Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

w BLB wymienisz zabierak i wałek i do tego waznym wymienic jest napinacz łancucha pompy oleju i dalej smigasz

Wymiana podzespołów nie wpłynie na poprawę działania ślinika? Drgania, lepsza praca itp?

Czy wyminąć całą pompę na tę z kołami zębatymi ? Jaki to całkowity koszt?

http://allegro.pl/pompa-oleju-2-0-vw-passat-b6-audi-a4-03g115105a-i5013242118.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób mimo wszystko przerabia...

przerabiają jeśli moduł jest na łańcuchu: blb lub bpw
Ja mam BPW i nie mam na łańcuchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BPW to przełom listopada 2005r-stosowany był łańcuch jak i koła zębate-wszystko sprawdzisz po vinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BPW to przełom listopada 2005r-stosowany był łańcuch jak i koła zębate-wszystko sprawdzisz po vinie

Będę robił teraz kontrolę zabieraka i kupiłem zabierak w serwisie po vinie dali mi 100mm a czytałem że były stosowane po 2009 roku mam 280kkm i nigdy pompa nie była robiona. Jak to jest że piszą ze pompy siadają miedź 130-200kkm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy oleju raczej nie siadają.

Źle wywnioskowałeś z wpisów na forum.

Ludzie ogólnie piszą że pompy siadają a tak właściwie to siada ich napęd czyli tzw. magiczny imbus.


Zaznaczam że nie jest to forma reklamy.

Mam do zbycia po kosztach zestaw do swapa pompy oleju w BRD i innych:

- uspokajacz oleju

- pompa oleju od Mitsubishi (lepsza)

- łańcuch + prowadnice + napinacz

- imbus do zaślepienia kanału smarowania wałków wyrównoważających

- koło zębate - i tu ważne - dodaję je ale 2 zęby przy zdejmowaniu go z wału są delikatnie przekrzywione, można je bez problemu ustawić lub kupić nowe koło i po sprawie

Całość 500,00 zł - myślę że okazja dla kogoś kto decyduje się na swap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że imbus siada ale podobno jak ma 100mm a nie 77mm to problem jest mniejszy bo ten imbus wkładali dopiero w b8 po 2009 roku jak to jest z tym dłuższym imbusem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd imbusem zawsze będzie wadliwy czy będzie miał 77 czy 100 zawsze należy sprawdzić jego stan i stan gniazd pompy oraz wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Jestem w trakcie remontu pompy oleju silnik BPW ,naprawe wykonuje Tma serwis w Gdyni zleciłem im wymiane zabieraka i jego gniazdo , zestaw naprawczy czyli mała zębatka ,łańcuch, napinacz oraz zębatka na wale korbowym.Gość z serwisu twierdzi że rzekomo może być uszkodzona mała pompa od opiłków z uszkodzonego napinacza . Napinacz widziałem u mechanika nie jest wytarty ,jedyne co to ta łyżwa z tworzywa lekko otarta ale czy tworzywo może uszkodzić tą pompe?.Pompe naprawiam zapobiegawczo z powodu przebiegu 250tkm ,auto jezdziło nic nie obcierało ,nie stukało.Co o tym sądzicie napewno lepszych majstersztyków jak tutaj nigdzie nie znajde..Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w serwisie po numerze Win dali mi zapierak 100mm a okazało się że faktycznie jest 77mm a jak włożyłem nowy zabierak to luzu nie czuć ale zabierak jest wytarty tak po 0,5 mm. Moje pytanie ile kilometrów mogę zrobić na nowym zabieraku zanim zregeneruje pompę aktualny przebieg to 280kkm i to była pierwsza wymiana zabieraka? Zrobił bym teraz pompę ale auto mi potrzebne i chce to przełożyć na jakieś 20kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa pompy wyniosła by dzień góra dwa więcej a tak ją rozbierałeś. Lepiej było zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałeś - bo i po co odkręcić bodajże 4-6 śrub jak się ma miskę zdjętą.

Dobrze że wymieniłeś zabierak ale po co remontować pompę.

Masz w tym jakiś ukryty cel?

Jakie ciśnienie oleju jest na zimnym i gorącym?

To jest wykładnik tego czy należy remontować pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałeś - bo i po co odkręcić bodajże 4-6 śrub jak się ma miskę zdjętą.

Dobrze że wymieniłeś zabierak ale po co remontować pompę.

Masz w tym jakiś ukryty cel?

Jakie ciśnienie oleju jest na zimnym i gorącym?

To jest wykładnik tego czy należy remontować pompę.

Kolego stary zabierak ma delikatne ślady zużycia i nie wiem czy gniazdo walka się nie wyrabia? Po drugie mechanik miał delikatny problem wyjąć stary zabierak tak jak by się sklinowal , byłem przy tym i żeby nie otwór w zabieraku to nie wyjął by jego. Wkręcal wkręty i dopiero z całą siłą go wyjmował przez godzinę. Miał ktoś podobny problem? Powiem jeszcze że z włożeniem nowego nie było problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu możesz mieć mocno wyrobione gniazdo i zabierak się w nim prawie obrócił. Dlatego mógł się zaklinować. Jak gniazdo jest w miarę w porządku to nie ma opcji aby zabierak się zaklinował.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu możesz mieć mocno wyrobione gniazdo i zabierak się w nim prawie obrócił. Dlatego mógł się zaklinować. Jak gniazdo jest w miarę w porządku to nie ma opcji aby zabierak się zaklinował.

Racja-popieram.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie ile kilometrów mogę zrobić na nowym zabieraku zanim zregeneruje pompę

Moja odpowiedź dotyczyła powyższego cytatu.

W większości przypadków gniazdo w pompie nie ulega uszkodzeniu. Uszkadza się gniazdo w wałku.

Dlatego pytam o sens regeneracji pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem po swapie pompy na 1.9 , mam pytanie . Czy po likwidacji tych wałków auto bedzie głosniej chodzic , tak jakby silnik wpadał w rezonans i ten dzwiek przenosił sie na karoserie ? Tak własnie jest u mnie , i bardzo mnie to irytuje. Czy to normalne po tej przerobce ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby kolejny niezadowolony z wywalenia wałków i przejście na pompkę od 1.9 tdi?

Jeśli wymieniłbyś wał od 1.9 to oczywiście drgań i rezonansu nie będzie-ale to wiąże się z dużymi kosztami!!! Moduł olejowy był na kołach zębatych??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...