Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

Po mojemu to ktoś tą harmonijkę po prostu u...ciął. U mnie sięga aż do trójnika i tu mi się dopiero poci to złączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to ktoś tą harmonijkę po prostu u...ciął. U mnie sięga aż do trójnika i tu mi się dopiero poci to złączenie.

Kolego a możesz zmierzyć ten kawałeczek rurki to by mi dało info czy faktycznie jest ucięta bo jak już pisałem zakupiłem tą rurę od przepływomiarza na aledrogo z tym samym nr seryjnym co była poprzednia(06B 129 627 AB i ona jest z tym małym kawałeczkiem w całości i śladów ucinania nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał auto w domu to zmierzę i cyknę fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na tym złączu też się poci...zawsze jak od spodu palcem przeciągnę to jest olej...niby nie leci...ale nieszczelność jest. Jak tak patrzę z boku na to połączenie to wydaje mi się że czwórnik idzie trochę do dołu a za złączem rura idzie do góry i na tym złączu właśnie się poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwk6BOs.jpg?1

pnMUDZy.jpg?1

Wrażenie miałem dobre, tylko wnioski złe, harmonijka to ma dobrą długość, u Ciebie ktoś tam coś dołożył, widać , że dolot jest odsunięty od bloku silnika u Ciebie.

kiko79 : pytałem benyA4 jak to jest złożone to powiedział:

Nie ma tam żadnych uszczelek. Poprostu jest wcisniete i tyle. Możesz wcisnąć jakas opaska ale wtedy po jakimś czasie pęknie bo to powinno pracować. Rura dolotu jest sztywna a silnik podczas pracy wibruje.

I teraz też cały palec w oleju :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co...ma się tam pocić? To jest normalne że na łączeniu czwórnika i tej harmonijki jest wilgotno od oleju? Nie wiem jak miałem wcześniej, ale jakiś rok temu zmieniałem odmę na nową w ASO i teraz tam zajrzałem...Okazało się że jest jak opisałem a dodatkowo pękł taki gumowy wężyk (podciśnienia?????) i jest to wymiany. Tyle że w ASO wymieniają cały panel. Więc żeby nie być stratnym chciałem im dać dodatkowe zadanie poprawy tego łącznia które się poci bo może coś źle złożyli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyjrzałem się temu z bliska i wywnioskowałem, że czegoś jest brak mianowicie na Twojej fotce jest jakby przedłużka no chyba że to jest razem z rurą która leci od przepływomierza tzn. u mnie ten króciec kończy się tylko tą rurką (harmonijką) natomiast u Ciebie jest zakończony takim zgrubieniem jak odma która nachodzi na trójnik czy czwórnik i teraz pytanie czy to jest osobna końcówka czy też ona idzie razem z tą rurą od przepływomierza. P.S. pozwoliłem sobie skopiować i zaznaczyć na Twoim zdjęciu.

odma2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie z rurą od przepływomierza. Ostatnio tez wymieniałem ten element bo mialem identyczna sytuacje jak Ty :)

tutaj masz rure w całosci jak powinna wygladac:

Audi A4 2 0L B6 ALT Engine Code NEW Aftermarket AIR Intake Hose | eBay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego za pierwszym razem napisałem, że ktoś coś u...ciął ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jak to w końcu z tym jest łączeniem dolotu i czwórnika jest...? Powinna być tam jakaś część jak na foto u rade czy nie? Bo u mnie jest tam również wstawiona gumowa rurka, która jest nieszczelna i łapie lewe powietrze... I nie wiem co mam kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://skodaauto.com.pl/user/images/1377674347_06B103235G.jpg

Tak konkretnie wygląda czwórnik ;) z dolotu powinna być harmonijka jak u mnie. Jak nie ma to jest coś rzeźbione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie niestety jej nie ma... Rura dolotu zamówiona, oby tylko wszystko pasowało jak trzeba


Ps równo 1000 km zrobione od wymiany oleju i póki co bez dolewki. Oby tak dalej :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie niestety jej nie ma... Rura dolotu zamówiona, oby tylko wszystko pasowało jak trzeba

Ps równo 1000 km zrobione od wymiany oleju i póki co bez dolewki. Oby tak dalej :banan:

to ładnie... jak tysiak bez dolewki.. a na jakim oleju jezdzisz teraz makos 9507.??? pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol Magnatec 10w40. Co ciekawe panowie mechanicy lali mi ten z karnistów czyli te ponoć rozrabiane itp itd. Powiedziałem, że chce ten, ale myślałem, że będzie z butelki, no ale...

Może ma jakieś magiczne właściwości :grin:

+ Filtr oleju Boscha i powietrza MANN'a. Lub odwrotnie... Cholera nie pamiętam już :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol Magnatec 10w40. Co ciekawe panowie mechanicy lali mi ten z karnistów czyli te ponoć rozrabiane itp itd. Powiedziałem, że chce ten, ale myślałem, że będzie z butelki, no ale...

Może ma jakieś magiczne właściwości :grin:

+ Filtr oleju Boscha i powietrza MANN'a. Lub odwrotnie... Cholera nie pamiętam już :facepalm:

ooo i takżę pewnie bez kontrolki zrobiles 1000 km .???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tylko od check engine, ale to przez dolot, ale zniknął sam :facepalm: Oil min oczywiście nie było

rozumiem,. ja to bede raczej wymieniał na LM Mos2 10w40 i tak się zastanawiam czy nie zalać takim castrolem magnatecem 10w40 oczywiście tańszy a może być lepszy niż ten LM bo tak też może być zależy jak silnik zareaguje na taki olej... kto tam wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewałkowałem już chyba cały internet odnośnie problemów z olejem w tych silnikach (nie)szczęsnych.

Mam wrażenie, że do każdego silnika ALT trzeba podchodzić indywidualnie... W 1 wymiana na 10w40 ograniczy dolewki oleju a w 2 niczego nie zmieni albo jeszcze pogorszy... W 1 odmę przerobisz i będzie super a w 2 przerobisz i nic... W 1 zrobić remont całego silnika i pomoże a w 2 nie...

Dlatego powiedziałem sobie, że jeśli ktoś nie robi tras codziennie tym silnikiem (ja średnio 300 km na tydzień) i jeśli nie bierze mi litra na 500 km to nie będę robił żadnych remontów... Koszt remontu to (jak się domyślam - nigdy nie robiłem) 4000 zł, mój litr oleju z nalewaka wyszedł 22 zł/l czyli za 4000 zł wpieprzone w remont kupiłbym 181 litrów oleju co daje 181 000 km przy spalaniu 1l na 1000 km. Chyba że ktoś robi połowe tego dystansu w rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...