M@rcus Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Panowie, miałem takie same objawy. Bez zastanowienia kupiłem termostat - nówka z ASO, wymieniłem i wszystko bez zmian Kurrr... mam VAGa i z czystego lenistwa nie sprawdziłem dokładnie czy wina przypadkiem nie leży po stronie czujnika - jednym słowem postąpiłem schematycznie. Tak więc radzę sprawdzać dokładnie przed robieniem czegokolwiek.
kastet Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Dostałem taką wiadomość od gościa a ASO termostat + uszczelka 127 zł brutto płyn chłodniczy 74 zł brutto wym. termostatu 220 zł w tym już jest wymiana płynu chłodniczego. Czy nie za dużo sobie liczą za usługę
kastet Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Czy w związku z uszkodzonym termostatem wiosną też będzie większe spalanie, gdyż zastanawiam się czy można poczekać z wymianą termostatu?
Cristoforo Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 pitolicie jak nie wiem co jak sprawdzałeś nagrzewanie sie silnika z włączonym nagrzewaniem czy wyłączonym ??? jaka była temp. na zewnątrz? ja mam wszystko sprawne tylko EGR zaślepiony i nagrzewa mi sie długo w te mrozy przy włączonym nagrzewaniu i w mieście na małych odcinkach ciężko dogrzać silnik jak wyłacze nagrzewanie o 60% szybciej mi sie dogrzewa silnik to jest diesel wiec zima bedzie sie długo nagrzewał wymiana termostatu tylko wyłącznie na nowy z ASO będzie potrzebna wtedy gdy: podczas dłuższej jazdy nie można uzyskać roboczej temp. 87-90C temp. gwałtownie spada i utrzymuje sie na poziomie 60-70C bez obciążonego silnika (praca jałowa) wymiana czujnika temp. wiąże sie najczęściej jak są nieprawidłowe wskazania na blacie vs VAG, zdecydowanie wachania temp. duże i szybkie skoki temp. [br]Dopisany: 10 Luty 2010, 21:59_________________________________________________spalanie u mnie tez mega duże jak na diesla na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku
kastet Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Test robiłem oczywiście przy wyłączonym ogrzewaniu nagrzał mi się do 70 paru stopni ptzy obrotach silnika 3 tys i wyżej. Auto testowałem 15 minut
Cristoforo Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Test robiłem oczywiście przy wyłączonym ogrzewaniu nagrzał mi się do 70 paru stopni ptzy obrotach silnika 3 tys i wyżej. Auto testowałem 15 minut no to ori termo sie kłania wymień równiez płyn na ori G12+
bartek723 Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Mam przy okazji pytanko naczytałem się sporo na forum gdy autko zaczęło pokazywać mi temp 70c wymieniłem termostat na Wahlera i czujnik temp EPS wszystko było ok lecz przejechałem już ok 5 000km i zaczęło się znowu po przejechaniu 10Km temp 70c i dochodzi powoli do 90c temp na dworze -10c. Kręcę się po mieście i nagle widać jak wskazówka opada znowu do 70c na postoju w oczach wskazówka rusza się do góry i do dołu w aucie cieplutko spalanie nie wiem ale na 54l robię < 900km. Sam już nie wiem o co biega Vag błędów nie pokazuje choć jeszcze niesprawdzone odczyty klimy. Kupować nowy czujnik??
OKO Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 A więc tak dzisiaj drogą powrotną załączyłem klimatronik na kanał 51. Na początku wskazywał 1 st, później 3 po jakimśczasi 21, znowu na 3 późńiej już powoli pokazywał dobrze aż osiągnął temperaturę 90 stopni. W międzyczasie na kanale 49 temperatura wskazywał około 70 stopni co przekładało się na wskazanie na liczniku temperatury silnika. Kanał 49 i licznika w miarę upływu czasu się pokrywały. Co tmo może oznaczać Ja obstawiał bym na czujnik temp płynu chłodzącego. niemożliwe zeby otwarcie termostatu powodowało rzeczywisty spadek i to przy tem 20 st C. Jeżeli walnięty jest termostat to silnik się poprostu niedogrzewa a nie wariują wskazania temperatury z czujnika Najlepszym sposobem było by sprawdzenie multimetrem jaką oporność ma czujnik przy niskich temp. gdy wariują wskazania. Na 90% czujnik temp nie termostat!
kastet Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Opublikowano 11 Lutego 2010 To w takim razie już sam nie wiem co należy wymienić.
dariodario Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Przecież jest bardzo łatwy sposób na sprawdzenie termostatu. Wyciąg go i do garczka z nim z zimna woda i z dobrym termometrem.podgrzewaj i Obserwuj przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać. Jak przy niższej niż 85-87 stopni to do kibla z nim i wal po nowy ori.
kastet Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Opublikowano 11 Lutego 2010 Dzis ponownie sprawdziłem na klimatroniku na kanale 51 temperatura na początku wskazywała 44 stopni na liczniku 60 po paru minutach było już 90 natomiast na liczniku najwięcej udało się uzyskać 73 stopnie przy wyłączonym ogrzewaniu. Czekać do wiosny czy wymieniać termostat.
IFRIT Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 ptzy obrotach silnika 3 tys i wyżej. Auto testowałem 15 minut Żartujesz?
pioteres Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Dzis ponownie sprawdziłem na klimatroniku na kanale 51 temperatura na początku wskazywała 44 stopni na liczniku 60 po paru minutach było już 90 natomiast na liczniku najwięcej udało się uzyskać 73 stopnie przy wyłączonym ogrzewaniu. Czekać do wiosny czy wymieniać termostat. czytales co wczesniej pisalismy?? temperature plynu w ajm-ie sprawdza sie nie na 51 tylko na 49 kanale!! Wymien termostat i wszystko powinno wrocic do normy.
Tukan Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Tylko ori termostat bedzie poprawnie działac zadnego za 40zł
kastet Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 Na kanale 49 wskazanie temperatury pokrywa się ze wskazaniem na liczniku, o czym już wcześniej pisałem. Czy można jeździć z taką usterką wiosną?
pioteres Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Na kanale 49 wskazanie temperatury pokrywa się ze wskazaniem na liczniku, o czym już wcześniej pisałem. Czy można jeździć z taką usterką wiosną? jezdzic mozna tylko po co? silnik niedogrzany = silnik niepoprawnie ekslopatowany. Nie lepiej wymienic i miec spokoj?
Wybreccio Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam wszystkich, wczoraj wracając do domu z pracy odcinek 6,5 km chciałem sprawdzić jaką temperaturę silnik osiągnie. Odcinek ten pokonałem głównie na 3 biegu powyżej 3 tyś. obrotów, później na parkinu na luzie zacząłem go gazować, autko osiągnęło najwyższą temperaturę 70 parę stopni. Podczas jazdy było wyłączone ogrzewanie Czy jest to normalny objaw. Spalanie średnie ostatnio pokazywane przez komputer to 7 litrów. Zeszłej zimy było w okolicach 6. Zanim zaczniesz wymieniać termostat albo czujniki, zrób dłuższą jazdę i zobacz czy temperatura dojdzie Ci do 90 stopni. Jeżeli tak i potem będzie się utrzymywać, to z czujnikami i termostatem masz wszystko ok. Pamiętaj też, że masz AJM-a, który nagrzewa się dłużej niż inne ropniaki. Z moich doświadczeń - dystans 6,5 km przy tej temperaturze otoczenia to trochę za mało, żeby AJM nagrzał się do 90 stopni. PS. Na forum masz instrukcję jak zdiagnozować VAG-iem wadliwy termostat bądź czujnik. Nie wymieniaj na ślepo, chyba, że pieniądze nie grają roli.
MRoger Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 To masz jakiś problem bo mój AJM nagrzewa się bez problemu po 5 minutach jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się