Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ludzie ogarnięcie się trochę. Szukacie taniej chinszczyzny, albo jakiś staroci bo musi być min 18'' na zimę.Przecież 16'' to wstyd. Ładujecie kasę w mody, a na nowe opony szkoda wam pieniędzy.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 2
  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie zgodzę się

wątpie by wlazły na auto 16" czy nawet 17" 7J jak ktoś ma hable np. 345 lub  320 

A jak ktoś ma tylko jedne kpl felg do auta i potrzebuje samych opon ? dodatkowo jezdzi zimą od Święta po odśnieżonym mieście

to też doradzisz żeby kupował kpl najlepiej nowych KÓŁ za 5000 kpl

przecież używane czy chinskie felgi to też syf tak jak opony i nie warto kupować

Opublikowano

16" wchodzi na 320mm ;)

Opublikowano
16" wchodzi na 320mm [emoji6]
Nie każda [emoji6]
Opublikowano

19" na zimę to od razu proponuje kasę na wiosnę odłożyć na nowe zawieszenie. Ogarnijcie się koledzy. Lepiej kupić komplet opon 16" ewentualnie 17" z nowymi felgami niż inwestować w 18" o 19" nawet nie wspomnę. Koszt mniejszy biorąc pod uwagę cenę zawiasu. Przy 18" profil schodzi do 40, 19" to już 35 wiec drgania i wstrząsy będzie tłumić zawias i cała buda. Idąc tą drogą współczuje bo koszta naprawy będą niewspółmierne względem zakupu czterech kołek z oponami. Wybór prosty to co zaoszczędzi się teraz wyda się na wiosna najpóźniej lato. Bilans wychodzi na 0 pomijając bezpieczeństwo.


Tapnięte z iPhone

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
19" na zimę to od razu proponuje kasę na wiosnę odłożyć na nowe zawieszenie. Ogarnijcie się koledzy. Lepiej kupić komplet opon 16" ewentualnie 17" z nowymi felgami niż inwestować w 18" o 19" nawet nie wspomnę. Koszt mniejszy biorąc pod uwagę cenę zawiasu. Przy 18" profil schodzi do 40, 19" to już 35 wiec drgania i wstrząsy będzie tłumić zawias i cała buda. Idąc tą drogą współczuje bo koszta naprawy będą niewspółmierne względem zakupu czterech kołek z oponami. Wybór prosty to co zaoszczędzi się teraz wyda się na wiosna najpóźniej lato. Bilans wychodzi na 0 pomijając bezpieczeństwo.


Tapnięte z iPhone

Co Ty człowieku gadasz, mając np zacisk 345mm jak chcesz tam włożyć felgę 16” ?! Nie wiem jak w 19” ale w 18” są opony o profilu 50 wiec tragedii nie ma ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano
28 minut temu, jaguaro napisał:

19" na zimę to od razu proponuje kasę na wiosnę odłożyć na nowe zawieszenie. Ogarnijcie się koledzy. Lepiej kupić komplet opon 16" ewentualnie 17" z nowymi felgami niż inwestować w 18" o 19" nawet nie wspomnę. Koszt mniejszy biorąc pod uwagę cenę zawiasu. Przy 18" profil schodzi do 40, 19" to już 35 wiec drgania i wstrząsy będzie tłumić zawias i cała buda. Idąc tą drogą współczuje bo koszta naprawy będą niewspółmierne względem zakupu czterech kołek z oponami. Wybór prosty to co zaoszczędzi się teraz wyda się na wiosna najpóźniej lato. Bilans wychodzi na 0 pomijając bezpieczeństwo.


Tapnięte z iPhone

Kolego ze Ty robisz po 15 tys w okresie zimy czy tam mniej to nie znaczy ze ktos tyle bedzie jezdzil... druga sprawa co ma jazda w zime na 19 skoro wiadomo jak te zimy wygladaja u nas i tez jak ktos robi km to zalozy sobie 16 czy 17. Mialem zalozone 18 na oponie 225/40 i nie narzekalem, czy to jazda w zime czy to w lato dla mnie bedzie tak samo skoro zrobie te max 1000 km w 2 tyg przy normalnej nawierzchni...

Opublikowano
6 godzin temu, Karasik2 napisał:

nie zgodzę się

wątpie by wlazły na auto 16" czy nawet 17" 7J jak ktoś ma hable np. 345 lub  320 

A jak ktoś ma tylko jedne kpl felg do auta i potrzebuje samych opon ? dodatkowo jezdzi zimą od Święta po odśnieżonym mieście

to też doradzisz żeby kupował kpl najlepiej nowych KÓŁ za 5000 kpl

przecież używane czy chinskie felgi to też syf tak jak opony i nie warto kupować

To może trzeba poszukać takiej felgi żeby weszło na heble.  Stać na heble, a na nowe opony np nokiana już nie???Można kupić używki w jakimś sensownym stanie  ,ale nie 6 letnie zjeżdżone na jeden sezon.Zimą od Święta?? co Ty wgl piszesz. opony zakładasz na kilka miesięcy, nigdy nie wiesz jaka będzie zima i gdzie  przyjdzie jechać. Ja na opony nie żałuje pieniędzy.Teraz kupiłem nowe nokiany wrd4. Czekają na zimę, zobaczymy jak się spisują z quattro.

Opublikowano
1 minutę temu, mlodziak22 napisał:

 Ja na opony nie żałuje pieniędzy.Teraz kupiłem nowe nokiany wrd4. Czekają na zimę, zobaczymy jak się spisują z quattro.

D4 to jest poprzedni model, a tegoroczny to A4? 

Opublikowano
2 minuty temu, mlodziak22 napisał:

To może trzeba poszukać takiej felgi żeby weszło na heble.  Stać na heble, a na nowe opony np nokiana już nie???Można kupić używki w jakimś sensownym stanie  ,ale nie 6 letnie zjeżdżone na jeden sezon.Zimą od Święta?? co Ty wgl piszesz. opony zakładasz na kilka miesięcy, nigdy nie wiesz jaka będzie zima i gdzie  przyjdzie jechać. Ja na opony nie żałuje pieniędzy.Teraz kupiłem nowe nokiany wrd4. Czekają na zimę, zobaczymy jak się spisują z quattro.

Tutaj Kolego i masz racje ale np kazdy ma inna sytlacje,ja np wiem ze zrobie maxymalnie 1000-1500km albo nawet i mniej i tez wiem ze bede mogl jezdzic aby po drogach odśnieżonych bo innaczej nie dam rady (Gwint+dokladki) a jesli bd snieg to wtedy biore brata B7 i smigam na 17,druga sprawa jest taka ze nie potrzebuje opon za 3 tys zloty na 2 tyg a potem zeby auto stalo,wole cos kupic tanszego przejzedzic te 2 tyg i niech stoji na nich do wiosny a potem wpadna letnie  

Opublikowano

Co Ty człowieku gadasz, mając np zacisk 345mm jak chcesz tam włożyć felgę 16” ?! Nie wiem jak w 19” ale w 18” są opony o profilu 50 wiec tragedii nie ma [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wiem co gadam bo testowałem różne opcje. Jeśli masz zacisk na 345 to logiczne ze nie wejdzie. Tyle tylko ze 345 wychodziły w RS4, idzie za tym inny zawias, zawiecha i felgi rzecz jasna. Jeśli zmieniamy heble na 320 lub 345 to zmieniamy tez koła- analogicznie. Tyle że za modem idzie kolejny żeby wszystko współgrało.
Jeśli wrzucisz profil 50 na 18" do naszych "czwórek" to życzę powodzenia. Raz, że buja jak na statku, dwa ESP świruje, 3 zmienia się geometra koła. Jak chcesz rzucić wiedzą to konkrety a nie dywagacje. Napisałem co myśle żeby podzielić się opinią, a każdy robi według własnego uznania.


Tapnięte z iPhone
Opublikowano
Kolego ze Ty robisz po 15 tys w okresie zimy czy tam mniej to nie znaczy ze ktos tyle bedzie jezdzil... druga sprawa co ma jazda w zime na 19 skoro wiadomo jak te zimy wygladaja u nas i tez jak ktos robi km to zalozy sobie 16 czy 17. Mialem zalozone 18 na oponie 225/40 i nie narzekalem, czy to jazda w zime czy to w lato dla mnie bedzie tak samo skoro zrobie te max 1000 km w 2 tyg przy normalnej nawierzchni...

Jasna sprawa [emoji1] Jeżeli ktoś trzepie 10000 w okresie zimy to nie można go porównać do zrobienia 1000km. Wtedy można sobie pozwolić na odrobine wizualnej przyjemności[emoji16]


Tapnięte z iPhone
Opublikowano

Wiem co gadam bo testowałem różne opcje. Jeśli masz zacisk na 345 to logiczne ze nie wejdzie. Tyle tylko ze 345 wychodziły w RS4, idzie za tym inny zawias, zawiecha i felgi rzecz jasna. Jeśli zmieniamy heble na 320 lub 345 to zmieniamy tez koła- analogicznie. Tyle że za modem idzie kolejny żeby wszystko współgrało.
Jeśli wrzucisz profil 50 na 18" do naszych "czwórek" to życzę powodzenia. Raz, że buja jak na statku, dwa ESP świruje, 3 zmienia się geometra koła. Jak chcesz rzucić wiedzą to konkrety a nie dywagacje. Napisałem co myśle żeby podzielić się opinią, a każdy robi według własnego uznania.


Tapnięte z iPhone

Mówię tylko o opcjach a nie o tym co wrzucam! Każdy zrobi co chce, tak naprawdę zawieszenie ucierpi od stylu jazdy. Jestem po przekładce z fwd na Q i powiem szczerze ze kazdy zalecał zmianę amorów a mam seryjne z fwd i jeździ jak trzeba.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano

Mówię tylko o opcjach a nie o tym co wrzucam! Każdy zrobi co chce, tak naprawdę zawieszenie ucierpi od stylu jazdy. Jestem po przekładce z fwd na Q i powiem szczerze ze kazdy zalecał zmianę amorów a mam seryjne z fwd i jeździ jak trzeba.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zmiana amorów po przejsciu na Q jest zalecana ale nie konieczna więc dobrze zrobiłeś. Wszak zmienia się ciężar i jest potrzebny amor, który ma inny skok i strumień tłumienia ale j/w można a nie trzeba. Co do stylu jazdy trafiłeś w punkt[emoji6] Można wsadzić nie wiadomo jaki "wypas" to przy 100km/h większa dziura i pozamiatane. Względem opon koledzy mam tylko małą prośbę , dobierzcie tak żeby w razie W nie ucierpiał ktoś inny na drodze[emoji106]r


Tapnięte z iPhone
Opublikowano

Zmiana amorów po przejsciu na Q jest zalecana ale nie konieczna więc dobrze zrobiłeś. Wszak zmienia się ciężar i jest potrzebny amor, który ma inny skok i strumień tłumienia ale j/w można a nie trzeba. Co do stylu jazdy trafiłeś w punkt[emoji6] Można wsadzić nie wiadomo jaki "wypas" to przy 100km/h większa dziura i pozamiatane. Względem opon koledzy mam tylko małą prośbę , dobierzcie tak żeby w razie W nie ucierpiał ktoś inny na drodze[emoji106]r


Tapnięte z iPhone

Masa na tyle różni się 100kg z dyferem czyli już nie pojeździsz w pełni załadowanym samochodem, wykaz na amorach wyszedł 75 tył i 62 przód wiec nie ma sensu zmian zawieszenia, wystarczały sprężyny i odboje. Na początku bujalo fest ale już się wszystko dopracowało, obawiam się gór bo jadę i chce wjechać a nie stanąć w poprzech ;( mam jeszcze do zestrojenia pompę i liczę na was koledzy ze kogoś z małopolski lub śląska poradzicie bo teraz pali 17/100.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano
Masa na tyle różni się 100kg z dyferem czyli już nie pojeździsz w pełni załadowanym samochodem, wykaz na amorach wyszedł 75 tył i 62 przód wiec nie ma sensu zmian zawieszenia, wystarczały sprężyny i odboje. Na początku bujalo fest ale już się wszystko dopracowało, obawiam się gór bo jadę i chce wjechać a nie stanąć w poprzech ;( Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Jak masz Q to wal w góry bez zastanowienia, warunek dobra opona wiec wracamy do meritum[emoji1] Na marginesie, jeżdżę na 18" latem Uniroyal RainSport 3 225/40 i mega sobie chwale. Na zimę zakupiłem komplet używek alufelg 16" Ori ktore przeszły gruntowną renowacje, od prostowania, geometrii po malowanie. Do zestawu z nowymi oponami Dunlop Wintersport 3 205/55 i tez nie mam zastrzeżeń. Idzie już drugi sezon zimowy na tym zestawie i nie mam zamiaru zmieniać bo spisywały się rewelacyjnie.

Swego czasu jeździłem na 19" Continental później Michelin kończąc na Nokianie i owszem każda klei równo podłoża, niestety najmniejsza nierówność wyprowadzała mnie z równowagi. Efekt po 40tyś wymiana wahaczy, springów i stabilizatorów. W tej cenie miałbym porządny komplet 17" i o niebo lepsze tłumienie drgań nie przenoszące się na budę ale uczymy się na błędach[emoji36]dlatego postanowiłem się podzielić opinią.

 

 

 

Tapnięte z iPhone

 

 

 

Opublikowano

Ja osobiście użytkuje nexeny d4 i bardzo je polecam! 

Opublikowano
23 godziny temu, mlodziak22 napisał:

Ludzie ogarnięcie się trochę. Szukacie taniej chinszczyzny, albo jakiś staroci bo musi być min 18'' na zimę.Przecież 16'' to wstyd. Ładujecie kasę w mody, a na nowe opony szkoda wam pieniędzy.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

Jakiej taniej chinszczyzny :facepalm:  To ze tania opona to nie znaczy, że Chińczyk albo słabej jakości opona... czasami kupujesz oponę za grube pieniądze a dostajesz słabo wykonana oponę... 

Daj ludzią mieć wybór i prawo do spróbowania czegoś nowego ( pisze tutaj o nowych oponach) 

12 godzin temu, jaguaro napisał:

19" na zimę to od razu proponuje kasę na wiosnę odłożyć na nowe zawieszenie. Ogarnijcie się koledzy. Lepiej kupić komplet opon 16" ewentualnie 17" z nowymi felgami niż inwestować w 18" o 19" nawet nie wspomnę. Koszt mniejszy biorąc pod uwagę cenę zawiasu. Przy 18" profil schodzi do 40, 19" to już 35 wiec drgania i wstrząsy będzie tłumić zawias i cała buda. Idąc tą drogą współczuje bo koszta naprawy będą niewspółmierne względem zakupu czterech kołek z oponami. Wybór prosty to co zaoszczędzi się teraz wyda się na wiosna najpóźniej lato. Bilans wychodzi na 0 pomijając bezpieczeństwo.


Tapnięte z iPhone

Każdy idzie swoją droga i robi co chce;) 

 

Tak w ogóle to temat jest o tym jakie opony polecacie... trochę off się robi... 

Opublikowano (edytowane)

Czas na mnie, po 4 latach jazdy na zimówkach, które dostałem na stalówkach w spadku, nadszedł czas na nowe opony. Na zimę schodzę z alu 205/55 R16 na R15. To chyba najbardziej klasyczny przypadek:

- A4 B5 AFN '99

- 195/65 R15

- zimą pokonuję >10500km po krajówkach, ekspresówkach, ale też po stromych drogach nieutwardzonych

Wybrałem kilka opon, spośród których prosiłbym Was o pomoc w wyborze. Różnice w cenach są nieznaczne, więc to kryterium schodzi na bok.

  • Bridgestone Blizzak LM32
  • Bridgestone Blizzak LM001
  • Nokian WR D4
  • Nokian WR D3
  • Yokohama BluEarth Winter V905
  • Pirelli Snowcontrol Serie III
  • Pirelli Conturato Winter

Dodatkowo spojrzałem na opony droższe, ale nie wiem czy w ogóle odczuję różnicę i czy warto dopłacać.

  • Dunlop SP Winter Response 2
  • Goodyear Ultragrip 9
  • Continental Wintercontact TS860

Wg ADAC najlepsze powinny być:

1. Continental Wintercontact TS860

2. Bridgestone Blizzak LM001 (następca LM32), podobno głośne

3. Dunlop Winter Sport 4D

Jestem też otwarty na inne propozycje :) Latem jeżdżę na chińskich Goodride 205/55 R16 i jest ok :)

 

Edytowane przez Undisclosed
Opublikowano

Jeździłem w poprzednim sezonie na nowych Nokianach WR D3 założonych w A4 B5, rozmiar 195/65/15. Opony bardzo dobre. Teraz jestem na kupnie kompletu do innego auta i też kupię Nokiany ale chyba D4, bo w rozmiarze który potrzebuję są tańsze niż D3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...