Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie naleźć :mysli: wiesz jacy wszyscy są,dlatego potrzebny jest mi namiar na sprawdzonego który już to robił w pobliżu Krakowa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robiłem ale często bywam w KR u znajomych, którzy polecają serwisowanie Audi w Iwanowicach u Pana Stopińskiego http://www.specjalservice.pl/index.html.

Nie byłem u niego ale słyszałem dobre opinie. Masz niedaleko możesz podjechać i podpytać. Myślę, że powinien ogarnąć sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem dzisiaj "ładną" chwilę wolnego w pracy i przeczytałem calutki wątek po czym stwierdzam, że nie ma co się zastanawiać i przy zmianie rozrządu trzeba wypierdzielić ten cały beznadziejny układ i założyć pompę od AWX/AVF :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki mariuszsal-dzwoniłem dziś do Pana Stopińskiego, jestem umówiony na poniedziałek rano,wie o co chodzi i odrazu przez telefon powiedział co trzeba z tym badziewiem zrobić.Jak mi wyleczy to ustrojstwo :wallbash: to dam znać.Pozdro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, czy bedzie pasowac caly dol od ARL? Pisales ze wał korbowy z silnika BKD, BMM, BMN, BSY, BWC, AZV, ... Mam akurat w tej chwili spalonego ARLa wiec bylby swietny na dawce? Jutro zaczynam przekladke wiec bylbym wdzieczny za szybka odpowiedz. A tak na marginesie to czym sie rozni wlasciwie 1.9 od 2.0? W BKC na bluku jest 1.9/2.0. Czy to skokiem waly zwiekszyli pojemnosc????[br]Dopisany: 04 Maj 2011, 23:13_________________________________________________Widze ze zainteresowanie ogromne. :good:

Tak czy owak pomierzylem poogladalem i wyglada na to ze wal od ARL podejdzie do BLB. Skok wydaje sie taki sam wiec mam nadzieje ze zadziala. Nie rozumiem o co chodzi z innym osadzeniem uszczelniacza jako ze wszystke parametry (srednice )sa identyczne dla obydwu walow. Pompa Od Arl rowniez pasuje i nie widze dla czego nioe miala by zrobic roboty. Czyli generalnie komplet z ARL.

Fajnie jest uskuteczniac monologi :good:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszsal Już po wizycie u Pana Mirka http://www.specjalservice.pl/ Sprawdzony cały ten imbus i zębatka,tyle że u mnie było wszystko OK!!! więc nie było sensu tego przerabiać.Prawdopodobnie zostało to wymienione w Niemczech bo jak na mój przebieg(210000km)to nie było żadnych śladów tego typu jak wytarty imbus,zębatka itd...wymienił mi tylko olej. :)Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki - jestem na tym samym etapie. Ja przy przebiegu 215 tyś po lekturze forum skoczyłem aby wymienić ten imbus - stary był prawie jak nowy (teraz 235 tyś i jeszcze się nie wysrało).

Nie cieszyłem się długo bo zakrzyczano mnie tutaj, że imbus nie siada a gniazdo wałków :D i jedyną skuteczną formą jest albo podmiana silnika albo przeróbka na stary napęd.

Był też jeszcze kiedyś jakiś gościu z Trójmiasta co ponoć coś zmieniał w gniazdach wałków że były trwalsze (nie powiedział jak - bo objął to tajemnicą handlową :) ).

Więc tak jeżdżę myśląc co chwila o imbusie i jego gnieździe. Wczoraj byłem w KR i nawet przez chwilę myślałem o wypadzie do Iwanowic ale stracony czas na rondach i alejach w waszym mieście wybił mi to z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co myślę :mysli:...że może uda nam się przejeżdzić jeszcze trochę tymi autami,a potem zmienimy na coś innego (jak sie te imbusy nie wysrają) oczywiście na Audi żeby było znowu czymś się wku.....ć :wink4: Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co myślę :mysli:...że może uda nam się przejeżdzić jeszcze trochę tymi autami,a potem zmienimy na coś innego (jak sie te imbusy nie wysrają) oczywiście na Audi żeby było znowu czymś się wku.....ć :wink4: Pozdro...

To ja od takiego sknery jak Ty auta bym nie kupił :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był też jeszcze kiedyś jakiś gościu z Trójmiasta co ponoć coś zmieniał w gniazdach wałków że były trwalsze (nie powiedział jak - bo objął to tajemnicą handlową :) ).

jezeli to "Tomek nrtelefonu" to nie tak do konca utrzymal w tajemnicy... cos tam powiedzial, cos tam na forum slusarzy dopowiedzieli

http://www.cnc.info.pl/topics66/jak-to-zregenerowac-gniazdo-zabieraka-imbusika-w-walku-vt26884.htm

- ale to bardziej atrakcyjna opcja dla posiadaczy napedu zebatkowego ... przy lancuchowym i tak pozostaje problem tego napedu...

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega jaro4444 to dusza a nie człowiek! Naprawde wytłumaczył mi wszystko, potem jeszcze mojemu bratu. Pownno być więcej takich ludzi!

Od jutro się zabieramy za wywalanie zbędnego złomu z auta :) Wybrałem wersje bez zmiany wału. Zamówilem już potrzebne części a ASO jutro lub w poniedziałek będą ;)

Opisze co i jak po operacji, mam nadzieje że udanej :)

A i co z bratem zobaczyliśmy że pompa oleju z BKD jest taka sama jak z 1.6 105km!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja od takiego sknery jak Ty auta bym nie kupił :disgust

daj spokój.. chłopak z Krakowa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacja Zrobiona i przetestowana. Kompletny dol od ARL 1.9 przelozony do BLB

Wal i panewki oraz pompa oleju od ARL

Do tego Lancuszek napinacz i kolko do pompy jak dla BKD ( nowe VW/Audi)

przedni i tylni uszczelniacz nowe jak dla BLB.

Wskazowki/ opis jara bardzo pomocny - wlasciwie baza dla mojej modyfikacji.

Z dwiema jednak informacjami sie nie zgodze.

.

jest pewien problem - niezbędne jest specjalistyczne urządzenie do montażu tylnego uszczelnienia wraz z pierścieniem nadanika położenia wału korbowego oraz przednia blokada wału T10050 lub T10100 w zależności od zastosowanego kółka rozrządu,

Nie prawda!!!! wystarczy ustawic wal w pozycji lub na znaki z kola pasowego i wtedy otworem w pierscieniu na znak na obudowie uszczelniacza, znak i otwor w pierscieniu powinny sie pokryc z otworem na srube od dwumasu. - zrbione i dziala.

Przy silnikach BPW postępujemy identycznie z tym, że dawcą wału, pompy oleju może być np. AWX, AVF, ARL, ASZ, BLT, BUK, ...

Inne jest tylne uszczelnienie wału -

Nie rozumiem oco chodzi, usczelnienie jest inne bo awx.... nie mialy czujnika/pierscienia z tylu. Wal jest identyczny i pasuje do BLB - zalozone i dziala.

Tak czy owak zatarty na panewkach motor otrzymal wal i panewki od ARL i wszystko ok. Ladnie pracuje, nie ma tez zadnego efektu drgan czy wibracji.

OPERACJA TROCHE NIE PROFESJONARLNAChomikImage.aspx?k=1355198&t=634429087156943815&id=617881618&vid=617881618&loc=PL

ZLOM

http://s1666.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1344510&t=634422321280705457&id=617853439&vid=617853439&loc=PL

http://s1674.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1342853&t=634422322833903456&id=642657036&vid=649805824&loc=PL

http://s1729.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1338585&t=634422323130153153&id=642657964&vid=649810055&loc=PL

DAWCA

http://s1674.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1344975&t=634422323565401523&id=642658678&vid=649812853&loc=PL

POMPA ARL i WALKI Z POMPA BLB

http://s1666.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1348153&t=634422323990737457&id=617853440&vid=617853440&loc=PL

POROWNANIE WALU BLB I ARL

http://s1693.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1341304&t=634422324376632442&id=642656360&vid=649803180&loc=PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części już odebrałem panowie :) Jutro brat się zabiera za robotę! ;)[br]Dopisany: 23 Maj 2011, 18:38_________________________________________________Działamy :D A w zasadzie działa mój brat :P

Oto co się okazało po ściągnięciu obudowy.

scaled.php?tn=0&server=684&filename=84819253.jpg&xsize=640&ysize=640

scaled.php?tn=0&server=593&filename=61767220.jpg&xsize=640&ysize=640

Jak widać może zębatka nie jest jakoś bardzo zjechana, ale jest luz na łańcuszku. Tak jak widać na drugim zdjęciu a o ile się nie myle powinno ciasko siedzieć a nie że śrubokrętem bez żadnego problemu podważasz łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co się okazało po ściągnięciu obudowy.

scaled.php?tn=0&server=684&filename=84819253.jpg&xsize=640&ysize=640

scaled.php?tn=0&server=593&filename=61767220.jpg&xsize=640&ysize=640

Jak widać może zębatka nie jest jakoś bardzo zjechana, ale jest luz na łańcuszku. Tak jak widać na drugim zdjęciu a o ile się nie myle powinno ciasko siedzieć a nie że śrubokrętem bez żadnego problemu podważasz łańcuch.

Normalne zużycie materiału, jak nie przeskakuje to nie jest źle :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...