misznax Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Witam, moja a4 w kombi pali 10L/100km na odcinku 8km - tyle mam do pracy, nie zatrzymuje sie nigdzie tylko jak rusze od razu wjezdzam na autostrade po czym zjezdzam i zatrzymuje sie - tak przebiega trasa, martwi mnie fakt ze jest to 10L a nie jak katalogowo 8,6L, gdyz bardziej spokojnej trasy mozna tylko ze swieca szukac przychodzi mi do glowy jedynie mozliwosc ze zle korzystam z pedalu gazu, obrotow itd dlatego prosze napiszcie jaka ilosc obrotow na jaka predkosc jest nabardziej ekonomiczna dla mojego silnika w wersji bez turbo, kombi przeszukalem google lecz nikt nic nie pisze o tym "jak jezdzic", prosze o pomoc Pozdrawiam
dante0018 Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Z tego co wiem to powoli przyspieszac max do 3000 obr. krecic. i nie dojezdzac na krzyzowce na luzie. Duzo jest w necie technik jazdy tzw Eco-driving i eko-jazda... Skoro spalanie taki problem to przydalby sie diesel...
lapek85 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 na tak krótki odcinku silnik dobrze się nie nagrzeje, przynajmniej przy obecnych temperaturach podłącz VAGa sprawdz czujniki, sonde, może w tym problem tkwi mi jednak wydaję się, że przy dłuższej trasie spalanie było by w normie
sylwiasty Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam! Po pierwsze, to dane katalogowe nie koniecznie muszą odzwierciedlać prawidłowe spalanie. Spalanie to wyznaczane jest na bardzo długim odcinku i określane jest na podstawie jakiejś normy. Rożnica o której piszesz to wg mnie żadna różnica, gdyby palił 12-13 to faktycznie coś nie tak. Po drugie, to jak kolega wyżej napisał, na takim odcinku to przynajmniej połowę tego odcinka pokonujesz na nierozgrzanym silniku czyli na tzw. ssaniu. Z tego co wyczytałem na forum, to 1.8 20V do ekonomicznych nie należą, spalanie praktycznie takie samo jak w 1.8T. Jeśli jedynym kryterium eksploatacji auta jest ekonomiczność to tak jak kolega wyżej napisał - kup TDI, ale przy takiej eksploatacji (na takiej trasie jak opisana przez Ciebie) też nie licz na legendarne spalanie na poziomie 5-5,5 l/100km.
M_ILES Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Ekonomiczny styl jazdy, temat rzeka. Silnik trzeba zawsze rozgrzewac, tak aby na zimnym silniku(ssaniu) pokonywac jak najkrotszy odcinek drogi. Przyspieszac dynamicznie, ale do 2000-2500 obr.MAX, po czym szybko i jak najplynniej zmieniac biegi, w taki sposob, aby jak najszybciej osiagnac jak najwyzszy bieg. Zatem, jak najwiecej jezdzic na 4 oraz 5 biegu. Nie korzystac z tzw.LUZU! (Wskazowki SKODA SZKOLA JAZDY TVN TURBO) PS W Twoim przypadku kolego nie ma mowy o ekonomii, gdyz dystans ktory pokonujesz jest zbyt krotki. Jestem przekonany, iz gdy wyjedziesz na trase dluzsza niz 30mil, przkonasz sie o tym, ze i Twoje autko jest "w miare" ekonomiczne.
kuzia1 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 .....kolego na benzynie i audi sie nie oszczędza......taki urok silnika...
figi43 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam, ja jeżdżę w podobnych warunkach, do pracy mam jakieś 5,5 km. jeszcze nie wiem jakie mam średnie spalanie na tej akurat trasie. ale jak litrarzowałem moją furkę to przy takliej naprawdę spokojnej jeździe wyszło mi 8,2 l/100km obroty max 2500, bez ogrzewania foteli, klimatyzacji itp... aż trudno uwierzyć...
docktor82 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 hmm... to ciekawe co piszecie o spalaniu silnika ADR 1.8 125PS. Otoz bylem posiadaczem takiego Audi z takowym silniczkiem i co ciekawe to dla mnie ten silnik spalal dosc przyzwoicie: 6,4l/100km w trasie, 10,5l/100km po samym miescie (czasami jak go mocniej deptalem to wychodzilo ponad 11l/100km), a w cyklu mieszanym to mi srednia wychodzila 8,8l/100km. nie jestem spokojnym kierowca ale potrafie jezdzic ekonomicznie i nawet dosc szybko. (jak jezdzilem a6 z silnikiem 2.6 v6 to w trasce to autko spalilo mi zaledwie 8,3l/100km przy sredniej predkosci 120km/h)
misznax Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2010 Dziekuje za wszelkie zawarte informacje, wiele z nich wyjasnilo mi o co tutaj sie rozchodzi:) nie bede poprostu przekraczal 3000 obrotow i pedal gazu bede miekko przyciskal z nadzieja ze cos sie poprawi wiekszosc z was dala mi do zrozumienia ze nie ma szans dojsc wynikow z not katalogowych, jak widzimy w ostatnim poscie kolega docktor82 zrozumial mnie najlepiej piszac, ze jest taka mozliwosc i o to wlasnie mi chodzilo @docktor82, w jaki sposob jezdziles, korzystales z gazu.. ilosci obrotow.. na silniku ADR 1.8 125PS by osiagnac tak niskie spalanie?
docktor82 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Opublikowano 2 Czerwca 2010 po pierwsze to wazne jest czy masz wymieniony filtr paliwa i powietrza??? ja wymienialem i nadal to robie przy kazdej wymianie oleju. po drugie zawsze staralem sie mieszac paliwo tzn pol na pol 95 i 98 (99), lub tez dwa pelne zbiorniki 95 i jeden 98 (chyba nie musze wyjasniac jaki to ma cel) po trzecie musisz dorbze poznac swoj samochod tzn. przy jakich obrotach mozesz juz przelaczyc na wyzszy bieg, bo wcale niepowinno sie go ciagnac do zbyt wysokich obrotow, ale takze nie mozna zbyt wczesnie przelaczyc bo ten silnik ma zbyt mala moc aby sobie poradzic z wyzszym biegiem przy zbyt niskich obrotach po czwarte: jesli musisz gwaltownie przyspieszac (nie liczac wyprzedzania) to poprostu omijaj biegi tzn jesli na dwojce masz 3,5 tys obrotow lub wiecej to omin 3 i wskakuj na 4 bezposrednio etc. po piate: naucz sie jezdzic jedna predkoscia tzn taka przy ktorej czujesz sie bezpiecznie (nie mowie tu o jakiejs zawrotnej predkosci, moja standardowa predkosc to 120 km/h o ile da sie nia jechac) i proboj ja utrzymywac tzn jesli ci ktos na drodze przeszkadza i dasz rade to go z marszu lykasz itp. po szoste: naucz sie hamowac silnikiem bo jazda na tzw luzie powoduje wieksze spalanie ale i jest bardzo niebezpieczna pisales ze masz jakies 8 km do pracy, a koledzy ci odpisali ze silnik sie nie zdazy rozgrzac i jedziesz non stop na ssaniu, ale to nie dokonca tak. jesli termostat spelnia swoje zadanie i masz dobry olej silnikowy zalany to powinienes dosc szybku uzyskac prawidlawa temp do pracy silnika. moja rada: zawsze wychodz kilka min wczesniej i poprostu odpalaj silnik, a ruszaj dopiero jak ci obroty opadna ponizej 1k. a propo bo wczesniej nie dodalem ja taki wynik osiagnalem jezdzac z wlaczona klima i wszystkimi innymi bajerami na pokladzie. to poprostu kwestia umiejetnosci i doswiadczenia w jezdzeniu samochodem. pozdrawiam
domjenick Opublikowano 2 Czerwca 2010 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Panowie jest już taki temat- zamykam :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi