Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Problem z instalacją


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Prosze o pomoc mam A4 B6 z silnikiem 2.0 ALT rok temu założyłem instalacje STAG 300 valteki 1 ohm 2.3mm zawoli zeta N 1.28 bar. Od początku mam problem przy gwałtownym dodaniu gazu z niskich obrotów silnik sie zamula szarpie po chwili zaczyna ciągnąć. Problem ten znika wraz z rozgrzewaniem się silnika i występuje tylko na LPG nie wiem juz jak sobie poradzic z tym problemem. Zauważyłem ze są bardzo długie czasy wtrysku benzyny które sie skracają do mniej wiecej 22ms na rozgrzanym sielniku. co moze byc przyczyna tak długich czasów.

Bardzo prosze o pomoc. Stawaim JONEGO jak ktos mi bedzie w stanie pomóc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Daj jakieś fotki z pod maski jak ta instalacja jest zamontowana może jakies screny z programu i na początek termometr LPG do sprawdzenia.

Opublikowano

Witam mam ten sam problem wtryski valtek podobno jest to wina zbyt szybkiego przełączeniem się na gaz u mnie następuje to przy 30st powiedział mi to znajomy u niego po przestawieniu na wyższą temp wszystko wruciło do normy niestety nie mam możliwości narazie sprawdzenia tego bo jestem za granicą instalacje zamontowałem dośc niedawno poczym wyjechałem jak wrócę to zmienie tą temperaturę i zobaczymy narazie proponuje zacząc ci od tego mam nadzieje że ta informacja ci pomoże

Opublikowano

Witam mam ten sam problem wtryski valtek podobno jest to wina zbyt szybkiego przełączeniem się na gaz u mnie następuje to przy 30st powiedział mi to znajomy u niego po przestawieniu na wyższą temp wszystko wruciło do normy niestety nie mam możliwości narazie sprawdzenia tego bo jestem za granicą instalacje zamontowałem dośc niedawno poczym wyjechałem jak wrócę to zmienie tą temperaturę i zobaczymy narazie proponuje zacząc ci od tego mam nadzieje że ta informacja ci pomoże

myślę, że w Twoim przypadku łatwo to sprawdzić czy temperatura jest zbyt niska, przełącz na benzynę od początku i dopiero jak silnik osiągnie np 60 stopni przełącz na LPG i zobacz jak wtedy będzie chodził jeśli normalnie to masz sprawę wyjaśnioną :hi:

Opublikowano

u mnie jest ustawiona temp. na 35st przy przełączaniu się na lpg

Opublikowano

Ja też mam ustawione na 35 stopni , ogólnie podejrzewam źle wyregulowana instalacje silnik ALT jest specyficzny ,długie czasy wtrysków są charakterystyczne dla tego silnika .

Mam zainstalowanego STAG 300 + Valtki czerwone przelatałem już około 50tys na tym zestawie i nigdy nie miałem awarii .

Osobiście obstawiam źle wyregulowaną instalkę ,pamiętam jak mój gazownik troszkę się męczył z ustawieniem właśnie tego szarpania na nie rozgrzanym silniku ,czasem nawet przy ruszaniu potrafił zgasnąć .

Nie mam interfejsu bo bym zrobił screana ustawień.

Gość -makaveli-
Opublikowano

może padł czujnik temperatury w listwie wtryskowej??a jak nie to:

1-zawór magnetyczny-zbiornik

2---------------------filtr gazu

3----------------------parownik

lepiej sprawdź czy gdzieś jakiegoś przebicia nie masz

Lekko pstryknac moze też przekaźnik gazu.

Opublikowano

myślę że to wina wtryskiwaczy miałem też żółte valteki 1 ohm i nie nadążały za silnikiem zmieniłem na czerwone 3 ohm i po problemie pozdr. :)

Opublikowano

Witam

Po wymianie świec i odmy mogę się zaliczyć do posiadaczy tego samego problemu :(

Po dodaniu gwałtownie gazu jest taka zamułka, że gdyby nie umiejętne operowanie sprzęgłem - ciągle bym zaduszał audiczke.

I teraz tak - najgorzej jest u mnie na zimnym silniku ( jak u każdego chyba ), ale dzisiaj zauważyłem, że nawet na ciepłym silniku ~75 st. jest jeszcze taka minimalna zamułka przy dodaniu gazu - sprawdzę jeszcze przy 90st. i dam znać...

Skoro regulacja nie przyniosła zmian, świece też nie to już teraz to chyba naprawdę będzie wina wtrysków :( ?

P.S. Oczywiście gdy dodaję gazu powoli ( jednostajnie ) pomagając sprzęgłem, wtedy niema problemu - no ale to nie jest wyjście...

Opublikowano

myślę że to wina wtryskiwaczy miałem też żółte valteki 1 ohm i nie nadążały za silnikiem zmieniłem na czerwone 3 ohm i po problemie pozdr. :)

@CASIUS zrób jak kolega radzi ,czerwone Valtki są tanie jak barszcz ,po wymianie musisz na nowo ustawić kompa od LPG .

Opublikowano

Witam

Czy ktoś rozwiązał ten problem?

Mam to samo.

Gdy silnik niedogrzany to po wciśnięciu pedału gazu samochód ma tak jakby sekundę zastanowienia żeby zaczął ciągnąć.

Na rozgrzanym jest OK.

Dodam, że listwę podmieniłem z czerwonych valteków na magicjet-y i nic się nie zmieniło.

Reduktor mam zavoli zeta N, ciśnienie 1,18

Świece aktualnie bosch dwuelektrodowe, były NGK platinium

dysze 2,5mm, sterownik stag4

Szukałem po necie i widzę, że więcej osób ma ten problem w tym silniku.

Opublikowano

ja miałem te same problemy pojechałem do swojedo gaziarza i po pierwszaj wizycie podniósł temp. przełączania na lpg wyregulował coś wspominał o mapie ale mi to nic nie mówi no i po tej wizycie już po problemie miałem i tak już jeżdze 6 m-cy i 0 problemów życze powodzenia

Opublikowano

żółte walteki to lipa a jeszcze jesli sa zabrudzone to po zapaleniu na zimnym silniku syf skleja tłoczki i dawkuja jak chca ja mam czerwone i wszystko jest git ale jak miałem zwykły filtr fazy lotnej to musiałem czyscic co jakis czas bo działo sie podobnie {szarpania po przełaczeniu} teraz mam filtr fl-02 i jak narazie odpukac wszystko ok.

Opublikowano

Ja mam to samo i jadę we wtorek do gaziarzy po raz en-ty. Ma przyjechać koleś ze STAG'a i poradzić sobie z tym problemem. Dam znać jak coś zmajstrują. [br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 13:26_________________________________________________No własnie odebrałem autko od gazownika i znów lipa. Powiedział że był gość ze STAG'a i razem próbowali pokonać problem szarpania na zimnym przy wciskaniu gazu gwałtowniej. Niestety nie zrobili postępów. Mam wg nich wymienić cewki zapłonowe na nowe, bo niby jedna nie jest oryginalna i jest od VW. I tą wymianę wszystkich cewek stawiają jako pewnik tego szarpania. Trochę dla mnie to niezrozumiałe. Na benzynie chodzi idealnie a jak mi padła jedna cewka 1,5 roku temu to objaw był taki że szarpał ciągle i nie dało się jechać. Uważam że te są sprawne. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tych cewek np VAGiem, żeby nie wydawać 600pln na nowe?

Opublikowano

Niestety, ale nie ma. Jeśli już cewka nie domaga, to masz błąd wypadania zapłonu. Jedynie tylko podmiana z kimś Ci zostaje. Jeśli by to była wina cewek, to raczej by nie miało to wpływu na to jak silnik się sprawuje gdy jest rozgrzany/zimny. Gaz jest czulszy na niedomagania instalacji zapłonowej i dlatego na benzynie może auto chodzić, a na LPG mogą być problemy. Ale wydaje mi się, że temperatura nie ma tu nic do czynienia.

Co do tezy, że cewka nie jest oryginalna, bo pochodzi z VW, to nie mam pytań. Wydaje mi się, że pora zmienić gazownika, bo on nie ogarnia tematu. ;)

Jeśli jesteś pewien, że świece są OK, wtryski niezasyfione, reduktor domaga, na benzynie chodzi tak jak powinien, to ja bym na Twoim miejscu skontaktował się z kimś, kto ma staga w tym silniku i jest ok, poprosił o mapy i wrzucił do siebie.

Opublikowano

Witam.

Tak się zastanawiam czy po prostu w silniku ALT instalacja gazowa musi się tak zachowywać, że na zimnym po wciśnięciu pedału gazu jest szarpnięcie.

Ma ktoś założoną instalację i nie ma tego problemu? Bo ja już się poddałem i zaczynam twierdzić, że tego się nie da usunąć.

Jeszcze tylko miałem cewki nie wymienione a poza tym to już chyba wszystko. Listwy wtryskową LPG już mam trzecią założoną i na wszystkich to samo, świece też trzeci komplet, druga przepływka, silnik nie ma błędów.

Opublikowano

Ja mam u siebie Landi Renzo Omegas. Założona z 1,5 roku temu. Dobijam do 30 tys km i zero problemów. Temperatura przełączania 42 stopnie. Przerzuca na gaz niewyczuwalnie i ciągnie dobrze. Tamtej zimy podczas tych wielkich mrozów ze 3 razy zafalowały mi obroty (silnik zimy, dojeżdżam do skrzyżowania, puszczam gaz i w tym momencie przerzuca na LPG). Poniosłem mu do 52 stopni i już nigdy to się nie powtórzyło. Tej zimy chyba jak przyjdą mrozy, to mu profilaktycznie podniose. ;) Sprawdzając kiedyś odpalanie awaryjne na gazie na zimnym silniku, zauważyłem, że silnik nie mógł utrzymać obrotów biegu jałowego (falowały). Ale po dodaniu gazu, było ok.

Reasumując, to ten silnik może chodzić OK na gazie. Nawet na nie rozgrzanym silniku. Skoro gazownik się upiera, że mapy są OK, graty są OK, to jedyne co mi przychodzi do głowy, że parownik nie nagrzewa odpowiednio gazu. Przerzuca po sygnale, ze ciecz ma 42, a gaz ma niższą. Najlepiej opisz problem gdzieś na forum o LPG. Tam jest więcej specjalistów i pewnie więcej pomogą.

Opublikowano

Dziś byłem na warsztacie i sprawdzili mi jeszcze raz silniczek interfejsem - 0 błędów. Wyjęli cewki i powiedzieli że wizualnie też nie majądo nich zastrzeżeń. Dostałem to na piśmie ;) więc pokażę to gazownikom i niech myślą dalej. Ale pojeżdzę jeszcze do końca tygodnia i po weekendzie jadę do gazowników.[br]Dopisany: 25 Listopad 2010, 18:35_________________________________________________Słuchajcie właśnie sprawdziłem i mam cewki z numerami w swojej a4:

1 - 06C 905 115L

2 - 06C 905 115H

3 - 06C 905 115L

4 - 06B 905 115L

Czy to źle że są takie? Pytam, bo mój gozownik zlecił wymianę.[br]Dopisany: 25 Listopad 2010, 23:33_________________________________________________Na Allegro można kupić

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-audi-a4-a6-a8-2-0-3-0-06c905115b-i1337767999.html

http://allegro.pl/bremi-20125-cewka-zaplonowa-a4-a6-a8-2-0-3-0-i1336194459.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...