Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie brat kupil paska silnik bmp wszystko dziala jak nalezy naped na kolach zebatych ale wymienilismy ten zafajdany 6kant bo mial sciete krawedzie tak okolo 1mm na kazdej stronie ale w gniezdzie jest troche luzu

i teraz pytanie trzeba wyciagac wal do wymiany tego badziweia na standardowa pompe oleju? chy da sie to jakos podgrzac na silniku bez rozbierania calosci?

i czy nie jest sensownie dac ten jeden walek do regeneracji w wstawic mu duzo twardszy material i nowy 100mm 6kant bo montowany byl niestety 77mm

Opublikowano

Zamiennik zębatki :facepalm:. Oryginału nie kupisz . Jak pytam w AUDI to mówią że nie występuje w sprzedaży. Audi wycofało się z tego projektu. Gość to naprawia i pewnie wytwarza we własnym zakresie . Resztę części wykupił pewnie z magazynów i wciska ludziom bubel . Jakby ten patent z łańcuchem i wałkami był ok to nie byloby tutaj tego wątku i tylu zatartych silników,

Opublikowano

i co z tego ze zamiennik jesli koles produkuje to z materialow lepszych niz oryginalne nie musi byc to wcale zle

przyklad

dalem do przeszlifowania wal porsche 3,4 boxter s bo wywalilo korobowod do tego zostaly dorobione panewki na rozmiar po szlifowaniu - bo porsche nie sprzedaje takich tylko nowy wal i nowe panewki koszt w porsche 1200€ wal do tego 150€ panewki plus sruby itp bylo ponad 2000€

szlifowanie walu z wywazeniem 100zl dorobienie 2 kompletow panewek na ten korbowod 200zl plus sruby itp wyszlo cos kolo 350€ jest mala roznica???

i auto zapiernicza jak nowe napewno nie jezdzi nim emeryt

wiec nie pisz bzdur jesli proces technologiczny zostal nalezycie wykonany ta dorobiona zebatka niczym nie ustepuje oryginalowi ze znaczkiem audi zreszta audi pokazalo jakie gowno mozna zrobic i sprzedac wiec tutaj nie dyskutuje nawet ....

Opublikowano
Zamiennik zębatki :facepalm:. Oryginału nie kupisz . Jak pytam w AUDI to mówią że nie występuje w sprzedaży. Audi wycofało się z tego projektu. Gość to naprawia i pewnie wytwarza we własnym zakresie . Resztę części wykupił pewnie z magazynów i wciska ludziom bubel . Jakby ten patent z łańcuchem i wałkami był ok to nie byloby tutaj tego wątku i tylu zatartych silników,

Oj ALBINEK słabych informatorów masz w tym "swoim Audi". Jeśli chcesz, to dam Ci 3 lata gwarancji na te części(np:zębatkę na wał)pod warunkiem, że będzie robione to u nas....Pozdrowienia dla UK...

Opublikowano

Jest to jakaś opcja nie powiem że nie , wybór należy do każdego z osobna. Trzy lata gwarancji brzmi nie źle , ale czy bez limitu kilometrów ?. Tak czy siak temat dotyczy swapu pompy olejowej . Nie róbmy OT.

Opublikowano

Oczywiście, że bez limitu kilometrów-dostajesz 3 lata gwarancji na papierze i jeździj ile chcesz...

Opublikowano

Witam, szykuję się pomału do swapa i mam pytanko, czy oprócz klucza do rolki napinającej pasek rozrządu potrzebny jest jeszcze jakiś klucz inny od typowych np. nasadka trox ?

Opublikowano

siema , temat przeczytalem i postanowilem zrobic taka konwersie w swojej audi , ogolnie auto kupilem juz uszkodzone , lancuch napedu sie zerwal i zrobil dziure , zablokowujac silnik przy okazji, czesci kupilem wszystkie nowe od dealera 250 funtow okolo z vat, ,mialem duzy problem z zdjeciem zembatki tej na wale ale jakos sie udalo. obecnie jestem w pol drogi zeby to skonczyc, jak skoncze to napisze jak to wyglada;]

DSC00728.jpg

DSC00729.jpg

DSC00779.jpg

DSC00787.jpg

DSC00793.jpg

DSC00794.jpg

Opublikowano

wrócę do swojego pytania. ze zdjęć kolegi karol_moto widze ze jest potrzebna nasadka 12 kątna do odkrecenia koła zebatego na wale. jaki tam jest rozmiar, 19 ?

Opublikowano

Będziesz potrzebował dużo więcej kluczy niż 19 mm do wału. Ciężko jest z pamięci podać wszystkie potrzebne klucze .

Opublikowano

Nie no wiem, że więcej kluczy, tylko mi chodzi o te mniej typowe.

Chce zacząć robić teraz w długi weekend i nie chciałbym być zaskoczony, że czegoś mi braknie.

Generalnie mam nasadki, klucze płasko oczkowe, imbusy, torxy, klucz do napinacza paska rozrządu, no i tą 19 12-kątną.

Opublikowano

potrzebujesz poza standardowymi kluczami i torxami , 12 kontne bity ( triple square, spline) , nie wiem jak to opisac takie podobne do torxow, zeby odkrecic walki balansujace, imbus 5 z kolistym zakonczeniem ,dosc dlugi, ktory pozwoli ci odkrecic mise a dokladnie chodzi mi o 2 sruby najbardziej zblizone do skrzyni biegow . BTW, musisz zdawac sobie sprawe ze kolo rozrzadu na wale jest dosc mocno przykrecone, ja uzywam impact guna( klucz udarowy czy jakos tak to sie nazywa) wiec bez problemu , w twoim wypadku musisz zablokowac kolo zamachowe w jakis sposob ,

Opublikowano

Dodatkowo potrzebny będzie ściągacz do zębatki rozrządu na wale .

Opublikowano

To w takim układzie musze jutro dokupic te 12kątne bity. Sciagacz mam, klucz udarowy tez, co prada aku ale moze da rade. Dziękuję za info. Postaram się zrobic fotki, to po zabiegu wrzucę na forum.

---------- Post dopisany 05-05-2013 at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany 01-05-2013 at 20:11 ----------

Witam, no i po zabiegu. Trochę się narobiłem powiem szczerze. Najwięcej problemów miałem ze rzuceniem miski, trzeba było podlewarować maksymalnie silnik. Nie dojrzałem dwóch śrub głęboko osadzonych w wycięciach przy skrzyni, no i trochę zgupiałem, bo micha niby luźna ale nie chce zejść. Więc nie zastanawiając się dłużej telefon do jaro4444 no i wszystko jasne. Wielkie dzięki za pomoc. Po rozebraniu napinacz wyglądał tak

lyzwa.jpg

Stan zębatek był jeszcze dobry. Imbus już niestety miał spory luz. Tak to wygląda po złożeniu.

pompa.jpg

Nowe kółko podgrzałem palnikiem i weszło bez wbijania. Stare ponacinałem flexem, dobry ściągacz i po bólu. Jeszcze tylko szlif miski i skrócenie smoka i można składać.

miska.jpg

Odczucia po swapie, na jałowym kultura pracy o niebo wyższa, przy wyższych obrotach silnik chodzi jakby bardziej twardo, ale mi to nie przeszkadza, ważne że będe jeździł teraz bez obawy że smarowanie padnie.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowy. Widzę że koledzy są w temacie... Ja mam taki problem że dosyć tanio kupiłem audi a4 b7 2.0 tdi 140km kod silnika to blb, tylko że w tym samochodzie pompa oleju z wałkami już się skończyła i niestety silnik się skończył:( najgorsze że nie ma wału korbowego bo może udoło by mi sie to naprawić :( już wiem jak przerobić nowy silnik na pompę napędzaną łańcuchem bo przerabiałem to w pasacie b6 i to chodzi jak zegarek. I mam pytanie czy jak założę duł silnika (blok) na bkd czy będzie pasował do mojego audi? pomoże mi ktoś???

Opublikowano

u mojego brata poszlismy na latwizne z powodu tego ze naped jest na kolach zebatych nie chcialo nam sie calego systemu przerabiac

naprawa walka jest dziecinnie prosta kosztuje max. 100zl robocizna z materialem

potrzeba nasadke imbus 6mm dluga

i niestety potrzebna rowiez jest tokarka aby w walku roztoczyc otwor i obtoczyc nasadke

nasadka powinna byc z dobrej stali narzedziowej mozna ja dodatkowo utwardzic przez hartowanie olejowe

wytaczamy oba elementy na polaczenie pasowne/wciskowe czyli nasadka ma miec wieksza srednice jak otwor schladzamy nasadke wciskamy ja do walka dla bezpieczenstwa z czola obspawalismy delikatnie nasadke i przetoczylismy raz jeszcze aby czolo bylo gladkie

gwarancja wieczysta bo i walek jest twardy luz tak minimalny ze wczesniej to auto sie skonczy niz ten system padnie

byl walek 77mm a teraz jest 100mm utwardzany na 200HV to powinno styknac

Opublikowano

Witam Was.

Bardzo fajny temacik, może kiedyś się przymierzę do czegoś takiego.

Zastanawia mnie ile pośmigam na zregenerowanym zbieraku i wałkach? Czy ktoś może robił taką regenerację i miał z nią problemy. U mnie była robiona regeneracją za poprzedniego właściciela na przebiegu około 140k km teraz mam około 158. Mam nadzieję że jeszcze polatam. Ale jeżeli nie to czy przeróbka w silniku BRD jest możliwa?

Opublikowano
Witam Was.

Bardzo fajny temacik, może kiedyś się przymierzę do czegoś takiego.

Zastanawia mnie ile pośmigam na zregenerowanym zbieraku i wałkach? Czy ktoś może robił taką regenerację i miał z nią problemy. U mnie była robiona regeneracją za poprzedniego właściciela na przebiegu około 140k km teraz mam około 158. Mam nadzieję że jeszcze polatam. Ale jeżeli nie to czy przeróbka w silniku BRD jest możliwa?

jasne że możliwa, ja zrobiłem całkowity swap tak jak kolega to opisal, ale skoro miałeś wymieniany zabierak a przebieg jest autentyk to ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał

Opublikowano

siema jestem 2 tygodnie po skonczeniu swapa tej pompy , jestem bardzo zadowolony , pamietajcie zeby miec sruby do mocowania pompy sztuk trzy ;] ,aha w moim przypadku nie musialem szlifowac misy tylko lekko skrocic smok , jakis 3 mm (pod kontem) ciecie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...