Gamling Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 No i zaczynam zabawę w dorobienie u mnie napędu quattro. Ponieważ jeżdżę dość mocno zmotanym samochodem mam już dość stałych problemów z trakcją, poza tym wiadomo co quattro to quattro. Temat udało się rozpoznać już dość dokładnie. Co więcej auto mojego znajomego już jeździ po taki modzie i wiem co i jak chłopaki którzy będą całość zakładać też a to najważniejsze Mam wszystkie potrzebne graty i koło 15 stycznia auto powinno być gotowe. W moim przypadku do przeszczepu wykorzystuję części z B7 2007 2.0 170km. Jest to moim zdaniem lepsze rozwiązanie bo po pierwsze znacznie łatwiej znaleźć B7 w quattro niż B6, a po drugie mamy części znacznie nowsze i najczęściej z małym przebiegiem co jednak dla mnie bardzo się liczy. Potrzebna jest oczywiście skrzynia, wał, osłony termiczne, zbiornik paliwa, cała tylna belka (cześć rzeczy da się poprzekładać ale szkoda z tym zachodu) układ wydechowy + wszystkie śruby i mocowania, do tego dochodzą jeszcze linki od hamulca ręcznego. Całość pasuje w zasadzie plug and play, trzeba jedynie dorobić mocowanie wału ale nie jest to bardzo skomplikowane i odrobinkę zmodyfikować wydech bo w B7 są inne końcówki. Do tego dochodzi oczywiście zabawa z wgraniem odpowiedniego programu. Nie wiem czy uda mi się przygotować kilka zdjęć bo nie będę tego jednak robić sam ale jeśli się uda to na pewno zamieszczę na forum. Oczywiście zrobię też kilka zdjęć jak auto będzie gotowe. Dam też znać jaką kwotę trzeba przeznaczyć na tego moda. Spora część kosztów zwraca się też, bo przecież wszystkie części jakie trzeba wymienić można sprzedać. 1
OLO_GDA Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 a czy podloga nie jest inna w quattro? w b5 chyba była...
mech15 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 ale w B5 na 100% jest inna podłoga??
Gość PrZeMiAn Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 tak b5 miala inna podloge. Powodzenia, juz nie moge sie doczekac, byc moze jak mod nie bedzie drogi to zrobie to u siebie.
seba1-2 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis 1
Bogumił Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?
mech15 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??
Gamling Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę? Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać. 1
Diego Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro. Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how
seba1-2 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie?? nie wiem jak bardzo różni się ta podłoga, więc na razie temat ciekawi mnie w sposób czysto teoretyczny
Gamling Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro. Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how Dzięki, a co do takiej podmianki jaką o jakiej myślisz to wydaje mi się ze chłopaki dadzą radę. Oni naprawdę robili już większe wynalazki Cała przebudowa mojego samochodu jest robiona w Krakowskim TTC, z chłopakami znam się od dawna, nie tylko na płaszczyźnie samochodowej, więc jak coś to mogę z nimi pogadać.
KENOiX Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 zapowiada się ciekawie, jak Ci się to uda, to podejrzewam, że możesz spodziewać się naśladowców. Szczególnie, że koszty wyglądają akceptowalnie Wszyscy na forum zawsze mówią nie warto, zapomnij, sprzedaj i kup quattro... dlatego fajnie, że jednak ktoś próbuje. Przy mocno doinwestowanych autach ma to sens. Trzymam kciuki
martin a4 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 juz nie mogę się doczekać ,wkoncu się ktoś znalazł i odważył zrobić to nie ukrywam ze tez chce to zrobić ale myślałem ze to nie opłacalne
bajk Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 jak by co to człowiek na audizine.com robił już konwersję FWD->QUATTRO w b7 - niestety na szybko nie udało mi się znaleźć linka
Flyer Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 @bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie @Gamling Widze, ze posiadacze B6 sa nieco zdruzgotani obecnymi cenami aut (w tym ja ) i inwestuja w stare parchy... i dobrze - bo nie ma co przeplacac za 2.0TDI Q w B7... majac niezawodnego AVF'a.[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 17:20_________________________________________________btw, rok temu przewiozlem boberka na sniegu... po czym zalozyl temat Jest w nim troche przydatnej wiedzy.
bajk Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 @bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie kombinuje i kombinuje, ale chyba będzie wymianka w 2010
duch-76 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 powodzenia też zamierzam to zrobić w przyszłym roku a na razie coś pomocnego http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=259582 bardzo ładnie udokumentowane
malik Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę? Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać. Dużo się pozmieniało widzę od czasu kiedy ja się interesowałem tematem montaży Q do mojej poprzedniej B6. Wtedy szacunkowe koszty M+R zamykały się w około 15k PLN. Mimo to, gratuluję odwagi!
Gamling Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2010 A dziękuje Do tematu zabierałem się już jakiś rok. A w końcu mój znajomy zdecydował się pierwszy i tak naprawdę to on przetarł szlak. To czego się najbardziej bałem - czyli podpora wału okazało się stosunkowo małym problemem. Przynajmniej u niego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się