Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Airawata napisał:

Poczytałem o resecie modułu ale nic nie znalazłem takiej informacji że coś takiego jest możliwe. 

adaptacje kanał 6, zapisujesz 0 i dajesz save.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

adaptacje kanał 6, zapisujesz 0 i dajesz save.

Wykonałem adaptacje i nie pomogła. Zamieniłem buzery miejscami nadal nie było poprawy. Wykonałem ponowną adaptacje z zamienionymi miejscami buzerami i wszystko zaczęło działać. Dla spokoju ponownie zamieniłem buzery miejscami (w tym momencie były w swoich miejscach pierwotnych) i nadal wszystko działa. Oby tak zostało. Niestety powód takiej sytuacji nie został odkryty mimo usunięcia problemu. 

Dzięki za rady. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie to ponownie ja ;(

Niestety w dalszym ciągu czekam na „nowy moduł” (idzie od poniedziałku), ale że nie mogę spać po nocach to kminie co by jeszcze sprawdzić, aby to PDC w końcu ruszyło ;)

Dla przypomnienia to wyskakują mi dwa błędy:

 

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor

009 - Open or Short to Ground

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor

002 - Lower Limit Exceeded

 

Co zrobiłem do tej pory:

  1. Przedzwoniłem wszystkie możliwe kable oraz 8 czujników w celu znalezienia zwarcia – zwarcia brak.
  2. Wiązki zderzaka przód jak i tył kupiłem używane, ale też je sprawdziłem pod względem zwarć (brak zwarć) i poprawności połączeń (jest raczej OK) - narysowałem takie coś:

image.png.800a0ee37a9847e0830a0b1b560b4aa3.png

 

3.   Wiązkę z wnętrza auta miałem od @kaju – sprawdziłem 5 razy jej podłączenie wg zaleceń @kaju – jest OK (prócz wcześniej opisywanego błędu podłączenia głośniczka, ale to jest raczej małe piwo)

 

Na jakim jestem etapie:

1.       Działają oba głośniki, bez problemów łączę się z modułem PDC

2.       PDC zgłasza błąd długim piskiem i migającą kontrolką na przycisku PDC - zarówno na wiązce idącej do przedniego jak i tylnego zderzaka nie ma zasilania (pin 1 wtyczki czujników)

3.       Przeszukałem Internety w kwestii błędów wskazanych przez VCDS - piszą o tym problemie na forum skody, audi, vw, ale wątek w większości przypadków kończy się na niczym, choć są wyjątki - na forum A6Klub użytkownik @hugo911 uporał się z tematem (źródło:

A6KLUB.PL

Forum Audi A6, A7

„Ponieważ nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój problem to i ja dorzucę trochę informacji na temat poniższych błędów. Może komuś się przyda w przyszłości.

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor

009 - Open or Short to Ground

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor

002 - Lower Limit Exceeded

 

Dość długo się męczyłem z tym problemem ale ostatecznie udało mi się go rozwiązać.

Wg mojej obserwacji błędy te występują gdy moduł nie wystawia napięcia na czujniki - u mnie i przednie i tylne nie miały zasilania (pomiary również to potwierdzały).

Mogą być 2 przyczyny. 1. wiązka albo któryś z czujników robi zwarcie. 2. Uszkodzony moduł. U mnie okazało się że uszkodzona jest wiązka przedniego zderzaka i prawdopodobnie przez to padł również moduł. Na moje nieszczęście jak kupiłem nowy moduł to nie sprawdziłem dobrze wiązki i zaraz po podłączeniu padł drugi. Dopiero to zmotywowało mnie do ściągnięcia przedniego i tylego zderzaka i sprawdzania krok po kroku. W tylnej wiązce wszystko grało ale po tym co zobaczyłem w przedniej wiązce i tak postanowiłem ją rozizolować, sprawdzić wszystkie przewody i stan pinów - nie tylko miernikiem ale też wizualnie oraz zaizolować ponownie.

 

Sednem sprawy okazała się wiązka przednia gdzie jest jest zrobiony wspólny plus i wspólna masa.

Wielcy inżynierowie z Ingolstadt postanowili że na tych kablach gdzie jest rozdzielony z jednego kabla na wszystkie czujniki + i -, na gołe niepocynowane przewody zacisną sobie tylko miedzianą tulejkę i zaizolują parcianką. Efekt po kilku latach eksploatacji przewody zgniły robiąc zwarcie również do kabli sygnałowych.

 

Zrobiłem u siebie nową wiązkę (przewody wspólne pocynowane, zlutowane ze sobą i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi) przy czym celem dodatkowego zabezpieczenia do głównej wtyczki przy lewym przednim błotniku napchałem również wazeliny technicznej (ponieważ w starej wiązce były już lekko zaśniedziałe styki)

 

Po nabyciu trzeciego modułu oraz kilku nowych czujników porobiłem testy na wpiętych wiązkach do modułu ale wypiętych wszystkich czujnikach. W takim przypadku moduł zwraca błędy konkretnie odnoszące się do czujników a nie do ich zasilania. Np. przy wypiętych wszystkich przednich czujnikach mamy błąd

02069 - Front Parking Aid Sensors

011 - Open Circuit

Jak tylko którykolwiek z czujników przednich wpiąłem w wiązkę to już otrzymałem błędy mówiące o otwartym obwodzie pozostałych czujników których brakowało.

 

Na koniec dodam ze trzeba uważać na czujniki aby nie wpiąć na za długo uszkodzonego (takiego ze zwarciem wewnętrznym) ponieważ moduł może tego nie wytrzymać. Ja specjalnie podpiąłem jeden taki czujnik na ok 5s i moduł od razu się wyłączył (wygenerował 2 błędy jak na początku opisu) ale po odpięciu czujnika i zastąpieniu go sprawnym ożył samoczynnie bez problemu.

Pomocna była informacja na

WIKI.ROSS-TECH.COM

 

 

Tak więc @hugo911 miał identyczne objawy jak u mnie tzn. brak zasilania na tylne i przednie czujniki, ale u niego przednia wiązka robiła zwarcie, a u mnie wiązkę pomierzyłem i jest ok. (choć ją chyba jeszcze rozizoluje dla świętego spokoju).

 

Na forum passata podobny problem został opisany i rozwiązał go użytkownik @nTomek (źródło:

Znalazł on bezpiecznik (podobno resetowalny), który u niego był przepalony i po jego wymianie temat się rozwiązał, niestety w module audi „na oko” nie mogę znaleźć takiego bezpiecznika i elektronik ze mnie żaden.

 

Na koniec zabrałem się jeszcze za swój moduł i posprawdzałem przejścia między wtyczką 16pin(zasilającą) a wtyczkami 12pin i wyszło mi coś takiego:

1133107287_ModuPDCpinout.png.c8aaccde993170521474550cedbc56a8.png

 

Pinout wtyczki 16 pin:

W dniu 26.08.2010 o 12:22, street23player napisał:

WTYCZKA 16 PINOWA

 

 

http://images40.fotosik.pl/275/835856b7a2aba5fem.jpg

 

 

PIN Funkcja Kolor

=============================

1 - (+12V) (15) zasilanie modułu - czarno/żółty (sw/ge)

2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)

3 -

4 -

5 - (AHK) HAK - szaro/czerwony (gr/ro)

6 - (RF)- wsteczny bieg, sygnał +12V aktywuje moduł- niebiesko/czerwony (bl/ro)

7 -

8 - (MASSE) Masa - brązowy (br)

9 -

10- Zasilanie Głośnika - biało/czerwony (ws/ro)

11-

12- (DIAG.)Diagnostyka (K-line) - szaro/zielony (gr/gn)

13-

14-

15-

16-

 

Jak widać przejścia masy z wtyczki 16pin (pin 8 - masa) są ok., ale nie znalazłem żadnego przejścia zasilania, które miałoby zasilać czujniki. Wychodzi, że we wtyczce 16pin pinów z „+” są dwa: pin 1 i pin6 (który mnie nie interesuje bo sygnał wstecznego realizuje u mnie CAN – i działa), a w moim module jest przejście z pin1 (16pinowa wtyka) do pinu 4 (12pinowa brązowa wtyka – czujniki przód ), który wg opisu Barta powinien odpowiadać za !!masę!! głośnika ;(

 

I teraz czy jest ktoś mądry, który może odpowiedzieć mi na pytanie, czy między wtyczką 16pin, a wtyczkami 12pin powinno być przejście „zasilania”, czy po prostu go tu nie znajdę bo jest to elektronika i na „sucho” bez zasilenia modułu tego nie jestem wstanie sprawdzić i dla czego u mnie jest to przejście z pinu 1 na pin4 - masa głośniczka??

 

Sorry że taki esej, ale już mi ręce opadają ;(

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie któryś z czujników jest strzelony i może robić zwarcie - ostatnio z 12 sztuk które miałem pod ręką tylko 4 sztuki byly sprawne i dodatkowo dwa moduły spalone albo spalily się w trakcie manewrów , sprawdź też piny we wtyczkach od czujników bo mogą być skorodowane/zaśniedziałe.

 

Bezpiecznik w module to ten zielony w lewej dolnej części pcb

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Banan napisał:

Jak dla mnie któryś z czujników jest strzelony , bezpiecznik w module to ten zielony w lewej dolnej części pcb

Ale podłączałem już do modułu same wiązki od zderzaków bez czujników i na kostkach od poszczególnych czujników w ogóle nie ma zasilania - zasilanie nie wychodzi z modułu pdc.

A co z możliwością sprawdzenia przejść w module?? - jestem wstanie zrobić to "na stole"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez schematu modulu cieżko będzie to rozgryźć , co do próby bez czujników wydaje mi się że wtedy moduł nie da zasilania ze względu na ich brak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Banan napisał:

Bez schematu modulu cieżko będzie to rozgryźć , co do próby bez czujników wydaje mi się że wtedy moduł nie da zasilania ze względu na ich brak 

No nic czekam na nowy moduł, sprawdzę pierw na stole, czy ma przejścia "+" z kostki 16pin na kostki 12pin i będę dalej drążył temat - póki co na szczęście audi jest już moim hobbistycznym samochodem, który jak stoi to stoi i nic się nie dzieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja, wróciłem z wakacji, doszedł nowy moduł i teraz sprawy się mają następująco:

Stary moduł był rzeczywiście zepsuty. Podłączając nowy, pokazuje mi błędy czujników, których zakupiłem 8 z czego 3 działają (nie wywala od nich błędów), ale w blokach pomiarowych wszystkie wartości to 255cm, nawet przy tych czujnikach bez błędu - tak ma być, czy jednak dobre czujniki powinny już coś pokazywać, czy wszystkie czujniki muszą być sprawne, aby te wartości były prawidłowe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

To znowu ja, wróciłem z wakacji, doszedł nowy moduł i teraz sprawy się mają następująco:

Stary moduł był rzeczywiście zepsuty. Podłączając nowy, pokazuje mi błędy czujników, których zakupiłem 8 z czego 3 działają (nie wywala od nich błędów), ale w blokach pomiarowych wszystkie wartości to 255cm, nawet przy tych czujnikach bez błędu - tak ma być, czy jednak dobre czujniki powinny już coś pokazywać, czy wszystkie czujniki muszą być sprawne, aby te wartości były prawidłowe??

Kojarzę, że właśnie tak się zachowuje moduł, kiedy jeden czujnik jest strzelony, że odetnie całą sekcje. Czujniki ori, czy zamienniki? Bo z tymi drugimi to też jest droga przez mękę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaju napisał:

Kojarzę, że właśnie tak się zachowuje moduł, kiedy jeden czujnik jest strzelony, że odetnie całą sekcje. Czujniki ori, czy zamienniki? Bo z tymi drugimi to też jest droga przez mękę...

Mam w sumie 8 czujników Ori i jeden zamiennik, 3 czujniki Ori nie zgłaszają błędów, zamienniki też błędu nie zgłasza, ale jego kupiłem nadmiarowo i ostatecznie nie będę go zakładał. Na FB zgłosiły mi się dwie osoby co pomóc mają Ori czujniki na sprzedaż, naradzie czekam na konkrety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

"nowe" czujniki już dotarły i wszystko działa ??

Półki co, to tylko tylny zderzak z czujnikami leży w bagażniku, przednie czujniki leżą na fotelu kierowcy, a przedni zderzak pod czujniki czeka na malowanie w piwnicy, ale jest progress ?

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Do kolegi @kaju - wiązki są ok ?

 

Info dla innych: jak czujniki "brzęczą" to wcale nie oznacza, że są sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

Witam ponownie,

"nowe" czujniki już dotarły i wszystko działa ??

Półki co, to tylko tylny zderzak z czujnikami leży w bagażniku, przednie czujniki leżą na fotelu kierowcy, a przedni zderzak pod czujniki czeka na malowanie w piwnicy, ale jest progress ?

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Do kolegi @kaju - wiązki są ok ?

 

Info dla innych: jak czujniki "brzęczą" to wcale nie oznacza, że są sprawne.

Ciesze się, że temat jest opanowany. Nie raz i nie osiem powtarzałem, że zamienniki są siusiaka warte... jednemu zadziała i podziała nawet rok, większość nie wytrzymuje pół roku, a zdarzają się i takie, że upalają moduły - w A6 C6 to po prostu notoryczne było, ze trzy zęby na tym zżarłem przy C6... :facepalm:

 

 

Reasumując: otwieraj szampana :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, chce wykorzystać szanse bo maluje tylny zderzak i bede montowac pdc na tyl, mam trche gratow to je wykorzystam, moduł i wiązkę mam z b7  8E0919283D chce go podlaczyc do b6

koste w module mam obsadzona tak;

pin 1 +12

pin 2 głosnik

pin 3 staly plus

pin 4 pusty

pin 5 pusty

pin 6 pusty

pin 7 can pomaranczowy brazowy

pin 8 masa

pin 9 pusty

pin 10 głosnik

pin 11 pusty

pin 12  linia k zielony niebieski

pin 13 pusty

pin 14 can pomaranczowo brazowy

pin 15 pusty

pin 16 pusty

i teraz najważniejsze pytanie czy zastosowac modul z b6 i nie podlaczac pinow 7 i 14 z canem, a podlaczyc pin 6 od wstecznego, do przodu auta zostanie tylko pociągnąć pin 12 linie k, czy niezaleznie od modulu czy to b6 b7 trzeba ciagnac cany do przodu.

drugie pytanie czy bedzie jakas wizualizacja parktronica na rnse.

Edytowane przez QuikSilver
edycja tresci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie postęp moich prac zbliżył się do końca, a przynamniej tak miało być, a wyszło inaczej. :facepalm:

Tylny zderzak założony, przedni oddany do malowania - założony razem z wymianą przednich błotników. Auto odebrane wczoraj późnym wieczorem i ZONK - PDC piszczy i tyle ;(

2109328988_tylsline.thumb.jpg.3d560a04b57bda0d606c16ab0ae17053.jpg1155869913_przdsline.thumb.jpg.6da46e2f82b508dd79fa449192e66f25.jpg

 

Po podpięciu pod VCDS takie błędy:

pdc-blad.thumb.jpg.9b50d4c4f2072f771cfd35eae3858f37.jpg

Czy idzie ten czujnik wymienić bez ściągania zderzaka?????

 

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak musisz zrzucić. Gdzieś masz uszkodzenie wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiązkę w zderzaku miałem nową, sam ją robiłem z nowych przewodów i nowych pinów. Przed izolacją jeszcze ją mierzyłem. Wiązkę od/do modułu też miałem nową. Jedyna wiązka która była stara to z tylnego zderzaka, ale wychodzi na to że z tylnymi czujnikami wszystko jest ok. Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie problem z modułem. Bo jak wszystko miałem na wierzchu tzn. moduł i kable to też raz mi wyszedł taki błąd na starej wiązce ze zderzaka przedniego, ale właśnie po tym incydencie podmieniłem czujniki na inne "nowe" (używane), zrobiłem całą nową wiązkę i przed złożeniem wszystkiego było git. Tylko to już byłby w sumie drugi moduł, bo pierwszy w ogóle nie widział czujników tak jak to opisywałem we wcześniejszych postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lukasz_mk2 napisał(a):

 Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie problem z modułem.

Też jedna z możliwości ale to musiałbyś mieć pecha aby trafić 2 x na uszkodzony sterownik. Chociaż ludzie sprzedają wszystko, byle pieniądze zagarnąć i komuś bubla wcisnąć, tak że wykluczyć tego jako przyczyny nie można. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 17:10, Muskel1 napisał(a):

Zderzak musisz zrzucić. Gdzieś masz uszkodzenie wiązki.

@Muskel1miałeś rację ;) dziś wziąłem się za wymianę czujnika i przy odłączaniu wtyczki od rzekomo uszkodzonego czujnika jeden z przewodów został mi w ręce ;)

Poprawiłem przewody (dałem nowy pin) i jest teraz git, wszystko działa! Na przyszłość zostały mi jeszcze czujniki, które zakupiłem myśląc, że to właśnie wina czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukasz_mk2 napisał(a):

@Muskel1miałeś rację ;) dziś wziąłem się za wymianę czujnika i przy odłączaniu wtyczki od rzekomo uszkodzonego czujnika jeden z przewodów został mi w ręce ;)

Poprawiłem przewody (dałem nowy pin) i jest teraz git, wszystko działa! Na przyszłość zostały mi jeszcze czujniki, które zakupiłem myśląc, że to właśnie wina czujnika.

Może się przydadzą kiedyś:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam a4 b7 gdzie wcześniej były czujniki tylko na tył później dołożyłem przód na ori częściach i wiązkach ktore zakupiłem lecz teraz mam problem tego typu że nie mogę się połączyć przez vcds z modułem wychodzi brak komunikacji kupiłem drugi modol i to samo . W aucie jakis czas temu był problem z szyna can ponieważ mechanik który robił coś przy ECU nie skręcił dokładnie obudowy i woda lala się do środka auta i kable przy komforcie bylt zaśniedziałe i miałem problem z jednoprzewodowym działaniem can . Po odizolowaniu wszystkich połączeń kabli wyciąłem i zlutowałem na nowo co naprawiło problem z pracą jednoprzewodowa ale łączności z pdc nie mam . Z wszystkimi modułami łącze się bez problemu jedynie moduły drzwi nie ale.podobniez w b7 nie było bezpośredniej łączności z drzwiami . Proszę również o informację co.do opisu kostki 16 pin w pdc bo przestał działać.calkowicie kodul i w kostce 16 pin na 1 pinie jest zasilanie po zapłonie i zasilanie ginie po wyjęciu kluczyka a zaś na pinie 3 nienma zasilania jak podam na krótko to modul działa i nie wiem co jest nie tak proszę o info czy mam wsadzić jakąś nową wiazke zasilająca i nie bawić się w szukanie czy jak.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...