kostek01 Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Witam. Sporo już przejrzałem na forum i chciałbym się poradzić. Mój problem polega na tym iż jak temperatura powietrza przekroczy 15 stopni, zaczyna mi trząść budą i lewarkiem skrzyni biegów. Wymieniłem już koło dwumasowe, poduszkę pod silnikiem ze strony prawej oraz poduszki pod skrzynią biegów. Co można jeszcze wymienić? Byłem u fachowców od tłumików i powiedzieli mi że plecionka jest w porządku (obejrzeli go jakby im się nie chciało). Pomóżcie
yarel Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 hej ja na Twoim miejscu wymieniłbym ta plecionke, brat miał podobnie w swojej A100. Też niby plecionka ok, a autem telepało na luzie:kox:wymienił i przestało
Sleepknot Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Powiedz jak autka zachowuje się podczas zapalania i gaszenia silnika. Czy też trzęsie budą czy zapala i gaśnie "miękko" tak, że nie czujesz wibracji?
kostek01 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 W trakcie zapalania i gaszenia jest wszystko w porządku. Podłanczałem również kompa w momecie tego rzucania i korekcja na wtryskach była wręcz idealna. Największa wartość wynosiła -0,65
tx-didi Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 dwa pytania: jakie masz obroty biegu jalowego ? co pokazuje czujnik temperatury w trakcie 'trzesienia' ? (grupa 007)
MRoger Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Mam dokładnie identycznie to samo, poduszki zdają się być ok, korekcje podobne jak u kolegi, w zimę było ok teraz telepie
MROZOL Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 U mnie też mam te drgania ale coś mi się wydaję że to plecionka bo niektóre druty na niej są już pourywane
kostek01 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 obroty na biegu jałowym 861 obr/min i nawet nie drgną. Jeśli chodzi chodzi o temperature to pokazuje w momencie jak go podłączyłem to wynosiła 88.2 i stała.
pete007 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Sam mialem ten problem, mam ten sam silnik i powyzej 15 stopni C zaczynalo sie telepanie buda, fotelem pasazera i lewarkiem zmiany biegow. Kilka tygodni temu wymienilem plecionke i jak reka odjal. Mi tez mowili ze plecionka jest w dobrym stanie, po wycieciu nie bylo na niej widac zadnych uszkodzen byla elastyczna a mechanik ktory mi to wyminial dziwnie sie patrzyl ze sie uparlem ze chce to wymienic. Najtrudniej bylo znalezc odpowiednia plecionke, probowali mi opchnac jakas chinszczyzne za 90zl, na allegro udalo mi sie znalezc goscia ktory handluje plecionkami Fischer Automotive, co prawda nie mial wystawionej, ale sprawdzil w katalogu i na drugi dzien mialem ja do odbioru. Co do samej plecionki do AJM-a to ma wymiary 55x105mm (wymiary z opakowania, faktyczny wymiar wybity na plecionce: 54,5x106mm) oznaczenie producenta: VW 355-105 (265-585), wszystko spisane z opakowania, cena: 47zl. Link do sprzedajacego na allegro: http://allegro.pl/show_user.php?uid=6817030.
kostek01 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Dzięki za odpowiedz. Podjadę do mechanika i zażyczę sobie wymianę. W tedy dam znać czy pomogło.
MRoger Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 thx pete007 napisałem do gościa kupię wymienię dam znać
pete007 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki
rikardo Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki Też zaczynałem od wymiany plecionki ale problem z telepaniem to nie tylko plecionka. W chwili jej wymiany znalazłem informację producenta tych elementów, iż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek silnika. Wówczas poprzestałem na jej wymianie i wieszaków układu wydechowego. Po wymianie telepanie buczenie ustało ale po niecałym roku jeżdżenia ponownie zaczęło się pojawiać i nasilać. W między czasie siadło mi sprzęgło i po wymianie całego kompletu z kołem spodziewałem poprawy, której niestety nie było. Wymieniłem obie poduszki pod silnikiem i drgania lewarka kierownicy i ponowne pojawiające się dudnienie ustąpiło.
krzyniek Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 powodem telepania silnikiem mogą być jeszcze nierównomiernie pracujące pompki
dariodario Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 powodem telepania silnikiem mogą być jeszcze nierównomiernie pracujące pompki a jak je sprawdzić?które grupy z vag?
pete007 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki Też zaczynałem od wymiany plecionki ale problem z telepaniem to nie tylko plecionka. W chwili jej wymiany znalazłem informację producenta tych elementów, iż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek silnika. Wówczas poprzestałem na jej wymianie i wieszaków układu wydechowego. Po wymianie telepanie buczenie ustało ale po niecałym roku jeżdżenia ponownie zaczęło się pojawiać i nasilać. W między czasie siadło mi sprzęgło i po wymianie całego kompletu z kołem spodziewałem poprawy, której niestety nie było. Wymieniłem obie poduszki pod silnikiem i drgania lewarka kierownicy i ponowne pojawiające się dudnienie ustąpiło. hm, ciekawe zobacze jak to bedzie u mnie, zdecydowalem sie zaczac od wymiany plecionki bo to najtansza z czesci ktora moglem wymienic i spodziewac sie poprawy. Mechanicy z ktorymi rozmawialem tez mowili mi ze to moga byc poduszki (mimo ze po podniesieniu auta na podnosniku mowili ze wygladaja ok), ale nie dawali gwarancji ze cos sie poprawi, a perspektywa wymiany polowy czesci w aucie zaczynajac od tych najdrozszych wcale mi sie nie podobala. rikardo czy u Ciebie bylo widac ze poduszki byly uszkodzone/zuzyte czy to byl strzał na slepo ze to wlasnie trzeba wymienic ?
rikardo Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki Też zaczynałem od wymiany plecionki ale problem z telepaniem to nie tylko plecionka. W chwili jej wymiany znalazłem informację producenta tych elementów, iż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek silnika. Wówczas poprzestałem na jej wymianie i wieszaków układu wydechowego. Po wymianie telepanie buczenie ustało ale po niecałym roku jeżdżenia ponownie zaczęło się pojawiać i nasilać. W między czasie siadło mi sprzęgło i po wymianie całego kompletu z kołem spodziewałem poprawy, której niestety nie było. Wymieniłem obie poduszki pod silnikiem i drgania lewarka kierownicy i ponowne pojawiające się dudnienie ustąpiło. hm, ciekawe zobacze jak to bedzie u mnie, zdecydowalem sie zaczac od wymiany plecionki bo to najtansza z czesci ktora moglem wymienic i spodziewac sie poprawy. Mechanicy z ktorymi rozmawialem tez mowili mi ze to moga byc poduszki (mimo ze po podniesieniu auta na podnosniku mowili ze wygladaja ok), ale nie dawali gwarancji ze cos sie poprawi, a perspektywa wymiany polowy czesci w aucie zaczynajac od tych najdrozszych wcale mi sie nie podobala. rikardo czy u Ciebie bylo widac ze poduszki byly uszkodzone/zuzyte czy to byl strzał na slepo ze to wlasnie trzeba wymienic ? Podobnie zaczynałem od tej najtańszej części ale z czasem czytając na forum różne opinie i pojawienie się ponowne różnych drgań zaczęło mnie nurtować przypuszczenie, że ta plecionka to półśrodek i sprawy nie załatwi. Mam możliwość obserwować drugą a4 z silnikiem AVG i zwróciło moja uwagę to, że silnikiem tym pomimo gorszych korekcji wtrysków od moich tak nie telepie jak moim i mimo 225 tys km plecionka jest oryginalna a poduszki pod silnikiem zewnętrznie wskazują, że przed sprowadzeniem mogły być wymienione. Co do tych poduszek przekonało mnie zachowanie silnika podczas gaszenia i uruchomiania - bardzo nim telepało na boki ponadto na mojej prawej poduszce w dolnej części znalazłem wyciek z niej oleju koloru czerwonego co mnie utwierdziło, że jest to problem poduszki. Podczas oględzin ich po wymontowaniu ewidentnie widać, że części gumowe są spękane. Dodatkowo miałem problemy z płynnym przełączaniem biegów haczyła mi się dwójka a po wymianie tylko dwóch poduszek ten element poprawił się znacznie. Dlatego wymienię jeszcze pozostałe dwie skrzyni.
pete007 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Ok, dzieki za odpowiedź, bede musial powiedziec mechanikowi zeby sie dokladniej przygladnal poduszkom pod silnikiem. Czy mozesz napisac gdzie i jakie poduszki kupowales ? Chcialbym wiedziec na jaki wydatek musze byc przygotowany i zeby nie kupic jakiegos szajsu ktory bede musial szybko wymieniac.
rikardo Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Poduszki kupiłem w polecanej na forum firmie GETem http://www.a4-klub.pl/smf/oryginalne_czesci_taniej_niz_w_aso_prosto_z_niemiec_wwwgetempl-t106211.0.html. Jest spora różnica pomiędzy cenami z ASO dlatego zdecydowałem się kupić u nich gdzie dwie oryginalne poduszki kosztowały mnie 580 zł + 25 zł koszty przesyłki.
MRoger Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Krzyniu u mnie praca pompek się nie zmieniła, pamiętam logi z korekcji z przed roku i nic się w tej kwestii nie zmieniło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się