Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim.

Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem?

tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo

Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla.

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - brązowy

6 - fioletowo-biały

7 - brązowy

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika

6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika

7 - brązowy

5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku?

5 - 4 w przełączniku

6 - 3 w przełączniku

Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim.

Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem?

tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo

Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla.

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - brązowy

6 - fioletowo-biały

7 - brązowy

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika

6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika

7 - brązowy

5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku?

5 - 4 w przełączniku

6 - 3 w przełączniku

Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim.

Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem?

tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo

Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla.

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - brązowy

6 - fioletowo-biały

7 - brązowy

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika

6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika

7 - brązowy

5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku?

5 - 4 w przełączniku

6 - 3 w przełączniku

Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu?

Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie jedyne co zmieniłem w kodowaniu to czwarty bit z 0 na 1 tak jak w instrukcji, ale z tego co widziałem w mojej B7 powinno też przyjąć zmianę z 0 na 4, może spróbuj? czym w ogóle próbujesz to przekodować? U mnie vcds poradził sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim.

Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem?

tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo

Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla.

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - brązowy

6 - fioletowo-biały

7 - brązowy

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika

6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika

7 - brązowy

5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku?

5 - 4 w przełączniku

6 - 3 w przełączniku

Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu?

Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF

No to skoro nie możesz go zakodować to tu jest problem a nie w instalacji... Jakim interfejsem próbowałeś - bo jeśli 311.2 lub 409.1 to możliwe, że się nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim.

Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem?

tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo

Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla.

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - brązowy

6 - fioletowo-biały

7 - brązowy

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika

6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika

7 - brązowy

5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku?

5 - 4 w przełączniku

6 - 3 w przełączniku

Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu?

Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF

No to skoro nie możesz go zakodować to tu jest problem a nie w instalacji... Jakim interfejsem próbowałeś - bo jeśli 311.2 lub 409.1 to możliwe, że się nie udało.

Wg mnie to problem przełącznika

Możliwe że kodowania nie da się zmienić dopuki nie jest instalacja ok, kodowałem vag 3.11, 409, 704, VSDC. Jak możes to sprawdz te wartosci jaką rezystacnje masz na pinach 3i4, oraz czy da sie zmienic kodowanie jak nie jest podpiety wyłącznik

---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ----------

ja u siebie jedyne co zmieniłem w kodowaniu to czwarty bit z 0 na 1 tak jak w instrukcji, ale z tego co widziałem w mojej B7 powinno też przyjąć zmianę z 0 na 4, może spróbuj? czym w ogóle próbujesz to przekodować? U mnie vcds poradził sobie bez problemu.

VCDS-em też probowałem, jak możesz sprobój odpiąc wyłącznik i wtedy zmień kodowanie czy Ci przyjmie, i jak byś mógł sprawdz jakie masz wartosci na omomierzu na pinie 3,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa, kupiłem przełącznik z linku powyżej oznaczenie na oprócz 4B0 919 237 ma również 8E0 919 237 otwieram a w środku identyczny układ jak w poprzednim.

Podłączyłeś układ tak jak sugerowałem?

tak podłączyłem tak jak mówiłeś i dalej to samo

Rozpisz mi 12-pinową kostkę schowka - zarówno gniazdo po stronie schowka jak i wtyczkę po stronie instalacji auta. Numer pinu i kolor kabla.

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji auta

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - brązowy

6 - fioletowo-biały

7 - brązowy

wtyczka brązowa 12 pin od strony instalacji schowka

1 - czerwono-fioletowy

2 - czerwono-szary

3 - wolny

4 - czerwono-żółty

5 - wolny - tu dołozyłem jeden przewód do przełącznika

6 - wolny - tu dołozyłem drugi przewód do przełącznika

7 - brązowy

5 i 6 po stronie schowka - w które piny są wpięte w przełączniku?

5 - 4 w przełączniku

6 - 3 w przełączniku

Ale problem raczej jest w oporności w przełączniku, czekam na oporniki i mam nadzieję że jutro już coś będę wiedział więcej.

W takim razie nie mam pojęcia dlaczego to nie działa - wszystko dobrze podłączyłeś. Testowałeś na dwóch przełacznikach - może sterownik airbag uwalony? Zakodowałeś go prawidłowo po montażu systemu?

Problem w tym właśnie że nie da się zakodować, nie przyjmuje wartości, możesz sprawdzić jakie masz wartości na pinach 3,4 przełącznika jak jest ustawiony na ON i na OFF

No to skoro nie możesz go zakodować to tu jest problem a nie w instalacji... Jakim interfejsem próbowałeś - bo jeśli 311.2 lub 409.1 to możliwe, że się nie udało.

Wg mnie to problem przełącznika

Możliwe że kodowania nie da się zmienić dopuki nie jest instalacja ok, kodowałem vag 3.11, 409, 704, VSDC. Jak możes to sprawdz te wartosci jaką rezystacnje masz na pinach 3i4, oraz czy da sie zmienic kodowanie jak nie jest podpiety wyłącznik

---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ----------

ja u siebie jedyne co zmieniłem w kodowaniu to czwarty bit z 0 na 1 tak jak w instrukcji, ale z tego co widziałem w mojej B7 powinno też przyjąć zmianę z 0 na 4, może spróbuj? czym w ogóle próbujesz to przekodować? U mnie vcds poradził sobie bez problemu.

VCDS-em też probowałem, jak możesz sprobój odpiąc wyłącznik i wtedy zmień kodowanie czy Ci przyjmie, i jak byś mógł sprawdz jakie masz wartosci na omomierzu na pinie 3,4

Nie masz racji. Sterownik powinien przyjąć kodowanie niezależnie od tego czy deaktywacje ma wpiętą czy nie.

Fizyczne podłaczenie deaktywacji (przełącznik podłaczony do obwodu) będzie skutkować błędem w module airbag (nawet mimo braku zakodowania deaktywacji) - tak to właśnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziekowania za opis,dzis wszystko podlaczylem i zakodowalem i nawet dziala :decayed:

No i gitara - czyli da się :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączyłem wszystko jak na schemacie, udało się zakodować sterownik ale wyskakują mi błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 959 655 B

Component and/or Version: Airbag 8.4EP 2000

Software Coding: 0011602

Work Shop Code: WSC 63351

3 Faults Found:

01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224)

010 - Open or Short to Plus

01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224)

010 - Open or Short to Plus - Intermittent

01228 - Airbag Cut-Off Switch for Passenger Side (E224)

007 - Short to GroundVAG-COM Version: Release 311.2-N

Nr. z przełącznika 4B0 919 237 / 4D0 919 237 / 8E0 919 237 od A6 z podświetlaniem. Możliwe że to uszkodzony przełącznik ?

IMG_1224.jpg

IMG_1225.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0x3?xxx:

0 = bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1)

1 = deaktywacja poduszki pasażera / bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1)

2 = deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P5)

3 = czujnik zapięcia pasów (PR-4UE+9P3) lub deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P3)

4 = deaktywacja poduszki pasażera / czujnik zapięcia pasów (PR-4UF+9P3)

Koledzy, jak powinno wyglądać kodowanie w B7? Wcześniej miałem 3 na czwartej pozycji, po zamontowaniu wyłącznika wpisałem 4, błędów nie ma, ale nie wiem czy tak ma być, bo co z tą kontrolą zajęcia siedzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0x3?xxx:

0 = bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1)

1 = deaktywacja poduszki pasażera / bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1)

2 = deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P5)

3 = czujnik zapięcia pasów (PR-4UE+9P3) lub deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P3)

4 = deaktywacja poduszki pasażera / czujnik zapięcia pasów (PR-4UF+9P3)

Koledzy, jak powinno wyglądać kodowanie w B7? Wcześniej miałem 3 na czwartej pozycji, po zamontowaniu wyłącznika wpisałem 4, błędów nie ma, ale nie wiem czy tak ma być, bo co z tą kontrolą zajęcia siedzenia?

Spróbuj VCDSem wymusić podpowiedź dla tego kodowania - jeśli nie masz czujnika zajęcia fotela pasażera to wygląda na to, że ten bit powinien mieć wartość 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku zabieram sie za montaz tego i widze ze chciales uzyc zdjecia na podmianke

jesli jeszcze potrzebujesz

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o sama kontrolke airbaga ze jest wylaczona gdzie byla montowana

to tylko zdjecie do opisu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem o czym piszesz.

"...jest wylaczona gdzie byla montowana" co to ma znaczyć? W B6 lampka jest inna- szczególnie usytuowanie kontrolki airbag (umieszczona w szarej części obudowy).

Zdjęcia w opisie są, więc nie rozumiem co chcesz dodać do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem od początku ale chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak to jest w końcu z tą lampką airbag off w podsufitce. Moje auto jest z 03.2002 czyli przed 06.2002 - powinna więc być kontrolka nie w miejscu wizytownika ale w lampce podsufitki. Wobec tego jeśli kupię taką lampkę razem z lampką sygnalizującą wyłączenie airbag i ją zamontuję to czy w modelach B6 z tego rocznika jest już pociągnięta odpowiednia wiązka z słupka A do tej podsufitki czy trzeba ją ciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpisałem na PW - aby sprawdzić czy auto ma przygotowaną wiązkę dachową pod kontrolkę "Airbag OFF" zdejmujesz lewą osłonę progową i na panelu konektorów sprawdzasz pomarańczową kostkę 17-pin (zarówno wtyczkę jak i gniazdo).

Powiny być obsadzone:

Pin 5 (kabelek zielono/żółty)

Pin 6 (kabelek czarny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto wie czemu nie moge zakodowac sterownika airbag?

mam wyłacznik na 4 przewody instalacja od strony samochodu ma tylko2 przewody pod airbag a nie 3 biało fioletowy i brazowy masa wszystko podłaczona org wiazka schowka włacznik działa swieci sie na zegarach wyskakuje airbag a kotrolka wyłacznika w lampce podsufitki pali sie cały czas nie zaleznie czy właczony czy wyłaczony airbag

nie moge zmienic 4 bita z0 na 1 ktos wie jak temu zaradzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...