ixdude Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Niestety nie mogę nic znaleźć na forum, dlatego tworzę ten temat. Otóż odbierając swoją czwórkę z warsztatu, zostałem ostrzeżony, iż ksenony jakie są w moim aucie są "problematyczne" i najprawdopodobniej nie przejdą badań technicznych. Pytanie, co mogę zrobić w tej kwestii? Muszę wymienić lampy czy mogę nabyć jakieś lepsze lampy? Niestety chyba nie muszę mówić jaką odpowiedź usłyszałem Znalazłem natomiast na forum kwestie spryskiwaczy do ksenonów. Do czego to cudo? Czy takowe spryskiwacze rozwiążą problem z ksenonami? I tak wogóle do czego one mają służyć? Zaś przepraszam za durne pytania
wojtas-audi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Jezeli nie chcesz ksenowow - wystarczy wyciagnac przetwornice i zarniki i wlozyc normalnie zarowki H7, co do problematycznosci, to sie wogole z tym nie spotkalem, na przegladzie tez normalnie przechodzilo i nie bylo z tym problemow, fakt ze jak sie trafi wredny gliniarz to moze sie doczepic, ale to samo tyczy sie przyciemnionych szyb przednich .... wiec dalbym sobie spokoj
ixdude Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2009 Podziękował Co do ksenonów to niezły bajer, usuwać nie zamierzam - stąd pytanie A po co te spryskiwacze?
Dev Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 spryski do ksenonów musza byc koniecznie za zachodnią granicą auto bez nich od razu pakuja na lawete
wojtas-audi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Spryskiwacze -od taki wymysł , mozesz sie pokusic i jak znajdziesz jakies atrapy przymocowac do zderzaka Tak jak mowie nie mialem z nimi zadnych problemow, na przegladzie gosciu sprawdzal mi ustawienie ( kat ) i powiedzial ze naprawde sa ok, i nikogo nie rażą , no i ten wyglad
Buba Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 A ja gdzieś czytałem artykuł ze do 4300K nie trzeba mieć spryskiwaczy. Cholera nie pamietam...
wojtas-audi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 A ja gdzieś czytałem artykuł ze do 4300K nie trzeba mieć spryskiwaczy. Cholera nie pamietam... Bo wygladaja jak zwykle zarowki, wiec sie nikt nie zorientuje :>
Kowi87 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 O legalnosci, co i jak było sporo w tym wątku http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t18351.0.html;highlight=xenony+problem+nag%C5%82a%C5%9Bniany niestety albo stety juz zamkniety
zbychzz Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Podziękował Co do ksenonów to niezły bajer, usuwać nie zamierzam - stąd pytanie A po co te spryskiwacze? a spryskiwacze masz po to żeby od czasu do czasu przemyć lampki, żeby dzięki tobie ktoś nie wjechał w drzewo jak go oślepisz (światło ze xenonow jak zresztą każde inne rozprasza się jak masz brud na lampach, a że takie są mocne więc wtedy możesz oślepić kogoś jadącego z przeciwka)
wojtas-audi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Zawsze sobie mozna szmatka wytrzec, bo wiadomo ze jak brudne to gorzej widac
zbychzz Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Zawsze sobie mozna szmatka wytrzec, bo wiadomo ze jak brudne to gorzej widac oczywiście ale zaleta w spryskach jest taka, że nie musisz pamiętać bo jak szybę masz brudną to poprostu ja czyścisz spryskując, a w tym samym czasie sa też czyszczone lampki. Chodzi o to, że jak zapomnisz to raczej nie oślepisz mając spryski (mniejsze prawdopodobieństwo niż to, że zawsze do wejścia do auta będziesz czyścił lampki) - a jadący z przeciwka raczej nie zwróci ci uwagi, że go oślepiasz.
ixdude Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2009 A orientujecie się czy w Dolnośląskim są warsztaty gdzie montują takie "ficzery"? I ogólnie usprawnienia w postaci pełnego FISu, dodania NAVI itp? Czy to raczej pod samoróbkę?
wojci Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Co do imitacji sprysków to nie radzę. Mi koleś na pierwszym badaniu technicznym sprawdzał czy działają i coś mamrotał, że bez nich nie wbije przeglądu. Inna sprawa, że chwilowo była padnięta pompka i nie działały ale przegląd podbił a tak przy okazji, co jest problematycznością twoich ksenonów??
loloA4 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 spryski musza byc miedzi innymi do tego zeby zachowac szklo reflektora w czystosci,bo jezeli jest brudne moze zachodzic zjawisko rozblysku swiatla
ixdude Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2009 a tak przy okazji, co jest problematycznością twoich ksenonów?? Mogą nie przejść przeglądu bo są "dostawkami". Pytał czy przeszły już przegląd wcześniej i z tego co mówi wojtas-audi, przeszły. Tak czy siak, chciałbym furkę już odpicować na maxa.
Dawid0 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 tak czytając rózne wypowiedzi, nasuwa się stwierdzenie że jeżeli będziemy mieli lampki z napisem D2S , a w nich zamontujemy 4300k to są już mniejsze szanse ze się policja czepi? jeśli do tego usuniemy przycisk do regulacji wysokości świateł z kabiny a do tego zamontujemy spryskiwacze to już szansa jest znikoma?
Kowi87 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 tak czytając rózne wypowiedzi, nasuwa się stwierdzenie że jeżeli będziemy mieli lampki z napisem D2S , a w nich zamontujemy 4300k to są już mniejsze szanse ze się policja czepi? jeśli do tego usuniemy przycisk do regulacji wysokości świateł z kabiny a do tego zamontujemy spryskiwacze to już szansa jest znikoma? Załóż wystarczy spryski, jak usuniesz pokretło regulacji to jak bedziesz regulował światła jak załadujesz bagaznik, bedziesz wszystkim walił po oczach :gwizdanie: Napis D2S jest na lampach DEPO
Dawid0 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 czyli przycisk zostawiamy :-) a układ samo-poziomowania kosztuje trochę.... jak narazie z tego co widzę u znajomych to problem mają tylko ci którzy założyli powyżej 6k , bo to z daleka już widać... ze nie seria
Kowi87 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 czyli przycisk zostawiamy :-) a układ samo-poziomowania kosztuje trochę.... jak narazie z tego co widzę u znajomych to problem mają tylko ci którzy założyli powyżej 6k , bo to z daleka już widać... ze nie seria Kup Hid 4300 lub 5000 i pomyśł nad spryskami i reszte olej :gwizdanie: noi oczywiscie nie wstawiaj tego w lampy bez soczewki Noi uzupełnij profil
Gość mateoos Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 W przypadku jakiejkolwiek stłuczki czy wypadku, "ten drugi" może zawsze powiedzieć, że został oślepiony. Może tak powiedzieć nawet w dzień, wystarczy, jak zenony nie będą miały homologacji... to wystarczy, aby uwalić właściciela zenonów. Identycznie jest z tylnymi, pseudotuningowymi lampami. Można w majestacie prawa wjechać takiemu delikwentowi w tyłek i później powiedzieć, że nie było widać świateł STOP. Jeśli lampy nie mają homologacji - winę ponosi kierownik "tuningowanego" samochodu. Co więcej, w przypadku samochodów fabrycznie nowych, instalacja ksenonów we własnym zakresie może spowodować utratę gwarancji. Producent udziela homologacji na samochód taki, jaki wypuszcza z fabryki i żadne odstępstwa nie są mile widziane. Identycznie jest z oponami - jeśli są założone niestandardowe, tzn. nie przewidziane jako zamienniki /chodzi o rozmiar/, to np. w razie wypadku ubezpieczalnia może stwierdzić, że założone były niewłaściwe koła. Wiem, że w większości wypadków to czysta paranoja, ale żyjemy w Polsce. Co nie oznacza, że pochwalam domorosłych mechaników, których zenony świecą wszędzie, tylko nie na drogę, a najczęściej oślepiają kierowców jadących naprzeciwko. W Polsce dopuszczone są ksenony o barwie 4300K, wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze oraz układ samopoziomowania.
Rekomendowane odpowiedzi