ganjaq Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 To by tłumaczyło dlaczego webasto z tego tematu tak różni się od mojego webasto firmy webasto ja natrafiłem na ciekawy plik w pdf w którym rozprawia się na temat rozpoznawania thermo top, z od c i analogów od cyfrowych. Po płytce z moich spostrzeżeń wynika że analogi mają niebieskie kondensatory a cyfrowe czarne Mam rację myśląc że webasto thermo z/c-b analogowym nie da się sterować z poziomu auta? I czy jest sens szukać ori webasta skoro mam kompletne z/c-b, widzi ktoś jakieś plusy ori webasta prócz sterowania z pokrętła?
kdawid Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Koledzy, Przymierzam się do montażu fabrycznego webasto w mojej b7 1.8T BFB (wersja z przednim napędem). Zdecydowałem się na fabryczny pionowy piec montowany w nadkole. Większość gratów mam, elektrykę ogarnę bez problemu ale mam kilka pytań dotyczących paru kwestii. Pierwsze dotyczy ujęcia paliwa w zbiorniku. Wiem z tematu dotyczącego webasto w dieslach b6/b7 że B7-ki od listopada 2006r. mają fabrycznie wkład zbiornika paliwa z króćcem do podłączenia wężyka do webasto. Moja b7 jest z grudnia 2006r. więc liczę na to że będę miał taki wkład w zbiorniku, potwierdzę to dopiero jak się do niego dobiorę. Nie mniej jednak, na pewno nie będzie on kompletny. Z tego co wyczytałem będę jeszcze potrzebował do niego tzw. Ezektor- czyli wężyk który będzie szedł od króćca w obudowie pompy na dno zbiornika. W etce wypaczyłem że ma o numer 8E0201863E. Czy ktoś może potwierdzić że dobrze to zrozumiałem? Czy ktoś montował webasto do b7 z końca 2006r. lub nowszym i wie jak to jest tam z tym zbiornikiem paliwa? Drugie pytanie dotyczy pompki paliwa, wiem że ma mieć numer 8E0963303 lub 8E0963303A. Wiem ze takie same są we wszystkich b6/b7, zarówno w dieslach jak i w benzynach. Chciałbym się natomiast dowiedzieć czy istnieje jakaś rozsądna alternatywa dla tej pomki? Czy są jakieś dobre zamienniki lub pompki z innych modeli Audi które pasują do b7? Czy ktoś może podzielić się swoim doświadczenie w tej kwestii? Kolejna nurtująca mnie kwestia dotyczy uchwytów węzy paliwowych w podłodze. W tym temacie jest informacja że mają one fabrycznie dodatkowe miejsce na przewód paliwowy do webasto. Natomiast w temacie dotyczącym webasto w dieslach jest informacja że te uchwyty trzeba wymienić. Więc jak to jest? Uchwyty fabryczne mogą zostać czy kupić nowe z miejscem na dodatkowy przewód? Kolejne pytanie dotyczy podłączenie węży płynu chłodzącego. Wiem jak to zrobić na nie fabrycznych wężach. Chciałbym się natomiast dowiedzieć jak to zrobić na fabrycznych częściach. Wiem z etki ze w BFB z webasto było 5 dodatkowych węży płynu chłodzącego (4 gumowe i 1 metalowy). Czy ktoś zakładał pionowy piec na fabrycznych wężach i może to potwierdzić? Chciałbym tez się dowiedzieć czy istnieje możliwość sprawdzenia pieca oraz pompy obiegu płynu chłodzącego przed ich montażem w aucie. Nie chciał bym po montażu wyciągać tego ponownie w celu naprawy. Czy istnieje możliwość sprawdzenia pieca i pompy obiegu poza autem? Domyślam się ze jakiś serwis jest w stanie to sprawdzić? Czy we własnym zakresie jestem w stanie coś posprawdzać/wyczyścić przed montażem. Jeżeli tak to co? Czy piece w wersji benzynowej maja takie same problemy jak te w dieslach (mam na myśli membranę w rozpylaczu) warto to rozbierać przed montażem? Wiem że sporo tych pytań jak na jeden post ale będę bardzo wdzięczny za pomoc. Z góry wielkie, wielkie dzięki Edytowane 7 Stycznia 2017 przez kdawid
ganjaq Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Odpowiem na trzecie pytanie bo akurat przerabiam temat węży paliwowych diesla, otóż nie ma ich, zamiast tego diesel ma rurki paliwowe w formie wymiennika ciepła, dlatego zapewne sugerują aby dołożyć chodź nie mam pojęcia gdzie bo tak przykręca się cały zestaw rurek z wymiennikiem i brak miejsca na przykręcenia uchwytów. Da się tamtędy puścić wąż ale nie na uchwycie takim jak ma benzyna
kdawid Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Odpowiem na trzecie pytanie bo akurat przerabiam temat węży paliwowych diesla, otóż nie ma ich, zamiast tego diesel ma rurki paliwowe w formie wymiennika ciepła, dlatego zapewne sugerują aby dołożyć chodź nie mam pojęcia gdzie bo tak przykręca się cały zestaw rurek z wymiennikiem i brak miejsca na przykręcenia uchwytów. Da się tamtędy puścić wąż ale nie na uchwycie takim jak ma benzyna dzęki za odpowiedź, ja cały czas zbieram graty i kombinuje jak założyć webasto na wszystkich fabrycznych częściach. Przewód paliwowy do webasto w benzynie i w dieslu jest taki sam (mówię o tym metalowym który idzie w podłodze auta). To jest metalowa sztywna rurka a więc jej przebieg zarówno w dieslu jak i w benzynie musi być identyczny. Co do uchwytów to w przyszłym tygodniu ściągnę osłony podłogi i zobaczę te uchwyty czy maja miejsce na dodatkowy przewód do webasto. Sprawdzałem uchwytu które są w przedniej lewej części auta i trzymają przewody hamulcowe i one mają wolne miejsce na 3 rurkę (pewnie do webasto) muszę sprawdzić tylko pozostałe uchwytu które są wspólne z przewodami paliwowymi które ida do silnika czy maja wolne miejsce na przewód webasto. Jak sprawdzę to napiszę tutaj. Edytowane 1 Stycznia 2017 przez kdawid
Mario Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Pompka paliwowa ma mieć numer 8E0 albo 22451702 z innych marek. Tej pompki 22451702 są już chyba nowe wersje z końcówką 04 lub 06 o ile dobrze pamiętam. Jeśli masz zrobioną wiązkę, to podpinając ją pod can i gniazdo diagnostyczne uruchomisz piec. Piece benzynowe nie są podatne na uszkodzenia rozpylacza, nigdy się z takim nie spotkałem.
kdawid Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) 6 godzin temu, Mario napisał: Pompka paliwowa ma mieć numer 8E0 albo 22451702 z innych marek. Tej pompki 22451702 są już chyba nowe wersje z końcówką 04 lub 06 o ile dobrze pamiętam. Jeśli masz zrobioną wiązkę, to podpinając ją pod can i gniazdo diagnostyczne uruchomisz piec. Piece benzynowe nie są podatne na uszkodzenia rozpylacza, nigdy się z takim nie spotkałem. Dzięki za zainteresowanie tematem i pomocne informacje. Ja cały czas działam w kwestii tego webasto. Ostatnio sprawdziłem pompę paliwa i okazało się że moja fabryczna nie ma wyjścia na webasto ale już kupiłem na allegro taka która ma wyjście i ezektor w zestawie. Pompkę dawkującą paliwo do webasto też już mam, teraz najpilniej potrzebuję tłumika di pionowego webasto (jak ma ktoś na sprzedaż to chętnie kupię). Dobrze że te benzynowe piec są trwalsze to może nie będę musiał na początku inwestować w jego remont. A czy ktoś ma wiedze czy fabryczne uchwyty przewodów paliwowych pod podłogą mają miejsce na przewód paliwowy do webasto? Czy trzeba wymieniać te uchwyty? Edytowane 15 Stycznia 2017 przez kdawid
marjankowi Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Uchwyty też trzeba wymienić , są ich dwa rodzaje. Wymieniasz uchwyty trzymające przewody hamulcowe. W zasadzie nie licz, że trafi Ci się jakiś gratis ze strony AUDI. Masz jakiś sposób czy narzędzie, do wyciągania tych plastikowych nitów z osłon podłogi? Edytowane 21 Stycznia 2017 przez marjankowi uzupełnienie
Bromchit Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 2 godziny temu, marjankowi napisał: Uchwyty też trzeba wymienić , są ich dwa rodzaje. Wymieniasz uchwyty trzymające przewody hamulcowe. W zasadzie nie licz, że trafi Ci się jakiś gratis ze strony AUDI. Masz jakiś sposób czy narzędzie, do wyciągania tych plastikowych nitów z osłon podłogi? Akurat w 1.8T uchwytów nie trzeba wymieniać .
kdawid Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 (edytowane) 10 godzin temu, marjankowi napisał: W zasadzie nie licz, że trafi Ci się jakiś gratis ze strony AUDI. No czasem się coś trafia:). W temacie o webasto do diesla jest napisane że B7 wyprodukowane po listopadzie 2006r. maja pomy paliwa przygotowane pod webasto. Jak widac moja B7 z grudnia 2006r nie ma takiej pompy więc nie zawsze tak jest. 10 godzin temu, marjankowi napisał: Masz jakiś sposób czy narzędzie, do wyciągania tych plastikowych nitów z osłon podłogi? Nie mam żadnego sposobu. Ostatnio ściągałem tylko jedną osłonę i jakoś dałem rady ale przydał by się jakiś patent na te plastikowe nity. Może ktoś coś podpowie. 7 godzin temu, Bromchit napisał: Akurat w 1.8T uchwytów nie trzeba wymieniać . Jesteś tego pewny? Edytowane 22 Stycznia 2017 przez kdawid dodanie odpowiedzi
Bromchit Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Gdybym nie był to bym o tym nie pisał. Montowałem u siebie webasto i uchwytów nie wymieniałem.
kdawid Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 5 godzin temu, Bromchit napisał: Gdybym nie był to bym o tym nie pisał. Montowałem u siebie webasto i uchwytów nie wymieniałem. dzięki za info, zawsze to parę złotych oszczędności. Ty u siebie montowałeś pod podłogą fabryczny (metalowy) przewód paliwowy czy dałeś uniwersalny?
Bromchit Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Dałem uniwersalny, na szukanie metalowego nie miałem cierpliwości, bo "sezon grzewczy" wtedy już sie zaczynał.
kdawid Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Ja planuję dać oryginalny metalowy. Pewnie nie łatwo będzie go założyć ale mam nadzieję że się uda. A przewody płynu chłodzącego też dawałaś uniwersalne tak jak w manualu czy fabryczne?Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Bromchit Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Przewody mialem oryginalne z kupionym webasto, tyle że z obcięte przy koncach, jednak nie przeszkadzało to żeby ich użyć do podlaczenia do auta, ponieważ te brakujące końce miałem po przecięciu przewodu nagrzewnicy.
kdawid Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Dnia 22.01.2017 o 21:12, Bromchit napisał: Przewody mialem oryginalne z kupionym webasto, tyle że z obcięte przy koncach, jednak nie przeszkadzało to żeby ich użyć do podlaczenia do auta, ponieważ te brakujące końce miałem po przecięciu przewodu nagrzewnicy. Rozumiem, ja kupiłem sam piec bez i kilka przewodów ale raczej z jakiegoś V6 i nie pasują do 1.8T. Muszę kupić cały zestaw a w ASO cena zabija, zwłaszcza za jedną metalową rurkę która kosztuje coś około 570zł:( + 4 gumowe po 120zł szt. Brakuje mi tez tłumika, nie wiesz przypadkiem o kimś kto ma do sprzedania tłumik do pionowego pieca? Edytowane 24 Stycznia 2017 przez kdawid
Bromchit Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Kupienie samego tłumika może być trudne. Ja miałem parcie na piec leżący, ze względu na mniejszą ilość przewodów łatwiejszy montaż i ewentualny serwis pieca. I jakbym przewidział, bo nie dlugo po montażu musiałem dostać się do wentylatora, gdyż po rozgrzaniu ocierał o źle ułożoną wiazkę. A nie dawno drugi raz, bo musiałem wyczyścić czujnik płomienia.
kdawid Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 23 godziny temu, Bromchit napisał: Kupienie samego tłumika może być trudne. Ja miałem parcie na piec leżący, ze względu na mniejszą ilość przewodów łatwiejszy montaż i ewentualny serwis pieca. I jakbym przewidział, bo nie dlugo po montażu musiałem dostać się do wentylatora, gdyż po rozgrzaniu ocierał o źle ułożoną wiazkę. A nie dawno drugi raz, bo musiałem wyczyścić czujnik płomienia. No z tłumikiem faktycznie ciężko samym, ale najwyżej kupie cały piec wezmę tłumik a resztę opchnę. Ja wybrałem wersję pionową bo taki piec udało mi się trafić a po drugie fabrycznie B7 1.8t miały montowane pionowe piece więc wybrałem ta drogę. Faktycznie w razie problemów z piecem przy pionowym dużo roboty ale mam nadzieję że nie będę musiał tam za często zaglądać. Ten czujnik płomienia jest wkręcony w piec? Pytam bo może warto go profilaktycznie wyczyścić przed montażem pieca?
Bromchit Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Czujnik płomienia znajduje się pod pokrywą do której przykręcona jest rurka dolotu powietrza, jest on wciskany (taki czarny plastikowy element z dwoma kabelkami). Ja mam webasto leżące z B7 2007r.,prawdopodobnie z 2.0T.
kdawid Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 9 godzin temu, Bromchit napisał: Czujnik płomienia znajduje się pod pokrywą do której przykręcona jest rurka dolotu powietrza, jest on wciskany (taki czarny plastikowy element z dwoma kabelkami). Ja mam webasto leżące z B7 2007r.,prawdopodobnie z 2.0T. Dzięki za info gdzie jest czujnik, Przed montażem pieca się do niego dobiorę i wyczyszczę. Czym go czyściłeś? Jakaś benzyna, środek do czyszczenia gaźników? Ja mam piec z jakiegoś b7 V6 (nie wiem dokładnie jakiego), znajomy ma B7 1.8T BFB który z fabryki wyjechał z webasto i ma taki sam piec jak ja czyli pionowy. Co nie zmienia faktu że do serwisowania i napraw najlepszy jest poziomy
Bromchit Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Czujnik czyściłem WD bo akurat to miałem pod ręką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się