Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Duże spalanie


czarny

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

od dwoch dni mogę cieszyć sie z posiadania Audicy;D 140 PS 2,0 TDi

tylko mam małe pytanie, ile palą wam audice w wersji avant mi bierze 10 średnio, a wcale nie szlaje

lub co może byc przyczyna?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zmień opis ,masz wpisane1.9 a pytasz o 2.0 to dezorientuje.Dużo ci pali ,no cóż mamy zime a co za tym idzie większe spalanie .Auto masz ok paru dni więc jeszcze go nie wyczułeś .Ruszanie ,dodawanie gazu itp.Musisz się do niego przyzwyczaić , wtedy spalanie napewno zejdzie w dół.Ja też zauważyłem u siebie wzrost spalania ale w tych warunkach to normalne.Trochę nią pojeżdzisz to zauważysz że spalanie zmaleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie to ... gdzie jezdzisz ? bo jak w miescie krotkie odcinki z czego troche stoisz w korku to normalne ze 10 wyjdzie.

Odczyty z FISU ? czy z tankowania ?

a tak pozatym to ...mamy zime :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie to ... gdzie jezdzisz ? bo jak w miescie krotkie odcinki z czego troche stoisz w korku to normalne ze 10 wyjdzie.

Dziwne bo mi w miescie w korkach nie pali wiecej niz 8.5 przy normalnej jeździe ;)

Odczyty z FISU ? czy z tankowania ?

Jesli chodzi o odczyty z FIS'u i przeliczenia własne to są prawie identyczne - przynajmniej mi tak wyszło :P ale myślę, że u większości to się będzie zgadzać.

a tak pozatym to ...mamy zime :naughty:

Więc dlatego pytam czy dogrzewa silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo mi w miescie w korkach nie pali wiecej niz 8.5 przy normalnej jeździe ;)

No dziwne bo jezdzisz po Bochni tak ?? Nie wiem gdzie kolega jezdzi (Zdzieszowice ?? - tam raczej korkow nie bedzie) a od tego duzo zalezy :decayed:

Co do Fisu to roznie ztym bywa. Mi tez sie prawie zgadza... ale 0.5 w ta czy w ta to zawsze cos :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn powiem tak na razie to jest 50 % miasta 50 % poza...

rano zapalam auto odśnieżam tak z 3 minuty to trwa.

wielkie dzięki za informacje, a opis oczywiscie uzupełnie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn powiem tak na razie to jest 50 % miasta 50 % poza...

rano zapalam auto odśnieżam tak z 3 minuty to trwa.

wielkie dzięki za informacje, a opis oczywiscie uzupełnie

pozdrawiam

no fajnie ale ile potem jedziesz tez 3 min ? czy dluzej ??

Jak odpalisz auto i postoi na wolnych 3-5min to bedziesz mial spalanie 15l po przejechaniu 400m :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jakiej temperatury rozgrzewa sie tobie silnik? po jakim czasie?

jakie przebiegi robisz jednorazowo?

prawidlowo silnik BLB temperature 90C uzyskuje po 5 km. przy wylaczonym ogrzewaniu.

zuzycie paliwa zima ok 7,5 L/100 km - korki.

trasa 6,0-6,5 L/100km

dynamiczna jazda po miescie zwieksza spalanie max o 1 L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn powiem tak na razie to jest 50 % miasta 50 % poza...

rano zapalam auto odśnieżam tak z 3 minuty to trwa.

wielkie dzięki za informacje, a opis oczywiscie uzupełnie

pozdrawiam

to zle robisz , auta nie powinno sie grzac na postoju , przynosi to wiedcej szkody niz pozytku.

Po zapaleniu nalezy odczekac kilka kilkanascie sek. w zaleznosci od temperatury az silnik zalapie ciznienie oleju i roprowadzi sie po kanalach i jechac nie obciazajc silnika.Im krotszy czas pracy niedogrzanego silnika tym lepiej dla jego zywotnosci.

A spalanie powinno byc mniej wiecej takie jak podal Musashi przynajmniej takie mialem w BLB.

A z tym FISem to roznie bywa mi sie nigdy nie pokrylo idealnie zawsze na stacji bywlo wieksze ( mierzone do pelnych bakow ) zarowno w obecnym BRD jak i BLB + 0,3 do 0,5 L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja śmigam 80% miasto a nawet czasem więcej i spalanie średnie z ostatnich 2 mies 7.4 l/100km a od początku jak mam na fisie jest 6.8 l/100km a na trasie przy 120 km/h pali mi ok 5.8 l/100km ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo mi w miescie w korkach nie pali wiecej niz 8.5 przy normalnej jeździe ;)

No dziwne bo jezdzisz po Bochni tak ?? Nie wiem gdzie kolega jezdzi (Zdzieszowice ?? - tam raczej korkow nie bedzie) a od tego duzo zalezy :decayed:

Co do Fisu to roznie ztym bywa. Mi tez sie prawie zgadza... ale 0.5 w ta czy w ta to zawsze cos :wink4:

Rozsmieszyles mnie troche :decayed: Tak sie sklada ze codziennie robie rano 20km w jedna strone poza miasto i ładnie mi 90 stopni łapie, a co do miasta mialem na mysli Kraków, bo conajmniej 2-3 razy w tygodniu tam jestem.

[br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 16:26_________________________________________________

tzn powiem tak na razie to jest 50 % miasta 50 % poza...

rano zapalam auto odśnieżam tak z 3 minuty to trwa.

wielkie dzięki za informacje, a opis oczywiscie uzupełnie

pozdrawiam

Kolego jak mozesz to napisz czy dlugie trasy robisz rano przy tym mrozie i czy dogrzewasz silnik. Krotkie trasy moga byc przyczyna takiego spalania.

Dla przykładu podam, ze dzis rano jadac 20km traske silnik zlapal temp po ok 10km (grzalem w srodku :tongue4: ) - do tego momentu srednie spalanie mialem ok 8l przy predkosci 80km/h. Na ciepłym silniku przy tej predkosci mam niecałe 5,5l ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bochni sie zdarzy korek taki w ktorym sie stoi 3min moze 4... przeca to dziura jest :gwizdanie: jakbym jezdzil tylko po tym miasteczku to raczej nie wypowiadalbym sie w tym temacie ;)

sorki za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku diesli praca na biegu jalowym nie jest problemem tak duzym jak w silnikach benzynowych gaznikowych, gdzie do rozgrzania silnika mieszanka jest dodatkowo wzbogacana paliwem.

przed ruszeniem nalezy odczekac przynajmniej minute. szczegolnie w czasie mrozow. glownie ze wzgledu na turbine.

silniki 2.0tdi 16V maja lepiej dopracowany uklad chlodzenia i po dluzszym czasie pracy nawet na biegu jalowym. osiagaja temperature 90C. zupelnie inaczej niz jednostki 1,9 tdi ktore temperature robocza sa w stanie osiagnac w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w końcu odpalać i jechać po minucie czy czekać 5-10 na "P" aż trochę się rozgrzeje (mam automat)? osobiście mam do pracy 4 km i nawet po 5 minutach rozruchu na P, dojeżdżając do pracy nie osiągam 90 stopni - w mróz osiągam kreskę pomiędzy 50-90 (70?) - niszczę tak silnik? powrót do domu to samo...takie trasy robię zwykle od pon. do piątku, w weekend zdarzy się dłuższa jazda na 90 stopniach. A jazda na niedogrzanym wychodzi ok 15-18 l/100 wg kompa i tyle widzę też ubywa z baku...przerzucić się na kijki nordyckie na zimę?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety jezeli nie pokonuje sie dluzszych tras nie powinno sie kupowac diesla. po kilku tygodniach eksploatacji niedogrzanego silnika w oleju zbiera sie para wodna powodujaca powstawanie emulsji powodujacej katastrofalne pogorszenie smarowania silnika.

lekarstwem moze byc wydluzenie trasy do pracy o jakas dodatkowa runde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...