Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik BPW .Panowie, potrzebuje pilnie pomocy z kołem zębatym do pompy oleju 038115105D. Oryginalnie jest na nim zębatka z 31-ma zębami(06A115121), a wszędzie piszecie o 23 zębach.

>>> Jaki numer ma kolo z 23-ma zębami?<<< Na wal korbowy NOWE kolo jest z 19-ma zębami.

Dopisze jeszcze ze dzisiaj silnik rozebrali, i OCZYWIŚCIE osławiony imbusik(albo zabierak, bo pompka nie odkręcona jeszcze) sick3. [br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 18:06_________________________________________________Dzieki za zdjecie :hi:

[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 18:07_________________________________________________Kurcze, przewertowałem temat i znalazłem(chyba?)błąd:

Pompa (kompletna) powinna być z numerem 038115105C , a samo kolo ma numer 038115121A

Prosze mnie poprawic jak cos nie tego :kox:

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRIGA_ST ja przerobiłem swoje BPW według opisu JARO4444 w wersji 1 i jest ok.

Przy okazji chciałbym podziękować JARO4444 za fachową i bezinteresowną pomoc,wielkie słowa uznania przez wielkie P. IRKU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem części jak poniżej:

Mam bardzo pilną sprawę do Was koledzy... potrzebuję dokładne zestawienie części które muszę kupić do wykonania tego zabiegu opisanego w temacie, jako że nie jestem mechanikiem proszę o wyrozumiałość i o pomoc bo samochód stoji unieruchomiony dzięki kochanej pompie oleju. Mój silnik to BPW z 2005r. Czy wszystkie części mogę kupić nowe czy muszę szukać coś z używek ?

Ostatnio robiłem dla znajomego spis części + przybliżone ceny części wink4

Pompa 038 115 105 D 753zł

Smok 06B 115 251 51zł

Śruba N 909 450 02 x2 6zł za 2szt

Pierscien N 028 222 2 10zł

Sruba N 907 040 07 x3 4zł za 3szt

Podkladka N 012 234 5 x3 1zł za 3szt

Łańcuch 038 115 230 95zł

kółko na wał 06A 105 209 B 63zł

napinacz 038 115 130 23zł

uspokajacz oleju 038 103 623 88zł

Zimer 038 103 085 E 82zł

A tu nasz guru :notworthy: pisze tak:

Nie mieszaj tongue4

Więc jak montujesz na wale koło 06A105209B, to musisz mieć pompę z kołem na 23 zęby, a nie na 31 jak ma koło 06A115121. Przy kole 23 zęby pompa oleju ma znacznie wyższe obroty i wytwarza wyższe ciśnienie oleju przy niskich obrotach silnika.

PS. Nie dało by się tej wiedzy jakoś usystematyzować w postaci jakiejś Wiki?

[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 22:06_________________________________________________radek 77- ile już nalatałeś bez walków? jak wrażenia?

Pompa 038115105C ma kolo oryginalnie 23 zęby.[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 22:25_________________________________________________Łańcuch 038 115 230 vs Łańcuch 038 115 230 A Jest jakaś różnica? :mysli:

[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 22:30_________________________________________________Widze ze wszyscy na wakacje wyjechali :)[br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 12:40_________________________________________________Dzisiaj się przekonałem ze różnica jednak jest :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po swapie od wtorku,zrobiłem 350 kilometrów jak na razie ok silnik tak jakby chodził ciszej i się lepiej wkręcał na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powinien być prawidlowo przymocowany uspokajacz oleju(schwalsper)038 103 623 ?

Ma mocowanie tylko na jedna śrubę(wraz z pompa oleju),a po przekątnej zatrzask pasujący do otworu w bloku. Miska oleju (BPW) tez powinna go(uspokajacza)w jakiś sposób dociskać? :mysli:

______________________________________________________________________________________________________________________

Radek77 byleś przy montażu? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Robiony jest SWAP silnika BPW (imbus wytarty na koło!!!!). Pytanko: do tego zestawu :

"- kółko 06A105209B

- łańcuszek 038115230A

- napinacz 038115130

- uspokajacz oleju 038103623

- uszczelniacz przedni wału 038103085E

- smok 06B115251"

została założona pompa 038 115 105 D. I co: łańcuch jest za krótki (za duże kółko na pompie)!! Rozumiem, że ma być pompa 03G115105 do tego zestawu?

I jeszcze jedno: co można sensownego zrobić ze starymi wałkami i pompą z uszkodzonego BPW? ZŁOM?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 115 230 A taki powinien być łańcuch(NIE 038115230). A kolo powinno mieć 23(oryginalnie kolo Z23 jest z papa końcową litera"C") zęby żeby wszystko ładnie pasowało. Niby proste jak budowa cepa a sam się poplątałem :polew:

Myślę ze papa wewnętrznie nie różni się budowa, dlatego ma taki sam numer. Gdzieś wcześniej jest wklejka z ETKI z bodajze silnikiem BMM w A3-ojce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 115 230 A taki powinien być łańcuch(NIE 038115230)...

Problemem nie jest za krótki łańcuch, który ma właściwy nr 038115230A w zestawie, tylko prawdopodobnie nie ta pompa do tego zestawu (038 115 105 D - 31 zębów)?! Jak się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Reasumując - pompa powinna mieć 23 zęby i jej nr to 03G115105?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy oleju o wyższej wydajności (z silników 1,9 TDI 130-163 KM) oraz z 2.0 TDI 16V są takie same, różnią się tylko zamontowanym z przodu kołem zębatym. Najbezpieczniej jest kupować pompę 03G115105 z fabrycznie dopasowanym kołem zębatym na 23 zęby. Wówczas łańcuszek 038115230A ma odpowiednią długość i wszystko pasuje P&P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

03G115105=038 115 105 C

Kuźwa czytać ze zrozumieniem uczyli? :kwasny:

038115105C ma owszem kółko na 23 zęby i wygląda zewnętrznie bardzo podobnie do 03G115105 ale ma niższą wydajność!!!

Jeśli chodzi o wydajność to 038115105B/D = 03G115105, ale różnią się ilością zębów na kółku.

Do BMP wystarczy pompa 038115105C (bo po wywaleniu wałków jest identyczny z BMM), do 16V trzeba stosować 03G115105.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 16V trzeba stosować 03G115105.

grabalaba i ja majstrujemy przy BPW :confused4: [br]Dopisany: 23 Lipiec 2011, 23:58_________________________________________________ :mysli:Czyli 03G115105 do BPW tak jak do BLB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe?

Gra bo do 038115105B/D zalozyli kolo 038115121A Z=23 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe?

Kolega do tego zestawu

- kółko 06A105209B

- łańcuszek 038115230A

- napinacz 038115130

- uspokajacz oleju 038103623

- uszczelniacz przedni wału 038103085E

- smok 06B115251

założył pompę 038 115 105 D i pasuje? :shocked: Niemożliwe...[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 19:40_________________________________________________

hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe?

Gra bo ma kolo Z=23 :wink4:

A dlaczego u mnie nie zagrało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego u mnie nie zagrało?

U mnie tez nie zgrało, bo pompa 038 115 105 D ma Z=31 :confused4:

Trzeba założyć pompę taka jak jaro4444 podał(najprościej), albo do 038 115 105 D założyć zębatkę Z=23 :mysli:[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 20:27_________________________________________________

038115105C ma owszem kółko na 23 zęby i wygląda zewnętrznie bardzo podobnie do 03G115105 ale ma niższą wydajność!!!

To mnie najbardziej wk... zdenerwowało. :wallbash: Myślałem ze ta litera na końcu to chodzi TYLKO o zębatkę: D-Z=31 C-Z=23.

ale się okazało ze niestety nie :no:[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 20:35_________________________________________________No i po zabiegu. :chytry: Niestety, w D po znajomości, bez ... zapłaciłem 1200€rasow. ;(. Po drodze parę problemów podwójnie zapłacona pompa(150€) i łańcuszek(18€),zniszczona osłona z przednim uszczelniaczem (70€). ;( Mam remont w mieszkaniu i auto naturalnie zeszło na dalszy plan. Tutaj niestety płaczą ale płacą. :kox: za wymianę na nowe walki.(790€). Chłopaki nie zwyczajni wynalazki rzezać :decayed:.

A propos wynalazki: Od 2009 VW T5-tki są w dieslu tylko(?) 2.0TDi. Transportery nie maja wałków, a Multivany maja. Nasuwa się pytanie jak wygląda ten napęd w Transporterze? :mysli:

Zrobiłem dzisiaj w ramach testu 120km w różnym zakresie prędkości. Przy niskich obrotach(do ok.1700 obrotów) jest wyczuwalne "mrowienie".Porównywałem tez z AWX-em sąsiada: drżenie silnika. Przy podobnym przebiegu(190tys.AWX) mój wyraźnie spokojniejszy :rolleyes:

Serdeczne pozdrowienia dla pomysłodawców "zabiegu amputacji" wałków :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWAP zrobiony, wałki wywalone, założony łańcuch.

DEMONTAŻ:

- trudny dostęp do dwóch śrub od miski olejowej przy kole zamachowym - bez specjalnego imbusa bez szans;

- koło zębate na wale zeszło z oporami w kawałkach;

MONTAŻ:

- ori plastikowy napinacz z serwisu trzeba trochę podpiłować, bo po dokręceniu nie chodzi jak trzeba;

- ok.0,5 oleju więcej w silniku;

WRAŻENIA Z PIERWSZEJ JAZDY:

- praca silnika zarówno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach - bez zmian (niektórzy mówią o jakimś mrowieniu :polew:);

- moc - bez zmian;

- ogólne samopoczucie w aucie - :good: (w końcu bez stresu :naughty:)

Jak mnie teraz spytają, jaki mam silnik, to odpowiem dwulitrowy 1.9 :cool1:

Podziękowania dla radek77 i jego kuzyna za wsparcie oraz dla autora wątku i jego pomysłu :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- praca silnika zarówno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach - bez zmian (niektórzy mówią o jakimś mrowieniu :polew:);

-nie wydaje mi się, (może dla kogoś ,kto na codzień zagęszczarką pracuje wibracje są niewyczuwalne :polew:)

-wywalenie wałków wyrównoważających jest niestety krokiem wstecz :confused4:

-w obecnie produkowanych autach(z tego co czytałem)klasy około premium z czterotłokowymi(i nie tylko) silnikami są (prawie) zawsze montowane walki.

-w przypadku (pierwszych?) 2.0 tdi od VAG-a , zła konstrukcja oryginalnych i zaporowej cenie (wcale lepszych) zestawów naprawczych, "amputowanie" wałków wydaje się "jedynym słusznym" rozwiązaniem. Takie jest moje zdanie.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

Może mi ktoś podesłać skana z ETKI napędu pompy oleju T5-tki 2.0tdi z walkami i bez? Z góry dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-w obecnie produkowanych autach(z tego co czytałem)klasy około premium z czterotłokowymi(i nie tylko) silnikami są (prawie) zawsze montowane walki.

"Klasa premium" to pojęcie względne ale fakt, że Audi praktycznie wszędzie w 2.0 TDI montują wałki, za to w VW, Seacie i Skodzie niekoniecznie. Nadal stosują wadliwe rozwiązanie zabieraka, teraz trochę wydłużonego, ale nadal 6mm, siedzącego płytko w gnieździe w wałku. Za jakiś czas i te motory będą się przycierać i dalej będzie trwał proces ekstrakcji.... Chyba, że ktoś w VAG-a pierd.... się w czoło i przebudzi :wallbash:

Wystarczy zmienić zabierak z 6-kąta w płetwę wchodzącą w wałek i kończą się momentalnie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy, czy ktoś może ma namiary na warsztat lub łebskiego mechanika w okolicach Białegostoku, który podjąłby się operacji likwidacji wałków? Sam nie mam tyle wiedzy i umiejętności. Dzwoniłem w kilka miejsc i nikt nie chce tego zrobić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...