Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Komu padł pasek rozrządu ?


golab24
 Share

Recommended Posts

Czytam sobie i czytam o wymianach paskow rozrzadu i wszyscy pisza ze trzeba, ze jak nie to strach pomyslec.

A mnie ciekawi ilu grupowiczom strzelil pasek ze takie historie slychac? Przyznam sie ze jezdzilem juz chyba z 20 samochodami i w zadnym z nich nie zmienialem paska i ani jeden mi nie strzelil, przebiegi owych aut byly w granicach 120-200kkm.

Link to comment
Share on other sites

No u mojego ojca w >24-letniej 80 strzelil pasek. Jakby nic sie nie stalo zalozyl drugi, co go wozil w bagazniku i tylko do roboty sie spoznil 1,5 godziny.

Ale zasadniczo to chcialbym sie dolaczyc i chociaz dowiedziec czy komus moze PRZESKOCZYL pasek i w jakich okolicznosciach?

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Oj masz dużo szczęścia że nie pękł ci pasek w autach VAG, szczególnie w tych starszych.

Od razu głowica do naprawy i wymiana kilku zaworów, po prostu tłok uderza w otwarte zawory i wykrzywia.

Link to comment
Share on other sites

ostatnio w klubie to kolega spetnaz robil cala glowice dzieki paskowi a samochod mial miesiac czasu :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Po prostu nie ma co oszczędzać! Głowica w ADR-ku to już 20v więc trochę nietypowa. Po pierwsze rozrządu nie wymieniasz co 15.000km, tylko 90.000, a po drugie to niezbyt ciekawie by było, gdyby pasek poszedł w trasie :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

:-) znam konsekwencje pekniecia paska, chodzi mi o określenie przynajmniej prawdopodobieństwa jego pekniecia na podstawie statystyk, no narazie to chyba mam 1 do 5 :-) z tendęcją spadkową. Bo czy warto cos robic jak prawdopodobienstwo jest znikome. Cos jak ubezpieczanie mieszkania na pustyni przed zalaniem :-) No moze ekstremalny przypadek ale moze cos w tym jest...

Link to comment
Share on other sites

Zrobisz jak będziesz uważał za słuszne, ale koszt 500-600 zł co 90k km to nie jest jakiś super duży wydatek. A co do statystyk to zawsze będzie więcej osób którym pasek "niestrzeli", bo większość (kierowców :a4fan: :th:) to ludzie rozsądni, i wymieniają rozrząd systematycznie.

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Przyznam sie ze jezdzilem juz chyba z 20 samochodami i w zadnym z nich nie zmienialem paska i ani jeden mi nie strzelil, przebiegi owych aut byly w granicach 120-200kkm.

Akurat przebiegi w twoich poprzednich autach nie wymagały wymiany paska, 120tyś to pasek już mógł być wymieniony, 200tyś to trochę po zalecanej wymianie ale jeszcze może się udać.

W końcu producent zaleca wymianę to może lepiej trzymać się zaleceń

Link to comment
Share on other sites

W książce "Sam naprawiam Audi A4 i A4 Avant" jest rozpisane kiedy i w którym silniku wymieniać pasek rozrządu.

I tak:

Co 60 tyś km - silnik 1.9 TDI AHH - do modelu 1999 włącznie (X).

silniki benzynowe 2V 2.6 i 2.8 - sprawdzić pasek czy nie jest uszkodzony

silnik benzynowy 2.7 ASJ i AZR

Co 90 tyś km - silnik 1.9 TDI od IX 1999

C0 120 tyś km - silniki benzynowe 4-cylindrowe

silniki benzynowe 5V 1.8 do modelu 1999 włącznie (X)

silniki benzynowe 5V 2.4

silnik wysokoprężne 2.5

silniki benzynowe 2.7 AGB i AZB

silniki benzynowe 5V 2.8

Co 180 tyś km - silnik benzynowy 5V 1.8 od modelu 2000 (X)

Link to comment
Share on other sites

C0 120 tyś km - silniki benzynowe 4-cylindrowe dziwne mam po wymianie rozrząd w niemczech i jak byk pisze następna wymiana za 60 000km

Link to comment
Share on other sites

no tak zalecają... 120 a później co 60

Link to comment
Share on other sites

W hyundaiu accencie wymieniłem po 200 tys. ale to auto ojca więc :gwizdanie: , mojej niuni bym tego nie zrobił. Wcześniej miał kadeta 1.9 d i trzy razy wymieniał ale zawsze przy okazji kolizji( coś było spieprzone na znakach ustawczych). Mieliśmy kiedyś fiata 128,tam poszedł i amen i to był chyba jedyny przypadek jaki znam. U siebie będę robił w sierpniu kompletny rozrząd, lepiej nie zostać tym którego inni będą podawali za przykład.

Link to comment
Share on other sites

mi w vectrze A strzelił pasek w dieslu - koszt 1700pln

a wymiana kosztowałaby 550pln

Link to comment
Share on other sites

dzwonilem zczoraj do ASO i pan poprosil o numer podalem i stwierdzil ze jezeli wymienionyt pasek przy 120tys byl orginalny ( czyli robiony w serwisie ) to nastepna wymiana przy 240 tys

Link to comment
Share on other sites

mielismy kiedys ZASTAWE 1.1 z przebiegiem okolo 300-400tys i to po polskich drogach, pewnego upalnego dnia w czasie wolnej jazdy scielo kilka zebow na pasku i wiadomo ze kilka zaworow poszlo. po remacie we wlasnym garazu, polatala kilkaset km i znow scielo kilka zebow, no i przyczyna bylo kolo zebate na wale mialo zaokraglone zabki. naprawa sama w sobie nie jest tragiczna ale awaria na trasie i naprawa gdzie sie da a ceny i nerwy.

Link to comment
Share on other sites

mi pękł w fiacie coupe 16v turbo w czasie ostrego pałowania, miał 2lata i 15~tyś przebiegu (pasek)

Link to comment
Share on other sites

a co ma zastawa do audi ??

teraz podobno czesci sa lepsze itp

czyli co teraz powinienem wymieniac co 60 tys od drugiego paska ??

wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździsz... u mnie pierwsza zmiana była przy 139.000... druga będzie koło 200.000 bo zaglądałem i jest w miarę znośnie (lekko ścięty)

Link to comment
Share on other sites

Panowie-małe pytanko:jakimi wyrazami lub zdaniami może być wyrażona wymiana rozrządu wpisana do książki serwisowej w języku niemieckim?Nie znam dokładnie historii auta,więc chcę wiedzieć co i jak z rozrządem,żeby nie przejeździć. :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Mi przeskoczyl pasek rozrzadu o 2 zeby 10 zaworow i pierscieni dostalo baty na szczescie glowica nie ucierpiala byla sprawdzana w 2 punktach. Do tego wymiana wszystkich uszczelek nowy rozrzad pompa wody pasek klinowy olej swiece kable nabicie klimy i jakies tam drobne pierdoly w sumie 3300 zl Autem sie nacieszylem niecaly miesiac i zrobilem 2 tysiace km. Troche zabolalo, ale teraz chodzi bez zarzutu i jestem zadowolony :D

Link to comment
Share on other sites

mnie strzelił pasek po 60 tys w 1,8 20 v

na szczęście skończyło się na wymianie samych zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajcie ze przy starych kolach rozrzadu nie ma co patrzeć ze ze fabryka zaleca wymianę co 120ty,tylko robic co 50-60tys

Link to comment
Share on other sites

witam, mi pekl pasek w mitsubishi i nic sie nie stalo.Kupilem po prostu nowy pasek napinacz i cos tam jeszcze dalem to mechanikowi zalozyl i dalej smigalem :>

Bo masz samochód starszej generacji i ogólnie w tamtych latach nie wysilano tak jednostek (mniejsze sprężanie) i tłoki są bardziej oddalone od zaworów. Stare ople tez są bezkolizyjne (te o małych pojemnosciach i najczesciej mocach do 90KM)

Link to comment
Share on other sites

Trochę przepłaciłeś. Nie wiem jakie są ceny u Ciebie. Ja kupuje zestaw za 560 zł, poświęce niecałe pół dnia i sam sobie go zmieniam. Mechaniki to są zdziercy. Za 3-4 godz. roboty chcieliby ponad 200zł a niektórzy jeszcze by chcieli by im auto zostawić.

Link to comment
Share on other sites

wojtek79 a tak poza tematem trudna sprawa zmienić ten pasek?? nie mam problemu z mechaniką tylko boje się żę źle ustawie pasek przy wymianie jakieś wskazówki??

Link to comment
Share on other sites

tylko mi jeszcze rolke wymieniali :decayed:

Pasek, napinacz, tłumik drgań i rolka prowadząca to komplet. Akurat sama rolka to 1 śrubka, najmniej przy niej roboty. [br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 10:48_________________________________________________Powiem Ci MATIUS że bardzo trudne to nie jest ale jest trochę rozbierania, trzeba zdjąć zderzak, chłodnice... (chłodnica się odchyli razem z wężami więc nie trzeba spuszczać płynu) Najważniejsze to przed zdjęciem paska trzeba dokładnie ustawić koła zębate tak aby punkty na kołach zębatych pokryły się z punktami na pokrywie głowicy (dotyczy punktu na kole zębatym wałku rozrządu) oraz na dolnej osłonie paska zębatego (dotyczy punktu na kole zębatym wału korbowego). Aby to ustawić należy kręcić w prawo wałem korbowym (nie wolno kręcić wałkiem rozrządu) i patrzeć aż oba znaki się pokryją. Jak już założysz i naszpanujesz odpowiednio nowy pasek to znów zakręć w prawo wałem korbowym (zrób 2 pełne obroty) i patrz na znaki. Jeżeli jest OK to znaki znów powinny się pokryć.

Jak będziesz miał to rozebrane to sprawdź czy pompa cieczy chłodzącej się czasem nie domaga wymiany, jak ma duże luzy to też zmień bo jak wszystko rozebrane to jest okazja a jakby zaczęła przeciekać to znowu rozbieranie.

PS. Ja sobie tak ułatwiłem że zrobiłem markerem punkt na kole zębatym wału korbowego i na bloku silnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...