Slawek Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Coś mi się wydaje, że przyda się wymienić go na nowszy... 1-literowe to pierwsze wersje softu. Pewnie w kolejnych dodano po prostu nowe funkcjonalności. hmm tylko jakie litery można dobrać zamiast takiego J ?
Bart-S Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 Pin 11 przeniesiony do 13 we włączniku? Czy MCE zgłasza jakieś błędy? Bo to akurat MCE a nie MK steruje podświetleniem. Ewentualnie sprawdź też błędy w liczniku. Możesz też na próbę odpiąć licznik Sprawdź też przełącznik CLH, odepnij go na próbę. Jeśli masz avanta to sprawdź również lampkę w bagażniku... Wiem że to brzmi durnie ale jest podłączone do tego obwodu. W CLH podświetla Ci się wybrana przełącznikiem cyferka czy tylko samo pokrętło? W przełączniku CLH podświetla się tylko cyferka, ale najbardziej dałeś mi do myślenia z tą lampką w bagażniku i to może być trop - przypomniałem sobie, że nie tak dawno przestawiłem ją w pozycję WŁ bo wcześniej wyłączałem ze względu na to, że często córa się rozbudzała w foteliku kiedy lampka świeciła jej po oczach. Tak ale zasilanie do żarówek nie ma nic wspólnego z iluminacją (no chyba, że zwierają się akurat te dwa kabelki - iliminacja i zasilanie żarówek). Wywal tylną lampkę całkowicie odłaczając ją z wtyczki i zobacz co się będzie działo. ---------- Post dopisany at 23:46 ---------- Poprzedni post napisany at 23:43 ---------- Coś mi się wydaje, że przyda się wymienić go na nowszy... 1-literowe to pierwsze wersje softu. Pewnie w kolejnych dodano po prostu nowe funkcjonalności. hmm tylko jakie litery można dobrać zamiast takiego J ? Masz listę w pierwszym wątku - aby wszystko zgadzało się z Twoim transponderem wybierasz coś z zakresu od AA do AQ. Najlepiej od razu full opcję czyli AJ z alarmem albo AG bez alarmu...
Slawek Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 aa czyli na tym to polega, myślałem że jeszcze coś innego trzeba uwzględnić przy wyborze (nie mówię tu o opcjach 2, 4 szyby). dzięki
Bart-S Opublikowano 18 Września 2012 Autor Opublikowano 18 Września 2012 aa czyli na tym to polega, myślałem że jeszcze coś innego trzeba uwzględnić przy wyborze (nie mówię tu o opcjach 2, 4 szyby). dzięki Te dwa, które podałem obsługują zarówno 4 szyby jak i 2. Jak nie będzie w/w modułów na allegro lub cena będzie nieatrakcyjna, to możesz przyjrzeć się liście dokładnie i poszukać modułu który obsługuje to co masz w aucie (czyli albo AF dla 4x ele albo AM pod korby - każdy z nich obsługuje pakiet oświetleniowy). Wersji pasujących do Twojego auta jest więcej - tylko wczytaj się w listę...
Slawek Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 ok. ok. temat mam całkowicie rozjaśniony, wcześniej myślałem że jest ściśle określona specyfikacja np. tylko dwa odpowiedniki -takie które mogą pasować do poprzedniego nr-u modułu. Jednak źle to rozumiałem, mimo że kiedyś coś tam czytałem. Lecz pewnie jeśli nadejdzie czas zmiany to pewnie w przyszłości, lub po prostu co jakiś czas będę szukał np. AJ lub inny i jak się trafi to będzie
turzol Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Tak ale zasilanie do żarówek nie ma nic wspólnego z iluminacją (no chyba, że zwierają się akurat te dwa kabelki - iliminacja i zasilanie żarówek). Wywal tylną lampkę całkowicie odłaczając ją z wtyczki i zobacz co się będzie działo. Znalazłem przyczynę ciągłej iluminacji ... Zacząłem dzisiaj wszystko sprawdzać po kolei odpinając przełączniki, lampkę, panel menu do webasto itp. Pod kątem błędów na VAG w module MCE i licznikach - czysto w sterownikach. Piny w przełaczniku świateł u mnie: PIN 11 zajęty, PIN 13 wolny , oprócz tego jest mostek między PIN 7 a PIN 16 Przyczyna leżała po stronie wtyczki zasilającej gniazdo zapalniczki w tunelu. Po jej wypięciu zgaslo podswietlenie . zmieniałem ostatnio ten cały panel z gniazdem zapalniczki. Stary panel sprzedałem, a kupiłem sobie nowy w ASO i różni się od starego tylko jedną literką na końcu. Musze popatrzeć w ETCE czy czasem nie wziąłem zapalniczki z A4 B7 bo chyba jest inna pinologia wtyczki zapalniczki między B6 a B7
Bart-S Opublikowano 19 Września 2012 Autor Opublikowano 19 Września 2012 Tak ale zasilanie do żarówek nie ma nic wspólnego z iluminacją (no chyba, że zwierają się akurat te dwa kabelki - iliminacja i zasilanie żarówek). Wywal tylną lampkę całkowicie odłaczając ją z wtyczki i zobacz co się będzie działo. Znalazłem przyczynę ciągłej iluminacji ... Zacząłem dzisiaj wszystko sprawdzać po kolei odpinając przełączniki, lampkę, panel menu do webasto itp. Pod kątem błędów na VAG w module MCE i licznikach - czysto w sterownikach. Piny w przełaczniku świateł u mnie: PIN 11 zajęty, PIN 13 wolny , oprócz tego jest mostek między PIN 7 a PIN 16 Przyczyna leżała po stronie wtyczki zasilającej gniazdo zapalniczki w tunelu. Po jej wypięciu zgaslo podswietlenie . zmieniałem ostatnio ten cały panel z gniazdem zapalniczki. Stary panel sprzedałem, a kupiłem sobie nowy w ASO i różni się od starego tylko jedną literką na końcu. Musze popatrzeć w ETCE czy czasem nie wziąłem zapalniczki z A4 B7 bo chyba jest inna pinologia wtyczki zapalniczki między B6 a B7 Albo podłączyłeś ją odwrotnie - masz 3 kable: - zasilanie podświetlenia - masa (wspólna dla zapalniczki i jej podświetlenia) - zasilanie zapalniczki Gdyby udało Ci się odwrotnie wpiąć konektor - masz stałe zasilanie z aku na obwodzie iluminacji. Jeśli konektor nie pozwala wpiąć się odwrotnie - przełóż ze sobą 1 i 3 pin w kostce zapalniczki (to wystarczy aby rozwiązać problem). Potwierdź mi jeszcze kolory przewodów i nr pinu: 1 - iluminacja (niebiesko/czerwony) 2 - masa (brązowy) 3 - stały + (czerwony)
turzol Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Bartek tak wyglada to u mnie Nie sa opisane piny na samej wtyczce Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
bobikos Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Skoro zmieniłeś z B na D to sprawdź czy na pozycji świateł mijania zapalają Ci się halogeny i drogowe. Jeśli nie to powinieneś właśnie przełożyć pin 11 do 13. Poza tym przy aktualnej konfiguracji po przekręceniu na mijania światła zapewne zapalają się z małą zwłoką. Połączenie pinu 7 z 16 jest dobre. Zapalniczka działała Ci normalnie, miałeś coś do nie wsadzone? (teoretycznie tę dyskusję trzeba by przenieść do osobnego wątku, nie ma nic wspólnego z MK)
turzol Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Skoro zmieniłeś z B na D to sprawdź czy na pozycji świateł mijania zapalają Ci się halogeny i drogowe. Jeśli nie to powinieneś właśnie przełożyć pin 11 do 13. Poza tym przy aktualnej konfiguracji po przekręceniu na mijania światła zapewne zapalają się z małą zwłoką. Połączenie pinu 7 z 16 jest dobre.Zapalniczka działała Ci normalnie, miałeś coś do nie wsadzone? (teoretycznie tę dyskusję trzeba by przenieść do osobnego wątku, nie ma nic wspólnego z MK) Przełącznik świateł zmieniłem z B na B także tutaj nie ma co rozwijać tematu. Stara zapalniczka działała normalnie i o ile pamiętam to była nawet podświetlona, nowa ani nie świeci ani nie grzeje
Bart-S Opublikowano 19 Września 2012 Autor Opublikowano 19 Września 2012 Wygląda to tak jakby w nowej zapalniczce coś było nie tak.
bobikos Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Przełącznik świateł zmieniłem z B na B także tutaj nie ma co rozwijać tematu. Stara zapalniczka działała normalnie i o ile pamiętam to była nawet podświetlona, nowa ani nie świeci ani nie grzeje Sorki, coś źle przeczytałem. Jeśli ani nie grzeje, ani nie świeci, to tak jak sugeruje Bart, wygląda na to że masz pozamieniane piny. Weź miernik w rękę i sprawdź jak idą kable z kostki. Na brązowym jest -, na czerwono-niebieskim +, szaro-niebieski to podświetlenie.
miki Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Niedawno kupiłem b6 ze elektrycznie składanymi lusterkami i pamięcią foteli, tyle że te funkcje nie działają. Właściciel mówił że moduł się przepalił i zamiast 10 pinowego wstawił 8 pinowy. I tu pojawia się głupie pytanie - co będzie mi potrzebne??
Gość cwiara Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Pewnie chodzi o silnik szyb z modulem pod elektrycznie skladane lusterka Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
miki Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 sorry za gafę ale akurat w tym temacie jestem zielony
Bart-S Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 Niedawno kupiłem b6 ze elektrycznie składanymi lusterkami i pamięcią foteli, tyle że te funkcje nie działają. Właściciel mówił że moduł się przepalił i zamiast 10 pinowego wstawił 8 pinowy. I tu pojawia się głupie pytanie - co będzie mi potrzebne?? Kup silniczek/podnośnik drzwi kierowcy w wersji FULL - czyli 16-pinowe gniazdo lusterka ma wszystkie piny (zamiast 8 w wersji LOW). Wersje Full to: - 8E1 959 801 - 8E1 959 801 E - 8E1 959 801 F - 8E1 959 801 G Na początek zacznij jednak od podłączenia się do modułu komfortu i odczytania jakie rzeczywiście sterowniki masz w aucie. Na zdjęciu poniżej w pierwszym wersie EXTRA masz wypisane sterowniki przednich drzwi - tak samo sprawdzisz to u siebie (altenratywna droga to zdjęcie tapicerki i odczytanie numeru bezpośrednio z modułu).
nnneooo Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Witam Jaki mogę zastosować zamiennie moduł zamiast 8E0959433 AR ponieważ ciężko mi go dostać .Wyczytałem ze ten był by ok 8E0959433BD ale tez mam problem zęby go znaleźne w jakiejś rozsądnej cenie. Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 30 Września 2012 Autor Opublikowano 30 Września 2012 WitamJaki mogę zastosować zamiennie moduł zamiast 8E0959433 AR ponieważ ciężko mi go dostać .Wyczytałem ze ten był by ok 8E0959433BD ale tez mam problem zęby go znaleźne w jakiejś rozsądnej cenie. Pozdrawiam Masz elektrykę z tyłu czy korby?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się