Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lista modułów komfortu 46 w Audi A4 B6 i B7 z opisem funkcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pod nogami kierowcy jest moduł komfortu, natomiast pod pasezera to modul blutootha, i to w dobrej wersji

  • Odpowiedzi 2.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie wiem nawet jak go użyć.Mam oprócz zestawu fabrycznego jeszcze zestaw noki i jego głównie używam.

Zaraz dostanę się do comfortu[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 16:55_________________________________________________mam 8E0959433CH i jako ciekawostka są na nim polskie napisy z ministerstwa łączności czy transportu.

Jedno gniazdo wolne na środku czyli wszystko sie zgadza.Alarm i bez korb z tyłu pakiet oświetleniowy nie podłączony

Opublikowano

moduł 8E0 959 433 AJ

- korby tył

- brak podświetlenia nóg

- brak alarmu fabrycznego

- 433 Mhz

- adaptacja na kanale 61 wartości 3 zakończona powodzeniem

Opublikowano

Ahh, sorry, u mnie jest komfortu po stronie pasażera, pomyłka..

Opublikowano

Moduł komfortu w moim B7 to 8E0 959 433 CG alarm bez ochrony wnętrza, elektryczne tylne szyby, częstotliwość 315MHz (5D2), oświetlenie foteli. I tu mam problem. Po sprawdzeniu instalacji myślę, że coś z tym moim modułem jest nie tak, ponieważ nie mogę odryglować drzwi od środka za pomocą przycisków na drzwiach przednich. Blokowanie działa prawidłowo, natomiast podczas odblokowywania przyciskiem na drzwiach dioda sygnalizacyjna przy przycisku gaśnie natomiast drzwi są dalej zablokowane. Test vagiem pokazuje

01559 - Drivers Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01560 - Passenger Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01561 - Left Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01562 - Right Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure.

Odblokować mogę jedynie z pilota lub ręcznie każde drzwi klamką. Sadzę, w module komfortu coś nie gra i myślę o jego wymianie. Tylko jest problem ze znalezieniem takiego modułu. Myślę o module BM i zakupie nowych kluczy na 433 MHz i wprogramowaniu ich do nowego modułu. Czy ktoś to ćwiczył?

Opublikowano

to masz coś nie tak,u mnie po pociągnięciu klamki jednej czy drugiej lub przycisku otwarcia centralny się otwiera

sadząc po częstotliwości pewnie masz inne ustawienia regionalne

Opublikowano

Moduł komfortu w moim B7 to 8E0 959 433 CG alarm bez ochrony wnętrza, elektryczne tylne szyby, częstotliwość 315MHz (5D2), oświetlenie foteli. I tu mam problem. Po sprawdzeniu instalacji myślę, że coś z tym moim modułem jest nie tak, ponieważ nie mogę odryglować drzwi od środka za pomocą przycisków na drzwiach przednich. Blokowanie działa prawidłowo, natomiast podczas odblokowywania przyciskiem na drzwiach dioda sygnalizacyjna przy przycisku gaśnie natomiast drzwi są dalej zablokowane. Test vagiem pokazuje

01559 - Drivers Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01560 - Passenger Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01561 - Left Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01562 - Right Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure.

Odblokować mogę jedynie z pilota lub ręcznie każde drzwi klamką. Sadzę, w module komfortu coś nie gra i myślę o jego wymianie. Tylko jest problem ze znalezieniem takiego modułu. Myślę o module BM i zakupie nowych kluczy na 433 MHz i wprogramowaniu ich do nowego modułu. Czy ktoś to ćwiczył?

Auto sprowadzone ze stanów? Masz może przycisk pod na panelu pod tylną popielniczką?

Opublikowano

Samochód sprowadzony ze Stanów, jest przycisk na tylnej popielniczce. Po odciągnięciu klamki np. drzwi p.l. otwierają się tylko te drzwi, pozostałe nie i to stanowi utrudnienie.

Opublikowano

LUCAS ma ten sam problem. Musiałbym przewalić schemat wiązki centralnego zamka - pilne to, czy możesz poczekać?

Opublikowano

OK. W tym przypadku nie warto eksperymentować kupując moduły, bo to zbyt droga naprawa. Byłem w warsztacie z tym problemem, bo sądziłem, ze wystarczy odpowiednia konfiguracja programowa. Mechanik jednak stwierdził, że coś jest uszkodzone i trzeba rzeźbić w elektryce. [br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 07:45_________________________________________________Witam ponownie. Mam pytanie do Bart-S: czy udało się ci się znaleźć połączenia modułów sterujących drzwi z modułem komfortu i resztą instalacji? Szukanie po omacku będzie niestety pracochłonne. Komunikacja między przyciskami w drzwiach a modułami w drzwiach jest prawidłowa, bo dioda sygnalizacyjna blokowania na przyciskach gaśnie po naciśnięciu odblokowania. Sądzę, że informacja o otworzeniu zamka jest przekazywana z modułu drzwi do m. komfortu i stąd odpowiedź do wszystkich drzwi. Niestety bez znajomości schematu trudno prześledzić sygnały, nie wiadomo jaki sposób rozsyłania rozkazów jest zastosowany w przypadku zamka centralnego, czy po can-ie czy prostszą magistralą.

Pozdrawiam i czekam.

Opublikowano

a to czasem nie jest sprawa kodowania

cytat kolegi pre-pl

Steuergerät Codierung

STG 46 (Komfortsystem) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

Basiscodierung: 000000

+000001 - Alarmfunktion (speziell für Großbritanien)

+000002 - Quittierung DWA-Blinken

+000004 - SZV - selektive Zantralverrieleglung

+000008 - DWA - Aktivierung der DWA

+000016 - Heckentriegelung über 5 km/h gesperrt

+000032 - Auto-Lock/Unlock (Verriegelung ab 15 km/h)

+000064 - Komfortfunktion über Funk

+000128 - Rechtslenker

+000256 - Avant

+000512 - Funk-Quittierung schliessen (Blinken)

+001024 - Quittierung schliessen (DWA-Hupen)

+002048 - Tür-/Fensterheberlogik

+004096 - Thatcham-DWA (immer aktiv)

+008192 - SAFE-Funktion deaktivieren (nur USA)

+016384 - Seitenscheiben in Dämmglas {Komfortsystem}

Steuergerät Codierung

STG 46 (Komfortsystem) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

Basiscodierung: 000000

+000001 - Funkcja alarmu (Wielka Brytania) nie wiem o co chodzi smiley znalazłem gdzieś, że to otwieranie zdalne bagażnika w sedanie, musi być specjalny mechanizm

+000002 - Potwierdzenie uzbrojenia alarmu poprzez błysk kierunkowskazów

+000004 - podwójne naciśnięcie klamki drzwi otwiera wszystkie pozostałe

+000008 - Aktywacja alarmu

+000016 - Pokrywa bagażnika zamykana powyżej 5km/h (sedan)

+000032 - Samoczynne zamykanie drzwi auta powyżej 15km/h

+000064 - Zdalna funkcja komfortu (czyli otwieranie i zamykanie szyb podchodząc do auta smiley )

+000128 - kierownica po prawej stronie

+000256 - Avant

+000512 - Potwierdzenie zamknięcia samochodu poprzez błyśnięcie kierunkami

+001024 - Potwierdzenie załączenia alarmu poprzez sygnał dźwiękowy

+002048 - chyba nie da rady otworzyć szyb po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki

+004096 - Thatcham-DWA (immer aktiv) (potwierdzenie zdalnego otwarcia auta poprzez błyśnięcie kierunkami)

+008192 - Bez funkcji SAFE (tylko USA)

+016384 - Boczne szyby podwójne (termiczna osłona)

chodzi o dodanie 4 przy kodowaniu :mysli:

Opublikowano

Wprowadzałem różne ustawienia, jedne były przyjmowane inne nie, lecz reakcji na otwieranie nie udało mi się wywołać. Nie ma reakcji na pojedynczy, czy podwójny ruch klamką drzwi i otwarcie wszystkich drzwi. Zastanawiający jest też kod błędu o nieprawidłowej pracy modułów elektronicznych we wszystkich drzwiach (?). Rozkaz otworzenia drzwi po naciśnięciu guzika na pilocie alarmu jest wykonywany przez blok radiowy i kontroler zamka centralnego w module komfortu, następnie moduły drzwi.Ale to działa. Nie działa tylko otwieranie przyciskiem. Dodam jeszcze, że otwieranie kluczem z zamka zablokowanych drzwi działa prawidłowo.

Opublikowano

Problem tkwi gdzieś w wiązce elektrycznej - kodowaniem tego nie załatwisz. Spróbuję dziś do tego uściąć... tyle projektów a tak mało czasu :confused4:

Opublikowano

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Opublikowano

Spoko - skończę MCE B7 i zabiorę się za to... Będzie gotowe ale późno w nocy...

Opublikowano

Moduł komfortu w moim B7 to 8E0 959 433 CG alarm bez ochrony wnętrza, elektryczne tylne szyby, częstotliwość 315MHz (5D2), oświetlenie foteli. I tu mam problem. Po sprawdzeniu instalacji myślę, że coś z tym moim modułem jest nie tak, ponieważ nie mogę odryglować drzwi od środka za pomocą przycisków na drzwiach przednich. Blokowanie działa prawidłowo, natomiast podczas odblokowywania przyciskiem na drzwiach dioda sygnalizacyjna przy przycisku gaśnie natomiast drzwi są dalej zablokowane. Test vagiem pokazuje

01559 - Drivers Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01560 - Passenger Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01561 - Left Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01562 - Right Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure.

Odblokować mogę jedynie z pilota lub ręcznie każde drzwi klamką. Sadzę, w module komfortu coś nie gra i myślę o jego wymianie. Tylko jest problem ze znalezieniem takiego modułu. Myślę o module BM i zakupie nowych kluczy na 433 MHz i wprogramowaniu ich do nowego modułu. Czy ktoś to ćwiczył?

Wiem, że ten problem występuje w wersjach USA. Po przekodowaniu mil na km/h wyłacza się funkcja "odblokowania drzwi" - stąd te błędy w VAGU (mam to samo) + sprawdź czy działa Ci alarm :gwizdanie:

Np. otwórz okno od kierowcy. zamknij drzwi. uzbroi alarm. otwórz auto klamką przez otwartą szybę. - powinno być cicho.. :thumbdown: Alarm załączy się dopiero jak spróbujesz przekręcić stacyjkę.

Muszę sprawdzić jeszcze u siebie czy działa czujnik położenia samochodu i kontrola wnętrza.. Ale coś czuję, że nie będzie działać..

Podobno trzeba wymienić moduł - ale wg. mnie powinno się dać coś z tym zrobić - nie ogarniam niestety.

Opublikowano

Problem raczej nie będzie raczej leżał po stronie sterownika komfortu… W wersji USA/Kanada są inne zamki w drzwiach - mają tylko jeden silniczek. W naszych autach są dwa silniczki (jeden od zamka a drugi od funkcji SAFE-a czyli brak możliwości odblokowania zamka z wewnątrz po zamknięciu auta pilotem lub kluczykiem). Ja to widzę tak, że zmieniając mile na km przestawiamy auto w tryb europejski i zaczyna się gimela. Te błędy w buforze komfortu to chyba alert dot. zamka SAFE – który aktywował się jakoś mimo tego, że nie ruszaliście kodowania komfortu…

Zamki w wersji europejskiej (nadwozie B6):

4B1 937 015 G (lewy-przód)

8E1 837 016 C (prawy-przód)

8E0 839 015 C (lewy-tył)

8E0 839 016 C (prawy-tył)

Zamki w wersji USA (nadwozie B6):

4B1 937 015 H (lewy-przód)

8E1 837 016 D (prawy-przód)

8E0 839 015 D (lewy-tył)

8E0 839 016 D (prawy-tył)

Zamki w wersji europejskiej (nadwozie B7):

8E1 837 015 AA (lewy-przód)

8E1 837 016 AA (prawy-przód)

8E0 839 015 AA (lewy-tył)

8E0 839 016 AA (prawy-tył)

Zamki w wersji USA (nadwozie B7):

8E1 837 015 AB (lewy-przód)

8E1 837 016 AB (prawy-przód)

8E0 839 015 AB (lewy-tył)

8E0 839 016 AB (prawy-tył)

Wydaje mi się, że w tym przypadku jedynie wymiana zamków załatwi sprawę – koszt jednego w ASO to 600zł więc trzeba szukać czegoś na allegro… Chociaż tak naprawdę najtaniej wyjdzie jeśli podarujecie sobie korzystanie z wewnętrznego przełącznika ;)

Z ciekawości - podajcie swoje aktualne kodowania modułu komfortu…

U LUCASa próbowałem wyłączyć SAFE przez odjęcie 8192 od aktualnego kodowania modułu komfortu - ale nic to nie dało (najwidoczniej kodowanie nie zostało zmienione od czasu importu auta i jest prawidłowe).

Opublikowano

Witam ponownie. U mnie kodowanie w module komfortu jest 07786. Dodałem 8192 do tego kodu, lecz nie dało to efektu. Zmieniłem km na mile st. C na Farenh. , region na USA, też bez zmian. W kodach błędów modułu komfortu przy takich ustawieniach został kod 01560 Passenger Door 57-00 - Electric Circuit Failure, natomiast kody tylnych drzwi zmieniły się na shere were porgram i dalej nie pamiętam treści opisu. Zmieniłem kodowanie w m. komfortu na poprzednie t.j. 07786. W ustawieniach regionalnych chciałem wrócić z USA (2) na Europę (0), lecz w tym momencie vag com zamiast podpowiedzi wyświetlił mi komunikat Registered version has coding info for this ECU. Na początku działał normalnie, z podpowiedziami ustawień kodowania i adaptacji.Czy komuś to się zdarzało? Oczywiście mam zablokowany automatyczny upgrade. Muszę teraz szukać na którym miejscu mam wpisać region. Totalna porazka.

Odnośnie alarmu to po zamknięciu drzwi z pilota i odczekaniu ok. 30 sek. (alarm przechodzi w stan uzbrojenia-wolne miganie diody), otworzenie drzwi klamką wew. powoduje włączenie alarmu i pikanie syreny. Alarm działa tak samo przy ustawieniach na Stany jak i na Eu. Przy ustawieniu na Stany pojawił się natomiast sygnał pozostawionego kluczyka w stacyjce po otworzeniu drzwi.

Temat zamka centr. będę drążył dalej, nie daje mi to spokoju.

Opublikowano

Odnośnie alarmu to po zamknięciu drzwi z pilota i odczekaniu ok. 30 sek. (alarm przechodzi w stan uzbrojenia-wolne miganie diody), otworzenie drzwi klamką wew. powoduje włączenie alarmu i pikanie syreny. Alarm działa tak samo przy ustawieniach na Stany jak i na Eu. Przy ustawieniu na Stany pojawił się natomiast sygnał pozostawionego kluczyka w stacyjce po otworzeniu drzwi.

Muszę to sprawdzić po odczekaniu tej chwili.. :mysli:

Bartek w razie czego to wydziel te posty odnoście De-Safe`u w wersjach USA - jeśli zaśmiecamy wątek :decayed:

Opublikowano

Przemku - nie mam zamiaru ;) De-Safe można zaliczyć do jednej z funkcji obsługiwanej przez komfort, więc lecimy dalej z tematem :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...