Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mój znajomy robił swap na pompę od 1,9. Mam porównanie jak było przed i po. Po wywaleniu wałków jak dla mnie jest faktycznie lipa. Ja właśnie przymierzam się do ogarnięcia tego tematu i napewno zostaję przy wałkach wyrównoważających. Futurum mam pod nosem i chyba u nich zregeneruje wałek, bo jak narazie nie słyszałem o reklamacjach na ich wałkki.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze innym to nie przeszkadza , ale mnie tak . Wyrazie głosniejszy jest odgłos silnika podczas jazdy :(


Panowie a gdzie polecacie zregenerowac wałek , tak zeby było wszystko profesjonalnie zrobione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ulepszyłeś konstrucję swojego silnika(wywaliłeś to co wyważa pracę wału).Sprzedaj ją, aby się nie denerwować i nie wywalać dalej pieniędzy...( temu, który wykastrował Ci "wałki")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po Swapie pompy na tą z 1.9 Tdi...
Silnik owszem troszke głośniej pracuje w wyższej partii obrotów,czasami bardziej sie telepie na jałowym biegu... Ale ogólnie jestem zadowolony :)

Mam do sprzedania cały moduł,sprawny na kołach zębatych gdyby ktoś chciał :)
Pompe zmieniałem Profilaktycznie,z tą oryginalną nie miałem problemów:) Imbusik był zmieniany póltora roku temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro przy okazji wymiany rozrządu postanowiłem ogarnąć też temat napędu pompy oleju. Dzwoniłem do gościa z Futurum i u nich zregeneruję swój wałek. Z rozmowy gość wydawał się konkretny. Zależało mi na tym, żeby mój wałek wrócił do mnie, bo jakby nie było to pracował z drugim wałkiem i tryby się do siebie ułożyły. Jak dostarczę wałek rano, to na drugi dzień będzie do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie jak było przed i po. Po wywaleniu wałków jak dla mnie jest faktycznie lipa.

Znajomy ma coś nie tegs z silnikiem. Po wywaleniu walków silnikiem nie telepie przy zapalaniu i gaszeniu, żwawiej się zbiera i chodzi generalnie ciszej (BPW). Jedyny minus to delikatne "mrowienie" przy wchodzeniu na wyższe obroty. Ale to tylko w porównaniu z NOWYM silnikiem z walkami. A tutaj niemal wszyscy mają 200+ nalatane.

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie jak było przed i po. Po wywaleniu wałków jak dla mnie jest faktycznie lipa.

Znajomy ma coś nie tegs z silnikiem. Po wywaleniu walków silnikiem nie telepie przy zapalaniu i gaszeniu, żwawiej się zbiera i chodzi generalnie ciszej (BPW). Jedyny minus to delikatne "mrowienie" przy wchodzeniu na wyższe obroty. Ale to tylko w porównaniu z NOWYM silnikiem z walkami. A tutaj niemal wszyscy mają 200+ nalatane.
Mi nie chodziło o telepanie przy gaszeniu czy zapaleniu silnika. Chodzi o te mrowienie i burczenie przy rozpędzaniu auta. U mnie decyzja zapadła i regeneruje wałek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konia z rzędem temu kto rozpozna po mrowieniu silnik z, i bez walków. Przyczyna "burczenia" na pewno nie jest brak walków. Nie może chodzić głośniej coś czego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konia z rzędem temu kto rozpozna po mrowieniu silnik z, i bez walków. Przyczyna "burczenia" na pewno nie jest brak walków. Nie może chodzić głośniej coś czego nie ma.

Dokładnie, głupoty tylko piszą na necie, a firma Futurum robi dla siebie reklamę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konia z rzędem temu kto rozpozna po mrowieniu silnik z, i bez walków. Przyczyna "burczenia" na pewno nie jest brak walków. Nie może chodzić głośniej coś czego nie ma.

Dokładnie, głupoty tylko piszą na necie, a firma Futurum robi dla siebie reklamę

Niech każdy robi co chce ze swoim autem. Mam porównanie jak było przed i po swapie u mojego znajomego i takie jest moje zdanie. Swoją drogą nie lubię "rezanych" aut. Skoro wyjechał z Ingolstadt z wałkami wyrównoważającymi to ma je mieć, bynajmiej do czasu kiedy ja posiadam to auto. Swap na nowych częsciach jest dużo droższy od regeneracji. Jestem właśnie po regeneracji wałka w firmie Futurum i z czystym sumieniem polecam regenerację u nich. I nie chodzi tu o reklamę ww. firmy, nie dołądzyłem do forum jak szczególnie jeden z was chwilę temu tylko kilka latek temu. Mam auto jakie mam i wybrałem właśnie takie rozwiązanie, bo uważam je za rozsądniejsze. Czasami jak czytam te głupoty co niektórzy wypisują to widzę u nich zazdrość bądź żal że wybrali inne rozwiązanie.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej w poniedziałek oddam b7 BPW na swapa wałków na 1.9 i pozwolę się odezwać

i mam nadzieje potwierdzić że wszystko jest ok

a też już nie mogę się doczekać spokoju psychicznego

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Pany, kupie caly kompletny modul po swapie na 1.9 tdi. najlepiej napedzany kolem zebatym...

wiecej na PW

Edytowane przez niestandardowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi znajomy załatwił Używke pompe z resztą gratów za 500zł + do tego robocizna...

Ale na allegro około 700zł jak mariuszk.pek Pisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: nie nakrecajcie sie prosze...

znalazlem tyko jeden :

http://allegro.pl/modul-walkow-wyrownowazajacych-2-0tdi-i5081773471.html

po swapie i tak ludziska nie maja co z nim zrobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej juz po wymianie na 1.9 i powiem szczeze ze po przejechaniu raptem ponad 100 km nie czuje roznicy zadnej i zadnych zmian wiec jak na razie jestem heppy . Ps wymiane to jak to koledzy pisali w ciagu dnia mozna ogarnac pozdrawiam i szczeze polecam

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej juz po wymianie na 1.9 i powiem szczeze ze po przejechaniu raptem ponad 100 km nie czuje roznicy zadnej i zadnych zmian wiec jak na razie jestem heppy . Ps wymiane to jak to koledzy pisali w ciagu dnia mozna ogarnac pozdrawiam i szczeze polecam

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

No bo żadnej zmiany nie będziesz czół oprócz komfortu psychicznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tu wprowadzać zamętu ani jakiejkolwiek formy reklamy.

Jest to tylko i wyłącznie wywód oparty na moich obserwacjach i dokonanych modernizacjach - naprawa wałków kontra swap na 1.9 (wykonałem po nascie sztu i jednych i drugich).

Po regeneracji napędu pompy (imbus większy, regeneracja gniazda itd) auto w 100% wraca do żywych, żadnych skutków i efektów ubocznych.

Po swapie na 1.9.

1. Paru klientów zauważyło lepszy rozruch silnika - mniejsze telepanie przy zapalaniu Rezonans charakterystyczne dla 2.0 - tu dajemy "+"

2. Szybsza reakcja silnika na wciśnięcie gazu - zrozumiałe parę kilo masy jako żyroskop odeszło - też "+"

3. Rezonans w okolicach 2300-2700 obr/min - no niestety wałki out = wał został = drgania - tu dajemy "-"

4. I w pierwszym i drugim wypadku bezawaryjność dużo, dużo lepsza niż oryginał VAG - tu remis.

Reasumując każdy wybiera to co dla niego jest istotne. Ja przed pracą informuję o tym jakie będą efekty po jednej i drugiej metodzie.

Jeden raz zdarzyło mi się cofać z swapa na oryginał z przerobionymi wałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 4. - bezawaryjność okaze sie za kilkanascie tys. km. bo niestety ale wal zostal ten odchudzony. Jezeli wymiana walu byla by przy swapie ja osobiscie dalbym remis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem od kilku dni po swapie pompy na 1.9 i jestem mega zadowolony nie odczuwam żadnych wibracji, silnik pracuje teraz cicho i aksamitnie...na mocy również zyskał bo teraz na 3 biegu trakcja się zapala bez najmniejszego wysiłku :D Swap robiłem przy 230 tyś i po obejrzeniu częsci byłem w szoku bo gniazdo i imbus były juz tak wyrobione że pochodziłyby jeszcze max 10/20 tyś .....

Szczerze polecam opcje przerobienia napędu pompy na 1.9 tdi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...