michal85lodz Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Mam do Was takie oto pytanie o elastyczność silników, a oto przykład: Jadą obok siebie dwa audi a4 b5 powiedzmy z prędkością 60 km/h przy standardowych obrotach silnika- jeden ma silnik 1.9 tdi 116 KM, a drugi 2.8 v6 30v. Wciskają pedał gazu do końca i pytanie,który przy tych niskich obrotach będzie lepiej przyspieszał, bo na wysokich wiadomo. Dzięki za odp Pozdrawiam wszyskich forumowiczów
Nowak_zg Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 a jakie to sa standardowe obroty silnika?
michal85lodz Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 w tdi 2-3 tys, a benz 2,5- 3,5
Reniu Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Pytanie nie powinno brzmieć "który przy tych niskich obrotach będzie lepiej przyspieszał" ale "który startując z tych niskich obrotów będzie lepiej przyspieszał". Niskie obroty szybko znikną i sądze że 2.8 poleci jak strzała aż do 6k i tak na każdym biegu podczas gdy diesel będzie kończył się na 4k. Patrząc na różnice w mocach nie powinno być złudzeń
michal85lodz Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 Patrząc po mocach- masz rację, ale jeśli chodzi o przebieg momentu obrotowego w tdi jest o wiele korzystniejszy. W tdi max moment obrotowy jest dostępny od bardzo niskich obrotów nie tak jak w benzynie i stąd moje pytanie. Dzięki za odp.
Reniu Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Wiesz... wielokrotnie było wyśmiewane hasło że "diesel jeździ momentem" Masz rację że moment jest dostępny nisko, ale też szybko się kończy, trzeba wbić następny gar podczas gdy benzyna ciągnie dalej.
1991Kamil Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Skoro o tym mowa to może i ja zapytam. Diesle mają większe momenty obrotowe, to znaczy, że zawsze są elastyczniejsze?
Reniu Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Póki turbo nie zacznie dobrze pompować to niestety "nie jadą" Wartość momentu to jedno, ale dochodzi jeszcze przełożenie skrzyni. Osobiście wydaje mi się że ze startu tdi potrafi wystrzelić, jednak szybko łapie zadyszkę bo brakuje mu tych kilkuset rpm do wykorzysytania. Jak jest dokładnie to nie wiem, nie mierzyłem, teoretuzyje
1991Kamil Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 A np ciągnięcie jakiegoś ciężkiego ładunku może też zależeć od momentu? Kiedyś widziałem jakiś artykuł o czarnym A6 3.0 TDI po tuningu (chyba ABT) i miało może 300 KM i 600 NM. Były tam komenty, "że spokojnie mógłby TIR-a pociągnąć". Jakby był benzyna 3.0 (mniejszy moment) to by nie pociągnął? Kiedyś widziałem reklamę A6 Allroad jak holował ciężarówkę, ale on ma ze 400 nm.
Dibo Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Przede wszystkim moment jest funkcją mocy i takie suche porównywanie jest bezsensowne. Polecam przeczytać http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/ http://www.vtuning.com/moc.html
Matthew1309 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Nm ropniaka nie jest równy Nm benzyny... ~300Nm z benzyny to to samo co ~400Nm diesla
Dyfer30 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Matthew - uzasadnij proszę, bo nie rozumiem jakim cudem
Matthew1309 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 proszę Cie bardzo : http://wasze.motofakty.pl/artykul/moc_a_moment_obrotowy.html jak dobry jesteś z przedmiotów ścisłych to zrozumiesz ps. w tym wątku masz wszystko opisane :http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_20tdi_170km_bardzo_zawiodlem_sie-t96581.0.html;msg1102404#msg1102404
Wandej Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Nie porównuj 1.9TDI do 2.8 bo ten benzyniak zjada 1.9 jak chce :gwizdanie: podejrzewam że i przy 2k obrotów diesel nie odjedzie...
GILI Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Po co takie gadanie... Są na forum 1.9 i 2.8 więc można wszystko fizycznie sprawdzić. Robiłem ze znajomym podobny test i gwarantuje wam,że nie jeden się zdziwi. :gwizdanie:
Jarol Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Nm ropniaka nie jest równy Nm benzyny... ~300Nm z benzyny to to samo co ~400Nm diesla Dobre :polew: to tak samo jak kilogram pierza waży sporo mniej od kilogrami ołowiu Po co takie gadanie... Są na forum 1.9 i 2.8 więc można wszystko fizycznie sprawdzić. Robiłem ze znajomym podobny test i gwarantuje wam,że nie jeden się zdziwi. :gwizdanie: Ja chętnie bym się zmierzył z jakims 2,8
Piotrek98igo Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 tez bym chetnie sie karnal z 2.8 ,ale niestety u nas nikt nie ma ;( jechalem z 2.4 to jest przepasc
eMeM Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Matthew - uzasadnij proszę, bo nie rozumiem jakim cudem ale odkopałeś temat :gwizdanie: jemu chodziło o moment na kołach, bardzo mocno uogólniając diesel z momentem na silniku 400nm i benzyna z momentem na silniku 300nm będą mieć podobny moment na kołach. co do samego tematu, to trochę dziwne pytanie, duże silniki typu V6 V8 etc. mają to do siebie że ok. 75% max momentu mają dostępny przez cały zakres obrotów, już od 1000 aż do odcinki, więc takie 2.8 30V musiało by chyba na V biegu 60km/h jechać aby ze standardowym 1.9tdi 116km przegrać ...... trochę za mało tych koni/momentu .....
Dyfer30 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Opublikowano 23 Czerwca 2010 jemu chodziło o moment na kołach, bardzo mocno uogólniając diesel z momentem na silniku 400nm i benzyna z momentem na silniku 300nm będą mieć podobny moment na kołach. Ok to się zgadza - thx za wyjaśnienie kwestii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się