Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Dziwne przerywanie podczas przyśpieszania


jarrrol

Rekomendowane odpowiedzi

zawor EGR oryginalnie jest produkcji Siemens VDO. koszt 520-600 PLN.

do tego nalezy dokupic komplet srub, N 103 008 03 2szt

N 101 244 08 3 szt.

uszczelke 03G 131 547 F

o-ring N 905 216 01

pierscien uszczelniajacy 3C0 145 117 F

zawór - 1002 zł :shocked:,

śruby każda - po 2 zł,

uszczelka - 11zł,

o-ring - 14zł,

pierścień uszczelniający - 12zł.

To ceny podane mi dziś telefonicznie w aso.

Na alledrogo widziałem nowe zawory po ok. 500zł. wtf??? :confused4:

Ktoś wie jakie dokładnie ma oznaczenie egr?

_________________________________________________

1060zł do BPW kosztuje EGR na alledrogo :shocked:

http://www.allegro.pl/item1022901468_zawor_egr_audi_a4_vw_passat_new_beatle_t5_nowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie pojechali z ceną ja wymieniałem w tamtym roku i zapłaciłem w ASO 615zł za Egr-a do 2,0 BLB a oznaczenie to 03G131501B.

Pytanie czy w BPW jest taki sam ? :mysli:

Na allegro te do BLB widziałem w okolicach 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś był zainteresowany to PW nówka 415zl siemens do BLB Moge załatwić....Tylko dziwi mnie jedna rzecz gdyby przyczyna był zawór egr który jest po lewej stronie to czemu słysze to "szsz" w czasie przerywania gdzieś po prawej stronie I zauważyłem jeszcze jedno jak jest zimny to częściej szarpie niż jak jest zagrzany....Panowie diagnoza?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to było po prawej, ale mam BPW. W silniku BLB tak jak pisał bodajże Musashi zawór egr jest po lewej. A może masz coś nie tak z obudową filtra powietrza?

Zakładam, że jesteś pewien swojego kodu silnika :gwizdanie:?

No i teraz na koniec:

wczoraj wymieniłem EGR i poszarpywanie przy przyspieszaniu ustało. Ostatnio to zjawisko było natężone w porównaniu do stanu wcześniejszego i pojawiało się czasami nawet na 3 biegu, zwłaszcza gdy przyspieszałem delikatniej, np. gdy silnik był zimny.

Kupiłem chyba z 2 tygodnie temu używany zaworek od forumowicza yaboo (dzięki kolego! :hi:), pochodził z auta o przebiegu 70kkm i też był dość zasyfiony sadzą, ale to co zobaczyłem na moim po demontażu przeszło moje oczekiwania - był zawalony nagarem potężnie i między grzybkiem a gniazdem widoczna była szczelinka, a więc zawór się nie domykał.

Mechanik wyczyścił "nowy" zaworek przed założeniem i teraz auto śmiga tak jak powinno być.

Po powrocie do domu zacząłem się bawić swoim starym zaworem i też go wyczyściłem. Okazuje się, że nie ma już żadnej szczeliny, pewnie była spowodowana przez zalegający nagar. Być może zamiast wymieniać zawór trzeba było go tylko wyczyścić, ale najważniejsze, że fura śmiga teraz tak jak trzeba a ja mam banana na paszczy.

Moja rada dla Jarrola: kolego najpierw spróbuj zdemontować EGR i go wyczyścić, jak to nie pomoże to załóż drugi... i myślę, że będziesz równie ucieszony jak ja. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n_sP9.jpg

Czy wystająca uszczelka przepustnicy (zaznaczona na fotce) przed EGR może być przyczyną nieszczelności. Przy czyszczeniu EGR próbowałem ją poprawić ale uszczelka ta jest rozciągnięta i nie da się nic z tym zrobić. W ASO taka uszczelka nie występuje (jest w komplecie z przepustnica za...1400 zł). Też mam od czasu do czasu lekkie poszarpywanie ale u mnie bardziej na rozgrzanym silniku. Po czyszczeniu EGR jest trochę lepiej ale nie tak jak powinno być, dlatego szukam przyczyny w nieszczelności.[br]Dopisany: 28 Maj 2010, 17:35_________________________________________________

PihzA.jpg

Jeszcze raz prawidłowa fotka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flaha,

zdemonotawłem EGR'a, wyszorowałem go i jest chyba lepiej. To znaczy przeryanie ciągle występuje, ale jest jakby rzadziej i słabsze. Ciekawostką jest to, że na próbę odłączyłem wtyczkę EGR i się przejechałem, samochód chodził bez żadnych problemów i przerywań. :kwasny:

Teraz zastanawiam się po jaką cholerę to coś wogóle tam siedzi!

A tak swoją drogą to ten EGR był niemiłośiernie zasyfiony, aż strach myśleć co się dzieje w reszcie silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustapienie szarpania po wyczepieniu wtyczki wskazuje na zawor EGR.

problemy prawidlowego funkcjonowania EGR to nie tylko jego zanieczyszczenie, ale rowniez nieprawidlowo pracujacy potencjometr pozycjonujacy zawor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mysli:

czy po odłączeniu wtyczki od egr komputer wywalał jakieś błędy? auto nie zamulało, nie wchodziło w tryb serwisowy?

pytam bo dobrze wiedzieć na przyszłość, nie wiem czy u mnie egr był zepsuty czy tylko zasyfiony, ale jak się to powtórzy i jeśli u Ciebie po odpięciu wtyczki nic złego się nie działo, to u siebie po prostu ją też odepnę :wallbash:

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem na nowy cały zawór egr i poszarpywanie ustało :naughty: Ale wziąłem sie za wyczyszczenie starego zaworu i znalazłem usterkę W zaworze jest taki grzybek-zaworek który przymyka się i zamyka znalazłem ukruszone ułożyskowanie tego zaworu w obudowie całego egru i grzybek tego zaworu chodził na boki stąd silnik poszarpywał bo grzybek chodził jak chciał A tak a propo uwalony był jak niewiem co Dimer działa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Podłączam się pod temat bo mam identyczne szarpanie, pacjent to BRD zazwyczaj wystepuje to w przedziale od 2000 tys/obr do 3000 tys/obr 3,4 bieg przy wcisnieciu gazu w podłoge następuje takie sarpnięcie jakby paliwo nie dostał. Dzisiaj jestem po wymianie zaworu EGR i dalej to samo, Przepływka wymieniona brak jakiego kolwiek błedu. Pompki były w myjce wszystkie parametry są ok. Szczerze już nie mam pojecia co mozę być nie tak a szarpnięcia są nie regularne czasem jest czasem nie ma. Dobrze zę przynajmniej i Compoty i Gość w KOMOT bielsko odczuli te szapnięcie. Ani jedni ani drudzy nie mają pojęcia co to jest. Ostatnio co jeszcze wykryłem to to że od czasu do czasu jak by nie było tego jebnięc..a powyzęj 2200obr/min ja to jest na codzień tak jak by coś nie tak z łoadowaniem ale nei mam zamiaru wymienić połowe rzeczy bo już wydałem prawie 2000 tys i dalej nic się nie zmieniło. POMOCY[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 21:05_________________________________________________Widze żę nie pomysłu na to szarpanie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze żę nie pomysłu na to szarpanie!!

obejrz rury dolotu, rowniez ktorys z IC moze byc nieszczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POPO swojego czasu miałem dokladnie to samo co ty. wkur..iłem się i kupiłem nową turbine (na allegro trafilem nowy orginal KKK za 1700 bo w aso chcieli 6tys) EGR z wiązkami i pare mniejszych gadzetow. jednak na poczatek proponowalbym sprawdzenia i wymiany tych 2 rzeczy:

1. sprawdz VAGIEm czy zawór N75 działa poprawnie

2. sprawdz Vagiem czy coś ci nie przeładowuje turbiny (ja tak miałem) wtedy bedziesz musiał wymienic zawór od turbiny (w aso kosztuje ok 60zł) wygląda podobnie do tego http://moto.allegro.pl/item1059856151_zawor_turbiny_regulator_turbosprezarki_audi_vw.html

jego wymiana jest troche uciążliwa bo cięzko zalożyć poprawnie bez demontazu rozrzadu, ale mozesz go założyc odwrotnie i nie powinien spaść (ja tak mam i sie trzyma)

zobacz tez czy na pokrywie rantach pokrywy zaworów nie masz oleju, jeśli ci sie poci wymień uszczelkę od pokrywy zaworow (w aso kosztuje ok 40pln)

pozdro i powodzenia BRD jest zjebane tez sie z nim nawalczylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Gdzie mogę w kolicach Bielska na spokojnie to wsystko posprawdzać bo Compsport nie ma czasu ciągle jeździć autem i dułbać w nim, a w ASO zachwile pół auta zostawie. Sam nie mam Vaga a hu..ja się znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pojedz moze do ASO i poproś o diagnostyke vagiem tak chyba bedzie najłatwiej.

Dobra rada - nie czekaj w poczekalni tylko idz na badanie razem ze swoim "pacjentem" mechanicy w aso czesto sa leniwi i nie wysilają sie zbytnio. Jak staniesz nad nim i powiesz ze sprawdzil to to i to, to masz szanse ze cos z tego będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Gdzie mogę w kolicach Bielska na spokojnie to wsystko posprawdzać bo Compsport nie ma czasu ciągle jeździć autem i dułbać w nim, a w ASO zachwile pół auta zostawie. Sam nie mam Vaga a hu..ja się znam.

Podjedź do Wojtka do Jasienicy. O dokładny adres poproś w temacie "spoty Bielsko-Biała..." ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie byłem na zlocie tak że bede z nim jeszcze gadał możę mi coś pomoże. A propo Aso to było to auto podpięte w compsporcie i w aso logi były robione dynamiczne nic nie wykazało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u Ciebie będzie kłopot wykryć ewentualne przeładowanie bo Vag pokazuje warości do 2600 a Ty masz własnie taką wartość ustawioną jako ciśnienie żądane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo. Tylko przy delikatnym przyspieszaniu w zakresie 1800-2100 obr. Pompowtryski wykluczam bo 5tys temu zalozylem komplet nowych z Aso. Podobno moze to byc vaccupompa ktora podaje paliwo przy niskich obrotach. Najpoerw jednak przeczyszcze EGR. A czy ktos go zaslepial w BRD? Moze zamiast wymiany to bedzie lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...