ALBINEK 3 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Szkoda że nie trafiłeś na mnie , miałbym wałki dla twojej fury. Podaj mi numer tel. na PW też tu mieszkam .Mam garaż , jestem mechanikiem może coś będę mógł pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topor 1 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 nie rozumiem jednej rzeczy,(-zaraz pewnie zostanę ostro porysowany) napęd pompy oleju to jedno -a wałki to drugie...? jakie są objawy uszkodzonych walkow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piero 0 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Napęd pompy oleju to jedno, napęd wałków to drugie, ale awaria i jednego i drugiego daje takie same efekty --> brak ciśnienia oleju choć poniekąd składową napędu pompy oleju są wałki - stąd taki sam skutek awarii jednego i drugiego... więc jest to nieco zakręcone i nic dziwnego, że początkującym w temacie ciężko to ogarnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICKY74 0 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 No dobra ... w końcu przyszedł moment wymiany rozrządu...Zastanawiam się, czy przy okazji nie zrobić swapu, lecz troszkę zgłupiałem... (robić - czy jeszcze odpuścić, rozebrać i sprawdzić stan czy w razie "w" wymienić silnik na "nowy" za 4 klocki, zrobić swap z wałem - czy bez)... Ja wiem, że przez całą dyskusję pojawiały się głosy na ten temat, lecz ciekaw jestem opinii na dzień dzisiejszy ... Dodam, iż mam silnik BNA, a nie BLB (chociaż nie wiem, czy jest jakaś różnica)... Poradźcie, co powinienem zrobić, żeby wykorzystać i tak rozebrany przód o rozrządu... a może jest ktoś z okolic Kołobrzegu, który by się tego podjął .... Pozdrawiam, Michael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajes666 0 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Po raz pierwszy zabieram "głos" na tym forum. Nie jestem mechanikiem lecz nieco interesuje mnie ta dziedzina z racji zbieżnego problemu. W nawiązaniu do dylematów MICKY74 (robić czy nie i co) powiem, że ociągałem się z naprawą nieszczęsnego napędu aż zaczęła zapalać się oliwiarka na wyświetlaczu. U mnie zapala się na obrotach od około 1600 - 1800 ale silnika nie zatarłem bo natychmiast gasiłem silnik no i teraz już nie mogę podjechać do mechanika. Została mi laweta albo naprawa w garażu. Licznik wskazuje mi 181 KKM a ignorowałem głośną pracę silnika i szarpnie silnikiem. MICKY74 nie wiem jaki masz przebieg, objawy, czy było serwisowane itp. Bogatszy o własne doświadczenia, na twoim miejscu skorzystał bym z patentu jaro4444 i doświadczenia kolegów niniejszego forum. Ja zdecydowałem się na to, że wymienię napęd na łańcuszkowy bez wymiany wału. Wydaje mi się to rozwiązanie najbardziej trafne. Na ewentualną wymianę silnika zawsze będzie czas jak coś nie wypali. Skoro masz rozebrany przód to masz już mniej roboty. Ukłon w stronę jaro444 i innych kumatych kolegów za wiedzę, zapał, wyrozumiałość i chęć niesienia pomocy mi podobnym laikom. Teraz przyszła na mnie kolej zmagania się z tym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R 267 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 przemek4net ten koleś z aukcji już tu na forum pisał nie raz o swojej usłudze, podobno przywraca stan faktyczny gniazda, jak jest faktycznie nie wiem, nie korzystałem. Mam bardzo pilną sprawę do Was koledzy... potrzebuję dokładne zestawienie części które muszę kupić do wykonania tego zabiegu opisanego w temacie, jako że nie jestem mechanikiem proszę o wyrozumiałość i o pomoc bo samochód stoji unieruchomiony dzięki kochanej pompie oleju. Mój silnik to BPW z 2005r. Czy wszystkie części mogę kupić nowe czy muszę szukać coś z używek ? Ostatnio robiłem dla znajomego spis części + przybliżone ceny części Pompa 038 115 105 D 753zł Smok 06B 115 251 51zł Śruba N 909 450 02 x2 6zł za 2szt Pierscien N 028 222 2 10zł Sruba N 907 040 07 x3 4zł za 3szt Podkladka N 012 234 5 x3 1zł za 3szt Łańcuch 038 115 230 95zł kółko na wał 06A 105 209 B 63zł napinacz 038 115 130 23zł uspokajacz oleju 038 103 623 88zł Zimer 038 103 085 E 82zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leonikers Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 H4mm3R dziękuje za spis powyżej pozdrawiam po telefonie do zaprzyjaźnionego serwisu, ceny na dzień 10.02.2011 jak widać jak sie dobrze zakombinuje można wszystko mieć za ok 1000zł a bez vatu to w ogóle bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Prosiłbym nie w tym wątku omawiac sprawy komercyjne, bo później ciezko dojśc do meritum osobom zainteresowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leonikers Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Skompletowane części dziś przyszły: Jak wszystko się powiedzie to opiszę szerzej, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_x 6 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 napisz czy wszystko pasowało.. Jak Ci się powiedzie to zamawiam i robimy u ojca wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar35 0 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Ja w piątek odebrałem swoją kabinę od P.Jarka z Sulejówka. Jedyna zauważalna różnica to taka , że jest trochę głośniejszy pow.2,5 k obr. Na budziku miałem 202 k.km i okazało się, że na razie można było jeszcze jeździć bo napęd nie wykazywał jeszcze śladów zużycia. Ps. Thx Jaro4444 za kontakt do P.Jarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek gdynia 0 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 co znaczy głośniejszy?? jaro4444 będzie w szoku...też mam ochotę przejść na napęd z 1.9 tdi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sm402 1 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 ...też mam ochotę przejść na napęd z 1.9 tdi.... To już Ci nie wystarczy regeneracja gniazda i roczna gwarancja za 7 setek ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_x 6 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 leonikers porób zdjęcia jak będziesz miał możliwość. Zdjęć nigdy za mało. No i czekam na info czy wszystko pasowało z listy części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar35 0 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Głośniejszy tzn. więcej decybeli :gwizdanie: I nie jest to tylko moje wrażenie , ale zauważyła to również moja żona , która jest pewna , że wymieniany był tylko rozrząd... Ale nie ma się czego obawiać , stwierdziłem że głośniejszy a to nie znaczy że głośny pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 jaro4444 będzie w szoku...też mam ochotę przejść na napęd z 1.9 tdi.... 1. Znów pajacujesz i trolujesz, a nawet nie doczytałeś i nie wiesz, że napęd oraz pompa pochodzą z 2.0 TDI BKD. 2. W szoku nie będzie bo od dawna pisałem, że w zakresie ok 1600-1800 jest inna częstotliwość drgań układu napędowego - zamiast powolnych "pływających" występują nieco wyższej częstotliwości - takie jak np. są normalne w 1,9 TDI AWX. Osobą nieprzyzwyczajonym może się wydawać, że jest głośniej. Po prostu jest inaczej. Na niskich obrotach i jałowych jest bez porównania ciszej. Motor charakteryzuje się wyższą dynamiką - łatwiej wchodzi na obroty. 3. Zamiast wątpiwej jakości regeneracji, w praktycznie tej samej cenie, masz zestaw fabrycznie nowych i oryginalnych części pochodzących z ASO... 4. Przy tej metodzie nigdy już nie wystąpi problem zabieraka, bo go poprostu nie ma... Więc Kolega niech dalej "promocyjnie" goli jeleni, a tu jest darmowy przepis na pozbycie się problemu nękającego genetycznie motory 2.0 TDI w A4, A6, Passatach, Superbach i Sharanach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl1 0 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Witam wszystkich. Od dłuższego czasu czytałem ten wątek i wreszcie zdecydowałem się na SWAP mojego BLB u pana Jarka w Sulejówku. Autko pracuje bez zarzutu. Jestem zadowolony i co najważniejsze spokojny. Gratulacje dla warsztatu i wielkie dzięki dla Jaro4444 za podpowiedzi i konsultacje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogis 0 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Czy powodzenie tej operacji jest 100% i czy podpinka pod komp jest nieunikniona??? oraz czy jeśli wezmę zestawik jaki gdzieś tam widzę na allegro (wał, pompa, łańcuch i napinacz) to czy np w silniku BMP będzie wszystko pasować??? Obecnie napierdziela mi wał lub panewki, rozbieram w środę (dziś piątek) więc po określeniu co naparza w silniku (bo nawet serwis nie dał jednoznacznej odpowiedzi) będziemy wymieniać konkretną rzecz, ale korzystając z rozbiórki silnika chciałbym wymienić w/w wał na ewentualnie proponowane rozwiązanie, bo dlaczego nie, skoro wał jest ten sam tylko różni się ta pompa, która jak widzę nie powinna mieć znaczenia w pracy silnika???. Pytanie czy ciśnienie oleju będzie ok??? Bardzo proszę o szybką odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Jak napiszesz jaki masz konkretnie motor i co planujesz to odpowiem. Bo to co do tej pory napisałeś to bełkot, a dane z profilu są o kant d... potłuc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_vw 0 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 może dożuce swoje 3 grosze Właśnie jestem w trakcie przerabiania następnego BLB tymrazem chyba pękł napinacz bo aż urwało łańcuszek Jeżeli ktoś już jeździł dłużej na świecącej kontrolce ( oba moje przypatki to właśnie po takich mordercach ) to przeważnie są jeszcze do wymiany panewki wałków rozrządu, lubi się zacierać turbina i zmniejsza się wydajność pompy tandemowej ( po trzech szybkich naciśnięciach twardnieje pedał hamulca ) ps: nawet w takich trudnych przypadkach nie zaciera przeważnie wału na panewkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się