mravel Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 W dniu 24.08.2010 o 22:39, Bart-S napisał(a): Przekreślona czy bez przekreślenia poddaje się, dołożyłem do siebie czujniki wg manuala z tego watka. Miałem ORI instalacje czujników parkowania do której się wpiąłem. Jest w aucie też instalacja pod hak montowana przez jednego z kolegów z forum. Hak oryginalny, wiązka też. Problem jest taki, że niezależnie czy mam zimówki czy letnie (każdy komplet z czujnikami), po przejechaniu kilku km mam żółtą oponkę z wykrzyknikiem i przekreśleniem. Identyczny problem jak kolegi @norberth Próbowałem rozwiązać go jak polecał @Bart-Stj poprzez włączenie i wyłączenie trybu serwisowego anteny w adaptacji. Niestety bez rezultatu. Dodam tylko, że w VCDS jest komunikacja z każdym z czujników i pokazuje stan powietrza w kołach. Jakieś pomysły? Podłączenie raczej na 99% jest dobrze. Czy uszkodzona antena może dawać taki objaw?
biggman Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 Kodowanie ustawiłeś pod ciśnienie opon i zrobiona adaptacja w menu licznika?
mravel Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 (edytowane) @biggmanwszystko jak nalezy. Kola wymienione i zapamietane. Zakodowany licznik +512 by pojawialy sie bledy. Cisnienie opon ustawione teraz pod zimowki - 2.4bara. Tyle samo w kolach. Edytowane 13 Grudnia 2022 przez mravel
biggman Opublikowano 14 Grudnia 2022 Opublikowano 14 Grudnia 2022 Nie mam vcds pod ręką czyli kodowanie modułu kontroli ciśnienia xxx2424 pod ciśnienie 2.4bar ? A jak ten błąd wyskakuje na liczniku to w vcds licznika, modułu ciśnienia nie ma żadnego błędu?
mravel Opublikowano 14 Grudnia 2022 Opublikowano 14 Grudnia 2022 Musiałbym podpiać vcdsa by sprawdzić błąd. Jakis błąd w sterowniku jest, chyba związany z komunikacją. Generalnie jest tak - wszystko ustawione i podlączone wg manuala. Cisnienie w oponach ustawione w vcds ba 2.4 bar. Cisnienie w kolach tez 2.4 bar. Koła zmienione i zapamiętane. Przejade z 5-10 km max i wyskakuje na liczniku błąd - żółta opona z wykrzynikiem przekreślona. Na początku myślałem że to wina cisnienia i kodowania (na letnich jezdze pod 3 bary, a ustawione 2.4 w kodowaniu). Mimo zmiany kodowania na okolice 2.8 czy 3.0 bar i cisnienia w kołach letnicj 3.0 bar, błąd powracał po zapamietaniu zmiany kół. Myslalem, ze moze czujnik walniety. Vcds pokazuje cisnienie na kazdym czujniku. Ide dalej, wlozylem komplet calych kol zimowych z nowymi czujnikami. To samo. Znalazle w TYM watku inf, na 1 stronie, ze mimo wylaczonego trybu serwisowego anteny mogl byc podobny problem. Nalezalo wlaczyc tryb serwisowy (adaptacja kanal 1) a nastepnie go wylaczyc. U mnie ten patent nie dziala.
H4mm3R Opublikowano 14 Grudnia 2022 Opublikowano 14 Grudnia 2022 To sprawdź, może czujnik leci w kulki. Bo przekreślona ikona opony to coś nie tak z układem a nie brak ciśnienia.
mravel Opublikowano 16 Grudnia 2022 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Na razie auto stoi pod koldra Jak go odkopie bo musze wymienic termostat to usiade z VCDSem i posiedze troche
mravel Opublikowano 14 Września 2023 Opublikowano 14 Września 2023 Wrocilem do tematu, Panowie czy mozecie sprawdzic jak u Was wyglada blok 20 w module 65 Tire pressure podaje on wartosci napiecia na antene
mravel Opublikowano 23 Stycznia Opublikowano 23 Stycznia Wiec tak, walki ciag dalszy. Dla niewtajemniczonych nie działa uklad TPMS - swieci sie ikona żółtej opony przekreslona. Oznacza to brak komunikacji z czujnikami. Wdrazalem sie w bloki pomiarowe i wychodzi ze uklad nie widzi czujnikow (same zera, brak numerow seryjnych). Pojechalem do majstra z TMPS toolem i urzadzenie widzi czujniki i ich status. Cos tam poklikal, spuscil powietrze napompowal i dalej to samo. Zawsze po zmianie kol i zapamietaniu nowych pojezdzi czlowiek ok 20 min i pojawia sie ikonka. Aby bylo smieszniej sterownik to 8E0 907 273 A a antena to 8E0 907 277. Czujniki to 7PP907275F. Ktos tu pisal w watku ze te zestawy dzialaja na tych bebechach. Wszystko połączone wg tego opisu (auto z PDC ori). Pin 1 (sterownik kontr. ciśn.), masa -> dowolna, ja wpiąłem się w brązowy przewód w wiązce PDC Pin 2 (sterownik kontr. ciśn.), zasilanie -> bezpiecznik S17 10A (lub czerwono/fioletowy przewód w wiązce PDC) Pin 11 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 1 Pin 12 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 3 Pin 15 (sterownik kontr. ciśn.) -> CAN Komfort High (pomarańczowo/zielony przewód w wiązce PDC) Pin 16 (sterownik kontr. ciśn.) -> złącze diagnostyczne Pin 7 (lub zielono/niebieski przewód w wiązce PDC) Pin 28 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 2 Pin 31 (sterownik kontr. ciśn.) -> CAN Komfort Low (pomarańczowo/brązowy przewód w wiązce PDC) Pytania 1. czy jest roznica w weiazce PDC miedzy B6 a B7? 2. gdzies mi mignelo na Audizine lub podobnym forum eng ze byly rozne anteny 8E0 907 277 i niektore moga nie dzialac z niektorymi czujnikami. Ktos to potwierdzi?
afroo. Opublikowano 23 Stycznia Opublikowano 23 Stycznia 1 godzinę temu, mravel napisał(a): Aby bylo smieszniej sterownik to 8E0 907 273 A a antena to 8E0 907 277. Czujniki to 7PP907275F. Ktos tu pisal w watku ze te zestawy dzialaja na tych bebechach. Działają, u mnie dokładnie taki zestaw siedzi zarówno na letnich, jak i na zimowych. 1 godzinę temu, mravel napisał(a): Wdrazalem sie w bloki pomiarowe i wychodzi ze uklad nie widzi czujnikow (same zera, brak numerow seryjnych). Na postoju nie sprawdzisz, czujniki wybudzają się podczas jazdy i wtedy sprawdzasz bloki albo od razu po zatrzymaniu po przejechaniu jakiegoś krótkiego odcinka. 2 godziny temu, mravel napisał(a): 2. gdzies mi mignelo na Audizine lub podobnym forum eng ze byly rozne anteny 8E0 907 277 i niektore moga nie dzialac z niektorymi czujnikami. Ktos to potwierdzi? Raczej jest jeden rodzaj i jedna częstotliwość 433MHz. Masz w ogóle jakieś błędy w sterowniku??
mravel Opublikowano 23 Stycznia Opublikowano 23 Stycznia 01521 - poruszany tutaj. Rozwiazaniem bylo wlaczenie i wylaczenie trybu testowego ale u mnie nie pomaga.
afroo. Opublikowano 23 Stycznia Opublikowano 23 Stycznia https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/18514/page-2
H4mm3R Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia Masz chińskie czujniki i dla tego ich nie widzi, przerabiałem to w C7.
mravel Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia @H4mm3R ale urzadzenie do sprawdzania / aktywacji czujnikow po wybraniu modelu auta widzi te czujniki i ich status. Jest jakas mozliwosc by je uruchomic?
mravel Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia (edytowane) to jedziemy dalej by to zrozumiec. W kodowaniu jest czestotliwosc. U mnie 433 MHz, czujniki tak samo. Przyklad kodowania dla a6, w a4 jest tak samo lub podobnie. 0?xxxxx: Data Carrier 0 = 1 Antenna @ 433 MHz (Basis / PR-7K7) 1 = 1 Antenna @ 315 MHz (Basis / PR-7K8) 2 = 1 Antenna + 4 Trigger @ 433 MHz (High / PR-7K3) 3 = 1 Antenna + 4 Trigger @ 315 MHz (High / PR-7K4) Ale 433 MHz jest przy antenie PR-7K7 czyli de facto antenie 8E0 907 277. Zas 7K8 to antena 8E0 907 277 A. Dobrze kombinuje? Ze pomiędzy antenami 8E0 907 277 a 8E0 907 277 A jest roznica w czestotliwosci, tzn obie nie działają na dwóch czestotliwosciach, ktore ustawiamy sobie kodowaniem?. Edytowane 24 Stycznia przez mravel
lucasek Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia Wg. kodów PR: 7K7 to 433MHz natomiast 7K8 to 315Mhz 1
H4mm3R Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia 13 godzin temu, mravel napisał(a): @H4mm3R ale urzadzenie do sprawdzania / aktywacji czujnikow po wybraniu modelu auta widzi te czujniki i ich status. Jest jakas mozliwosc by je uruchomic? Też tak miałem, skaner pokazywał że ok, a na vcds co chwilę błąd. W 2 miesiące wymieniłem 3/4 czujniki. Tanie, nowe czujniki za 350/400zł, a Ty które kupiłeś? Bo teraz mam ori używki z 2018/19 i wszystko działa. EDIT. Teraz czytam że masz zły sterownik.
mravel Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia @H4mm3Rjak zly sterownik - jest 8E0 907 273 A. Tylko gdzies mam z tylu glowy ze moze antena i moze mam ta z koncowka A czyli nie ta czestotliwosc Ale to tylko moje pomysly bo nie mam jak teraz tego sprawdzic
MaTeo85 Opublikowano 26 Stycznia Opublikowano 26 Stycznia jeśli masz antenę w standardzie na rynek USA czyli 315Mhz, to niestety nie zagra to z czujnikami w standardzie EU czyli 433Mhz. Sterownik jest taki sam, ale antena musi bycz konkretnego rynku. Sterownik masz OK bo jest tylko 1 niezależnie od rynku. Na antenie masz wybitą częstotliwość na jakiej pracuje.
mravel Opublikowano 29 Lutego Opublikowano 29 Lutego @MaTeo85 mam antene 8E0 907 277 bez A na koncu wiec z tego wychodzi ze jest pod dobra czestotliwosc 433MHz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się