czaki22 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 pod nogami kierowcy jest moduł komfortu, natomiast pod pasezera to modul blutootha, i to w dobrej wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexigor2000 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 nie wiem nawet jak go użyć.Mam oprócz zestawu fabrycznego jeszcze zestaw noki i jego głównie używam. Zaraz dostanę się do comfortu[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 16:55_________________________________________________mam 8E0959433CH i jako ciekawostka są na nim polskie napisy z ministerstwa łączności czy transportu. Jedno gniazdo wolne na środku czyli wszystko sie zgadza.Alarm i bez korb z tyłu pakiet oświetleniowy nie podłączony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1978 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 moduł 8E0 959 433 AJ - korby tył - brak podświetlenia nóg - brak alarmu fabrycznego - 433 Mhz - adaptacja na kanale 61 wartości 3 zakończona powodzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody_drog Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Ahh, sorry, u mnie jest komfortu po stronie pasażera, pomyłka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftomek Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Moduł komfortu w moim B7 to 8E0 959 433 CG alarm bez ochrony wnętrza, elektryczne tylne szyby, częstotliwość 315MHz (5D2), oświetlenie foteli. I tu mam problem. Po sprawdzeniu instalacji myślę, że coś z tym moim modułem jest nie tak, ponieważ nie mogę odryglować drzwi od środka za pomocą przycisków na drzwiach przednich. Blokowanie działa prawidłowo, natomiast podczas odblokowywania przyciskiem na drzwiach dioda sygnalizacyjna przy przycisku gaśnie natomiast drzwi są dalej zablokowane. Test vagiem pokazuje 01559 - Drivers Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01560 - Passenger Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01561 - Left Rear Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01562 - Right Rear Door 57-00 - Electric Circuit Failure. Odblokować mogę jedynie z pilota lub ręcznie każde drzwi klamką. Sadzę, w module komfortu coś nie gra i myślę o jego wymianie. Tylko jest problem ze znalezieniem takiego modułu. Myślę o module BM i zakupie nowych kluczy na 433 MHz i wprogramowaniu ich do nowego modułu. Czy ktoś to ćwiczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexigor2000 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 to masz coś nie tak,u mnie po pociągnięciu klamki jednej czy drugiej lub przycisku otwarcia centralny się otwiera sadząc po częstotliwości pewnie masz inne ustawienia regionalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Moduł komfortu w moim B7 to 8E0 959 433 CG alarm bez ochrony wnętrza, elektryczne tylne szyby, częstotliwość 315MHz (5D2), oświetlenie foteli. I tu mam problem. Po sprawdzeniu instalacji myślę, że coś z tym moim modułem jest nie tak, ponieważ nie mogę odryglować drzwi od środka za pomocą przycisków na drzwiach przednich. Blokowanie działa prawidłowo, natomiast podczas odblokowywania przyciskiem na drzwiach dioda sygnalizacyjna przy przycisku gaśnie natomiast drzwi są dalej zablokowane. Test vagiem pokazuje 01559 - Drivers Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01560 - Passenger Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01561 - Left Rear Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01562 - Right Rear Door 57-00 - Electric Circuit Failure. Odblokować mogę jedynie z pilota lub ręcznie każde drzwi klamką. Sadzę, w module komfortu coś nie gra i myślę o jego wymianie. Tylko jest problem ze znalezieniem takiego modułu. Myślę o module BM i zakupie nowych kluczy na 433 MHz i wprogramowaniu ich do nowego modułu. Czy ktoś to ćwiczył? Auto sprowadzone ze stanów? Masz może przycisk pod na panelu pod tylną popielniczką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftomek Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Samochód sprowadzony ze Stanów, jest przycisk na tylnej popielniczce. Po odciągnięciu klamki np. drzwi p.l. otwierają się tylko te drzwi, pozostałe nie i to stanowi utrudnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 LUCAS ma ten sam problem. Musiałbym przewalić schemat wiązki centralnego zamka - pilne to, czy możesz poczekać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftomek Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 OK. W tym przypadku nie warto eksperymentować kupując moduły, bo to zbyt droga naprawa. Byłem w warsztacie z tym problemem, bo sądziłem, ze wystarczy odpowiednia konfiguracja programowa. Mechanik jednak stwierdził, że coś jest uszkodzone i trzeba rzeźbić w elektryce. [br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 07:45_________________________________________________Witam ponownie. Mam pytanie do Bart-S: czy udało się ci się znaleźć połączenia modułów sterujących drzwi z modułem komfortu i resztą instalacji? Szukanie po omacku będzie niestety pracochłonne. Komunikacja między przyciskami w drzwiach a modułami w drzwiach jest prawidłowa, bo dioda sygnalizacyjna blokowania na przyciskach gaśnie po naciśnięciu odblokowania. Sądzę, że informacja o otworzeniu zamka jest przekazywana z modułu drzwi do m. komfortu i stąd odpowiedź do wszystkich drzwi. Niestety bez znajomości schematu trudno prześledzić sygnały, nie wiadomo jaki sposób rozsyłania rozkazów jest zastosowany w przypadku zamka centralnego, czy po can-ie czy prostszą magistralą. Pozdrawiam i czekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domin79 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 a to czasem nie jest sprawa kodowania cytat kolegi pre-pl Steuergerät Codierung STG 46 (Komfortsystem) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 Basiscodierung: 000000 +000001 - Alarmfunktion (speziell für Großbritanien) +000002 - Quittierung DWA-Blinken +000004 - SZV - selektive Zantralverrieleglung +000008 - DWA - Aktivierung der DWA +000016 - Heckentriegelung über 5 km/h gesperrt +000032 - Auto-Lock/Unlock (Verriegelung ab 15 km/h) +000064 - Komfortfunktion über Funk +000128 - Rechtslenker +000256 - Avant +000512 - Funk-Quittierung schliessen (Blinken) +001024 - Quittierung schliessen (DWA-Hupen) +002048 - Tür-/Fensterheberlogik +004096 - Thatcham-DWA (immer aktiv) +008192 - SAFE-Funktion deaktivieren (nur USA) +016384 - Seitenscheiben in Dämmglas {Komfortsystem} Steuergerät Codierung STG 46 (Komfortsystem) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 Basiscodierung: 000000 +000001 - Funkcja alarmu (Wielka Brytania) nie wiem o co chodzi smiley znalazłem gdzieś, że to otwieranie zdalne bagażnika w sedanie, musi być specjalny mechanizm +000002 - Potwierdzenie uzbrojenia alarmu poprzez błysk kierunkowskazów +000004 - podwójne naciśnięcie klamki drzwi otwiera wszystkie pozostałe +000008 - Aktywacja alarmu +000016 - Pokrywa bagażnika zamykana powyżej 5km/h (sedan) +000032 - Samoczynne zamykanie drzwi auta powyżej 15km/h +000064 - Zdalna funkcja komfortu (czyli otwieranie i zamykanie szyb podchodząc do auta smiley ) +000128 - kierownica po prawej stronie +000256 - Avant +000512 - Potwierdzenie zamknięcia samochodu poprzez błyśnięcie kierunkami +001024 - Potwierdzenie załączenia alarmu poprzez sygnał dźwiękowy +002048 - chyba nie da rady otworzyć szyb po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki +004096 - Thatcham-DWA (immer aktiv) (potwierdzenie zdalnego otwarcia auta poprzez błyśnięcie kierunkami) +008192 - Bez funkcji SAFE (tylko USA) +016384 - Boczne szyby podwójne (termiczna osłona) chodzi o dodanie 4 przy kodowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftomek Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Wprowadzałem różne ustawienia, jedne były przyjmowane inne nie, lecz reakcji na otwieranie nie udało mi się wywołać. Nie ma reakcji na pojedynczy, czy podwójny ruch klamką drzwi i otwarcie wszystkich drzwi. Zastanawiający jest też kod błędu o nieprawidłowej pracy modułów elektronicznych we wszystkich drzwiach (?). Rozkaz otworzenia drzwi po naciśnięciu guzika na pilocie alarmu jest wykonywany przez blok radiowy i kontroler zamka centralnego w module komfortu, następnie moduły drzwi.Ale to działa. Nie działa tylko otwieranie przyciskiem. Dodam jeszcze, że otwieranie kluczem z zamka zablokowanych drzwi działa prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Problem tkwi gdzieś w wiązce elektrycznej - kodowaniem tego nie załatwisz. Spróbuję dziś do tego uściąć... tyle projektów a tak mało czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftomek Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Spoko - skończę MCE B7 i zabiorę się za to... Będzie gotowe ale późno w nocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosfer Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Moduł komfortu w moim B7 to 8E0 959 433 CG alarm bez ochrony wnętrza, elektryczne tylne szyby, częstotliwość 315MHz (5D2), oświetlenie foteli. I tu mam problem. Po sprawdzeniu instalacji myślę, że coś z tym moim modułem jest nie tak, ponieważ nie mogę odryglować drzwi od środka za pomocą przycisków na drzwiach przednich. Blokowanie działa prawidłowo, natomiast podczas odblokowywania przyciskiem na drzwiach dioda sygnalizacyjna przy przycisku gaśnie natomiast drzwi są dalej zablokowane. Test vagiem pokazuje 01559 - Drivers Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01560 - Passenger Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01561 - Left Rear Door 57-00 - Electric Circuit Failure 01562 - Right Rear Door 57-00 - Electric Circuit Failure. Odblokować mogę jedynie z pilota lub ręcznie każde drzwi klamką. Sadzę, w module komfortu coś nie gra i myślę o jego wymianie. Tylko jest problem ze znalezieniem takiego modułu. Myślę o module BM i zakupie nowych kluczy na 433 MHz i wprogramowaniu ich do nowego modułu. Czy ktoś to ćwiczył? Wiem, że ten problem występuje w wersjach USA. Po przekodowaniu mil na km/h wyłacza się funkcja "odblokowania drzwi" - stąd te błędy w VAGU (mam to samo) + sprawdź czy działa Ci alarm :gwizdanie: Np. otwórz okno od kierowcy. zamknij drzwi. uzbroi alarm. otwórz auto klamką przez otwartą szybę. - powinno być cicho.. Alarm załączy się dopiero jak spróbujesz przekręcić stacyjkę. Muszę sprawdzić jeszcze u siebie czy działa czujnik położenia samochodu i kontrola wnętrza.. Ale coś czuję, że nie będzie działać.. Podobno trzeba wymienić moduł - ale wg. mnie powinno się dać coś z tym zrobić - nie ogarniam niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Problem raczej nie będzie raczej leżał po stronie sterownika komfortu… W wersji USA/Kanada są inne zamki w drzwiach - mają tylko jeden silniczek. W naszych autach są dwa silniczki (jeden od zamka a drugi od funkcji SAFE-a czyli brak możliwości odblokowania zamka z wewnątrz po zamknięciu auta pilotem lub kluczykiem). Ja to widzę tak, że zmieniając mile na km przestawiamy auto w tryb europejski i zaczyna się gimela. Te błędy w buforze komfortu to chyba alert dot. zamka SAFE – który aktywował się jakoś mimo tego, że nie ruszaliście kodowania komfortu… Zamki w wersji europejskiej (nadwozie B6): 4B1 937 015 G (lewy-przód) 8E1 837 016 C (prawy-przód) 8E0 839 015 C (lewy-tył) 8E0 839 016 C (prawy-tył) Zamki w wersji USA (nadwozie B6): 4B1 937 015 H (lewy-przód) 8E1 837 016 D (prawy-przód) 8E0 839 015 D (lewy-tył) 8E0 839 016 D (prawy-tył) Zamki w wersji europejskiej (nadwozie B7): 8E1 837 015 AA (lewy-przód) 8E1 837 016 AA (prawy-przód) 8E0 839 015 AA (lewy-tył) 8E0 839 016 AA (prawy-tył) Zamki w wersji USA (nadwozie B7): 8E1 837 015 AB (lewy-przód) 8E1 837 016 AB (prawy-przód) 8E0 839 015 AB (lewy-tył) 8E0 839 016 AB (prawy-tył) Wydaje mi się, że w tym przypadku jedynie wymiana zamków załatwi sprawę – koszt jednego w ASO to 600zł więc trzeba szukać czegoś na allegro… Chociaż tak naprawdę najtaniej wyjdzie jeśli podarujecie sobie korzystanie z wewnętrznego przełącznika Z ciekawości - podajcie swoje aktualne kodowania modułu komfortu… U LUCASa próbowałem wyłączyć SAFE przez odjęcie 8192 od aktualnego kodowania modułu komfortu - ale nic to nie dało (najwidoczniej kodowanie nie zostało zmienione od czasu importu auta i jest prawidłowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftomek Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Witam ponownie. U mnie kodowanie w module komfortu jest 07786. Dodałem 8192 do tego kodu, lecz nie dało to efektu. Zmieniłem km na mile st. C na Farenh. , region na USA, też bez zmian. W kodach błędów modułu komfortu przy takich ustawieniach został kod 01560 Passenger Door 57-00 - Electric Circuit Failure, natomiast kody tylnych drzwi zmieniły się na shere were porgram i dalej nie pamiętam treści opisu. Zmieniłem kodowanie w m. komfortu na poprzednie t.j. 07786. W ustawieniach regionalnych chciałem wrócić z USA (2) na Europę (0), lecz w tym momencie vag com zamiast podpowiedzi wyświetlił mi komunikat Registered version has coding info for this ECU. Na początku działał normalnie, z podpowiedziami ustawień kodowania i adaptacji.Czy komuś to się zdarzało? Oczywiście mam zablokowany automatyczny upgrade. Muszę teraz szukać na którym miejscu mam wpisać region. Totalna porazka. Odnośnie alarmu to po zamknięciu drzwi z pilota i odczekaniu ok. 30 sek. (alarm przechodzi w stan uzbrojenia-wolne miganie diody), otworzenie drzwi klamką wew. powoduje włączenie alarmu i pikanie syreny. Alarm działa tak samo przy ustawieniach na Stany jak i na Eu. Przy ustawieniu na Stany pojawił się natomiast sygnał pozostawionego kluczyka w stacyjce po otworzeniu drzwi. Temat zamka centr. będę drążył dalej, nie daje mi to spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosfer Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Odnośnie alarmu to po zamknięciu drzwi z pilota i odczekaniu ok. 30 sek. (alarm przechodzi w stan uzbrojenia-wolne miganie diody), otworzenie drzwi klamką wew. powoduje włączenie alarmu i pikanie syreny. Alarm działa tak samo przy ustawieniach na Stany jak i na Eu. Przy ustawieniu na Stany pojawił się natomiast sygnał pozostawionego kluczyka w stacyjce po otworzeniu drzwi. Muszę to sprawdzić po odczekaniu tej chwili.. Bartek w razie czego to wydziel te posty odnoście De-Safe`u w wersjach USA - jeśli zaśmiecamy wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Przemku - nie mam zamiaru De-Safe można zaliczyć do jednej z funkcji obsługiwanej przez komfort, więc lecimy dalej z tematem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się