Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wyciek oleju-skąd? Dużo zdjęć


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam nastepujący problem, wycieka mi olej, nie jest to duza ilosc, problemem jest, ze scieka mi na rozrusznik, przez co zaczeły mi sie zawieszac szczotki. Poczatkowo zauwazyłem, ze kolanko wychodzace z EGR bylo od spodu mokre. Dzis je wymienilem, ale stare wyglada ok :confused4:

Dodam, że rurka od EGR została zaślepiona przez poprzedniego właściciela lepiej ją podłaczyć?

Porobiłem fotki wygląda to tak (niestety nie mam kanału i fotki robione wkładając rękę w okolicy filtra powietrza- stojąc po stronie pasażera):

DSC00020.jpg

DSC00021.jpg

DSC00022.jpg

DSC00023.jpg

DSC00024.jpg

DSC00025.jpg

DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

DSC00029.jpg

Po zdjęciu rury, o ktorej wczesniej wspomnialem zauwazyłem tyle oleju w ukladzie...czy to normalne?

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

Opublikowano

ale ty masz tego oleju w tym dolocie masakra

spr. lepiej turbine

może lecieć z pokrywy zaworów itd.

EGR tez

ja jest zaślepiony to ma być zaślepiony :decayed:

umyj silnik to wtedy ocenisz gdzie wali olejem

Opublikowano

ale ty masz tego oleju w tym dolocie masakra

spr. lepiej turbine

może lecieć z pokrywy zaworów itd.

EGR tez

ja jest zaślepiony to ma być zaślepiony :decayed:

umyj silnik to wtedy ocenisz gdzie wali olejem

Bez przesady z tą ilością oleju :gwizdanie: Chyba,że kolega ma sucho w dolocie :cool1:

Co do umycia silnika to się zgodzę :tongue4: Pozdro

Opublikowano

A mi to wyglada jakby z pod EGRa kapało. Ostro ci leje skoro az taki syf sie zrobil... chyba że nigdy nie myles silnika. Niestety nie zrobiles dokladnego zdjecia EGR tylko to co pod nim a chcialem zobaczyc czy z tych bocznych dziurek sie przelewa.

Moj EGR troche saczy ale jak wyczyszcze szmata raz na 2-3 miesiace to da sie nad tym zapanowac.

pozdr :hi:

Opublikowano

Najwięcj oliwy to w kanale turbulum widac na tych foto

Opublikowano

ja nie mam takich ilości oleju w dolocie

Opublikowano

olej w dolocie to normalna rzecz, zasysa go turbo z odmy silnika i pcha dalej do dolotu, szkoda że nie zrobiłeś też fotek bardziej ogólnych tak jak wspomniał macieek byłoby wtedy lepiej widać a przy tym myślę, że może też ciec z uszczelnień pompy tandem bo była cała zamazana od strony czujnika G62/G2. W tej sytuacji najkorzystniej jest zastosować Oil Catch Tanka lub wywalić odmę wężem do butelki plastikowej a cały dolot włącznie z intercoolerem porządnie wypłukać z resztek oleju, jeśli wali tylko i wyłącznie przez otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika zaworu EGR to można je czymś zakołkować skoro EGR jest zaślepiony oraz odłączyć podciśnienie z siłownika EGR a koniec wężyka idącego od siłownika do N18 zaślepić albo całkiem wywalić N18 i wężyki od niego a we wtyczkę od N18 wpiąć opornik 18 ohm.

Opublikowano

Samochód ma już 10 latek, więc turbina ma prawo już troszkę puszczać. A na temat, to umyj silnik, tylko w jakiejś dobrej myjni, żeby więcej kłopotów nie było niż korzyści.

Opublikowano

Dzięki za szybkie odpowiedzi :) Teraz bede wiedzial na co zwrocic uwage :) Zrobie jak mowicie. Jesli ktos ma jakies dodatkowe pomysly na co zwrocic uwage to prosze pisac:)

Opublikowano

ja tyle oleju nie mam w dolocie :blink: i w żadnym dieslu tyle nie miałem

Stawiam że olej z dolotu wycieka w okolicach egra

Opublikowano

EnDrIu`, udało ci się naprawić ten wyciek?

zastanawia mnie co miałeś do zrobienia bo u mnie wygląda sprawa identycznie...

Opublikowano

a ja w ogóle nie mam oleju w dolocie, sucho :)

mi to wygląda na uszczelkę pod pokrywą zaworów bądź pod wyciek pod kolektorem ssącym.. dodatkowo to jeżeli dobrze pamiętam to w serii :decayed: rurę z dolotu z kolektorem łączy gumowa złączka (od razu zmień na sylikon) w niej jak by była dziura to też byś miał zachlapane te miejsca co na zdjęciach

Opublikowano

mam upartego mechanika. powiedzialem mu ze moze to byc wina EGR. odkrecil, wyczyscil, sprawdzil czy dziala i jakies 1000km byl spokoj, az do wczoraj bo znowu zapalila sie kontrolka poziomu oleju i silnik caly zafajdany :wallbash:

Opublikowano

mam upartego mechanika. powiedzialem mu ze moze to byc wina EGR. odkrecil, wyczyscil, sprawdzil czy dziala i jakies 1000km byl spokoj, az do wczoraj bo znowu zapalila sie kontrolka poziomu oleju i silnik caly zafajdany :wallbash:

czyli to coś poważniejszego niż jakiś tam dolot czy egr.. tamtędy tyle oleju nie leci, są to śladowe ilości... no chyba że uszczelniaczy w turbinie już nie ma w ogóle i wszystko w dolot idzie :gwizdanie:

wrzuć jakieś normalniejsze fotki[br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 22:20_________________________________________________btw... wszystko powinieneś zacząć od zmiany mechanika :wink4:

Opublikowano

ja mam olej w dolocie ale śladowe ilości jak kolega wyżej pisze :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

w dolocie turbiny sucho, no prawie ale to prawie nic. wiec turbo ok bo swiezo po regeneracji, egr ok, to co moze tak zalewac silnik.

piszesz ze z egr tak mocno sie nie leje, a z mojego az sie leje, 0,5L na 200 km!!! jak sie go troche przycisnie bo przy jezdzie wolniejszej to nie ucieka tak bardzo. zaczyna robic sie naprawde mokro kiedy obroty silnika 2500/min i wiecej :wallbash:

Opublikowano

to jest niemożliwe co piszesz... do egru są 3 drogi...

pierwsza to dolot powietrza doładowanego z turbiny i później w tamtą strone dalej do kolektora ssącego - jest to jedyna opcja którą może iść do zaworu recyrkulacji spalin olej co z kolei spowodowane oczywiście uwalonymi uszczelniaczami w suszarce...

druga to powrót spalin z kolektora wydechowego w co szczerze wątpię bo nie mały byś musiał mieć meksyk w silniku...

trzecia to wężyk podciśnieniowy idący z zaworu N18 - chyba nie muszę mówić :)

zrób kilka dokładnych fotek i z bliższa i z dalsza i zaznacz gdzie na włączonym aucie ten olej ucieka to będziemy myśleć dalej

Opublikowano

wyciek w tylnej części silnika AJM może też być spowodowany nieszczelnością pompy tandem na styku z głowicą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...