author0928 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Witam !! Problem jest następujący.. Kupiłem auto i sprzedawca przed zakupem zmienił w przodzie tarcze i klocki. Tylne tarcze wyglądają na to że zmieniane nie były bo mają lekki rant, ale nie w tym rzecz... Przejechałem autkiem jakieś 6 tys km i od początku objaw taki że jak chcę zhamować z dużej prędkości np 160km/h (nie awaryjnie tylko delikatnie) to po chwili trzymania nogi na hamulcu zaczyna z kół coś wyć, pedał jakgdyby twardnieje i sam hamulec traci na swej mocy i tak hamuje bo hamuje... Troche trzepie kierownicą... Z małych prędkości jest ok i nie ma problemu... Ostatnio coś zaczęło mi popiskiwać w tyle, szczególnie jak ruszam z miejsca to słychać takie "pip pip pip" i ustaje gdy lekko depne na pedał lub zaciągne lekko ręczny lub samo po kilku metrach... Jak znów stane to znów pipka po ruszeniu przez chwile... Dzisiaj zauważyłem jeszcze coś takiego że jak próbuje hamować pulsacyjnie czyli podpompuje na pedale 2/3 razy to podał rośnie jakgdyby był zapowietrzony i hamowania praktycznie nie ma, ale za pierwszym razem ładnie bierze... Wróciłem z testów i okazało się że 3 fele było dość ciepłe, a jedna tylna mniej, ale przygrzałem mocno hampelki więc tym sie nie sugeruje... Jutro spróbuje podwindować koła i sprawdzić jak się kręcą czy nie ma zapieczonych tłoczków... Co myślicie o tym objawie ? Mi się wydaje że pobszedni właściciel założył jakieś kiepskie tarcze i klocki i przez to tak sie dzieje, ale chciałbym zasięgnąć Waszej rady... Z góry dzięki za pomoc
ynterprajs Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 a gdybys wiedzial ze sprzedajesz za tydzien auto ale musisz wymienic klocki bo sa do d*py to kupil bys komus wypasa?czy takie zeby zachamowac tylko?no ale zeby nawet do d*py były to grzac kół nie powinny!warto pozaglądać i wyczyscic!przy zakładaniu nowych!
zieluch Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 zajrzyj dokładnie to tych tylnych hamulców, sprawdź czy tłoczki się nie zapiekły.
author0928 Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Opublikowano 31 Marca 2010 Tłoczki włąśnie jak najbardziej ok... Nękało mnie to popiskiwanie i pedał zaczął mi wchodzić w podłogę... Na dodatek patrze, a tu na feldze osad i pomyślałęm że cylinderek leje, ale w zbiorniczku stan ok... Podniosłem koło i patrze, a ono delikatnie trze więc pomyślałem że właśnie zapieczone... Zwalam klocki i co się okazuje... Zewnętrzny ma odbite ślady tłoczka więc kiedyś tam był wewnętrznym i ktoś go zamienił z tym drugim, a dlaczego?? Zgadnijcie... Tamten starty do gołej blachy !!!! Zadzwoniłem do sklepu i dobrze że mieli nowe więc od razu pojechałem, kupiłem i przełożyłem... Na drugiej stronie o dziwo oba były ok... Po założeniu narazie jestem w kwestii docierania więc nie wiem jak z tym hamowaniem będzie, ale pedał dalej zchodzi mi w podłogę, tzn jak nacisne na postoju to tak bardzo delikatnie zchodzi a normalnie to hamuje i nie odczuwam tego... I jak np zaciągne ręczny do oporu i depne na hampel to ten znów zchodzi do podłogi a jak zejdzie to wtedy i ręczny dźwiga się jeszcze do samej góry... Przewody i tłoczki OK, nic nie zapieczone i nic nie leje... Rozebrałęm jeszcze przód żeby sprawdzić czy po wewnętrznej stronie nie ma takiej samej sutuacji jak w tyle, ale przód jest cały nowy tzn klocki i tarcze... Co myślicie o tym zchodzeniu podełu?? Mam nadzieje że pompa mi nie przepuszcza bo ... Ale zrobiłęm taki myk, że stanąłem pod górkę i depnąłem na hamulec... Po zejściu pedału w podłogę samochód nadal stał, poprosiłem brata żeby spróbował go pchnąć i nie dało rady więc pompa wygląda chyba na dobrą ??
Doman13 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 mam wrażenie że masz przytkane przewody hamulcowe, albo pompa abs nierówno puszcza płyn na koła, albo jeden tłok w pompie hamulcowej słabo tłoczy. schodzenie hampla do podłogi to jest oznaka zapowietrzenia hamulców. Ja bym wymienił płyn na Twoim miejscu bo nie wiesz jaki on ma przebieg
author0928 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Właśnie sprawdzałem płyn u mechaniora i stwierdził że jeszcze jest dobry i nie ma sensu wymieniać... Nie odpowietrzałem ukłądu więć spróbuje jeszcze to zrobic... Z drugiej strony gdyby pompa nie rózno tłoczyła lub puszczała na jedno koło to byłby chyba taki efekt, że krzyżowało by mi bolida przy hamowaniu, a ja puszczam kierownice, hamuje i autko jedzie nadal prosto
Doman13 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 nie ma krzyżowania bolida przy hamowaniu. Jak mi padła pompa i jeden tłok nie tłoczył to normalnie hamowałem tylko słabo, ale pedał był ok oto rozkład hamulców są dwa systemy: prawy przód-lewy tył, oraz drugi: lewy przód - prawy tył. odpowietrz w takim razie układ i po tej operacji hamulec powinien być dobry
author0928 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Oka, dam znać co i jak... A w razie tej pompy to co radzicie, brać jakąś używkę ze szrota ?? Bo nowa chyba masakrycznie droga...
Dev Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Oka, dam znać co i jak... A w razie tej pompy to co radzicie, brać jakąś używkę ze szrota ?? Bo nowa chyba masakrycznie droga... po co Ci nowa pompa? ta stara na 100% jest dobra zdejmij koło o zobacz jakie klocki masz w zacisku podaj firme lub oznaczenie, na pewno masz załozony jakis szajs
author0928 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 A to nie ulega wądpliwości że szajs ... Nie chciałem kupywać nic dobrego bo tarcze nie są zbyt rewelacyjne i pewnie za jakiś rok pójdzie nowy komplet... A klocki jakie kupiłem to jakiś GIRLING heheheh .... Dziś spróbowałem depnąć na zgaszonym silniku kiedy serwo nie pracuje i nie wchodzi w podłogę..
spetsnaz Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Jak szybko wpada Ci pedał w podłoge? Ile czasu zajmuje droga od położenia początkowego do końca opadania? Czy pompując na włączonym silniku pedał twardnieje?
author0928 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Pedał wpada baaaaaarrrdzo powoli natomiast nawet na zapalonym silniku delikatnie rośnie i twardnieje podczas pompowania.... -Zapowietrzony ?
Dev Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 teraz pytanie... który dokładnie element jest zapowietrzony ??????
author0928 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Chyba pokusze się i wymienie jednak płyn... 60 zeta nie pieniądze, a to że w zbiorniczku jest dobry nie znaczy że w przewodach też... No bo jeśli ktoś wcześniej dolał dobrego płynu do zbiorniczka to nie koniecznie się to wymieszało z całym układem i w przewodach na końcach może być syf...
spetsnaz Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Zarówno wolne opadanie pedału (oczywiście jeżeli nie ubywa płynu), jak i rośnięcie pedału przy pompowaniu to normalne zjawisko. Odnośnie opadania pedału, może pomóc wymiana płynu, stary może zawierać już sporo wody.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się