak samo z tym ze autko nocuje w garazu i nagrzewa sie po 7 do 9 km a jak chodzi na wolnych obrotach to temp spada tak jak u ciebie
dziadek Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 MI po nocy przy mrozku w okolicy -10 -15 to tak po okolo 9-10 km wskazówka dochodzi do 90 oczywiście na wyłączonym ogrzewaniu. Jak włączę to dłużej....a jak jade spokojnie to nawet się cofnie z już osiągniętej jakiejś temp....
goldi Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 To jest normalna rzecz że może wam się autko nie dogrzewa ja mam wszystko 100% sprawne oryginalny termostat nowe świece podgrzewające płyn i dzisiaj wracając z nocki temperatura -14 stopni klimatronik na max po przejechaniu 12 kilometrach jadąc bardzo wolno 1500 obrotów bo szklanka na drodze miałem temperaturę 75 stopni także to jest urok diesel
dawidg2 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 a ja dzisiaj jechałem po termostat startowałem z temp silnika 50st i jadąc 25 km z obr ok 2000 się nie zagrzał przy -12,5 st. u mnie podgrzewające świece działają bo szybko teraz zagrzewa jak się puści podgrzewanie szyby ale dojdzie tylko temp do 50st na klimatronicu na postoju a jak ruszyłem to bardzo długo się nic nie działo z jakiś kilometr a podgrzewanie wyłączyłem.
gracpios Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Ja panowie juz wiem ze mam do wymiany termostat bo gorny waz ktory jest polaczoyn ciekim ze zbiornikiem wyrownawczym bedzie sie robil cieply ale waz krory idzie od termostatu (troche nizej) do chlodnicy musi byc zimny przy temp -12 i po przejechaniu 3 km a moju byl juz po czesci cieply czyli prosty wniosek ze termostat przepuszcze na duzy obieg i nie dogrzal mi auta dzisiaj po przejechaniu 35km ze srednia predkoscia 70km/h a powinien. termostat juz zamowilem to koszt 35zl orginal jak dla mojego modelua a wymienie sam . A jezeji macie pewnosc ze woda w obiegu ma 90 stopni (mozna sprawdzic reka czy parzy) a wskaznik wiksuje lub pokazuje niska temp to znaczy ze czujnik do wymiany. Aha i jeszcze jedno nie sprawdzajcie i nie porownywajcie wskaznika temp ze wskaznikiem temp w klimatroniku bo w klimatroniku zawsze bedzie rosla temp do 90s bo jego czujniki sa zamontowane przy swiesach lub w okolicach glowicy a to jest pjedno z najgoretszych miejsc w silniku. Po wymianie termostatu napisze jak grzeje. Pozdrawiam narka
stowa50 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 witam a czy przy temp 90 stopni plyn w zbiorniku wyrownawczym powinien byc zimny czy cieply po przejechaniu ok 12 km ????
dawidg2 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 gorny waz ktory jest polaczoyn ciekim ze zbiornikiem wyrownawczym bedzie sie robil cieply mam to samo w poniedziałek zobaczę efekty jak mi mechanik wymieni termostat. Koszt 119,13zł w ASO VW w Lesznie (Wielkopolska) i do tego płyn G12+ 34,66zł za 1,5L
ktmrider7 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 witam a czy przy temp 90 stopni plyn w zbiorniku wyrownawczym powinien byc zimny czy cieply po przejechaniu ok 12 km ???? u mnie jest zimny
Artur24 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 A u mnie po wymianie na za 64 zł łapie 90 stopieńków w okolicy 5 -7 kilometra bo wcześniej nawet po 30 km nie łapał 70
Gość mateoos Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 1.9TDi AJM 115KM: przy temp. -10 /wczoraj/ po ośmiu kilometrach ogrzewanie działa pełną gębą, ale wskazówka pokazuje dopiero 70 stopni. Dopiero po 10 kilometrze mam 90 stopni na blacie.
Cichyzamosc Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 mi sie wydaje ze po takim odcinku moze być zimny było o tym juz gdzies na forum ze są dwa rodzaje układów
Cristoforo Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 sa dwa rodzaje układów to prawda ze zbiorniczkiem wyrównawczym iz układem ciśnienia u mnie w AJM wymieniany rok temu termostat na ori z aso -10-15C jazda przez miasto 5km na właczonym nadmuchu na 25-26C auto osiągnie temp. max 70 obroty 2000-2200 ta sama trasa ale bez nadmuchu i zdecydowanie szybciej sie nagrzewa ale nie osiagnie temp.90C tylko max 75-77C temp. na blacie i na kanale 49 pokrywa sie bardzo dobrze im wieksze masz obroty czyli pod wiekszym obciazeniem pracuje silnik to szybciej sie nagrzewa pozostawienie silnika na wolnych obrotach na duzym mrozie takze spowoduje zagrzanie sie ale trudniej juz do 90C mi sie udało do 85C ale chodził kilkadziesiat minut przy duzym mrozie zaznaczam, że u mnie jest zaslepiony zawór EGR co utrudnia szybsze nagrzewanie sie silnika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ale nie długo zapodaje egr od AWX wiec bedzie dobrze pozostawienie silnika na wolnych obrotach ale zwłaczonym nadmuchem na szyby np.25C spowoduje całkowite nie dogrzanie silnika max 75-80C przy duzych mrozach rozgrzanie silnika do 88-90C podczas jazdy i pozostawieniu na wolnych obrotach z właczonym nadmuchem ciepłego powietrza spowoduje po kilku minutach spadek temperatury na blacie naweto do 70C -75C w zaleznosci od siły nadmuchu i temp. na jaka nastawiliśmy to są normalne objawy silników diesel
gracpios Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ja panowie wymienilem termostat i jest roznica po przejechaniu 3km juz sie robi cieplo w kabinie i temperatura rosnie:)
A-rek Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 panowie, a teraz pytanie: gdzie znajduje sie czujnik temp. cieczy chlodzacej i jaki jest jego koszt?
zen64 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 zdejmij osłonę od silnika, od strony kierowcy na wężu przy głowicy jest zamocowany króciec w którym jest osadzony czujnik g62/g2 cena ok 100zeta w aso
Gość majki-m Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Do AFNa w zeszłą zimę płaciłem za nówkę w ASO 120 zł
zen64 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 w 2008 latem kosztował bodajże 84zł w aso vw
marcin(driver) Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 jeśli chodzi o temperature wody to tak jak piszą tutaj inni ona powinna być w pionie po max 8 km a jesli chodzi o temp oleju to drugie tyle trzeba liczyć Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się