Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wysokie obroty po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam , kolega ma taki problem że czasami raz powiedzmy na 15-20 odpaleń silnik wejdzie mu na wyższe obroty tak ok. 2000 pochodzi 2 -3 sek i po czym pracuje normalnie, co może być przyczyną tej denerwującej usterki?

silnik to 1.9 TDI AJM czyli 85 kW na pompowtryskach, pozatym auto jeździ normalnie ma moc itp. 200km/h leci bez problemu :naughty: czyli turbo raczej żyje

druga sprawa to taka że komp wykrył błąd czujnika temperatury no i rzeczywiście pokazuje niewłaściwą temperaturę, ponieważ klimatronik pokazuje 90 w trakcie jazdy a na wskaźniku jest 70, czy to może przez to?

Opublikowano

cześć:)

to że auto odpala Ci w ten sposób spowodowane jest właśnie czujnikiem temperatury...

komp dostaje sygnał przy rozruchu o nieprawidłowej (bardzo niskiej :P ) temperaturze i dlatego zwiększa obroty...

u mnie była analogiczna sytuacje... wymiana czujnika i OK:) a myślałem że to coś poważnego...

czujnik ASO: 90zł

Opublikowano

potwierdzam :wink4: też miałem tą przypadłość, wymień czujnik i wszystko wróci do normy :good:

Opublikowano

Panowie a gdzie ten czujnik jest , dziwne ale go nie mogę z należ .

Odłączyłem z trzy czujniki ale na żadnym kontrolka nie opadła na dół . :wallbash:

Opublikowano

Odłączyłem z trzy czujniki ale na żadnym kontrolka nie opadła na duł . :wallbash:

...... :?: :mysli:

dosyć często pojawiają się pytania o umiejscowienie np. czujników temperatury G62 / G2 czy też elementów wykonawczych np zaworu N75

aby ułatwić znalezienie odpowiednich zamieszczam stosowny rysunek:

czujnikiqm9.jpg

2. czujnik temperatury G62 / G2

Opublikowano

jesli masz taki rysunek do afna i ahu poprosze na pw jakis link :)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz , rysunek już widziałem

ale nie wiele mówi

teraz właśnie szukałem , jest w bloku z lewej jak się stoi przodem do auta z 4 przewodami to ten?

odłączyłem go ale wskaźnik nie opadł na desce i co ....[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2010, 12:21_________________________________________________Czy ten czujnik ma wpływ na długość grzania świec , bu u mnie świece długo grzeją ?

Opublikowano

jest w bloku z lewej jak się stoi przodem do auta z 4 przewodami to ten?

z Twojego opisu wynika że to ten

u mnie jest zielony, (może być albo czarny albo zielony)

gx1iYZHi.jpg

o masz lepszą fotę 2d52f12bbae5fa0e.jpg

[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2010, 12:28_________________________________________________i najlepiej to podłącz vaga :good:

Opublikowano

tu jest foto z umiejscowieniem czujnika G62/G2 we wszystkich silnikach 1.9 TDI PD :

d861cab2664d59f3m.jpg5fd79ebe5134087fm.jpg

a tu we wszystkich silnikach 1.9 TDI VP (oczywiście montowanych w A4 czyli 1Z, AHU, AHH, AFF, AFN, AVG) :

d1f36c49c501d311m.jpg23c5c52afccca7e2m.jpg

a tu we wszystkich silnikach 2.0 TDI PD :

2072c8e6f2fcc169m.jpg

a tu w silnikach 2.5 TDI V6 (ten w kolorze niebieskim z lewej strony pompy wtryskowej) :

f474bf32c4727065m.jpg

Opublikowano

Jesteście Wielcy , stawiam piwo

podłączony był pod kompa wyszło że zwarcie na plusie czy coś takiego :cool1:

Właśnie ten wypiłem tylko czemu wskaźnik na desce nie opadł ? [br]Dopisany: 23 Czerwiec 2010, 12:41_________________________________________________Jeszcze jedno Krzysiek tam na Twoim zdjęciu z strzałką u mnie jest posmarkane olejem dość sporo , co tak smarka tam olejem :) ?

Opublikowano

Jeszcze jedno Krzysiek tam na Twoim zdjęciu z strzałką u mnie jest posmarkane olejem dość sporo , co tak smarka tam olejem :) ?

to zdjęcie z auta Mroger

a to jest zawór EGR który już poci się olejem i wymaga wymiany bądź całkowitego usunięcia (ale to już jak kto woli)

Opublikowano

panowie

wy to tak sie czepiacie tych czujnikow temperatury...

przeciez to prawie niezniszczalne uzadzenie!!!!!

winowajca lezy po stronie kostki podlaczeniowej lub gdzies na przewodach!!!!

wiedza to rowniez posiadacze slynnych hdi(ktorego sie pozbylem)

wilgoc robi swoje po tylu latach :good::hi:

Opublikowano

to można go tak wywalić ?

Opublikowano

sprawdz go miernikiemna pewno ktos wie tu na forum ile ma miec ohm przy danej temp to bedziesz pewny

Opublikowano

panowie

wy to tak sie czepiacie tych czujnikow temperatury...

przeciez to prawie niezniszczalne uzadzenie!!!!!

winowajca lezy po stronie kostki podlaczeniowej lub gdzies na przewodach!!!!

wiedza to rowniez posiadacze slynnych hdi(ktorego sie pozbylem)

wilgoc robi swoje po tylu latach :good::hi:

i tu sie mylisz!!

wszystko się kiedyś popsuje. mi ostatnio tez się popsuł ten czujnik i na zegarach temp równo 90*C a na Vag'u temp sobie oscylowała od 20*C do 90*C

Opublikowano

panowie

wy to tak sie czepiacie tych czujnikow temperatury...

przeciez to prawie niezniszczalne uzadzenie!!!!!

winowajca lezy po stronie kostki podlaczeniowej lub gdzies na przewodach!!!!

wiedza to rowniez posiadacze slynnych hdi(ktorego sie pozbylem)

wilgoc robi swoje po tylu latach :good::hi:

i tu sie mylisz!!

wszystko się kiedyś popsuje. mi ostatnio tez się popsuł ten czujnik i na zegarach temp równo 90*C a na Vag'u temp sobie oscylowała od 20*C do 90*C

sobie oscylowala bo nie miala dobrego kontaktu ze sterownikiem(komputerem)

poszukaj dobrze gdzies na temat jak jest zbudowany czujnik temp to zobaczysz

oprocz tego dzieje sie tak w samochodach po kilku latach uzytkowania.

8 lat i wiecvej zalezy od miejsca zamieszkania tzn zawilgocenia i czestosci uzytkowania pojazdu.

uzywasz samochod codziennie -mniej problemow z elektronika silnika-

mniej tzn wyjazd w niedziele do kosciola-to caly tydzien wilgoc sobie gosci w komoze silnika i uwierz lubi bardzo styki zwlaszcza

te miedziane i miedziano podobne

Opublikowano

odłączyłem czujnik i zapala teraz normalnie

w sobotę wymiana na :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...