pavol1986 Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 A więc, na początku miałem problemy z notlaufem ale po wywaleniu kata wszystko było super aż do dziś jadę sobie radyjko gra, nagle dobiego do mnie z pod maski dziwny bardzo głośny świst pierwsza reakcja sprawdziłem w lusterku wstecznym dymu nie ma czyli nie najgorzej. Zrobiłem logi które wrzucam poniżej, proszę o pomoc czy to turbinka pada czy może jakaś dziurka w dolocie może tak głośno świszczeć tu jeszcze wrzucam błędy jakie odczytałem. Narazie tak ogólnikowo sprawdziłem dolot i nic nie widać. dodam jeszcze że zauważyłem lekki spadek mocy ale nie taki jak na notlaufie. 519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1268 Nastawnik objętości-N146 nieprawidłowy sygnał 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania
Sztomel Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 w logach widać, że przepływka zaniża wskazania i ogranicza tym samym dawkę paliwa więc nadaje się co najmniej do czyszczenia przy pomocy specjalnego spraju do przepływek, następnie sprawdź dokładnie stan wtyczki i wiązki idącej do czujnika G71 a następnie sprawdź dolot bo świst raczej świadczy o jego nieszczelności i widać również w logu niedoładowanie, sprawdź również wężyki podciśnienia i ponownie zloguj, zobaczymy jakie wyjdą parametry.
Piotrek98igo Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 jak dla mnie pierw powinienes doprowadzic doladowanie do wymaganego,przeplywka tak mierzy bo masz niskie doladowanie.szukaj dziury w dolocie
Sztomel Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 przeplywka tak mierzy bo masz niskie doladowanie raczej odwrotnie.
Piotrek98igo Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 przeciez przeplywka zalezy od turbo ,a nie odwrotnie .
ksiadz99 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 wszystkie laczenia pod opaskami trzeba dokladnie obejrzec, tak jak i rury jednak ja stawiam na jakis podcisnieniowy wezyk.. odlacz wezyk co wchodzi w tyl obudowy filtru powietrza i dmuchaj, jak bedzie uchodzic to szukaj gdzie, powinno byc szczelnie. o tym czy przeplywka sprawna czy nie bedzie wiadmomo na 100% kiedy turbo sie zakreci jak powinno
Sztomel Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 wartość ciśnienia doładowania zależy od pomiaru masy powietrza przez przepływkę a nie odwrotnie, jeśli MAF będzie zaniżać wskazania w grupie 003 to i w grupie 008 widać wartość ograniczenia dawki paliwa przez MAF i automatycznie odbija się to na wartości doładowania przez turbo.
vauxhall95 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Najpierw doprowadz doladowanie do ladu,potem przeplywka.Najprawdopodobniej dziura w dolocie
Piotrek98igo Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 sztomel mylisz sie,odlacz przeplywke i sie przejedz i zobaczysz ze turbo dmucha wartosc wymagana
Sztomel Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 sztomel mylisz sie,odlacz przeplywke i sie przejedz i zobaczysz ze turbo dmucha wartosc wymagana owszem, bo po odpięciu przepływki ECU podaje bez jej wskazań wartość zastępczą - ale to przy zupełnym braku sygnału z przepływki a nie z powodu zafałszowanych wskazań. Biorąc na logikę to przecież wartość ciśnienia doładowania zależy m.in. od wartości dawki, wartości masy zasysanego powietrza itp. przepływka jest miernikiem masy powietrza a nie ciśnienia doładowania więc jak wartość MAF może zależeć od wartości ciśnienia doładowania - wytłumacz bo jestem ciekawy.
pavol1986 Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 problem rozwiązany, ciało obce w dolocie zmieliło wirnik a dokładnie blaszka trzymająca przewody podciśnienia przymocowana do filtra przy zakładaniu rury ssacej z filtra urwała się i niepoistrzeżenie wpadła no i turbo już u rezaczy może 1500 starczy ,masakra poprostu ale na własne życzenie. dzieki za zainteresowanie tematem
ksiadz99 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 1500 jakas potworna kasa... czyszczenie + sprawny wirnik moze sie zamknac w 700-800 zl, wiem bo tyle placilem
pavol1986 Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 sam wyciagałeś turbo z auta czy warsztat, narazie czekam do poniedzialku na wyrok.
pavol1986 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 to faktycznie nie drogo zobaczymy co mi rezacze jutro powiedzą. [br]Dopisany: 21 Marzec 2010, 21:55_________________________________________________NO i już po regeneracji do wymiay poszły dwa wirniki plus korpus strony zimnej oczywiście nawe łożyskowania plus piaskowanie malowanie gruchy, wypicowali ładnie jak narazie ładnie sie sprawuje troszke mniej pompuje ale to może przez to że jest poprostu czysta dorzucam logi do oceny ekspertów
Sztomel Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 troszke mniej pompuje ale to może przez to że jest poprostu czysta jak to mniej pompuje, teraz właśnie pompuje tak jak trzeba czyli w zakresie zadanym.
pavol1986 Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 No właśnie póżniej tak to rozkminiłem. Dzięki za oświecenie. :>
Piotrek98igo Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 no i co sztomel z twoja teoria przeplywki wystarczylo doprowadzic doladowanie do porzadku i przeplywomierz mierzy prawidlowo
Sztomel Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 rzeczywiście po logach widać, że teraz jest OK z przepływką, no cóż, nie schowam głowy w piasek i przyznaję, że dzięki Tobie znowu poznałem tajniki zależności wskazań MAF od doładowania, chylę czoła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się