dj_bobo Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ale wiadomo,że to zimówka,a Anglicy na zimie się nie znają,bo i skąd... Takie gadanie.... To tak jak ktoś mówi, że jaka tam zima jest w Holandii i skąd Holendrzy mają znać się na zimie. A holenderskie Vredesteiny Snowtrac 3 są jednymi z najlepszych zimówek od 2 sezonów.
domjenick Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ale wiadomo,że to zimówka,a Anglicy na zimie się nie znają,bo i skąd... Takie gadanie.... To tak jak ktoś mówi, że jaka tam zima jest w Holandii i skąd Holendrzy mają znać się na zimie. A holenderskie Vredesteiny Snowtrac 3 są jednymi z najlepszych zimówek od 2 sezonów. to podaj mi jakies dobre angielskie opony-zimówki oczywiście
arris_88 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam , szczerze mogę wam doradzić Michelin Alpin A4. Mam zimówkę o rozmiarze 195/65 R15. Może nie wygląda to efektownie, ale uważam że zimą opona powinna mieć większy profil. Miałem już raz sytuacje podbramkową (hamowanie w warunkach zimowych) i moim zdaniem spisała się idealnie. Jest cicha, ma ładny bieżnik w kształcie jodełki, aquaplaningu brak. Więc dla mnie ideał. Najlepiej spisuje się na mokrym asfalcie, najsłabiej na lodzie. Opony kupiłem po dobrej cenie - 240 zł/szt. ESP ma stosunkowo niedużo do roboty:). Pozdrawiam, Raczej szerokość bo to ona odpowiada za hamowanie Z własnego doświadczenia: nigdy więcej Fulda Kristall Montero Goodyear UG 6 były o niebo lepsze. Na następną zimę kupię UG 7. Fulda to klasa średnia a Goodyear premium. To niestety czuć. Z szerokością zgadzam się całkowicie, lecz postanowiłem wrzucić to co producent przewiduje w serii. Istotny wg mnie jest też wysoki profil. W przypadku gdy z powodu poślizgu zaliczymy jakiś krawężnik, jest mniejsze prawdopodobieństwo zniszczenia felgi. Oponki włożyłem na ori stalówki + ori kolpaki. Troszkę razi to w oczy przy czarnym Avancie (gleba H&R - 35 mm, dystans 1,5 cm) ale zimą bardziej stawiam na bezpieczeństwo i komfort, niż wygląd.
mundek75 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 A ja jeżdżę trzeci sezon na Fuldach cristal montero 2 i jestem zadowolony- oczywiście rozmiar orginalny 195/65. Na ekstremalną jazdę w śniegu po pas polecam łańcuchy są niezawodne - sprawdziłem.
Armi Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zadowolenie jest kwestią porównania . Z DE samochód przyjechał na Fuldach. Pierwszą zimę na nich przejeździłem i byłem zadowolony. Następnej zimy, zmieniłem na Goodyeary - było o niebo lepiej. Teraz byłem zmuszony kupić 16' bo 15' nie wejdą na tarcze 312mm. Kupiłem alufelgi z oponami Fulda 6-7mm (praktycznie nówki) i jest lipa w porównaniu do Goodyearów. Na 15' hamował lepiej niż na 16' a powinno być odwrotnie.
krzyniek Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 15" miałem klebera krisalp Hp i były ok teraz mam 16" dunlop Winter Sport M3 i jak na razie nie mam się do czego przyczepić
dj_bobo Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 domjenick, nie mam pojęcia. Podałem tylko przykład, że nie wolno generalizować ;-) Skoro tak piszesz, to pewnie tak jest. Aczkolwiek Anglia to kraj z wielkimi zasługami w dziejach motoryzacji, zatem w dziedzinie opon też może działają. Ja tam ufałbym ZAWSZE oponom skandynawskim i nigdy nie będę bał się produktów Nokiana.
julo23 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Nie ma też co generalizować bo przeciez ludzie, tj. pracownicy, inżynierowie zmieniają prace, mogą przejść z jednej firmy do drugiej, jesteśmy w Unii Europejskiej także nie ma problemów. Jedna marka może być dobra przez kilka lat a później może wyskoczyć inna. Wszyskto sie zmienia, firmy podkupują sobie pracowników, fachowców w swojej dziedzinie. Ja póki co testuje od tej zimy Pirelli snowsport i zakopać sie nie zakopałem. A nasz rejon do najczęściej odśnieżanych nie należy. Śniegu zazwyczaj do łydki na mniej uszczęszczanych drogach. @armistead, zgadzam się że zadowolenie jest kwestią porównania, dokładnie tak. Ale dlaczego mówisz że powinien hamować lepiej na 16 niż na 15 ? Wydaje mi się że na hamowanie na śniegu wpływa mała szerokość opony a nie rozmiar felgi.
arielo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Wydaje mi się że na hamowanie na śniegu wpływa mała szerokość opony a nie rozmiar felgi. To źle Ci się kolego wydaje - im węższa opona tym dłuższa droga hamowania
julo23 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 No tak ale nie na śniegu kolego. Zimówki muszą być wąskie i wgrywać sięw snieg niczym łyżwy. Chyba że mówisz o asfalcie, to sie zgodze. Widziałeś może jakiś rajd np. Szwecji zeby jeździli na szerokoch oponach ?
arielo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Wąska jest super do rozpędzania się, przyspieszania dlatego są takie używane w rajdach. Natomiast hamowanie na pewno jest dłuższe Inna sprawa, że w rajdach mało hamują dlatego wolą węższe
dj_bobo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Panowie, rajdowcy preferują wąziuteńkie zimówki, bo: - opony rajdowe mają kolce - wąska opona powoduje, że naciski jednostkowe (stykowe) są większe niż w przypadku szerokich kapci letnich, bo powierzchnia przylegania wąskiej opony zimowej jest mniejsza niż letniej - jeśli nacisk jednostkowy jest większy, to kolce lepiej wgryzają się w śnieg/lód Ja preferuję fabryczny rozmiar opon. Kombinowanie ze zbyt wąskimi i szerokimi nie jest dobre. Latem szeroki kapeć jeszcze ujdzie, ale zazwyczaj taka szeroka opona gorzej wypada w aquaplaningu niż fabryczna. Zimą zbyt wąska opona ("cywilna" bez kolców) też nie jest dobra, bo na mokrym lub czystym od śniegu asfalcie będzie gorzej trzymać niż fabryczna. Ale w kopnym śniegu i na lodzie lepiej się sprawdzi, bo nacisk jest większy. Ten, kto twierdzi, że rajdowcy mało hamują, ten jest w błędzie. Nie raz widać jak tarcza hamulcowa rozgrzewa się do czerwoności
arielo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Ten, kto twierdzi, że rajdowcy mało hamują, ten jest w błędzie. Nie raz widać jak tarcza hamulcowa rozgrzewa się do czerwoności Hola hola. Mówimy o jeździe w zimowych warunkach?? Czy generalnie o hamowaniu w rajdach?? Żeby nie było OT Z dnia na dzień coraz bardziej jestem zadowolony z Nokianów WRg2. To co robią na nie odśnieżonym śniegu to przechodzi ludzkie pojęcie - gorzej z błotem pośniegowym - coś za coś przy asymetrycznym bieżniku, przynajmniej mam gwarancję, że z wichury do miasta dojadę
dj_bobo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Na rajdach zimowych nie hamuje się? Może i rzadziej, ale taka wąska kolczasta zimówka wgryzie się w śnieg że hej! Jaki OT? Wszystko na temat
arielo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Jasne, że się hamuje ale nie do czerwonych tarcz Omawiamy tu zalety i wady węższych opon więc w sumie faktycznie w temacie. Chciałem się tylko ustosunkować do wcześniejszcyh wypowiedzi, że na węższej się lepiej hamuje. Polecam artykuł http://www.oponeo.pl/artykul/czy-powinienem-miec-na-zime-wezsze-opony. Inne kombinacje niż podane w karcie producenta mogą mieć czasem wpływ na takie rzeczy jak układy stabilizacji jazdy itd. Życzę wszystkim jak najtrafniejszych wyborów i jak najmniej wizyt na zimowych poboczach
Proof Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 w końcu dotarły do mnie UG 7+ i szczerze je polecam. Nareszcie auto hamuluje Też tej zimy kupiłem te oponki,rzeczywiście trakcja super,hamują lux ale na suchym są głośne,ewidentnie słychać szum od opon podczas szybkiej jazdy na autostradzie a kupiłem nówki z indexem H.
.Pablo. Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ja niestety moje pirelli snow sport wyrzucam mają 5mm i jak dla mnie nie dają już rady na śniegu, zamówiłem sobie ultra grip 7 + bo każdy tak je zachwala mam nadzieje ze są warte swojej ceny
lapek85 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 u mnie na pomorzu dużo sniegu, cięzkie warunki drogowe więc moge już mieć podstawy do oceny opon zimowych rok temu mialem opony Continental ContiWinterContact, miały 5 lat bieżnik koło 5-6mm w rozmiarze 195/65R15 i ogolnie na tych oponach była tragedia, bez łopaty nie wyjeżdżałem w tym roku mam opony GoodYear Ultra Grip 7+, nowe, które troche kosztowayły, w rozmiarze 205/55R16 i jest super, początkowo mialem wrażenie, ze auto klei się jak Q, ale przeliczyłem sie, zakopałem się ze John Deerem mnie wyciągali :naughty:od tamtej pory jestem realistą, ale moja ogolna ocena tych opon jest na 5+, naprawdę polecam, w firmie jeżdżę wieloma autami i jak narazie nie widzę alternatywy dla UG7+
kichy Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 vredestein snowtrack 3 polecam-żadnych problemów w każdych warunkach
dj_bobo Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 vredestein snowtack 3 polecam-żadnych problemów w każdych warunkach W końcu ziom nadający na tych samych falach co ja :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się