przemekmil Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Witam! Miesiąc temu padł mi napinacz paska wieloklinowego po wymianie jakieś 5 miesięcy wcześniej i zastanawiam się nad przyczyną. Po wymianie wydaje mi się, że napinacz mocno drży ( za mocno) i pasek też drży dość mocno, po włączeniu odbiorników prądu (ogrzewanie tyl. szyby, światła) jakby mniej. Bez obciążenia słychać też dźwięk, który słychać rytmicznie do drżącego paska.Przy włączonych odbiornikach słyszalny słabiej. Co może być przyczyną? Alternator Bosch 0 123 515 003 70-120A OOOO 028 903 028 (nie było literki)
.Pablo. Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Mi też zerwało pasek zdolny mechanik wymienił tylko napinacz, po tygodniu jazdy zaczęło coś bardzo piszczeć z pod maski pojechałem drugi raz diagnoza sprzęgiełko jednokierunkowe do wymiany i po raz drugi rozbierał mi przód auta i za to skasował już drugi raz do niego nie pojechałem. Na przyszłość jak pada napinacz obowiązkowo sprawdzić sprzęgiełko bo na 90% jest do wymiany
rikardo Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Witam! Miesiąc temu padł mi napinacz paska wieloklinowego po wymianie jakieś 5 miesięcy wcześniej i zastanawiam się nad przyczyną. Po wymianie wydaje mi się, że napinacz mocno drży ( za mocno) i pasek też drży dość mocno, po włączeniu odbiorników prądu (ogrzewanie tyl. szyby, światła) jakby mniej. Bez obciążenia słychać też dźwięk, który słychać rytmicznie do drżącego paska.Przy włączonych odbiornikach słyszalny słabiej. Co może być przyczyną? Alternator Bosch 0 123 515 003 70-120A OOOO 028 903 028 (nie było literki) Poproś kogoś niech zgasi silnik a ty obserwuj przez szczeliny w obudowie alternatora zachowanie wirnika. Przy sprawnym sprzęgiełku po raptownym zatrzymaniu się silnika wirnik alternatora jeszcze się kręci. Jak nie obraca się lub odbija do tyłu to koło nadaje się do wymiany.
gadam13 Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Mi też zerwało pasek zdolny mechanik wymienił tylko napinacz, po tygodniu jazdy zaczęło coś bardzo piszczeć z pod maski pojechałem drugi raz diagnoza sprzęgiełko jednokierunkowe do wymiany i po raz drugi rozbierał mi przód auta i za to skasował już drugi raz do niego nie pojechałem. Na przyszłość jak pada napinacz obowiązkowo sprawdzić sprzęgiełko bo na 90% jest do wymiany Zmień mechanika bo ten Cie po prostu naciąga na kasę. Po pierwsze nie rozumiem dlaczego nie sprawdził sprzęgiełka alt. przy wymianie napinacza (wątpię że było wtedy jeszcze sprawne), po drugie zdejmowanie przodu do takich napraw to zwykłe naciąganie na niepotrzebną robociznę.
przemekmil Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Opublikowano 22 Maja 2010 Wymieniłem sprzęgiełko na INA 535 000 410 (chyba taki nr) - cena 208 zł i pasek Contiego za 45 zł. Napinacz nie drży już tak jak wcześniej, wszystko ładnie śmiga. Wymieniłem również pasek bo jak spadł wcześniej to wycięło w nim kliny w dwóch miejscach. Sprawdziłem tak jak pisali koledzy wyżej i środek altka zatrzymywał się od razu po zgaszeniu, nie zrobiłem wszystkiego za jedną robotą bo sam się za to zabierałem i z braku doświadczenia nie powiązałem padnięcia napinacza ze sprzęgiełkiem. Nie trzeba demontować przodu. Mało miejsca ale da radę. Dzięki za odpowiedzi.
paput Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 mam ten sam problem co kolega? Do sprawdzenia alternatora nie jest potrzebne czasem zdjęcie paska?
ROBERT Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Najlepiej zdjąć pasek i sprawdzić sprzęgiełko , zakupy polecam zrobić u TOM77 Na przykładzie VW Passata :
paput Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 czyli jak będę rolką od altka kręcił w jedną stronę to ma się poruszać a jak w drugą to nie powinno być zasprzęglenia tak? U mnie ten napinacz nówka sztuka właśnie tak się porusza ale podobno tak powinien chodzić przećież
ROBERT Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 czyli jak będę rolką od altka kręcił w jedną stronę to ma się poruszać a jak w drugą to nie powinno być zasprzęglenia tak? dokładnie ... kręcąc nim w tym kierunku w jakim obraca się podczas pracy silnika musi obracać wirnik alternatora , w drugą stronę musi być lekki "uślizg"
paput Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 czyli jak będę rolką od altka kręcił w jedną stronę to ma się poruszać a jak w drugą to nie powinno być zasprzęglenia tak? dokładnie ... kręcąc nim w tym kierunku w jakim obraca się podczas pracy silnika musi obracać wirnik alternatora , w drugą stronę musi być lekki "uślizg" z tego co pamiętam jak ruszałem to kręcił w obydwie strony ale wolno ruszałem za rolkę nie tak dynamicznie jak na filmiku, ma to znaczenie?
ROBERT Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 z tego co pamiętam jak ruszałem to kręcił w obydwie strony ale wolno ruszałem za rolkę nie tak dynamicznie jak na filmiku, ma to znaczenie? tak ... "uślizg" będzie jak szybko/energicznie pokręcisz w kierunku odwrotnym do "normalnej pracy"
paput Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 z tego co pamiętam jak ruszałem to kręcił w obydwie strony ale wolno ruszałem za rolkę nie tak dynamicznie jak na filmiku, ma to znaczenie? tak ... "uślizg" będzie jak szybko/energicznie pokręcisz w kierunku odwrotnym do "normalnej pracy" jutro to sprawdzę mam nadzieję że to to bo już mi ręce opadają. A ten napinacz powinien w takim zakresie pracy drżeć? Ile tkie sprzęgiełko u Tima kosztuje?
ROBERT Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Ile tkie sprzęgiełko u Tima kosztuje? kolega ma nick - TOM77 Na pewno mniej niż ... Wymieniłem sprzęgiełko na INA 535 000 410 (chyba taki nr) - cena 208 zł ... _________________________________________________ A ten napinacz powinien w takim zakresie pracy drżeć? W jakim ? Jak na filmiku - NIE :!: Nie powinno w ogóle drżeć
paput Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Ile tkie sprzęgiełko u Tima kosztuje? kolega ma nick - TOM77 Na pewno mniej niż ... Wymieniłem sprzęgiełko na INA 535 000 410 (chyba taki nr) - cena 208 zł ... _________________________________________________ A ten napinacz powinien w takim zakresie pracy drżeć? W jakim ? Jak na filmiku - NIE :!: Nie powinno w ogóle drżeć co innego mi na battalionie pisal gościo że powinno drżeć, już teraz sam nie wiem
paput Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 jesteś pewien że nie powinno? opd jutro dobranoc
iwadrian Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 Nic nie powinno drżeć, najprościej sprawdzić śrubokrętem czy wiatrak w alternatorze się w jedną stronę swobodnie obraca.
paput Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 Nic nie powinno drżeć, najprościej sprawdzić śrubokrętem czy wiatrak w alternatorze się w jedną stronę swobodnie obraca. w jaki sposób?
ROBERT Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 Widząc jaka jest twoja wiedza ... myślę że lepiej to zostaw i jedź z tym do kogoś innego
paput Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 Widząc jaka jest twoja wiedza ... myślę że lepiej to zostaw i jedź z tym do kogoś innego przestań kolego sam wyminiłem napinacz odkręcałem cały pas przedni wszystko robię sam, pytam tyle razy bo chcę mieć pewność i nie wywalić kasy w błoto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się