wielki1980 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Opublikowano 22 Listopada 2012 To silniczek nr 7 od temp prawej strony.
Sieni Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Panowie też mam problemy z ogrzewaniem, raz grzeje, raz nie.. Najczęściej po stronie kierowcy. Dzisiaj dobrałem się do silniczków i zacząłem czyścić potencjometry. Ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem coś takiego przy jednym z silniczków: <br /><br /> jak widać brakuje jednego elementu :/ Wicie może gdzie to dostanę i za co odpowiada to cięgienko? dodam jeszcze że to co siedzi w tej dziurze u góry jest bardzo luźne, jakby miało wypaść.. Pozdrawiam
MAGIC87 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 00975 - Heated Rear Window (Z1) 39-10 - Output won't Switch or Short to Ground - Intermittent01172 - Temperature Sensor; Driver's Heated Seat (G59) 30-00 - Open or Short to Plus01171 - Temperature Sensor; Passenger Side Heated Seat (G60) 30-00 - Open or Short to Plus01794 - Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number 35-00 - - mam takie bledy... klimatronik z B7. wiem ze tylnia szyba nie działa... ale nie jest mi potrzebna bo mam z tylu reklame. druga sprawa jaka dzisiaj zaszła to temperatura 100*C i wiatrak po wylaczeniu auta chodził ponad 5 minut. płyn w zbiorniczku o,5 cm ponad stan. wie ktos co to moze byc ?
Fr0styyy. Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 No więc u mnie dzisiaj buchało gorącem gdy na klimatroniku było na LO po stronie kierowcy, po stronie pasażera działa jak należy Czyli pewnie klapki się zawiesiły i wystarczą nastawy podstawowe? I tak jutro będę się chyba do tego dopierał.
lukaszooo Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Witam panowie podepne sie pod temat od dawna walczę z klapami klimatronika, w tamtym roku klapy zawiesiły sie w trakcie trasy 120km w jedna strone na dworze -15C a tu zero ciepełka ....... po powrocie wyciągnełem wszystkie silniczki wypsikałem specyfikiem do potencjometrów zrobiłem nastawy i zadziałało ..... od jakiś 3 miesięcy cos znowy sie zdupczyło i w aucie moze byc zimno lub gorącooooo, nie było czasu i checi lecz wkoncu sie do tego zabrałem. Problem tyczy sie tylko temp reszta klap działa, zdjąłem schowek ustawiam na klimatroniku LO klapa od temp jest zamknięta, ustawiam 18C klapa max sie otwiera i przy zwiększaniu temp nie rusza sie, pierwsza myśl zwalony potencjometr. Podmieniłem potencjometry z klapy centralnej do klapy temp, ustawiłem na środku strzałke na potencjometrze zrobiłem nastawy klapa chodzi od zera do max wszystko gra, ustawiam na klimatroniku LO klapa zamknięta robie na 18C znowu to samo klapa otwiera sie maksymalnie wymyśliłem mały test wyjąłem potencjometr z klapy i podpiełem go samego pod kostkę, włączyłem nastawy podstawowe aby zobaczyć czy potencjometr wogóle cos wskazuje i ku mojemu zdziwieniu gdy poruszałem potencjometrem wartość płynnie sie zmieniała od 12 do 250 wiec potencjometr sprawny. Wsadziłem ponownie w klape poskręcałem i dalej to samo jest albo zimno albo gorąco, na Vagu wyskakują 2 nie usuwalne błędy 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed moze ktos mi wytłumaczyc co to znaczy "09-00 - Adaptation Limit Surpassed"" skoro potencjometr działa nastawy wychodzą dobrze to dlaczego to nie działa, klimatronik padł ???? Dodam ze klapa centralna chodzi dobrze więc nie mam pojęcia skąd ten błąd Moze ktos sprawdzic czy silnik G221 otwiera sie wraz z wzrostem ustawianej temp czy poprostu otwiera i zamyka ciepłe powietrze a inny silnik dozuje jego temperaturę ---------- Post dopisany 06-03-2013 at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2013 at 19:02 ---------- mogł by ktos sprawdzic jak działa prawa klapa temperatury ???? dozuje ilosc powietrza czy tylko otwiera i zamyka jego dojście ???? ---------- Post dopisany 11-03-2013 at 09:21 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2013 at 21:52 ---------- no i jak panowie pomoze ktos ???
turzol Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 nie baw się w psikanie, reanimacje tylko od razu wymieniaj silniczki na nowe. Przechodziłem przez to samo i po wymianie silniczków na używane, ale z 2009roku (już poprawione) nie mam żadnych problemów. Na VAG-u w końcu czysto i poprawnie działa chłodzenie/grzanie. Dodam, że ja do wymiany miałem 4 silniczki, czyli praktycznie wszystkie
lukaszooo Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 ok zgadzam sie z toba ale chce wiedziec jak działa prawa klapa temp, otwiera i zamyka powietrze czy dozuje je według ustawienia kmlimatronika. Musze to wiedziec aby postawic diagnozę uszkodzone klapy czy klimatronik, stwierdzam ze nie przeczytałeś mojego posta ponieważ nie pytam jak to zreanimować potencjometr tylko konkrtnie jak działa ta klapa
turzol Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Przecież to oczywiste, że dozuje wg ustawień klimatronica. Jeśli masz pełne otwarcie i zamknięcie potencjometr wyzionął ducha, co z resztą widać po rodzaju błędu w sterowniku. tutaj masz schemat klap http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/all-b6-ktos-posiada-rysunek-silnikow-klap-157853/
lukaszooo Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 czyli np przy temp 23C na klimatroniku klapa powinna byc na środku swojej skali ???? kolego wyciągnąłem potencjometr z klapy podłączyłem bez silnika i przy recznym ruszaniu wskazaniu potencjometru sa dobre czyli powinno byc ok, jestes pewny ze wymiana silnika klapy pomorze ???? Sa to drogie rzeczy więc nie chce wpędzić sie w bezsensowne koszty
matio446 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 tak na szybko polecam sprawdzić na vagu/organoleptycznie czujniki temperatury w kanałach górnych. W zimie miałem problem z ogrzewaniem (lewa chłodziła a prawa grzała). Po wyjęciu lewego czujnika (G150 albo G151) problem ustąpił, a co najlepsze po przetarciu go lekko ręcznikiem papierowym i ponownym zamontowaniu wszystko działa dobrze do dziś. Przyczyną zabrudzenia czujników mogą być preparaty do odgrzybiania klimatyzacji w szpraju.
lukaszooo Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 gdzie mniej wiecej znajduje sie ten czujnik ??? byłęm dzis w aso za jeden silnik jedyne 342zł
matio446 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Jak zrzucisz klapkę by dostać się do bezpieczników, w górnej części masz kanał wentylacyjny. Od dołu jest wpięty czujnik, wystarczy go przekręcić ćwierć obrotu i wychodzi. Drugi jest analogicznie po stronie pasażera.
lukaszooo Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 panowie dzis podmieniłem klapy od kumpla (u niego jest wszystko ok) i d*pa dalej nie chodzi. Mysle ze problemem jest bład klapy temperatury Adaptation Limited którego nie moge skasowac błedu nie da sie skasować nawet przy odpietej klapie, zamiany podmiany i wszelkie kombinacje alpejskie nic nie daja poniewaz jest ten błąd. Ma ktos jakies pomysły. Co dokładnie oznacza Adaptation Limited ???? chodzi o adaptacje ??? jak ją wykonać
turzol Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 a zrobiłeś nastawy podstawowe po wymianie silniczka sterującego?
lukaszooo Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 tak, podczas nastaw silniczek chodził od max do min wartosci ładnie zmieniały sie od 20-250. Po zrobieniu nastawów i podmianie silniczka błąd jest dalej nie usuwalny ......
Goran TBG Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 przeczytałem wszystko co piszecie i chyba mam ten sam problem. Wczoraj zauwazyłem ze z prawej strony grzeje na potege a z lewej chłodzi żeby zrobić temperature nastawiona na klimie. Jutro jade podpinac VAG-a to bede troche wiecej wiedzial.... juz sie rozgladam za silnjiczkiem:)
trzmi3lu Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 panowie dzis podmieniłem klapy od kumpla (u niego jest wszystko ok) i d*pa dalej nie chodzi. Mysle ze problemem jest bład klapy temperatury Adaptation Limited którego nie moge skasowac błedu nie da sie skasować nawet przy odpietej klapie, zamiany podmiany i wszelkie kombinacje alpejskie nic nie daja poniewaz jest ten błąd. Ma ktos jakies pomysły. Co dokładnie oznacza Adaptation Limited ???? chodzi o adaptacje ??? jak ją wykonać Rozbierałes ten silnik? Wyjmowałes potencjometr z obudowy?Jeżeli tak to włóz go tak jak nalezy(przekręc suwak o 180st) zrób nastawy początkowe i nie bedzie błedu o przekroczonej adaptacji:grin: Nastawy Podstawowe /Basic settings Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione. UWAGA jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe. Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione. Brak zapisanych błędów w sterowniku. Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO: Wchodzimy w 04 - Basic Settings Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001i klikamy [Go] Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych. Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się. Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a. Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. Adaptacja Czyli przyuczanie nowego numeru VIN Wchodzimy w adaptacje [10], następnie wybieramy kanał [081]i klikamy [read] Wpisujemy nową wartość: 26467 Kończymy enter/save
lukaszooo Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 swoje rozbierałem do czyszczenia ale przekłądałem silniczki które działały w inny aucie i dalej ten sam błąd
trzmi3lu Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Przekładałes silniki czy całe mechanizmy z potencjometrami? A tak wogole to odłacz na chwile akumulator i sprobuj wykasowac błedy. Ja miałem dokładnie to samo jak rozebrałem potencjometry i czyszcząc je przestawiłem o 180 st i natychmiast dostałem błedy takie jak u Ciebie, a jak masz błedy to nie zrobisz podstawowych ustawien niestety mimo ze vag pokaze ze wartosci schodzą do zera. 3h nie mogłem dojsc do tego co spierd....łem az w koncu cos mi zaswitało ze te potencjometry robią złą robote przestawiłem i błedy odrazu dało sie skasowac i nastawy początkowe poszły wraz z adaptacją bez problemu i działało przez 2 tyg. a teraz mam z tym: http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/a4-b6-1-8t-potencjometry-g113-g221-problem-266416/. Ale to juz inna historia związana chyba z blokowaniem sie samych klapek. Pozdrawiam
lukaszooo Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 kurcze wiem ze kreciłem potencjometrami ale nie mam pojecia ile obrotów i w która strone, przekładałem całe mechanizmy ale nic to ne dało ponieważ nie mogłem skasować błedu, nawet po całkowitym odpieciu silniczka nie da sie tego usunąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się