Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Dziwne przerywanie podczas przyśpieszania


jarrrol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Miesiąc temu stałem się posiadaczem:

A4 B7 TDI 2000 cm3 TDI 140KM 2006r

przebieg: 134tys (potwierdzony)

Przed zakupem sprawdzałem go w ASO Audi - wszystko było ok.

Niestety, niedawno pojawił mi się taki problem:

Podczas przyśpieszania pomiędzy 2-3k obrotów silnik na chwilę dławi się delikatnie, a potem już normalnie ciągnie. Jednocześnie podczas tego dławienia daje się słyszeć cichy dźwięk - jakby syczenie pod ciśnieniem. Dławnie występuje nieregularnie, ale głównie podczas delikatnego przyśpieszania. Na rurze inter coolera widać trochę oleju. Dzieje się to niezależnie od temperatury silnika. Pozatym wszystko wygląda jakby było ok. Byłem już z tym dwa razy w serwisie ASO, ale oni nic złego nie widzą. W silniku brak błędów.

Co to może być?

Szukałem w tym forum, ale nic podobnego nie znalazłem..

Gdzie mogę z tym pojechać do jakiegoś lepszego fachowca (Warszawa i okolice)?

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij profil, jaki jest kod silnika ?

Moje BPW kupione z przebiegiem 50 kkm też to ma :naughty:

Teraz jest 110 kkm, przeszedłem nad tym do porządku dzinego, nie chce mi się walczyć z wiatrakami :)

Jest to częsta przypadłość 2,0tdi, ale chyba nikt nie wie co jest powodem takiego zachowania motorówki.

A poza tym rzadko jeżdżę "na emeryta" i prawie mi to nie przeszkadza :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas tego dławienia słychać takie szsz,szsz? Ciężko opisac ten dzwięk bo występuje tylko podczas jazdy nigdy na biegu jałowym ale zauważ czy do około 2000 tyś obrotów jak depniesz a później zdejmiesz gwałtownie nogę z gazu czy słyszysz ten sam dźwięk? Ciekawe co to może być? Ale jest to wg mnie za głośne... :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to objawy raczej mamy podobne, jeden mądry człowiek podsunął mi myśl, że to wina EGR-a, ale nie mam czasu się w to zagłębić :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadze jutro do mechanika w tej sprawie i spróbuje nagrać ten dźwięk....Ciężko bedzię podczas gazowania ale jak piszę podczas gwałtownego zdjęcia nogi z gazu do 2000 obr mam to prawie za każdym razem więc nagram bo jest to taki sam dzwięk...Powyżej 2500 obr już takie szuranie/kichnięcie już nie występuje Miałem dziś okazje podmienić na nowy zaworki n75 i n18 ale tak czy siak jest tak samo... :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, już pisałem na forum w wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_dziwne_szarpanie_przy_2000_obrotow-t44627.0.html

Jest na 2-gim i czasem na 3-m biegu tak ok. 2200obrotów, nie zawsze ale się pojawia, delikatne szarpnięcie i takie jakby syknięcie czy "kichnięcie" gdzieś pod maską po prawej, efekt taki jakby koła delikatnie "zabuksowały", nie zależy od temp. silnika i tego czy depczę dynamicznie czy po emerycku, mechanik nie wiedział o co chodzi no i jeżdżę z tym już kawał czasu.

Chyba naprawdę tak ma być w tym modelu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cos takiego miałem u siebie w BLB że jak sie rozpędzałem powoli to jak przechodziło 2 tys obrotów to było lekkie przerywanie i z prawej strony jak sie robiło przegazówke i schodziły obroty to było słychac lekkie syczenie. Auto miało normalną moc, nie było żadnego zamulenia

Ściągnąłem płyte pod silnikiem i sie okazało że w wężu od turbiny do intercolera była dziurka wielkości 0,5cm i z biegiem czasu sie powiekszała ale wtedy pozniej juz auto tarciło moc no i zaczęło delikatnie kopcić.

Numer węża 8E0 145 790D tylko cena w ASO zabija 560zł :wallbash:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flaha,

Dzięki za linka.

Właśnie przeczytałem cały tamten wątek.

Wygląda na to że to może być:

-EGR (zawór przepływomierza)

-listwa elektryczna

-PD

-napęd pompy olejowej (6-kątny wałek)

-wąż intercoolera

-lub czujnik położenia wału

Które z tych rzeczy sprawdzałeś już?

Metodą eliminacji ja bym sprawdził pozostałe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem, finalnie aso wyczyściło egr, zdawało się, że będzie lepiej i faktycznie przez jakiś czas problem nie występował. Ale teraz nadal od czasu do czasu występuje ta przypadłość. Wtedy zazwyczaj go "podeptam" trochę mocniej i później już tego nie odczuwam - aczkolwiek nie wiem czy to samo z siebie ustępuje czy moje działanie faktycznie coś daje. Kolega w Passacie B5.5 2.0tdi miał identycznie, okazało się że miał "dziurawy" intercooler, wymienił i podobno już nie ma tego dzwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarrrol,

nie robiłem z tym nic, jeżdżę tak jak jest, bo nie zdarza się zbyt często a poza tym w większości robię trasy gdzie 2-gi bieg jest rzadko używany. Przy najbliższej wizycie w warsztacie (mam nadzieję, że to dopiero jesienią podczas wymiany oleju :decayed: ) powiem mechanikowi, żeby sprawdził ten wąż od intercoolera i EGR, bo to ewidentnie musi być coś związanego z jakimś ciśnieniem, to syczenie podczas przerywania tak mi podpowiada i w ten sposób wykluczam imbusik (niedwno wymieniłem) i PD czy też listwę (korekcje sprawdzane, jest ok, silnik nie drży na biegu jałowym na postoju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...Dźwięku nie nagrałem sorki brak czasu natomiast mechanik stwierdził żeby m zaczął od niewielkiej nieszczelności przy chłodniczce recyrkulacji spalin bo czuć lekko jak syczy z pod kołnierza spalinami Ale nie wydaję mi się żeby od tego szurało/kichało...Bedę wymieniał w najbliższym czasie...Pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wyczuwalne jest szarpnięcie + utrata mocy i dopiero po lekkim odpuszczeniu mocy auto wraca na normalny tryb (to wszystko można zrobić bardzo szybko) - w zakresie obrotów 2000-2100 to wygląda to na PD - miałem to samo u siebie jeszcze w BLB.

Drugi powód to może być EGR którego też niedawno robiłem, ale u mnie padł totalnie i objawy były inne - krótki opis tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_usterka_silnika_20_tdi-t127540.0.html

Oczywiście jeśli występuje syczenie czy inne objawy to wskazuje to na nieszczelność lub dziurę na wężu jakimś.

Jeśli chcecie coś sprawdzić na szybko bez serwisu, to polecam kupić STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla - koszt ok 20 - 27zł w markecie/makro/stacja shell itd ( http://www.autokosmetyki.pl/stp_formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_przywraca_moc_i_przyspieszenie_w_silnikach_benzynowych,p519.html?manufacturers_id=52 ) - po dolaniu powinno się na jakiś czas uspokoić. Jeśli po pewnym czasie problem wróci = na 1000% pompki. Generalnie polecam do 2.0 dolać STP tak co 5000km - niewątpliwie poprawia działanie PD, a co za tym idzie pozytywnie wpływa to na pracę silnika, przyspieszanie, hałas, moc, wszystko... szczególnie odczuwalne przed zalaniem i tuż po już po kilku sekundach od wlania.

Jeśli po zalaniu nie będzie ŻADNEJ zmiany - PD dobre, kolejna rzecz jaką bym sprawdził to nieszczelności, później EGR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, to może PD, bo pamiętam że ja dolałem STP do paliwa i to akurat mogło się zbiec z tym, że przestało kichać na jakiś czas. Dzisiaj wystąpiło kichanie jak jechałem do pracy przed chwilą, idę kupić i wlać.

NEW! Dolałem STP przejechałem się kawałek (10km)- na jałowym tak jakby trochę mniej trzęsie, a podczas przyspieszania nadal ma kichawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...