Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda że nie trafiłeś na mnie , miałbym wałki dla twojej fury. Podaj mi numer tel. na PW też tu mieszkam .Mam garaż , jestem mechanikiem może coś będę mógł pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem jednej rzeczy,(-zaraz pewnie zostanę ostro porysowany) napęd pompy oleju to jedno -a wałki to drugie...?

jakie są objawy uszkodzonych walkow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd pompy oleju to jedno, napęd wałków to drugie, ale awaria i jednego i drugiego daje takie same efekty --> brak ciśnienia oleju :wink4: choć poniekąd składową napędu pompy oleju są wałki - stąd taki sam skutek awarii jednego i drugiego... więc jest to nieco zakręcone i nic dziwnego, że początkującym w temacie ciężko to ogarnąć :wink4::przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ... w końcu przyszedł moment wymiany rozrządu...Zastanawiam się, czy przy okazji nie zrobić swapu, lecz troszkę zgłupiałem... (robić - czy jeszcze odpuścić, rozebrać i sprawdzić stan czy w razie "w" wymienić silnik na "nowy" za 4 klocki, zrobić swap z wałem - czy bez)... Ja wiem, że przez całą dyskusję pojawiały się głosy na ten temat, lecz ciekaw jestem opinii na dzień dzisiejszy ... Dodam, iż mam silnik BNA, a nie BLB (chociaż nie wiem, czy jest jakaś różnica)... Poradźcie, co powinienem zrobić, żeby wykorzystać i tak rozebrany przód o rozrządu... a może jest ktoś z okolic Kołobrzegu, który by się tego podjął .... Pozdrawiam, Michael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz pierwszy zabieram "głos" na tym forum. Nie jestem mechanikiem lecz nieco interesuje mnie ta dziedzina z racji zbieżnego problemu. W nawiązaniu do dylematów MICKY74 (robić czy nie i co) powiem, że ociągałem się z naprawą nieszczęsnego napędu aż zaczęła zapalać się oliwiarka na wyświetlaczu. U mnie zapala się na obrotach od około 1600 - 1800 ale silnika nie zatarłem bo natychmiast gasiłem silnik no i teraz już nie mogę podjechać do mechanika. Została mi laweta albo naprawa w garażu. Licznik wskazuje mi 181 KKM a ignorowałem głośną pracę silnika i szarpnie silnikiem. MICKY74 nie wiem jaki masz przebieg, objawy, czy było serwisowane itp. Bogatszy o własne doświadczenia, na twoim miejscu skorzystał bym z patentu jaro4444 i doświadczenia kolegów niniejszego forum. Ja zdecydowałem się na to, że wymienię napęd na łańcuszkowy bez wymiany wału. Wydaje mi się to rozwiązanie najbardziej trafne. Na ewentualną wymianę silnika zawsze będzie czas jak coś nie wypali. Skoro masz rozebrany przód to masz już mniej roboty. Ukłon w stronę jaro444 i innych kumatych kolegów za wiedzę, zapał, wyrozumiałość i chęć niesienia pomocy mi podobnym laikom. Teraz przyszła na mnie kolej zmagania się z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net ten koleś z aukcji już tu na forum pisał nie raz o swojej usłudze, podobno przywraca stan faktyczny gniazda, jak jest faktycznie nie wiem, nie korzystałem.

Mam bardzo pilną sprawę do Was koledzy... potrzebuję dokładne zestawienie części które muszę kupić do wykonania tego zabiegu opisanego w temacie, jako że nie jestem mechanikiem proszę o wyrozumiałość i o pomoc bo samochód stoji unieruchomiony dzięki kochanej pompie oleju. Mój silnik to BPW z 2005r. Czy wszystkie części mogę kupić nowe czy muszę szukać coś z używek ?

Ostatnio robiłem dla znajomego spis części + przybliżone ceny części :wink4:

Pompa 038 115 105 D 753zł

Smok 06B 115 251 51zł

Śruba N 909 450 02 x2 6zł za 2szt

Pierscien N 028 222 2 10zł

Sruba N 907 040 07 x3 4zł za 3szt

Podkladka N 012 234 5 x3 1zł za 3szt

Łańcuch 038 115 230 95zł

kółko na wał 06A 105 209 B 63zł

napinacz 038 115 130 23zł

uspokajacz oleju 038 103 623 88zł

Zimer 038 103 085 E 82zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leonikers

H4mm3R dziękuje za spis powyżej :notworthy:

pozdrawiam

po telefonie do zaprzyjaźnionego serwisu, ceny na dzień 10.02.2011

jak widać jak sie dobrze zakombinuje można wszystko mieć za ok 1000zł a bez vatu to w ogóle bajka.

zestawienie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym nie w tym wątku omawiac sprawy komercyjne, bo później ciezko dojśc do meritum osobom zainteresowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz czy wszystko pasowało.. Jak Ci się powiedzie to zamawiam i robimy u ojca wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek odebrałem swoją kabinę od P.Jarka z Sulejówka. Jedyna zauważalna różnica to taka , że jest trochę głośniejszy pow.2,5 k obr. Na budziku miałem 202 k.km i okazało się, że na razie można było jeszcze jeździć bo napęd nie wykazywał jeszcze śladów zużycia.

Ps. Thx Jaro4444 za kontakt do P.Jarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leonikers porób zdjęcia jak będziesz miał możliwość. Zdjęć nigdy za mało.

No i czekam na info czy wszystko pasowało z listy części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniejszy tzn. więcej decybeli :gwizdanie: I nie jest to tylko moje wrażenie , ale zauważyła to również moja żona , która jest pewna , że wymieniany był tylko rozrząd... Ale nie ma się czego obawiać , stwierdziłem że głośniejszy a to nie znaczy że głośny :decayed:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 będzie w szoku...też mam ochotę przejść na napęd z 1.9 tdi....

1. Znów pajacujesz i trolujesz, a nawet nie doczytałeś i nie wiesz, że napęd oraz pompa pochodzą z 2.0 TDI BKD.

2. W szoku nie będzie bo od dawna pisałem, że w zakresie ok 1600-1800 jest inna częstotliwość drgań układu napędowego - zamiast powolnych "pływających" występują nieco wyższej częstotliwości - takie jak np. są normalne w 1,9 TDI AWX. Osobą nieprzyzwyczajonym może się wydawać, że jest głośniej. Po prostu jest inaczej. Na niskich obrotach i jałowych jest bez porównania ciszej. Motor charakteryzuje się wyższą dynamiką - łatwiej wchodzi na obroty.

3. Zamiast wątpiwej jakości regeneracji, w praktycznie tej samej cenie, masz zestaw fabrycznie nowych i oryginalnych części pochodzących z ASO...

4. Przy tej metodzie nigdy już nie wystąpi problem zabieraka, bo go poprostu nie ma...

Więc Kolega niech dalej "promocyjnie" goli jeleni, a tu jest darmowy przepis na pozbycie się problemu nękającego genetycznie motory 2.0 TDI w A4, A6, Passatach, Superbach i Sharanach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Od dłuższego czasu czytałem ten wątek i wreszcie zdecydowałem się na SWAP mojego BLB u pana Jarka w Sulejówku.

Autko pracuje bez zarzutu. Jestem zadowolony i co najważniejsze spokojny.

Gratulacje dla warsztatu i wielkie dzięki dla Jaro4444 za podpowiedzi i konsultacje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powodzenie tej operacji jest 100% i czy podpinka pod komp jest nieunikniona??? oraz czy jeśli wezmę zestawik jaki gdzieś tam widzę na allegro (wał, pompa, łańcuch i napinacz) to czy np w silniku BMP będzie wszystko pasować???

Obecnie napierdziela mi wał lub panewki, rozbieram w środę (dziś piątek) więc po określeniu co naparza w silniku (bo nawet serwis nie dał jednoznacznej odpowiedzi) będziemy wymieniać konkretną rzecz, ale korzystając z rozbiórki silnika chciałbym wymienić w/w wał na ewentualnie proponowane rozwiązanie, bo dlaczego nie, skoro wał jest ten sam tylko różni się ta pompa, która jak widzę nie powinna mieć znaczenia w pracy silnika???. Pytanie czy ciśnienie oleju będzie ok??? Bardzo proszę o szybką odpowiedź:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napiszesz jaki masz konkretnie motor i co planujesz to odpowiem. Bo to co do tej pory napisałeś to bełkot, a dane z profilu są o kant d... potłuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dożuce swoje 3 grosze :)

Właśnie jestem w trakcie przerabiania następnego BLB :) tymrazem chyba pękł napinacz bo aż urwało łańcuszek :evil:

Jeżeli ktoś już jeździł dłużej na świecącej kontrolce ( oba moje przypatki to właśnie po takich mordercach :) ) to przeważnie są jeszcze do wymiany panewki wałków rozrządu, lubi się zacierać turbina i zmniejsza się wydajność pompy tandemowej ( po trzech szybkich naciśnięciach twardnieje pedał hamulca )

ps: nawet w takich trudnych przypadkach nie zaciera przeważnie wału na panewkach :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...