Brysio Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 panowie brat kupil paska silnik bmp wszystko dziala jak nalezy naped na kolach zebatych ale wymienilismy ten zafajdany 6kant bo mial sciete krawedzie tak okolo 1mm na kazdej stronie ale w gniezdzie jest troche luzu i teraz pytanie trzeba wyciagac wal do wymiany tego badziweia na standardowa pompe oleju? chy da sie to jakos podgrzac na silniku bez rozbierania calosci? i czy nie jest sensownie dac ten jeden walek do regeneracji w wstawic mu duzo twardszy material i nowy 100mm 6kant bo montowany byl niestety 77mm
ALBINEK Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Zamiennik zębatki . Oryginału nie kupisz . Jak pytam w AUDI to mówią że nie występuje w sprzedaży. Audi wycofało się z tego projektu. Gość to naprawia i pewnie wytwarza we własnym zakresie . Resztę części wykupił pewnie z magazynów i wciska ludziom bubel . Jakby ten patent z łańcuchem i wałkami był ok to nie byloby tutaj tego wątku i tylu zatartych silników,
Brysio Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 i co z tego ze zamiennik jesli koles produkuje to z materialow lepszych niz oryginalne nie musi byc to wcale zle przyklad dalem do przeszlifowania wal porsche 3,4 boxter s bo wywalilo korobowod do tego zostaly dorobione panewki na rozmiar po szlifowaniu - bo porsche nie sprzedaje takich tylko nowy wal i nowe panewki koszt w porsche 1200€ wal do tego 150€ panewki plus sruby itp bylo ponad 2000€ szlifowanie walu z wywazeniem 100zl dorobienie 2 kompletow panewek na ten korbowod 200zl plus sruby itp wyszlo cos kolo 350€ jest mala roznica??? i auto zapiernicza jak nowe napewno nie jezdzi nim emeryt wiec nie pisz bzdur jesli proces technologiczny zostal nalezycie wykonany ta dorobiona zebatka niczym nie ustepuje oryginalowi ze znaczkiem audi zreszta audi pokazalo jakie gowno mozna zrobic i sprzedac wiec tutaj nie dyskutuje nawet ....
FUTURUM Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Zamiennik zębatki . Oryginału nie kupisz . Jak pytam w AUDI to mówią że nie występuje w sprzedaży. Audi wycofało się z tego projektu. Gość to naprawia i pewnie wytwarza we własnym zakresie . Resztę części wykupił pewnie z magazynów i wciska ludziom bubel . Jakby ten patent z łańcuchem i wałkami był ok to nie byloby tutaj tego wątku i tylu zatartych silników, Oj ALBINEK słabych informatorów masz w tym "swoim Audi". Jeśli chcesz, to dam Ci 3 lata gwarancji na te części(np:zębatkę na wał)pod warunkiem, że będzie robione to u nas....Pozdrowienia dla UK...
ALBINEK Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Jest to jakaś opcja nie powiem że nie , wybór należy do każdego z osobna. Trzy lata gwarancji brzmi nie źle , ale czy bez limitu kilometrów ?. Tak czy siak temat dotyczy swapu pompy olejowej . Nie róbmy OT.
FUTURUM Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Oczywiście, że bez limitu kilometrów-dostajesz 3 lata gwarancji na papierze i jeździj ile chcesz...
macisz12 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Witam, szykuję się pomału do swapa i mam pytanko, czy oprócz klucza do rolki napinającej pasek rozrządu potrzebny jest jeszcze jakiś klucz inny od typowych np. nasadka trox ?
karol_moto Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 siema , temat przeczytalem i postanowilem zrobic taka konwersie w swojej audi , ogolnie auto kupilem juz uszkodzone , lancuch napedu sie zerwal i zrobil dziure , zablokowujac silnik przy okazji, czesci kupilem wszystkie nowe od dealera 250 funtow okolo z vat, ,mialem duzy problem z zdjeciem zembatki tej na wale ale jakos sie udalo. obecnie jestem w pol drogi zeby to skonczyc, jak skoncze to napisze jak to wyglada;]
macisz12 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 wrócę do swojego pytania. ze zdjęć kolegi karol_moto widze ze jest potrzebna nasadka 12 kątna do odkrecenia koła zebatego na wale. jaki tam jest rozmiar, 19 ?
ALBINEK Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Będziesz potrzebował dużo więcej kluczy niż 19 mm do wału. Ciężko jest z pamięci podać wszystkie potrzebne klucze .
macisz12 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Nie no wiem, że więcej kluczy, tylko mi chodzi o te mniej typowe. Chce zacząć robić teraz w długi weekend i nie chciałbym być zaskoczony, że czegoś mi braknie. Generalnie mam nasadki, klucze płasko oczkowe, imbusy, torxy, klucz do napinacza paska rozrządu, no i tą 19 12-kątną.
karol_moto Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 potrzebujesz poza standardowymi kluczami i torxami , 12 kontne bity ( triple square, spline) , nie wiem jak to opisac takie podobne do torxow, zeby odkrecic walki balansujace, imbus 5 z kolistym zakonczeniem ,dosc dlugi, ktory pozwoli ci odkrecic mise a dokladnie chodzi mi o 2 sruby najbardziej zblizone do skrzyni biegow . BTW, musisz zdawac sobie sprawe ze kolo rozrzadu na wale jest dosc mocno przykrecone, ja uzywam impact guna( klucz udarowy czy jakos tak to sie nazywa) wiec bez problemu , w twoim wypadku musisz zablokowac kolo zamachowe w jakis sposob ,
ALBINEK Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Dodatkowo potrzebny będzie ściągacz do zębatki rozrządu na wale .
macisz12 Opublikowano 5 Maja 2013 Opublikowano 5 Maja 2013 To w takim układzie musze jutro dokupic te 12kątne bity. Sciagacz mam, klucz udarowy tez, co prada aku ale moze da rade. Dziękuję za info. Postaram się zrobic fotki, to po zabiegu wrzucę na forum. ---------- Post dopisany 05-05-2013 at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany 01-05-2013 at 20:11 ---------- Witam, no i po zabiegu. Trochę się narobiłem powiem szczerze. Najwięcej problemów miałem ze rzuceniem miski, trzeba było podlewarować maksymalnie silnik. Nie dojrzałem dwóch śrub głęboko osadzonych w wycięciach przy skrzyni, no i trochę zgupiałem, bo micha niby luźna ale nie chce zejść. Więc nie zastanawiając się dłużej telefon do jaro4444 no i wszystko jasne. Wielkie dzięki za pomoc. Po rozebraniu napinacz wyglądał tak Stan zębatek był jeszcze dobry. Imbus już niestety miał spory luz. Tak to wygląda po złożeniu. Nowe kółko podgrzałem palnikiem i weszło bez wbijania. Stare ponacinałem flexem, dobry ściągacz i po bólu. Jeszcze tylko szlif miski i skrócenie smoka i można składać. Odczucia po swapie, na jałowym kultura pracy o niebo wyższa, przy wyższych obrotach silnik chodzi jakby bardziej twardo, ale mi to nie przeszkadza, ważne że będe jeździł teraz bez obawy że smarowanie padnie. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
szczypiorek26 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Witam wszystkich jestem nowy. Widzę że koledzy są w temacie... Ja mam taki problem że dosyć tanio kupiłem audi a4 b7 2.0 tdi 140km kod silnika to blb, tylko że w tym samochodzie pompa oleju z wałkami już się skończyła i niestety silnik się skończył najgorsze że nie ma wału korbowego bo może udoło by mi sie to naprawić już wiem jak przerobić nowy silnik na pompę napędzaną łańcuchem bo przerabiałem to w pasacie b6 i to chodzi jak zegarek. I mam pytanie czy jak założę duł silnika (blok) na bkd czy będzie pasował do mojego audi? pomoże mi ktoś???
Brysio Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 u mojego brata poszlismy na latwizne z powodu tego ze naped jest na kolach zebatych nie chcialo nam sie calego systemu przerabiac naprawa walka jest dziecinnie prosta kosztuje max. 100zl robocizna z materialem potrzeba nasadke imbus 6mm dluga i niestety potrzebna rowiez jest tokarka aby w walku roztoczyc otwor i obtoczyc nasadke nasadka powinna byc z dobrej stali narzedziowej mozna ja dodatkowo utwardzic przez hartowanie olejowe wytaczamy oba elementy na polaczenie pasowne/wciskowe czyli nasadka ma miec wieksza srednice jak otwor schladzamy nasadke wciskamy ja do walka dla bezpieczenstwa z czola obspawalismy delikatnie nasadke i przetoczylismy raz jeszcze aby czolo bylo gladkie gwarancja wieczysta bo i walek jest twardy luz tak minimalny ze wczesniej to auto sie skonczy niz ten system padnie byl walek 77mm a teraz jest 100mm utwardzany na 200HV to powinno styknac
Rzuq Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Witam Was. Bardzo fajny temacik, może kiedyś się przymierzę do czegoś takiego. Zastanawia mnie ile pośmigam na zregenerowanym zbieraku i wałkach? Czy ktoś może robił taką regenerację i miał z nią problemy. U mnie była robiona regeneracją za poprzedniego właściciela na przebiegu około 140k km teraz mam około 158. Mam nadzieję że jeszcze polatam. Ale jeżeli nie to czy przeróbka w silniku BRD jest możliwa?
michier Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Witam Was.Bardzo fajny temacik, może kiedyś się przymierzę do czegoś takiego. Zastanawia mnie ile pośmigam na zregenerowanym zbieraku i wałkach? Czy ktoś może robił taką regenerację i miał z nią problemy. U mnie była robiona regeneracją za poprzedniego właściciela na przebiegu około 140k km teraz mam około 158. Mam nadzieję że jeszcze polatam. Ale jeżeli nie to czy przeróbka w silniku BRD jest możliwa? jasne że możliwa, ja zrobiłem całkowity swap tak jak kolega to opisal, ale skoro miałeś wymieniany zabierak a przebieg jest autentyk to ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał
MAJKI Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Fajne aukcje sie pojawiają dla tych którym nie chce sie kompletować samemu części POMPA OLEJU ŁAŃCUCH KOŁO NAPINACZ VW 2.0 TDI BKP (3179687935) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
karol_moto Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 siema jestem 2 tygodnie po skonczeniu swapa tej pompy , jestem bardzo zadowolony , pamietajcie zeby miec sruby do mocowania pompy sztuk trzy ;] ,aha w moim przypadku nie musialem szlifowac misy tylko lekko skrocic smok , jakis 3 mm (pod kontem) ciecie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się