Dev Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 Olej do PDków ma inne właściwości i leje się go nie bez powodu
Pieterb Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 No a pozwólcie że zapytam tak z ciekawości a co z np olejem o wyższej normie np 507.00?
Pieterb Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 (edytowane) 19 minut temu, Dev napisał: a co z nim ? Hmm, wiesz co może trochę źle się wyraziłem. Chodzi mi o to czy może być o wyższej normie. Czy tylko olej z normą nie mniej niż 505.01cz też tylko i wyłącznie o tej normie jest dopuszczalny dla pd. To tylko takie Teoretyczne pytanie żeby nie było. Heh Edytowane 11 Lipca 2021 przez Pieterb
Dev Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 10 minut temu, Pieterb napisał: Hmm, wiesz co może trochę źle się wyraziłem. Chodzi mi o to czy może być o wyższej normie. Czy tylko olej z normą nie mniej niż 505.01cz też tylko i wyłącznie o tej normie jest dopuszczalny dla pd. To tylko takie Teoretyczne pytanie żeby nie było. Heh wystarczy 505.01
seboll2 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 witam panowie , pacjent A4 B6 1.9 AVF , nalot 245tys km planuje kupić olej i filtry , filtry Knecht polecą a olej.... czytam i czytam i rózne opinie jaki olej najlepiej ? MOTUL SPECIFIC 505.01 ? 5W40 czy 5W30 ? proszę o podpowiedź
kamil-vag Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 5w40 z normą 505.01 Ravenol VMO to chyba najlepszy stosunek ceny do jakości, robiłem kiedyś zestawienie do PD, możesz sobie zobaczyć: Do tego polecam stosować jakiś modyfikator tarcia by chronić szklanki i wałek ?
Pieterb Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, kamil-vag napisał: Do tego polecam stosować jakiś modyfikator tarcia by chronić szklanki i wałek ? A mógłbyś podać jakiś przykład bo w sumie pierwsze słyszę o czym takim. A może bym zapodał przy wymianie oleju która już niedługo mnie czeka. Bo serwis mi się już za świecił. Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez Pieterb
kamil-vag Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Ja stosuję Archoil AR9100 lub 9200, są też inne tańsze.
seboll2 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 7 minut temu, kamil-vag napisał: Ja stosuję Archoil AR9100 lub 9200, są też inne tańsze. czyli jak rozumiem podczas wymiany oleju wlewam np 2 l oleju wlewam dodatek jak w instrukcji i dolewam olej aby był stan i to wszystko tak
Langista Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 A jaki olej już zalewasz? Do niektórych nie powinno się dodawać, bo już w sobie mają dużo dodatków a tutaj sprawdza się powiedzenie, co za dużo to nie zdrowo.
KINIAM Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 5 godzin temu, seboll2 napisał: witam panowie , pacjent A4 B6 1.9 AVF , nalot 245tys km A na jakim oleju silnik jest i w jakim interwale były dokonywane wymiany ?. olej, filtr paliwa i powietrza ?. A może dopiero to nowy nabytek to wtedy radze przyjąć inny tryb postępowania odnośnie oleju i aplikacji drogich dodatków do oleju.
Pieterb Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Hmm, jeśli to do mnie to aktualnie mam zakupionego motula. O taki
kamil-vag Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 4 godziny temu, Langista napisał: a tutaj sprawdza się powiedzenie, co za dużo to nie zdrowo. Lang to proszę o argumenty, co się może stać od stosowania archoila ar 9100 i 9200 z Ravenolem który już jest bardzo dobrym olejem ? ? ? Bez sensu myślenie... wiesz ile osób lata na takich połączeniach dobrego oleju + modyfikator ? ? ? Wbrew pozorom przy PD dobry olej to podstawa i modyfikator może bardzo pomóc W PD chodzi głównie o odporność oleju na utratę lepkości podczas przejścia przez ogromne naciski na współpracy pompowtryskiwacz i wałek rozrządu, podczas którego następuje największe "osłabienie" oleju. Dobry olej sobie z tym poradzi ale zakładanie z góry, że każdy budżetowy olej bez tej normy będzie pod tym względem odpowiedni nie jest dobre... 3 godziny temu, KINIAM napisał: A może dopiero to nowy nabytek to wtedy radze przyjąć inny tryb postępowania odnośnie oleju i aplikacji drogich dodatków do oleju. Tu racja, przydatna może być płukanka, zalanie tańszego oleju, przepłukanie, zalanie właściwego... także punkty za czujność Krzysiu
Langista Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Ja się przyznam, że wiedzy dużej w olejach nie mam, jednak osoba, od której zaopatruje się w olej już jakieś pojęcie musi mieć. Nie ukrywam, że jeżdżę na Millersie, do którego przez 40 000 dodawałem właśnie dodatek z Archoil, tak samo wcześniej do AJM-a i w sumie, ja większej różnicy nie odczułem jak dwie ostatnie wymiany oleju sobie odpuściłem. Sprzedawca Millersa bardzo sugestywnie zalecał aby odpuścić stosowanie dodatków do nowej formuły ich olejów, bo nie da to żadnego efektu a może nawet zaszkodzić i zmienić formułę całego oleju. Nie jestem chemikiem ale coś mi mówi, że zbyt 'bogaty' olej w dodatki może się łatwiej osadzać jako nagar w silniku lub nawet zapychać kanaliki olejowe jeżeli reakcja chemiczna za bardzo go zagęści. Te dodatki są długo na rynku i często są coraz to bardziej wzbogacane ale.czy są testowane na równi z unowocześnianymi olejami?
seboll2 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 5 godzin temu, KINIAM napisał: A na jakim oleju silnik jest i w jakim interwale były dokonywane wymiany ?. olej, filtr paliwa i powietrza ?. A może dopiero to nowy nabytek to wtedy radze przyjąć inny tryb postępowania odnośnie oleju i aplikacji drogich dodatków do oleju. Samochód kupiłem dwa tygodnie temu , olej z tego co pamietam bo już nie chce mi się lecieć do garażu to 5w30 i teraz chce zrobić zmianę , dlatego zapytałem co wlać najlepiej
KINIAM Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Opublikowano 31 Sierpnia 2021 46 minut temu, seboll2 napisał: Samochód kupiłem dwa tygodnie temu , olej z tego co pamietam bo już nie chce mi się lecieć do garażu to 5w30 i teraz chce zrobić zmianę , dlatego zapytałem co wlać najlepiej Czyli jeszcze nie wiele wiesz o kondycji silnika. Jak 5W30 to może na początek FUCHSA Titan GT1 FLEX lub coś na lepszych bazach PMO Extreme EST i obserwuj olej. Do nowego filtra paliwa zalej preparat czyszczący np. od Liqui Moly 20258 co się nie zmieści w filtrze możesz zalać do baku.
Jano8504 Opublikowano 30 Lipca 2023 Opublikowano 30 Lipca 2023 Panowie pytanie, co myślicie o tym oleju czy da radę pompowtryskom 1,9 .
Jano8504 Opublikowano 30 Lipca 2023 Opublikowano 30 Lipca 2023 44 minuty temu, Dev napisał(a): Jo Dziekuje za zwięzłą odpowiedź 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się