sajon Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Witam, Mechanik ukręcił mi gwin w korku spustowym oleju z silnika. Najtaniej (w kraju którym przebywam - Holandia) było poprostu kupic nową miskę, uszczelkę i samemu ją wymienić (jeżeli ktoś będzie zainteresowany z jakimi problemami trzeba się zmierzyć - mogę stworzyć krótki opis - niestety brak zdjęć). W ostatni weeken zabrałem się do pracy. Po wielkich męczarniach - niewiedza i brak doświadczenia, miska została wymieniona na nową. Niestety następny problem pojawił się na drugi dzień rano. Olej wycieka z korka spustowego. W książce "Sam naprawiam ...." znalazłem informacje, iż moment dokręcenia korka spustowego dla silników wysokopręznych wynosi 30Nm. Miska nie jest orginałem z salonu więc stwierdziłem, że może trzeba ją dokręcić mocnie chociaż by dlatego, że jest tam inny gwim (na moje oko metryczny) i podkładka miedziana (w orginalnej misce nie ma podkładki miedzianej i gwint jest drobny). Po dokręceniu korka momentem 40Nm, nadal widać mokre ślady oleju w okolicach korka spustowego. Moje pytaine ja w temacie. Jakim maksymalnym momentem można dokręcić korek spustowy miski olejowej, żeby go nie ukręcić. Nie chce wymieniać miski po raz kolejny Z góry dziękuje za pomoc. pzdr..
taktuś Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Żaden większy moment siły dokręcenia śruby ponad ten z książki "Sam naprawiam" nie powinien być stosowany, chyba że masz nieoryginalną miskę... Zmień podkładkę miedzianą na nową, najlepiej "dmuchaną", tzn grubą z pustym środkiem - ona lepiej się układa i uszczelnia, jeżeli to nie pomoże daj dwie podkładki i mocniej dokręć. Każdy kto mechanikuje nawet amatorsko ma w ręku "mocniej" i "słabiej" , jednak tak aby nie ukręcić czy urwać. Jeżeli gwint jest zdrowy na śrubie i w otworze - nie ma bata, musi trzymać !!! Jeżeli to nie pomoże, spróbuj dokręconą śrubę zasmarować hermetykiem , pokombinuj w każdą stronę , przecież nie będziesz znów miski wymieniał...
DanielW Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Ja dokręcam na full niestety nie mam klucza dynamometrycznego wiec nie wiem ile jest jednak powiem Ci ,że ten olej może ściekać po misce aż do korka tak się zdarza że uszczelka pod miską dobrze się nie zassie i mały wyciek jest . ( miska czarna olej świeży więc może nie widać jak ścieka obejrzyj dokładnie ) Wymień podkładkę pod śrubą od korka i dokręć solidnie ,jeżeli dalej będzie ciekło znaczy ,że coś jest nie tak .. Ja przy wymianie miski olejowej między uszczelką a miską dałem trochę silikonu.
dziadek Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Kiedyś od za mocnego dokręcenia korka spustowego lekko mi przyciekało, po odpuszczeniu przestało. Nie pamiętam jaka uszczelka tam była ale chyba też miedziana...
sajon Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 Witam, Dzięki wielkie za wszelką pomoc. Napewno nie ścieka olej po misce (miska jest cała srebna świeci się jak psu jajca bo jest nowa),to jest malutki wyciek z pod podkładki na śrubie (korek spustowy). Dzisiaj po ostatnim dokręceniu (40Nm) wycieka jak by mniej ale nadal lekko się sączy pod podkładką. Wiecie może czy producent jest wstanie wyspecyfikować jakim max momentem można dokręcić tą śrubę ??? Dzięki wielkie za pomoc. pzdr.
konrad_A4 Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 mysle, ze mniejszy naklad czasu i pracy mialbys przy uzyciu tego zestawu http://racingcult.de/Lagerbock/TIME%20SERT/index.htm robilem juz parenascie misek alu. - szybko, łatwo i szczelnie
rki Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Podepnę się pod temat. Mam wyciek spod korka spustowego. Przy wymianie oleju zauważyłem że nie mam wcale uszczelki miedzianej. Jaki wymiar powinna mieć ta uszczelka oryginalnie?
scuzz Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Podepnę się pod temat. Mam wyciek spod korka spustowego. Przy wymianie oleju zauważyłem że nie mam wcale uszczelki miedzianej. Jaki wymiar powinna mieć ta uszczelka oryginalnie? Kolego orginalnie to tak aby przeszła przez gwint.
dziadek Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Panowie ori korek spustowy z uszczelką kosztuje z 10zł więc jest sens kombinowania...
SotoM Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Jaki wymiar powinna mieć ta uszczelka oryginalnie? fi wewnetrzne 14mm[br]Dopisany: 20 Sierpień 2010, 09:39_________________________________________________oryginalny korek jest juz razem z podkładką ale nie miedziana lecz stalówką...
cocoo24 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 miedziana uszczelka, dokręć to na oko, zawsze tak robie i zawsze jest ok, ani za mocno ani za słabo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się