Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Legalność ksenonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety nie mogę nic znaleźć na forum, dlatego tworzę ten temat.

Otóż odbierając swoją czwórkę z warsztatu, zostałem ostrzeżony, iż ksenony jakie są w moim aucie są "problematyczne" i najprawdopodobniej nie przejdą badań technicznych. Pytanie, co mogę zrobić w tej kwestii? Muszę wymienić lampy czy mogę nabyć jakieś lepsze lampy? Niestety chyba nie muszę mówić jaką odpowiedź usłyszałem :no: Znalazłem natomiast na forum kwestie spryskiwaczy do ksenonów. Do czego to cudo? Czy takowe spryskiwacze rozwiążą problem z ksenonami? I tak wogóle do czego one mają służyć?

Zaś przepraszam za durne pytania :notworthy:

Opublikowano

Jezeli nie chcesz ksenowow - wystarczy wyciagnac przetwornice i zarniki i wlozyc normalnie zarowki H7, co do problematycznosci, to sie wogole z tym nie spotkalem, na przegladzie tez normalnie przechodzilo i nie bylo z tym problemow, fakt ze jak sie trafi wredny gliniarz to moze sie doczepic, ale to samo tyczy sie przyciemnionych szyb przednich .... wiec dalbym sobie spokoj :wink4:

Opublikowano

spryski do ksenonów musza byc koniecznie

za zachodnią granicą auto bez nich od razu pakuja na lawete

Opublikowano

Spryskiwacze -od taki wymysł , mozesz sie pokusic i jak znajdziesz jakies atrapy przymocowac do zderzaka :decayed: Tak jak mowie nie mialem z nimi zadnych problemow, na przegladzie gosciu sprawdzal mi ustawienie ( kat ) i powiedzial ze naprawde sa ok, i nikogo nie rażą , no i ten wyglad :kox:

Opublikowano

A ja gdzieś czytałem artykuł ze do 4300K nie trzeba mieć spryskiwaczy. Cholera nie pamietam...

Opublikowano

A ja gdzieś czytałem artykuł ze do 4300K nie trzeba mieć spryskiwaczy. Cholera nie pamietam...

Bo wygladaja jak zwykle zarowki, wiec sie nikt nie zorientuje :>

Opublikowano

Podziękował :good:

Co do ksenonów to niezły bajer, usuwać nie zamierzam - stąd pytanie :naughty: A po co te spryskiwacze?

a spryskiwacze masz po to żeby od czasu do czasu przemyć lampki, żeby dzięki tobie ktoś nie wjechał w drzewo jak go oślepisz (światło ze xenonow jak zresztą każde inne rozprasza się jak masz brud na lampach, a że takie są mocne więc wtedy możesz oślepić kogoś jadącego z przeciwka)

Opublikowano

Zawsze sobie mozna szmatka wytrzec, bo wiadomo ze jak brudne to gorzej widac :wink4:

Opublikowano

Zawsze sobie mozna szmatka wytrzec, bo wiadomo ze jak brudne to gorzej widac :wink4:

oczywiście ale zaleta w spryskach jest taka, że nie musisz pamiętać bo jak szybę masz brudną to poprostu ja czyścisz spryskując, a w tym samym czasie sa też czyszczone lampki.

Chodzi o to, że jak zapomnisz to raczej nie oślepisz mając spryski (mniejsze prawdopodobieństwo niż to, że zawsze do wejścia do auta będziesz czyścił lampki) - a jadący z przeciwka raczej nie zwróci ci uwagi, że go oślepiasz.

Opublikowano

A orientujecie się czy w Dolnośląskim są warsztaty gdzie montują takie "ficzery"? I ogólnie usprawnienia w postaci pełnego FISu, dodania NAVI itp? Czy to raczej pod samoróbkę?

Opublikowano

Co do imitacji sprysków to nie radzę.

Mi koleś na pierwszym badaniu technicznym sprawdzał czy działają i coś mamrotał, że bez nich nie wbije przeglądu.

Inna sprawa, że chwilowo była padnięta pompka i nie działały :P ale przegląd podbił :D

a tak przy okazji, co jest problematycznością twoich ksenonów??

Opublikowano

spryski musza byc miedzi innymi do tego zeby zachowac szklo reflektora w czystosci,bo jezeli jest brudne moze zachodzic zjawisko rozblysku swiatla

Opublikowano

a tak przy okazji, co jest problematycznością twoich ksenonów??

Mogą nie przejść przeglądu bo są "dostawkami". Pytał czy przeszły już przegląd wcześniej i z tego co mówi wojtas-audi, przeszły. Tak czy siak, chciałbym furkę już odpicować na maxa.

Opublikowano

tak czytając rózne wypowiedzi, nasuwa się stwierdzenie że jeżeli będziemy mieli lampki z napisem D2S , a w nich zamontujemy 4300k to są już mniejsze szanse ze się policja czepi? jeśli do tego usuniemy przycisk do regulacji wysokości świateł z kabiny a do tego zamontujemy spryskiwacze to już szansa jest znikoma?

Opublikowano

tak czytając rózne wypowiedzi, nasuwa się stwierdzenie że jeżeli będziemy mieli lampki z napisem D2S , a w nich zamontujemy 4300k to są już mniejsze szanse ze się policja czepi? jeśli do tego usuniemy przycisk do regulacji wysokości świateł z kabiny a do tego zamontujemy spryskiwacze to już szansa jest znikoma?

Załóż wystarczy spryski, jak usuniesz pokretło regulacji to jak bedziesz regulował światła jak załadujesz bagaznik, bedziesz wszystkim walił po oczach :gwizdanie:

Napis D2S jest na lampach DEPO

Opublikowano

czyli przycisk zostawiamy :-) a układ samo-poziomowania kosztuje trochę.... jak narazie z tego co widzę u znajomych to problem mają tylko ci którzy założyli powyżej 6k , bo to z daleka już widać... ze nie seria

Opublikowano

czyli przycisk zostawiamy :-) a układ samo-poziomowania kosztuje trochę.... jak narazie z tego co widzę u znajomych to problem mają tylko ci którzy założyli powyżej 6k , bo to z daleka już widać... ze nie seria

Kup Hid 4300 lub 5000 i pomyśł nad spryskami i reszte olej :gwizdanie: noi oczywiscie nie wstawiaj tego w lampy bez soczewki

Noi uzupełnij profil :wink4:

Opublikowano

W przypadku jakiejkolwiek stłuczki czy wypadku, "ten drugi" może zawsze powiedzieć, że został oślepiony. Może tak powiedzieć nawet w dzień, wystarczy, jak zenony nie będą miały homologacji... to wystarczy, aby uwalić właściciela zenonów. Identycznie jest z tylnymi, pseudotuningowymi lampami. Można w majestacie prawa wjechać takiemu delikwentowi w tyłek i później powiedzieć, że nie było widać świateł STOP. Jeśli lampy nie mają homologacji - winę ponosi kierownik "tuningowanego" samochodu.

Co więcej, w przypadku samochodów fabrycznie nowych, instalacja ksenonów we własnym zakresie może spowodować utratę gwarancji. Producent udziela homologacji na samochód taki, jaki wypuszcza z fabryki i żadne odstępstwa nie są mile widziane.

Identycznie jest z oponami - jeśli są założone niestandardowe, tzn. nie przewidziane jako zamienniki /chodzi o rozmiar/, to np. w razie wypadku ubezpieczalnia może stwierdzić, że założone były niewłaściwe koła.

Wiem, że w większości wypadków to czysta paranoja, ale żyjemy w Polsce.

Co nie oznacza, że pochwalam domorosłych mechaników, których zenony świecą wszędzie, tylko nie na drogę, a najczęściej oślepiają kierowców jadących naprzeciwko.

W Polsce dopuszczone są ksenony o barwie 4300K, wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze oraz układ samopoziomowania.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...