Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Komu padł pasek rozrządu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytam sobie i czytam o wymianach paskow rozrzadu i wszyscy pisza ze trzeba, ze jak nie to strach pomyslec.

A mnie ciekawi ilu grupowiczom strzelil pasek ze takie historie slychac? Przyznam sie ze jezdzilem juz chyba z 20 samochodami i w zadnym z nich nie zmienialem paska i ani jeden mi nie strzelil, przebiegi owych aut byly w granicach 120-200kkm.

Opublikowano

No u mojego ojca w >24-letniej 80 strzelil pasek. Jakby nic sie nie stalo zalozyl drugi, co go wozil w bagazniku i tylko do roboty sie spoznil 1,5 godziny.

Ale zasadniczo to chcialbym sie dolaczyc i chociaz dowiedziec czy komus moze PRZESKOCZYL pasek i w jakich okolicznosciach?

Opublikowano

Oj masz dużo szczęścia że nie pękł ci pasek w autach VAG, szczególnie w tych starszych.

Od razu głowica do naprawy i wymiana kilku zaworów, po prostu tłok uderza w otwarte zawory i wykrzywia.

Opublikowano

ostatnio w klubie to kolega spetnaz robil cala glowice dzieki paskowi a samochod mial miesiac czasu :thumbdown:

Opublikowano

Po prostu nie ma co oszczędzać! Głowica w ADR-ku to już 20v więc trochę nietypowa. Po pierwsze rozrządu nie wymieniasz co 15.000km, tylko 90.000, a po drugie to niezbyt ciekawie by było, gdyby pasek poszedł w trasie :kwasny:

Opublikowano

:-) znam konsekwencje pekniecia paska, chodzi mi o określenie przynajmniej prawdopodobieństwa jego pekniecia na podstawie statystyk, no narazie to chyba mam 1 do 5 :-) z tendęcją spadkową. Bo czy warto cos robic jak prawdopodobienstwo jest znikome. Cos jak ubezpieczanie mieszkania na pustyni przed zalaniem :-) No moze ekstremalny przypadek ale moze cos w tym jest...

Opublikowano

Zrobisz jak będziesz uważał za słuszne, ale koszt 500-600 zł co 90k km to nie jest jakiś super duży wydatek. A co do statystyk to zawsze będzie więcej osób którym pasek "niestrzeli", bo większość (kierowców :a4fan: :th:) to ludzie rozsądni, i wymieniają rozrząd systematycznie.

Opublikowano

Przyznam sie ze jezdzilem juz chyba z 20 samochodami i w zadnym z nich nie zmienialem paska i ani jeden mi nie strzelil, przebiegi owych aut byly w granicach 120-200kkm.

Akurat przebiegi w twoich poprzednich autach nie wymagały wymiany paska, 120tyś to pasek już mógł być wymieniony, 200tyś to trochę po zalecanej wymianie ale jeszcze może się udać.

W końcu producent zaleca wymianę to może lepiej trzymać się zaleceń

Opublikowano

W książce "Sam naprawiam Audi A4 i A4 Avant" jest rozpisane kiedy i w którym silniku wymieniać pasek rozrządu.

I tak:

Co 60 tyś km - silnik 1.9 TDI AHH - do modelu 1999 włącznie (X).

silniki benzynowe 2V 2.6 i 2.8 - sprawdzić pasek czy nie jest uszkodzony

silnik benzynowy 2.7 ASJ i AZR

Co 90 tyś km - silnik 1.9 TDI od IX 1999

C0 120 tyś km - silniki benzynowe 4-cylindrowe

silniki benzynowe 5V 1.8 do modelu 1999 włącznie (X)

silniki benzynowe 5V 2.4

silnik wysokoprężne 2.5

silniki benzynowe 2.7 AGB i AZB

silniki benzynowe 5V 2.8

Co 180 tyś km - silnik benzynowy 5V 1.8 od modelu 2000 (X)

Opublikowano

C0 120 tyś km - silniki benzynowe 4-cylindrowe dziwne mam po wymianie rozrząd w niemczech i jak byk pisze następna wymiana za 60 000km

Opublikowano

no tak zalecają... 120 a później co 60

Opublikowano

W hyundaiu accencie wymieniłem po 200 tys. ale to auto ojca więc :gwizdanie: , mojej niuni bym tego nie zrobił. Wcześniej miał kadeta 1.9 d i trzy razy wymieniał ale zawsze przy okazji kolizji( coś było spieprzone na znakach ustawczych). Mieliśmy kiedyś fiata 128,tam poszedł i amen i to był chyba jedyny przypadek jaki znam. U siebie będę robił w sierpniu kompletny rozrząd, lepiej nie zostać tym którego inni będą podawali za przykład.

Opublikowano

mi w vectrze A strzelił pasek w dieslu - koszt 1700pln

a wymiana kosztowałaby 550pln

Opublikowano

dzwonilem zczoraj do ASO i pan poprosil o numer podalem i stwierdzil ze jezeli wymienionyt pasek przy 120tys byl orginalny ( czyli robiony w serwisie ) to nastepna wymiana przy 240 tys

Opublikowano

mielismy kiedys ZASTAWE 1.1 z przebiegiem okolo 300-400tys i to po polskich drogach, pewnego upalnego dnia w czasie wolnej jazdy scielo kilka zebow na pasku i wiadomo ze kilka zaworow poszlo. po remacie we wlasnym garazu, polatala kilkaset km i znow scielo kilka zebow, no i przyczyna bylo kolo zebate na wale mialo zaokraglone zabki. naprawa sama w sobie nie jest tragiczna ale awaria na trasie i naprawa gdzie sie da a ceny i nerwy.

Opublikowano

mi pękł w fiacie coupe 16v turbo w czasie ostrego pałowania, miał 2lata i 15~tyś przebiegu (pasek)

Opublikowano

a co ma zastawa do audi ??

teraz podobno czesci sa lepsze itp

czyli co teraz powinienem wymieniac co 60 tys od drugiego paska ??

Opublikowano

a co ma zastawa do audi ??

teraz podobno czesci sa lepsze itp

czyli co teraz powinienem wymieniac co 60 tys od drugiego paska ??

wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździsz... u mnie pierwsza zmiana była przy 139.000... druga będzie koło 200.000 bo zaglądałem i jest w miarę znośnie (lekko ścięty)

Opublikowano

Panowie-małe pytanko:jakimi wyrazami lub zdaniami może być wyrażona wymiana rozrządu wpisana do książki serwisowej w języku niemieckim?Nie znam dokładnie historii auta,więc chcę wiedzieć co i jak z rozrządem,żeby nie przejeździć. :wink4:

Opublikowano

Witam!

Mi przeskoczyl pasek rozrzadu o 2 zeby 10 zaworow i pierscieni dostalo baty na szczescie glowica nie ucierpiala byla sprawdzana w 2 punktach. Do tego wymiana wszystkich uszczelek nowy rozrzad pompa wody pasek klinowy olej swiece kable nabicie klimy i jakies tam drobne pierdoly w sumie 3300 zl Autem sie nacieszylem niecaly miesiac i zrobilem 2 tysiace km. Troche zabolalo, ale teraz chodzi bez zarzutu i jestem zadowolony :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...