EnDrIu` Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Panowie mam nastepujący problem, wycieka mi olej, nie jest to duza ilosc, problemem jest, ze scieka mi na rozrusznik, przez co zaczeły mi sie zawieszac szczotki. Poczatkowo zauwazyłem, ze kolanko wychodzace z EGR bylo od spodu mokre. Dzis je wymienilem, ale stare wyglada ok Dodam, że rurka od EGR została zaślepiona przez poprzedniego właściciela lepiej ją podłaczyć? Porobiłem fotki wygląda to tak (niestety nie mam kanału i fotki robione wkładając rękę w okolicy filtra powietrza- stojąc po stronie pasażera): Po zdjęciu rury, o ktorej wczesniej wspomnialem zauwazyłem tyle oleju w ukladzie...czy to normalne?
Cristoforo Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 ale ty masz tego oleju w tym dolocie masakra spr. lepiej turbine może lecieć z pokrywy zaworów itd. EGR tez ja jest zaślepiony to ma być zaślepiony umyj silnik to wtedy ocenisz gdzie wali olejem
Karl28 Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 ale ty masz tego oleju w tym dolocie masakra spr. lepiej turbine może lecieć z pokrywy zaworów itd. EGR tez ja jest zaślepiony to ma być zaślepiony umyj silnik to wtedy ocenisz gdzie wali olejem Bez przesady z tą ilością oleju :gwizdanie: Chyba,że kolega ma sucho w dolocie Co do umycia silnika to się zgodzę Pozdro
macieek Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 A mi to wyglada jakby z pod EGRa kapało. Ostro ci leje skoro az taki syf sie zrobil... chyba że nigdy nie myles silnika. Niestety nie zrobiles dokladnego zdjecia EGR tylko to co pod nim a chcialem zobaczyc czy z tych bocznych dziurek sie przelewa. Moj EGR troche saczy ale jak wyczyszcze szmata raz na 2-3 miesiace to da sie nad tym zapanowac. pozdr
Lukasz_N Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Najwięcj oliwy to w kanale turbulum widac na tych foto
Cristoforo Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 ja nie mam takich ilości oleju w dolocie
Sztomel Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 olej w dolocie to normalna rzecz, zasysa go turbo z odmy silnika i pcha dalej do dolotu, szkoda że nie zrobiłeś też fotek bardziej ogólnych tak jak wspomniał macieek byłoby wtedy lepiej widać a przy tym myślę, że może też ciec z uszczelnień pompy tandem bo była cała zamazana od strony czujnika G62/G2. W tej sytuacji najkorzystniej jest zastosować Oil Catch Tanka lub wywalić odmę wężem do butelki plastikowej a cały dolot włącznie z intercoolerem porządnie wypłukać z resztek oleju, jeśli wali tylko i wyłącznie przez otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika zaworu EGR to można je czymś zakołkować skoro EGR jest zaślepiony oraz odłączyć podciśnienie z siłownika EGR a koniec wężyka idącego od siłownika do N18 zaślepić albo całkiem wywalić N18 i wężyki od niego a we wtyczkę od N18 wpiąć opornik 18 ohm.
Pandzior Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Samochód ma już 10 latek, więc turbina ma prawo już troszkę puszczać. A na temat, to umyj silnik, tylko w jakiejś dobrej myjni, żeby więcej kłopotów nie było niż korzyści.
EnDrIu` Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Opublikowano 16 Maja 2010 Dzięki za szybkie odpowiedzi Teraz bede wiedzial na co zwrocic uwage Zrobie jak mowicie. Jesli ktos ma jakies dodatkowe pomysly na co zwrocic uwage to prosze pisac:)
aju Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 ja tyle oleju nie mam w dolocie i w żadnym dieslu tyle nie miałem Stawiam że olej z dolotu wycieka w okolicach egra
.:olo:. Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 EnDrIu`, udało ci się naprawić ten wyciek? zastanawia mnie co miałeś do zrobienia bo u mnie wygląda sprawa identycznie...
SoMeS Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 a ja w ogóle nie mam oleju w dolocie, sucho mi to wygląda na uszczelkę pod pokrywą zaworów bądź pod wyciek pod kolektorem ssącym.. dodatkowo to jeżeli dobrze pamiętam to w serii rurę z dolotu z kolektorem łączy gumowa złączka (od razu zmień na sylikon) w niej jak by była dziura to też byś miał zachlapane te miejsca co na zdjęciach
.:olo:. Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 mam upartego mechanika. powiedzialem mu ze moze to byc wina EGR. odkrecil, wyczyscil, sprawdzil czy dziala i jakies 1000km byl spokoj, az do wczoraj bo znowu zapalila sie kontrolka poziomu oleju i silnik caly zafajdany
SoMeS Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 mam upartego mechanika. powiedzialem mu ze moze to byc wina EGR. odkrecil, wyczyscil, sprawdzil czy dziala i jakies 1000km byl spokoj, az do wczoraj bo znowu zapalila sie kontrolka poziomu oleju i silnik caly zafajdany czyli to coś poważniejszego niż jakiś tam dolot czy egr.. tamtędy tyle oleju nie leci, są to śladowe ilości... no chyba że uszczelniaczy w turbinie już nie ma w ogóle i wszystko w dolot idzie :gwizdanie:wrzuć jakieś normalniejsze fotki[br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 22:20_________________________________________________btw... wszystko powinieneś zacząć od zmiany mechanika
lukas309 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 ja mam olej w dolocie ale śladowe ilości jak kolega wyżej pisze :gwizdanie: :gwizdanie:
.:olo:. Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 w dolocie turbiny sucho, no prawie ale to prawie nic. wiec turbo ok bo swiezo po regeneracji, egr ok, to co moze tak zalewac silnik. piszesz ze z egr tak mocno sie nie leje, a z mojego az sie leje, 0,5L na 200 km!!! jak sie go troche przycisnie bo przy jezdzie wolniejszej to nie ucieka tak bardzo. zaczyna robic sie naprawde mokro kiedy obroty silnika 2500/min i wiecej
SoMeS Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 to jest niemożliwe co piszesz... do egru są 3 drogi... pierwsza to dolot powietrza doładowanego z turbiny i później w tamtą strone dalej do kolektora ssącego - jest to jedyna opcja którą może iść do zaworu recyrkulacji spalin olej co z kolei spowodowane oczywiście uwalonymi uszczelniaczami w suszarce... druga to powrót spalin z kolektora wydechowego w co szczerze wątpię bo nie mały byś musiał mieć meksyk w silniku... trzecia to wężyk podciśnieniowy idący z zaworu N18 - chyba nie muszę mówić zrób kilka dokładnych fotek i z bliższa i z dalsza i zaznacz gdzie na włączonym aucie ten olej ucieka to będziemy myśleć dalej
Daimos Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 wyciek w tylnej części silnika AJM może też być spowodowany nieszczelnością pompy tandem na styku z głowicą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się