wielki1980 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 to przesmaruj. Aż dzisiaj sprawdzę jak to wygląda u siebie. Jutro Ci odpisze Najgorzej że gdy robię nastawy podstawowe to widać jak silniczek rusza się raczej w pełnym zakresie. A podczas zwykłego użytkowania klimatronika nie rusza się Jeśli byś u siebie sprawdził jak to działa byłbym bardzo wdzięczny Sprawdzałem u siebie tą klape (taka podwójna) powiem Ci że dość ciężko chodzi ale silniczek sobie z nią radzi. A co do grzania na full to powiem tak: Jeżeli wewnątrz samochodu jest temp niska czyli w zimie to klimatronik tak staruje klapami żeby jak najprędzej nagrzać wnętrze auta do temp zadanej na klimatroniku. Czyli grzeje na maxa - jak temp wewnątrz jest zbliżona do zadaniej to wtedy ogrzewanie stopniowo się zmniejsza. Dlatego sprawdzcie czy u was jest podobnie bo przy zimnym wnętrzu ogrzewanie jest bardzo intensywne nawet przy 18 stopniach.
verpa Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 No i u mnie ta podwójna pod filtrem przeciwpyłkowym chodzi dość opornie. A sprawdziłeś może czy rusza się ona jak zmieniasz temperaturę na klimatroniku? U mnie przy "test output" na vagu v71 ładnie otwiera je i zamyka, przy normalnym uzytkowaniu sie nie ruszaja, są non stop otwarte. Nawet jak auto sie nagrzeje i jest ciepło w środku to przy 18C na klimatronicu nadal z nawiewów leci okrutnie gorące powietrze jak na HI.
wielki1980 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują?
verpa Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują? No właśnie wszystkie się zerują...
wielki1980 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują? No właśnie wszystkie się zerują... Jeżeli wykluczysz niesprawność silniczka i klimatronik na vagu nie wykazuje żadnych błędów to nie wiem może zimne luty gdzieś w panelu klimatronika.
fahur Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 U mnie nie ma błędów i wszystko działa jak należy więc klapa chodzi przy normalnym użytkowaniu. A jak robisz nastawy podstawowe to wszystkie silniczki się zerują? No właśnie wszystkie się zerują... Panowie, one się zawsze wyzerują... Na tym polegają nastawy podstawowe - klimatronik uruchamia silniki i jądą do skrajnej pozycji, następnie w drugą stronę. Odczytane wartości skrajne po jednej stronie są ustawiane na zero, a po drugiej, z tego co pamiętam, na 255. Położenie klapy przy danym programie (np. AUTO 22 stopnie) jest zdefiniowane już w panelu (pewnie jest mapa). Jeżeli zrobisz nastawy na zużytym potencjometrze, to np. na środku zakresu silniczek będzie szukał właściwej pozycji i stąd to "granie", czy też "tańczenie" klap po wyłączeniu nawet. Jest to spowodowane tym, że np. na środku zakresu potencjometr powinien dać odczyt 2,4kOhm (127), a daje 0 (tak było u mnie) i klimatronik się gubi. Próbuje znaleźć właściwą pozycję, a odczyty mu skaczą - płynnie od 0-126, później 0 i dalej 128-255. Zakładając, że macie dobrze wpiętą kostkę w klimatronik, to wasze problemy biorą się z zużytych potencjometrów (najprawdopodobniej). Ja się pozbyłem głuchego stukania i problemu z klapą oszraniania poprzez wymianę wszystkich potencjometrów (6 silniczków).
wielki1980 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Silniczki zawsze się zerują chyba że któryś z nich jest całkiem padnięty i nie ruszy. Wtedy silniczek nie przeprowadzi adaptacji czyli nie przejdzie od lewej skrajnej pozycji do prawej skrajnej i po prostu się nie wyzeruje. W silniczku pada jak pisałem wyżej potencjometr on jest winny całemu temu gubieniu pozycji .
verpa Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 kostki w klimatroniku czyste. No dobra a jesli mam błąd v71, wyjmuję go i w jego miejsce wpinam np v158 lub v117 i nastepnie vaguje i dalej mi blad v71 wywala.
ZABA Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Tykanie silniczkow mialem od kupna auta ,ale te gorace powietrze przy 18c od jesieni.Mysle ze to nie jest wina silniczka v71 ktory odpowiada za obieg zamkniety.Najszybciej v158 iv159 lub strerowanie klimatronika.
wielki1980 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Tykanie silniczkow mialem od kupna auta ,ale te gorace powietrze przy 18c od jesieni.Mysle ze to nie jest wina silniczka v71 ktory odpowiada za obieg zamkniety.Najszybciej v158 iv159 lub strerowanie klimatronika. ZABA ma rację za temp odpowiada v158 i v159. A co do podmiany silniczków miejscami to radziłbym Ci podmienić same potencjometry(te co są w środku) a nie całe silniczki i wtedy spróbować.
verpa Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 też dziwne, u mnie na vagu tylko błąd v71 v158 i v159 sprawne, brak błędu a przy 18C sauna w aucie
ZABA Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 A moze zrobic maly eksperyment nagrzac silnik zeby dmuchalo cieplem ,odpiac silniczek np v159 i klape domykac recznie sprawdzajac jakie powietrze leci z nawiewu.
mech15 Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Ja się pozbyłem głuchego stukania i problemu z klapą oszraniania poprzez wymianę wszystkich potencjometrów (6 silniczków). wymieniłeś te wszystkie potencjometry na te niebieskie co pokazywałeś?
fahur Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 wymieniłeś te wszystkie potencjometry na te niebieskie co pokazywałeś? Jeszcze do tego nie usiadłem - brak wolnej chwili. W międzyczasie szukam też czegoś "bardziej" pasującego.
wampir Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Witam Czytam ten wątek i kilka innych i nadal nie wiem co robić. Oto lista problemów w B6 1.8T AMB : 1. Juz 2 razy prawa strona wiala mi gorącym powietrzem pomimo, ze mialem utawione na LO. Po kilku zmianach temepratur dla prawej strony z LO na HI i znowu na LO pomogło i prawa strona zaczeła poprawnie działać. Ale ten defekt powraca. 2.Jak nacisnę na przycisk "przedniej szyby" to włacza sie nawiew na nogi, a na szybe nic nie wieje. 3. Jak nacisnę przycisk "strzalka do gory" to nie wieje na szybe. podlaczylem vag i oto moja lista bledow: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E0 820 043 L Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1116 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 63351 7 Faults Found: 00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107) 41-00 - Blocked or No Voltage 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-00 - Open or Short to B+ 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Czy moglibyście powiedzieć jak moją wersja VAG moge zrobic nadstawy podstawowe i co mam dalej robic z moimi problemami?
turzol Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Miałem podobne problemy jak Ty z silniczkami nastawczymi. Nastawy podstawowe możesz spróbować wykonać, tą wersją VAG jaką masz czyli 3.11 U mnie nastawy nic nie zmieniały, dalej silniczki zawieszały się. Zamieniłem wszystkie na używki z Audi B7 2006r - szukałem jak najświeższych i póki co mam na VAG-u czysto bez błędów, a klimatronic w końcu dmucha jak powinien i ustawia prawidłowo kierunki wiania Polecam też przeczyścić styki w kostkach/wtykach idących do silniczków jakimś contact cleanerem
wampir Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Dzieki za informacje, zrobilem ten test, ale nie wiem czy poprawnie. Widze, ze jest tam przycisk start/next, czy to oznacza, ze sam przelaczam poszczegolne czesci testu czy czekam az on to sam zrobi? Ktory test odpowiada za nawiew na szybe? Gdzie znajde silniczek i ramie do sterowania i rozruszania klapy nawiewu na szybe ?
wielki1980 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 Dzieki za informacje, zrobilem ten test, ale nie wiem czy poprawnie. Widze, ze jest tam przycisk start/next, czy to oznacza, ze sam przelaczam poszczegolne czesci testu czy czekam az on to sam zrobi? Ktory test odpowiada za nawiew na szybe?Gdzie znajde silniczek i ramie do sterowania i rozruszania klapy nawiewu na szybe ? Kolego nie robisz testu tylko nastawy podstawowe (Basic Setting ) Poszukaj na forum było wiele razy opisane. A silniczki znajdziesz po odkręceniu schowka. ---------- Post dopisany at 08:18 ---------- Poprzedni post napisany at 08:18 ---------- Dzieki za informacje, zrobilem ten test, ale nie wiem czy poprawnie. Widze, ze jest tam przycisk start/next, czy to oznacza, ze sam przelaczam poszczegolne czesci testu czy czekam az on to sam zrobi? Ktory test odpowiada za nawiew na szybe?Gdzie znajde silniczek i ramie do sterowania i rozruszania klapy nawiewu na szybe ? Kolego nie robisz testu tylko nastawy podstawowe (Basic Setting ) Poszukaj na forum było wiele razy opisane. A silniczki znajdziesz po odkręceniu schowka.
wampir Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Mam prośbę, jezeli twórcy forum zmienią mechanizm wyszukiwania na taki jak byl dotychczas to chetnie sobie sam poszukam, ale poki co NIE DZIAŁA ON DLA MNIE ZADOWALAJACO BO MAM MILION NIE ZWIAZANYCH Z TEMATEM INFORMACJI. Wracając do tematu, zrobiłem tak jak w linku podanym przez turzola tzn: wchodzisz w (08) klimatronic i wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END", powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je , potem wchodzisz w basic settings(04), blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10] Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) . Odpowiedź w stylu silniczki są pod schowkiem też jest "prawie" zerowa, bo tą informacje znalazłem w każdym wątku, ale nikt nie pisze, który z nich jest do klapy sterowania nawiewem na szybe. Bo w ogole mi nie wieje na szybe i nie wiem co z tym zrobić. Bardzo proszę o bardziej prezycyjne odpowiedzi.Nie każdy jest wielkim masta wyjadaczem rezaczem i rozbierał auto 100x na kawałki. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam
turzol Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 wampir jeśli chodzi o nawiew na szybę to na bank chodzi o silniczek z zielonym ramieniem. Po odkręceniu schowka masz dostęp do 5-ciu silniczków . Ten z zielonym ramieniem jest po lewej stronie. U mnie była ta sama sytuacja i po podmianie silniczka na uzywany (sprawny) wieje jak powinno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się